Tragovi ljeta



Ne, ne progovara iz mene nostalgija za toplim i pretoplim danima koje smo ostavili za sobom u prošloj godini. Više me vodi želja da napišem nešto što sam davno trebala napisati, ali nisam bila u stanju uobličiti. Ponekad je dobro kad prođe vrijeme i proguta detalje od kojih ne vidimo ono važnije. Kad sam prije gotovo četvrt stoljeća provela u Francuskoj dva prekrasna tjedna, nakon povratka sam sjela i napunila četiri male bilježnice sjećanjima na svaki dan tog boravka. Ti su zapisi negdje u kutiji pored pisaćeg stola za kojim sjedim, no činjenica je da ih u svim ovim godinama nisam nijednom otvorila i pročitala od početka do kraja. A žive uspomene, njih susrećem vrlo često, ponekad usred svakodnevice, kad ugledam ili doživim nešto što me podsjeti na te davne srpanjske dane.

Postoje mjesta i razdoblja kad se tako intenzivno živi, da se svaki trenutak zbivanja trajno utiskuje u naša sjećanja. To su oni trenuci kad smo toliko otvoreni prema svemu što nas okružuje, da imamo osjećaj kako grlimo cijeli svijet, i kako on zauzvrat velikodušno i dobrostivo grli i prihvaća nas. Poznajem takve trenutke, oni su obično ravnomjerno raspoređeni u svakodnevici i samim time nekako prikriveni, kratki bljeskovi koji me hrane i ne daju da potonem u monotoniju koja me nastoji omamiti i zadržati u kolotečini. No ponekad se to sretno stanje proširi i zadrži dulje. U nadi da će se upravo to dogoditi doputovala sam u Segedin, polubolesna, s teškom glavoboljom koja je prvoga jutra prijetila da će ostati stalni podmukli pratilac i smetnja koncentraciji koja mi je bila više nego potrebna. Srećom, to se nije dogodilo. Nakon kišnog jutra u kojem smo obišli dio Segedina kako sam opisala u jednom od prethodnih postova započeo je radni dio našeg boravka. Pregledavajući slike u arhivi prisjetila sam se živo mnogih detalja.

Nezaboravni prolaz kojim smo i nekoliko puta dnevno hitali u jednom i u drugom pravcu, poput školaraca s torbama preko ramena.
Photobucket

U početku mi se činio nekako mračnim, gotovo prijetećim, no ubrzo sam se udomaćila i jedva čekala da prođem kroz njegovu ugodnu hladovinu. To je trijem koji okružuje trg uz Segedinsku katedralu, a na zidovima zgrada Univerziteta u koje se ulazi iz trijema nalaze se prikazi mađarskih velikana. Kako nitko odande ne tjera golubove, a nema ni zaštitnih mreža, mnogi kipovi i reljefi nose tragove njihovog boravka ondje, a jednog smo zatekli in flagranti na povišenom mjestu:
Photobucket

Trg koji se nalazi uz katedralu okružen tamnim trijemom:
Photobucket

Pogled gore prema impozantnoj građevini
Photobucket

ukrašenoj mnogim detaljima:
Photobucket

I pogled na toranj sa strane:
Photobucket

Kao što sam napisala u linkanom postu, Segedin je bio gotovo potpuno uništen u velikoj poplavi rijeke Tise 1879. i ponovo sagrađen, pa tako ni ove građevine nisu jako stare. Ne znam što bi o njima rekli povjesničari umjetnosti, no meni su se svidjele, kao što mi se svidio i cijeli grad koji sam uspjela vidjeti u tako kratkom vremenu koje sam uglavnom provela na mjestu koje opisujem.

Ulaz u Teološki fakultet koji je ugostio našu skupinu ističe se ovim svijetlim stupovima koji su nam olakšali snalaženje u početku.
Photobucket

Ne, nisam studirala teologiju i naša predavanja nisu imala ekskluzivne veze s njome. Obuhvaćala su razdoblje od dvadesetak stoljeća kojima se kroz književnost na latinskom jeziku provlačila ideja humanizma u najrazličitijim oblicima. Od Cicerona do dvadesetog stoljeća. U toj se priči, naravno, našlo i mnogo uglednih teologa, ali i njihovih suvremenika disidenata i mnogih drugih koji su s dubokim poštovanjem promatrali svijet oko sebe i ljude u njemu i nastojali ga učiniti boljim, svatko prema svom nadahnuću.

Kad uđete kroz velika vrata i okrenete se desno prema stubištu, morate pričekati da vam ljubazna starija gospođa, ili ljubazna mlađa gospođa u suprotnoj smjeni otvori vrata pritiskom na gumb. Da su gospođe ljubazne uvjerila sam se kroz neverbalnu komunikaciju u nekoliko navrata kad sam nehotice, želeći pogledati kroz prozor predvorja u kojem smo se okupljali, zaklonila pogled koji su imale iz porte prema ulazu, a bio im je važan kako bi mogle otvoriti vrata onima koji su tek dolazili. Svaki put sam se na neki način, uglavnom rukama i osmijehom ispričala, a one bi mi odgovorile ljubazno odmahujući i kimajući glavom, budući da su znale da ih ne razumijem. S tog sam mjesta slikala tribinu pred katedralom gdje se održavaju koncerti u ljetnim večerima i na kojoj sam se i sama našla posljednje večeri našeg boravka ovdje na prekrasnom koncertu segedinskog simfonijskog orkestra:
Photobucket

Ne mogu odoljeti da ne stavim još jednu fotografiju istog mjesta, s pogledom na stup zavojitog oblika lijevo koji mi je bio toliko osobit da sam ga odmah upamtila kao oznaku ulaza koji je inače bilo lako promašiti, budući da se oni bijeli stupovi ne vide kad se prolazi trijemom.
Photobucket

Na putu do predavaonica koje smo svaki put po želji birali prema predavaču i temi predavanja prolazili smo pored uistinu velikog raspela - žao mi je što se veličina ne može prikazati usporedbom s nekim predmetom, no nalazilo se visoko na prostranom bijelom zidu:
Photobucket

A malo dalje iza ugla, hmmmm, mađarski ili latinski, pitanje je sad. Mislim, u ovom slučaju najbolje pali kombinacija jednog i drugog:
Photobucket

A ovo je natpis zbog kojeg sam u jednoj stanci mobitelom nazvala mamu koja ponešto zna mađarski. Nakon što sam joj, pomalo zbunjena mnogojezičnim okruženjem, natpis pročitala na dva ili tri pogrešna načina, rekla je da to znači Ne ulazite. Dakle, kad se vrata zatvore, gotovo je…
Photobucket

S trećeg kata pruža se lijep pogled na trg uz katedralu iza tribina:
Photobucket

Na tornjeve katedrale:
Photobucket

Na mali simpatični trg koji bi mi ostao potpuna nepoznanica da ga nisam ugledala ovako odozgora i slikala privučena bujnim zelenilom krošanja drveća:
Photobucket

I za kraj slika koja mi je posebno draga, pogled kroz prozor zaštićen mrežom protiv komaraca na bujno zelenilo unutarnjeg dvorišta.
Photobucket
Nisam ja zapazila ljepotu tog prizora, nego sam vidjela prijateljicu kako stoji s fotoaparatom i slika. Taj je prozor pored kojeg sam svakodnevno zastajkivala pružao najljepši pogled i ostavljao gotovo nestvaran utisak izazvan igrom svjetla koje se probijalo kroz rupičasto zeleno tkivo.

Kad se naš boravak ondje približio kraju, a bilo je to nakon pet dana prepunih utisaka, osjećala sam veliku zahvalnost prema svima koji su mi omogućili boravak ondje i učinili ga tako lijepim, ugodnim i ispunjenim raznovrsnim sadržajima. Zahvalnost prema obitelji koja me otpustila bez prigovora i omogućila mi boravak bez imalo grižnje savjesti; zahvalnost prema ljudima koji su, kao čarolijom, naizgled male i skromne stvari učinili velikima i važnima; zahvalnost na prijateljstvu, razumijevanju i prihvaćanju, svemu što je nama koji smo putovali zajedno boravak učinilo ljepšim, sadržajnijim, svjetlijim.

……………….

Svim dragim prijateljima blogerima koji su navraćali u ova dva tjedna moje odsutnosti zahvaljujem na posjeti i na novogodišnjim čestitkama. Svako dobro neka vas prati svakoga dana ove i svih ostalih godina. A meni je ovo dolaženje s prekidima trenutno jedini način na koji mogu funkcionirati na blogu. Malo me ima pa me nema i opet ima i tako… Do čitanja mah


11.01.2009. u 10:35 | K | 32 | P | # | ^

<< Arhiva >>


< siječanj, 2009 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Svibanj 2013 (2)
Kolovoz 2010 (1)
Lipanj 2010 (3)
Svibanj 2010 (1)
Kolovoz 2009 (3)
Srpanj 2009 (1)
Lipanj 2009 (1)
Svibanj 2009 (2)
Travanj 2009 (3)
Ožujak 2009 (3)
Veljača 2009 (4)
Siječanj 2009 (4)
Prosinac 2008 (2)
Studeni 2008 (2)
Listopad 2008 (4)
Kolovoz 2008 (4)
Srpanj 2008 (1)
Travanj 2008 (5)
Ožujak 2008 (4)
Veljača 2008 (3)
Siječanj 2008 (3)
Prosinac 2007 (3)
Studeni 2007 (2)
Listopad 2007 (2)
Rujan 2007 (3)
Kolovoz 2007 (3)
Srpanj 2007 (2)
Lipanj 2007 (3)
Svibanj 2007 (3)
Travanj 2007 (9)
Ožujak 2007 (10)
Veljača 2007 (11)
Siječanj 2007 (13)
Prosinac 2006 (13)
Studeni 2006 (12)
Listopad 2006 (9)
Rujan 2006 (10)
Kolovoz 2006 (5)
Srpanj 2006 (11)
Lipanj 2006 (11)
Svibanj 2006 (15)
Travanj 2006 (4)


Opis bloga


Moja razmišljanja o svemu što je u životu bitno. Misli koje su me uzdizale i koje želim podijeliti s drugima.









Prostor Duha

Blog.hr


Mudre izreke


Kahlil Gibran:


Vjera je oaza u srcu do koje nikad
nisu doprle karavane misli.



Oćutiš li želju da pišeš
– a jedino je Duhu znana
tajna tog zova –
valja ti ovladati znanjem,
umijećem i
čarolijom:
znanjem riječi
i njihove melodije,
umijećem da budeš
bez pretvaranja
i čarolijom da voliš one
koji te budu čitali.


Rado navraćam

moja sestra
alkion
@pple

atlantida
betanija
big blue
Borut i Vesna
brlje
brunhilda
bugenvilija
carla_bruni
catcher
chablis
Champs-Elysees
chichckava
čiovka
da Vinci
detalj
dida
dinaja
Dream_Maker
ely
E.P.
Festina lente
finding myself
fra gavun
gajo
gogoo
goldy
gustirna
harisma
indigo
irida
izvornade
ježić bodljica
jimbo
juliere
kaodajevažno
kaplja
katrida
kenguur
Kinky Kolumnistica
kora-kri
ledena
LittleMissG
Luki i Goldie
ljelja
majstorica s mora
majta
MaSanYa
Melody
memoari srca
mentina
metanoja
Mima
mirisdunje
mirjam
mirta
misko
mislimatepozdravljam
MonoperajAnka
more nade
morfin@
morska zvijezda
nihonkichigai
Nova Vizija
oceana
odgoj s osmijehom
okeco
orator,-oris,m.
otkucaj
pametni zub
pantera
pegy
plejadablue
povjesničar2cool
prilagodba...
prorok
rose and butterfly
rozza
Rusalka
Sadako's apprentice
salvetna tehnika
santea
Sanja
sepia
serafina
Siscijanka
sklblz
slatko grko
slave
smotani
spooky
šumarka
teuta
tixi
trill
um
umjetnik
Uranova pikula
vampir Tibor
vierziger
vorja
ZG dnevnik
Zitta
zrno gorušicino
Zvrk

Ima vas još...

Hit counter
posjetitelja od 29. 5. 2006.