O KESTENIMA I JOŠ PONEČEMU




Jeste li ikada brali kestene u šuštavoj, prohladnoj, zlatnožutim i crvenim bojama išaranoj jesenskoj šumi? Nadam se da jeste, jer ako niste, možda ste nešto važno propustili. Dobro, ne baš važno, no svakako neobično lijepo.

Današnji dan trebao je biti savršen. Ali primijetila sam da su događaji i dani od kojih mnogo očekujemo često prava katastrofa, dok neki drugi, koji započnu loše, ponekad završe iznad svih očekivanja. Takav je život, ili je to posljedica konstrukcije naše ljudske psihe, uistinu ne znam. Stara je izreka da poslije kiše dolazi sunce, no mi se nekako uvijek iznenadimo kad se to uistinu dogodi. Možda ulažemo više napora kad nešto loše krene, a onda smo zatečeni uspjehom poduzetog. Nekad sam ozbiljno planinarila i često kretala na izlete po izrazito nepovoljnom vremenu. Većinu tih izleta pamtim po lijepom – ili je nepogoda prestala i priroda nas za trud nagradila prekrasnim pogledima i doživljajima, ili je vrijeme i dalje bilo loše, ali je društvo bilo dobre volje i kompenziralo nepogodu.

Današnji dan bio je prekrasan. Ujutro se pesica vratila mokrih šapa jer je pred jutro palo nešto kiše, no već kad smo se uputili na misu oblaci su se raskinuli i nebo se zaplavilo, a jesenje boje zasjale pod kosim zrakama jutarnjeg sunca. Onda se misa prilično odužila zbog proslave zahvalnosti za plodove zemlje gdje su djeca imala priredbu, a župnik dugu propovijed u kojoj se među ostalim osvrnuo na opći zaborav državnog blagdana Dana neovisnosti.

Kad smo sat i pol kasnije autom hitali prema Samoboru, primijetila sam da zaista nijedna zgrada ni kuća nema istaknutu zastavu. Samo se na jednom prizemnom balkonu na križanju Horvaćanske i Hrgovića stidljivo i na neslužbenom mjestu pojavila trobojnica sa šahovnicom, no djelovala je nekako usamljeno, kao da se suši nakon pranja onako bez motke. Mislim da je to dokaz da neki državni praznici, pogotovo noviji, još nisu zaživjeli. Ovaj današnji se osim relativne recentnosti još i poklopio s nedjeljom, ionako se ne radi, koga još briga za blagdan. no U tom trenutku na radiu vijest da se jutros ubio još jedan branitelj. A mi prema Samoboru u prekrasan jesenji dan. Davno sam se uvjerila da život na prvi pogled često djeluje nepravedno.

Od jučer se nekako loše osjećam, imala sam jaku glavobolju gotovo cijeli dan i na izlet sam krenula u nadi da će jesenja svježina spriječiti njen povratak. Glavobolja se nije vratila, ali pojavili su se drugi problemi. No ima li smisla spominjati ih, osim možda natučenih i malo raskrvarenih dlanova, kad sam se na strmoj asfaltiranoj cesti poskliznula na sitnom šljunku i srećom dlanovima uspjela amortizirati udarac koji bi inače pogodio leđa. Mali je problem što sad jedva mičem palcem desne ruke koji mi je i prije stvarao probleme, no nije slomljen i mogu tipkati kažiprstom bez veće smetnje, ionako ne tipkam svim prstima nego koristim uglavnom četiri, a trenutno samo dva. Može se i tako.

Sad ipak moram nešto reći i o kestenima. Volim ih oduvijek, otkad znam za sebe: pečene, kuhane, kao kesten-pire ili u kolačima. Propustila sam isprobati puricu ili neku drugu jadnu pticu nadjevenu kestenima, no zbog toga nimalo ne žalim.

Kesteni rastu na lijepim ravnim stablima velikog duguljastog lišća. Takvo lišće tražili smo nekad s tatom po šumama kako bismo otkrili blizinu kestenovih stabala i započeli berbu. Kestenje nikad ne pada najednom sa stabla. Ono dozorijeva postepeno i može se brati mjesec dana i više, ovisno o vremenu. Muž i ja smo u razdoblju hodanja otkrili mnogima poznato nalazište iznad Ruda u Samoborskom gorju. Dovoljno je prošetati nedavno asfaltiranom cestom koja spaja Rude s vikendaškim Palačnikom i marljivo se sagionjući nakupiti smeđih plodova za jedan obrok. Ako još znate gdje treba ući u šumu i kamo se najprije uputiti, nije problem nabrati i više od desetak kilograma, iako ih mnogi ondje marljivo beru.

Danas nismo došli s velikim ambicijama, a nismo bili ni prvi ni jedini. Kako već godinama u svako doba hodočastimo u ovaj kraj, dobro poznajemo mjesto, pa čak i pojedina stabla s krupnijim i ukusnijim plodovima. Neobično mi je kako i djeca uživaju u branju, iako ih ne vole jesti (za moje pojmove nezamisliv propust, no ja sam ih time hranila još u trudnoći, a i kasnije su im bili ponuđeni svake jeseni, pa ako im ne odgovaraju sad, možda će kasnije). Sat vremena uživala sam u nepomućenom miru branja, a o onome što je slijedilo neću jer prolazne gluposti se ionako zaboravljaju.

Zadržali bismo se i duže, ali puhao je sve jaći i neugodniji sjeverni vjetar koji mi je izazivao probadanje u ušima, a bila sam malo bolesna prošli tjedan, baš su me uz grlo boljele i uši, na što nekad nisam bila osjetljiva, ali sam, eto, očigledno postala. I mlađi mi je još pod antibioticima zbog angine krajem prošlog i početkom ovog tjedna i nerado sam ga gledala oznojenog od branja izloženog takvoj vjetrometini. Odlučili smo ranije se vratiti i otići u Samoboru na pizzu. Oprostili smo se od šume koja nas je ispratila šuštanjem lišća, škripom ponekog debla i zvucima padova zrelih kestenovih plodova...

Ne, nije mi bilo osobito lijepo na izletu, iako se činilo da će biti. Još mi se manje svidio povratak, lutanje po Samoboru s malo promijenjenom prometnom regulacijom (no grad je bio pun zastava, mora se priznati), zastoj kod jankomirskog mosta na ulazu u Zagreb gdje se jedna traka mosta uređuje punom parom, kao da nije nedjelja i državni blagdan. Nadam se da je radnicima na tom teškom i nezahvalnom, ali i odgovornom poslu pošteno plaćen taj cjelodnevni (valjda i prekovremeni) rad koji je zbog osjetljivosti mjesta čini se bilo teško izbjeći.

Evo, sad sam ovdje, objavljujem post dulji od planiranog, pa kome se da neka čita. Nakon kupanja djece, hranjenja i šetnje psa, spremanja školske torbe i pregledavanja zaostalih zadaća nakon jednotjednog izostanka iz škole, nakon četrdeset odrezanij noktiju i dvije oprane glave, sad sam ja na redu da stanem pod tuš i provjerim nisam li usput pokupila i nekog krpelja. Ovo mi je isprika za počinjene pogreške kojih sigurno ima, možda ih ispravim sutra. A nakon tuširanja bacit ću pogled što je novo kod vas. Ako ne zaspim, jer jako sam umorna, a noć mi je tako kratka...


08.10.2006. u 22:41 | K | 48 | P | # | ^

<< Arhiva >>


< listopad, 2006 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Svibanj 2013 (2)
Kolovoz 2010 (1)
Lipanj 2010 (3)
Svibanj 2010 (1)
Kolovoz 2009 (3)
Srpanj 2009 (1)
Lipanj 2009 (1)
Svibanj 2009 (2)
Travanj 2009 (3)
Ožujak 2009 (3)
Veljača 2009 (4)
Siječanj 2009 (4)
Prosinac 2008 (2)
Studeni 2008 (2)
Listopad 2008 (4)
Kolovoz 2008 (4)
Srpanj 2008 (1)
Travanj 2008 (5)
Ožujak 2008 (4)
Veljača 2008 (3)
Siječanj 2008 (3)
Prosinac 2007 (3)
Studeni 2007 (2)
Listopad 2007 (2)
Rujan 2007 (3)
Kolovoz 2007 (3)
Srpanj 2007 (2)
Lipanj 2007 (3)
Svibanj 2007 (3)
Travanj 2007 (9)
Ožujak 2007 (10)
Veljača 2007 (11)
Siječanj 2007 (13)
Prosinac 2006 (13)
Studeni 2006 (12)
Listopad 2006 (9)
Rujan 2006 (10)
Kolovoz 2006 (5)
Srpanj 2006 (11)
Lipanj 2006 (11)
Svibanj 2006 (15)
Travanj 2006 (4)


Opis bloga


Moja razmišljanja o svemu što je u životu bitno. Misli koje su me uzdizale i koje želim podijeliti s drugima.









Prostor Duha

Blog.hr


Mudre izreke


Kahlil Gibran:


Vjera je oaza u srcu do koje nikad
nisu doprle karavane misli.



Oćutiš li želju da pišeš
– a jedino je Duhu znana
tajna tog zova –
valja ti ovladati znanjem,
umijećem i
čarolijom:
znanjem riječi
i njihove melodije,
umijećem da budeš
bez pretvaranja
i čarolijom da voliš one
koji te budu čitali.


Rado navraćam

moja sestra
alkion
@pple

atlantida
betanija
big blue
Borut i Vesna
brlje
brunhilda
bugenvilija
carla_bruni
catcher
chablis
Champs-Elysees
chichckava
čiovka
da Vinci
detalj
dida
dinaja
Dream_Maker
ely
E.P.
Festina lente
finding myself
fra gavun
gajo
gogoo
goldy
gustirna
harisma
indigo
irida
izvornade
ježić bodljica
jimbo
juliere
kaodajevažno
kaplja
katrida
kenguur
Kinky Kolumnistica
kora-kri
ledena
LittleMissG
Luki i Goldie
ljelja
majstorica s mora
majta
MaSanYa
Melody
memoari srca
mentina
metanoja
Mima
mirisdunje
mirjam
mirta
misko
mislimatepozdravljam
MonoperajAnka
more nade
morfin@
morska zvijezda
nihonkichigai
Nova Vizija
oceana
odgoj s osmijehom
okeco
orator,-oris,m.
otkucaj
pametni zub
pantera
pegy
plejadablue
povjesničar2cool
prilagodba...
prorok
rose and butterfly
rozza
Rusalka
Sadako's apprentice
salvetna tehnika
santea
Sanja
sepia
serafina
Siscijanka
sklblz
slatko grko
slave
smotani
spooky
šumarka
teuta
tixi
trill
um
umjetnik
Uranova pikula
vampir Tibor
vierziger
vorja
ZG dnevnik
Zitta
zrno gorušicino
Zvrk

Ima vas još...

Hit counter
posjetitelja od 29. 5. 2006.