Voda


Voda me je oduvijek privlačila. Nekoliko sam godina idući u školu prelazila most preko rječice. Ponekad sam onuda šetala s djedom. Uvijek sam ga zamolila da stanemo kako bih mogla, kao i kad sam sama onuda prolazila, pogledati dolje u vodu koja je žuborila. Ako sam gledala dovoljno dugo, učinilo bi mi se kao da plovim u suprotnom pravcu od toka vode. Bio je to zanimljiv i uzbudljiv doživljaj koji mi nikad nije dosadio. Mjesecima, možda i godinama, tugovala sam za tim mjestom nakon što smo zauvijek odselili. I danas ga vidim pred sobom, čujem žubor vode i osjećam kako me stara stabla u parku oko škole spokojno primaju u svoj zagrljaj.
U isto vrijeme zavoljela sam i bare. Duboke kaljuže pune mutne vode nastajale su iza naše zgrade kad bi padala kiša. Bilo je uzbudljivo gaziti onuda i osjećati kako ljepljive ruke neumoljivo obuhvaćaju stopala u gumenim čizmicama. Uvijek sam se izvukla prije nego što bih utonula do gležnja, ali osjećaj koji me je obuzimao kasnije mi je omogućio da donekle shvatim ljude koji se često izlažu opasnosti, dok obični ljudi suho komentiraju, osobito ako se nešto dogodi: «Što mu je to trebalo, ... pa sam je htio onamo...nitko normalan to ne bi radio...» Ja se obično suzdržavam prosudbe. Oni znaju zašto to rade, ja to poštujem.
More volim, iako se bojim predaleko otplivati da me ne bi nešto uhvatilo za noge i povuklo dolje. Ako plivam dalje, držim se blizu obale. Jednom sam, dok sam još bila dijete, sanjala kako me je na dobro poznatoj plaži napao morski pas. Te sam se godine zaista bojala. Određeni oprez zadržao se do danas.
Jezera volim gledati i veslati po njima, ali se u njima ne bih kupala. Voda je obično mutna i ne vidi se dno. Sviđalo mi se ipak Zürichško jezero. Bilo je lagano uzbibano u ljetnoj izmaglici, a uz zelenilom obrasle obale plivala su jata labudova i drugih manjih ptica. jednom ću, možda, o njemu napisati priču. Vjerujem i da ću ga ponovo vidjeti, zato što sam to živo poželjela na odlasku. takve su mi se želje dosad često ispunjavale.
Izvori su posebna priča. Stari su narodi u svakom izvoru vidjeli nimfu ili neko drugo duhovno biće. Sjećam se kad sam s grupom planinara posjetila izvor Kupe u Gorskom kotaru. Došla sam među posljednjima, odbacila ruksak i odmah otišla do izvora koji je od skupine ljudi na čistini bio udaljen pedesetak metara. Čim sam mu se približila obuzeo me je osjećaj potpune tišine. Ne one uobičajene tišine, nego muka kao kad su mi začepljene uši. Mahovina na tlu potpuno je prigušila moje korake na uskoj zemljanoj stazici. Izvor je bio kao usred prašume, tih i tajanstven. Malo jezerce bistre crne vode iz kojeg su ponekad izlazili mujehurići. Sve oko njega bilo je obraslo mahovinom, a s drveća su visjele lijane. Pomislila sam kako bi iza svakog oblog kamena u blizini mogao čučati patuljak ili neko slično biće koje samo čeka da ga iznenada ugledam i uplašim se. Svladana iznenadnom nelagodom krenula sam natrag. Nakon nekoliko koraka ponovo se začuo dotad nečujan pjev ptica, a do mojih ušiju doprli su glasovi prijatelja koji su veselo razgovarali vadeći jelo i piće iz ruksaka. Jesam li bila premorena dvodnevnim planinarenjem koje je ovdje završavalo ili sam sve to zaista dobro upamtila možda ću saznati ako se onamo vratim. Izvore, vidimo se!
Velike rijeke su me uvijek uzbuđivale na razne načine. Tata mi je često pričao o neugodnim doživljajima s virovima u rijeci, pa se nikad nisam voljela u njima kupati, iako sam i to iskušala. No nikad se ne bih usudila upustiti u plivanje Savom ili Dunavom, iako sam nekoliko puta upravo to sanjala. Znate one neobične snove kad se bojite da ćete se utopiti, onda se sjetite da sanjate i umjesto da se probudite iskoristite tu informaciju i mirno dišete pod vodom? To mi se već nekoliko puta dogodilo i bilo bi sjajno da se prije te ugodne faze nisam tako grčevito borila s vodom u strahu od gušenja. Osim tog strahopoštovanja prema ogromnim masama vode koje se valjaju i u sebi nose puno toga za što ne želim znati bila mi je uzbudljiva misao o povezanosti ljudi koji žive uz vodu. Prije nego što sam počela o tome čitati bila sam potpuno svjesna da rječica nad kojom sam tako često stajala u svom djetinjstvu nešto niže utjeće u veću rijeku, pa u Savu, prolazi kroz Zagreb u kojem su živjeli moji djedovi, bake i ostala rodbina, zatim teče dalje do Dunava i sve do mora... Kasnije sam negdje pročitala da je dovoljno umočiti prst u more da budeš povezan sa svim morima na Zemlji i istoga sam časa osjetila kako je to velika istina. I rijeke koje teku od izvora ka ušću i ondje se stapaju s morskim vodama u neraskidivu cjelinu postale su simbol života i vremena koje za nas također teče.
Ponekad sam u neki zdenac ili izvor ubacila novčić. Možda je to praznovjerje, možda i nije. Ovisi kako gledamo na stvar. Prije četrnaest godina s Lančanog mosta u Budimpešti bacila sam novčić u Dunav. Poželjela sam sreću, iako sam znala da se novčići s tom namjerom ne bacaju u rijeke. Valjda da rijeka ne odnese sreću kako ju je donijela. Nekoliko tjedana kasnije moj muž i ja počeli smo usmjeravati svoje životne tokove jedan prema drugome i ta nova rijeka postojano, uz poneku dragu pritoku i naizbježnu, ali kratku brzicu, postojano teče prema moru svjetla u koje oboje vjerujemo.
Postoje i vode koje liječe, blagoslovljene i posvećene vode koje nas štite i poučavaju. Nevidljive vode koje nas peru i pročišćavaju. Bezbrojni izvori diljem svijeta svojim fizičkim i duhovnim svojstvima olakšavaju ljudima život i pružaju im nadu.
Danas postoje i znanstveni dokazi da voda nije samo tekućina bez boje, okusa i mirisa kako smo učili u školi. Ona je puno, puno više od toga. No o tome drugom prilikom. Ovaj post je i ovako dovoljno dug.


12.05.2006. u 20:00 | K | 3 | P | # | ^

<< Arhiva >>


< svibanj, 2006 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Svibanj 2013 (2)
Kolovoz 2010 (1)
Lipanj 2010 (3)
Svibanj 2010 (1)
Kolovoz 2009 (3)
Srpanj 2009 (1)
Lipanj 2009 (1)
Svibanj 2009 (2)
Travanj 2009 (3)
Ožujak 2009 (3)
Veljača 2009 (4)
Siječanj 2009 (4)
Prosinac 2008 (2)
Studeni 2008 (2)
Listopad 2008 (4)
Kolovoz 2008 (4)
Srpanj 2008 (1)
Travanj 2008 (5)
Ožujak 2008 (4)
Veljača 2008 (3)
Siječanj 2008 (3)
Prosinac 2007 (3)
Studeni 2007 (2)
Listopad 2007 (2)
Rujan 2007 (3)
Kolovoz 2007 (3)
Srpanj 2007 (2)
Lipanj 2007 (3)
Svibanj 2007 (3)
Travanj 2007 (9)
Ožujak 2007 (10)
Veljača 2007 (11)
Siječanj 2007 (13)
Prosinac 2006 (13)
Studeni 2006 (12)
Listopad 2006 (9)
Rujan 2006 (10)
Kolovoz 2006 (5)
Srpanj 2006 (11)
Lipanj 2006 (11)
Svibanj 2006 (15)
Travanj 2006 (4)


Opis bloga


Moja razmišljanja o svemu što je u životu bitno. Misli koje su me uzdizale i koje želim podijeliti s drugima.









Prostor Duha

Blog.hr


Mudre izreke


Kahlil Gibran:


Vjera je oaza u srcu do koje nikad
nisu doprle karavane misli.



Oćutiš li želju da pišeš
– a jedino je Duhu znana
tajna tog zova –
valja ti ovladati znanjem,
umijećem i
čarolijom:
znanjem riječi
i njihove melodije,
umijećem da budeš
bez pretvaranja
i čarolijom da voliš one
koji te budu čitali.


Rado navraćam

moja sestra
alkion
@pple

atlantida
betanija
big blue
Borut i Vesna
brlje
brunhilda
bugenvilija
carla_bruni
catcher
chablis
Champs-Elysees
chichckava
čiovka
da Vinci
detalj
dida
dinaja
Dream_Maker
ely
E.P.
Festina lente
finding myself
fra gavun
gajo
gogoo
goldy
gustirna
harisma
indigo
irida
izvornade
ježić bodljica
jimbo
juliere
kaodajevažno
kaplja
katrida
kenguur
Kinky Kolumnistica
kora-kri
ledena
LittleMissG
Luki i Goldie
ljelja
majstorica s mora
majta
MaSanYa
Melody
memoari srca
mentina
metanoja
Mima
mirisdunje
mirjam
mirta
misko
mislimatepozdravljam
MonoperajAnka
more nade
morfin@
morska zvijezda
nihonkichigai
Nova Vizija
oceana
odgoj s osmijehom
okeco
orator,-oris,m.
otkucaj
pametni zub
pantera
pegy
plejadablue
povjesničar2cool
prilagodba...
prorok
rose and butterfly
rozza
Rusalka
Sadako's apprentice
salvetna tehnika
santea
Sanja
sepia
serafina
Siscijanka
sklblz
slatko grko
slave
smotani
spooky
šumarka
teuta
tixi
trill
um
umjetnik
Uranova pikula
vampir Tibor
vierziger
vorja
ZG dnevnik
Zitta
zrno gorušicino
Zvrk

Ima vas još...

Hit counter
posjetitelja od 29. 5. 2006.