Pogled u...

nedjelja, 22.01.2017.

Keep calm and ASMR!




Živimo u stresnom vremenu. To nije novost. Nije ni novost da sav taj stres donosi nam niz problema, što psihičkih, što fizičkih. Svakodnevno smo u žurbi koja nam ostavlja jako malo vremena posvetiti se sebi. Nalazimo se u raznim životnim kolonama, u kojima se vučemo i koje znaju biti obojane tamnijim bojama. Nedostatak životne svjetlosti dovodi do depresije, tjeskobe, snažne introvertiranosti. No, ovdje neću pisati o tim teškim temama. Ostavljam to za neku drugu priliku. Ovdje ću govoriti o jednoj tehnici koju sam otkrila prije nekoliko godina.
Inače, imam problem sa spavanjem. Vjerujem da danas mnogi imaju taj problem. Meni san na oči ne dolazi brzo. Stoga, počela sam tražiti način kako da se što prije uspavam. U početku je to bila opuštajuća glazba koja djeluje na mozak tako da ga opušta i dovodi u stanje sna. To utječe na djelovanje moždanih valova. Inače postoje četiri najvažnija raspona moždanih valova: alfa, beta, delta i theta. Navodim ovo iz razloga ako netko nakon ovog teksta poželi istražiti i raspon moždanih valova i pomoći si s onom vrstom glazbe koja bi njega opustila.
U mom slučaju, trebala sam ipak nešto drukčije. Polako sam počela kopati po You tube – izvoru SVEGA. I ono na što sam ja naišla, bilo je fenomenalno. E, sad, ovo će mnogima izgledati ili smiješno ili čudno ili bezveze ili pravo otkriće (kao i meni). Voljela bih da ovo ipak pročitate otvorenog uma. O ovome pišem, vođena svojim iskustvom. Iskustvo je ipak najvjerodostojnije od automatskog stavljanja u ladicu, predrasude i slično. Dakle, ono što sam ja otkrila bio je ASMR (Autonomous sensory meridian response).

Sjetite se djetinjstva i kako vam je majka čitala priče svojim mekanim glasom. Sjetite se kako vam je dugo češljala kosu. Ili ste već tada voljeli druge zvukove, poput zvuka olovke dok netko piše po papiru ili kada bi vam netko na leđima svojim prstom pisao slova koja ste morali pogoditi. Svi ti razni zvuci, pokreti, radnje uzrokovale bi žmarce koje bi svoj start imali u lubanji i širili bi se niz vrat prema kralježnici i nogama. To nas je dovodilo u stanje opuštenosti.
Kad god nekome govorim o ASMR-u pomislim kako će ljudi čudno reagirati, no, tada počnu nabrajati što njih opušta. Opušta ih kada netko tipka na tipkovnici, ili mu je nečiji glas toliko ugodan, ili ih smiruje kada netko tiho pjeva (kao nekoć što su nam pjevali uspavanke). Znači, svi smo prošli kroz ovo iskustvo i ono najzanimljivije, još uvijek prolazimo. Netko ima intenzivnija iskustva, netko manjeg intenziteta.
Djedom ASMR-a smatra se američki slikar Bob Ross. Bio je domaćin emisije kojom je učio kako slikati. Tijekom emisije govorio bi mekanim glasom. Nije to činio namjerno kako bi ljude opustio. Njega je takav glas krasio i time je ASMR zajednici još posebniji. Slobodno provjerite kako je to zvučalo.
Krenula sam u svoje istraživanje i tijekom vremena povećao se broj ASMR umjetnika koje volim poslušati. Moja najomiljenija, bez premca je Gentle Whispering. To je žena koja svojim uradcima ne samo što opušta, nego iskreno govori i o svom životu. Žena od koje se može puno toga i naučiti. Doživljavam ju vrlo suosjećajnu i nježnu. Nadalje, tu su: Ashely Unicorn, WhispersRed, Tony Bomboni i novo otkriveni Ephemeral RIft sretan. Želim napomenuti da rezultat nije uvijek isti. Ne uspijeva uvijek isti trigger (okidač). Ponekad me opušta meki glas, ponekad tema koju osoba na videu prezentira, ponekad nešto što tijekom videa čini (npr. šminkanje, slaganje ručnika, crtanje). Također, rezultat je još bolji ako stavite slušalice i slušate pomoću njih. Svatko ima svoje želje i svoju listu ASMR triggera. Nekoga će određeni trigger strašno iritirati, dok drugi će biti upravo taj koji će ga totalno opustiti. Htjela bih ovdje napomenuti kako je i dr. Oz u jednoj od svojih emisija predstavio ovu tehniku. Tako da ASMR sve više dobiva na pozornosti i zajednica svakim danom postaje sve veća. Čak postoji i Međunarodni dan ASMR-a (9. travnja). ASMR je uistinu pozitivan način da se čovjek današnjeg vremena, današnjeg stresnog vremena opusti. Oni umjetnici koji redovito snimaju ovakve vlogove, ozbiljno su pristupili svojoj misiji. Pomoći ljudima da se opuste. Stoga, ako ćete krenuti kopati po You tube-u kao i ja, gore navedeni umjetnici su dobar početak. Možete ih slušati kada god poželite. Ako ih želite gledati kako kuhaju, jedu, govore o svome životu, češljaju kosu, pričaju priče, slažu ručnike, šminkaju se, prodaju razne proizvode i pri tome to čine na onaj način koji vama odgovara, slobodno pristupite i opustite se.
I sama sam otkrila jednu osobu iz svoje okoline koja bi bila savršeni ASMR umjetnik. Na svom Facebook profilu objavljuje snimke onoga što u slobodno vrijeme izrađuje. I vjerujte mi, dok ju slušam, to je to. Povratnu informaciju nije dobila samo od mene. Eto, prve obožavatelje već ima. Mi ju čekamo da otvori svoj kanal i ozbiljno prione da opušta i veće mase. Ima vas i više koji biste to mogli. Stoga, istražite, kupite dobar mikrofon, otvorite kanal i krenite. ASMR zajednica vas čeka. sretan

Oznake: ASMR, opuštanje, trigger, Bob Ross

22.01.2017. u 15:03 • 0 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

  siječanj, 2017 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Siječanj 2018 (1)
Prosinac 2017 (2)
Studeni 2017 (2)
Listopad 2017 (2)
Rujan 2017 (2)
Kolovoz 2017 (3)
Srpanj 2017 (6)
Lipanj 2017 (2)
Svibanj 2017 (4)
Travanj 2017 (4)
Ožujak 2017 (6)
Veljača 2017 (9)
Siječanj 2017 (6)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

Pogled u...je blog kojim želim zabilježiti svoj doživljaj onoga što se oko mene odvija, događa, raste, pa i umire. Pogled u...moj svijet i šire...
Moje blogove i općenito ono što me inspirira, možete pročitati i na mojoj Facebook stranici - Pogled u-by Tajchee. Slobodno me možete i tamo pratiti. sretansretansretan

Linkovi

Tajana Tajchee

sretan