Hemingway - Up's and Down's - Blog.hr

četvrtak, 06.04.2006.

Hemingway

Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Sjetila sam se Hemingwaya dok sam listala po bilješkama lektire. On je za mene pravi pisac. Jednostavne sažete rečenice i odlična radnja.
Frendica mi je donijela kasetu s onim filmom o njegovom životu, U ljubavi i ratu (glume Chris O'Donnell i Sandra Bullock).
U I. svjetskom ratu ranila ga je austrijska granata koja je pala nedaleko njega u trenutku kada je talijanskim vojnicima dijelio čokolade i cigarete. Eksplozija je onesvijetila Hemingwaya, ubila jednog talijanskog vojnika, a drugom je raznijela noge. Što se kasnije desilo teško je s velikom točnošću reći. U pismu Hemingwayevu ocu jedan od vozača ambulatnih vozila napisao je da je Hemingway unatoč 200 šrapnela koji su mu se zabili u noge našao snage da drugog ranjenog vojnika ponese na leđima do prvog mjesta gdje mu je mogla biti pružena pomoć. Prije nego što je stigao do cilja u noge ga je pogodilo nekoliko mitraljeskih metaka.

Negdje u osnovnoj školi sam čitala Starac i more i to mi jedna od omiljenih knjiga.
"Čovjek nije stvoren da bude pobjeđen. Čovjeka mogu uništiti, ali ga ne mogu poraziti"
To je rekao starac Santiago kad je izgubio borbu protiv ribe.

Naravno, i prema tome je snimljen film. I to sa Spencerom Tracyjem.

Hemingway je bio avanturist. Bio je u Africi, obožavao koridu, letio avionom (i tijekom jedne nesreće je i gadno nastradao). Kasnije je pao u depresiju i naposlijetku se ubio.
Dakle, nije baš osobit životni uzor, ali uvijek kažem: Obožavaj djela, a ne njihove autore.

| 21:03 | Komentari (21) | Isprintaj | #

<< Arhiva >>