Klon? Ne, hvala. - Up's and Down's - Blog.hr

četvrtak, 23.03.2006.

Klon? Ne, hvala.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Zamislite da ste 50 godina (ili manje) u budućnosti. Ulazite u neku ordinaciju, doktor vas pristojno upita kako vam može pomoći, a vi odgovarate: "Želim svog klona." ili "Klonirajte mi Brada Pitta. Uspjela sam nabaviti njegov DNK."
Vjerovali ili ne i kako god to apsurdno zvučalo, to će ubrzo biti moguće.
Sigurno sad neću objašnjavati kako se klonira, ali samo ću reći da su klonovi genetski identične jedinke.
Već sada stalno gledamo na tv-u, čitamo po novinama kako ljudi očajnički žele klonirati svoje preminule bližnje ili slično. Oprostite na izrazu, ali to je čista glupost.
I da se nekim slučajem sve poklopi i ispadne tj. rodi se netko s istim genima i izgledom kao svoj prethodnik, znači li to da će biti isti? Naravno da ne. Svi su ljudi unikati, individualci. Možda će i dva klona isto izgledati, ali se neće i jednako ponašati ni imati posve identičnu osobnost. Ponašanje se uči, a ne rađamo s njim.
Zato mi je totalno apsurdna ta fanatična želja da se stvori nečiji klon.
Uzmimo primjer očajne majke koja je izgubila dijete i želi ga klonirati. Samo je jedno dijete i njegovim "umnožavanjem" mu se smanjuje vrijednost.
Ja sigurno ne bih htjela da budem klonirana i da Zemljom hoda neko biće koje izgledao kao ja, ali nije ja.
I zamislite što bi se dogodilo da se kloniranje legalizira. Svi bi se fanatici rastrčali sa željom da kloniraju ljude koje obožavaju.
I još nešto, gdje je tu orginalnost, spontanost? Ljudi (tj. žene) stoljećima rađaju djecu za koje se ne zna kakav će im biti spol, boja kose, očiju.... Uskoro ćemo ići k liječniku u ordinaciju:
"Dobar dan. Ja bih dijete."
"Oh, nema problema. Sad ćemo vam donijeti katalog."
(I u katalogu lijepo složeni oblik tijela, lica, boje...)
"Ja sam odlučila i želim ovu mješavinu."
I devet mjeseci kasnije:Novo dijete po narudžbi.

Kloniranje možda ima neke dobre stvari, ali samo regeneracijsko kloniranje gdje se klonira neko tkivo, organ ili sl. koji zapravo mogu spasiti nečiji život. Reproduktivno kloniranje je nešto posve drukčije. Da i to prakticiramo, prestali bi biti ljudi. Stvarala bi se savršena bića, a ljudskost se skriva upravo u našim malim nesavršenostima.

| 20:15 | Komentari (31) | Isprintaj | #

<< Arhiva >>