srijeda, 11.04.2007.

Ratko Vojtek, AIR, Rocco i partner, 2006.

Bas-klarinetist Zagrebačke filharmonije Ratko Vojtek jedan je od šačice domaćih individualaca koji je svoju diskografiju utabao kroz raznovrsne projekte u rasponu od stare preko svjetske do nove glazbe izvan matičnog orkestra. Kao vrstan solist i multiinstrumentalist, koji svira i klavir, klavijature, čembalo, krumhornu, blok-flaute, na posljednjem solo-Cd-u ‘Air’ pozabavio se kontroliranom i notiranom improvizacijom u produkciji studija Rocco & Partner. Kako je Vojtek po definiciji eklektik koji ne vjeruje izrazu izvan klasične notacije, a istovremeno sjedi na obje stolice glazbene ljevice i desnice, pristupi su, prema očekivanju, vrlo različiti. U naslovnoj skladbi za bas-klarinet i kompjuter skladatelja Zlatka Tanodija, procesuiranje izvođačevog daha i idiosinkratičnog instrumenta uživo zaokružuju dionicu u kojoj Vojtekov bikovski riff pegla uz pratnju višekanalnog semplera, koji kombinira konkretne zvukove s digitalnim programima. Već na sljedećoj, autorskoj skladbi, Vojtek se u duetu s Ashisom Royem na tablama naklonio prosedeu izdavačke kuće ECM, kao i na izvedbama Piazzolline «Tango, Etude No. 3», te vlastitim aranžmanom «God Bless the Child». Otključavanje tradicije jazza, ali i neakademskih glazbenih praksi klasičnim ključem, najizraženije je u «The Harmony of Cats, Groundwaters and the Moon» Srđana Sachera. To je dobar primjer 'what if?» 'metode', kojom aranžeri europskog jazza vole 'podvaliti' svojim izvođačima neuobičajene situacije. Vojtek pritom svira tri instrumenta odjednom kao Rahsaan Roland Kirk, odabravši dva klarineta, bas-klarinet, krumhorne i blok-flautu, uz pratnju udaraljkaša Borisa Leinera. Na CD-u su snimljene skladbe Šipuša i Cahuzaca za piccolo klarinet solo te Božidara Kunca za solo-klarinet, a načimanje proširenih tehnika u naslovnoj skladbi dovršeno je zaključnom Skenderovom skladbom «Capriccio Elettrico». Sam izlazak ovog projekta podržavam svim srcem, međutim svako novo slušanje ostavlja dojam neproživljenog iskustva o mogućnostima kako instrumenta tako i izvođača pa time samo produbljuje nepostojanje komunikacije između ambicioznog slušatelja i često pretencioznih kompozitora.

- 23:18 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Dijeli pod istim uvjetima.