Kul Zagreb

< svibanj, 2013 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

Svibanj 2018 (1)
Travanj 2018 (1)
Ožujak 2018 (3)
Veljača 2018 (4)
Siječanj 2018 (3)
Prosinac 2017 (1)
Studeni 2017 (1)
Listopad 2017 (1)
Rujan 2017 (3)
Studeni 2014 (1)
Travanj 2014 (1)
Siječanj 2014 (6)
Prosinac 2013 (2)
Studeni 2013 (3)
Listopad 2013 (5)
Rujan 2013 (1)
Kolovoz 2013 (1)
Srpanj 2013 (3)
Lipanj 2013 (13)
Svibanj 2013 (21)
Travanj 2013 (22)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
Kultura metropole kroz oči laika


09.05.2013., četvrtak

Ampelmann

Izložba "Ampelmann" novosadske umjetnice Mirjane Blagojev bila je povod da posjetim galeriju Idealni grad Centra za kulturu Susedgrad u Gajnicama, u koje, moram priznati, ne zalazim često. Ulaz u galeriju nije baš lako bogoditi budući da je stisnut između ulaza u mnogobrojne birceve, no dočekala nas je jedna nadasve simpatična galerija sa još simpatičnijim djelatnicima. A i sama autorica izložbe nam je također objasnila ovu zanimljivu izložbu.

Dakle, tko ili što je uopče Ampelmann? U doslovnom prijevodu čovjek-semafor, to vam je onaj čovječuljak kojeg gledate do očekujete da se upali zeleno svjetlo na semaforu. No u istočnoj Njemačkoj dizajn tog čovječuljka je bio prilično specifičan, nepropocionalan i pomalo groteskan. Nakon ponovnog prisjedinjenja Istočne Njemačke Zapadnoj, krenulo se u egzekuciju istočnonjemačkih Ampelmanna u svrhu standardizacije. No narod se pobunio, dosta je Ampelmanna uspjelo opstati, te je danas to jedna od ikona i turističkih atrakcija. Navodno da se čak dan danas može zaklučiti u kojem se djelu Berilna nalazite prema čovječuljku na semaforu.

E pa zato je autorica izložbe napravila seriju fotografija nastalih u Berlinu i Beogradu a kroz koje ispituje odnos ljudi prema prošlosti. Naime u Beogradu je sota ulica promjenilo naziv (kao uostalom i u Zagrebu), a i pismo, tako da je latinica zamjenjena čirilicom. Fotografije su prikazane u paru, jedna iz Berilna a druga iz Beograda, te se u prvom planu pojavljuje ili spomenuti Amplemann, ili tabla sa starim imenom ulice.

 photo DSC09624_zps23fdbedf.jpg

 photo DSC09623_zps9aeee940.jpg

 photo DSC09626_zps6452ab30.jpg
Lijeva fotografija je slikana na mjestu nekadašnjeg berlinskog zida, a desna ispred hrvatske ambasade u Beogradu, te zajedno istražuju pitanje granica.

Mojoj već dosta puta spominjanoj averiziji prema suvremenoj umjetnosti unatoč, izložba mi se prilično svidjela jer ipak daje neku konkretnu poruku i potiče na razmišljanje o našem odnosu prema nasljeđu prošlosti. A i naučio sam nekaj novoga.

Pozdrav,

Miroslav
- 12:56 - Komentari (0) - Isprintaj - #