Konzumentova bilježnica http://blog.dnevnik.hr/konzument

utorak, 13.04.2010.

Oglašavanje duhanski proizvoda - suprotno zakonu!

Idemo iz početka, još jedan puta počinje zabrana "uživanja" duhanskih proizvoda u ugostiteljskim objektima - kafe barovima i sl. (u restoranima vrijedi prijašnja zabrana), no ne u svima i ne u cijelosti. Kompletna zabrana bila bi najbolje riješenje, ali treba razumjeti da je riječ o ovisnosti, koju država držeći duhan legalnim, ujedno na jedan način i potiče. Dapače, ne samo da potiče nego se čini kako "žmirećki" pušta da se i oglašava. Nije tu problem nekakvih "pozdrava iz Rovinja" nego direktnog oglašavanja kojim se ljude navodi na konzumiranje duhana.

Da pojasnimo o čemu se radi postavili smo informativne materijale i slike na Konzumentovu Facebook stranicu.

Pogledajte letak Društva Konzument koji se tomu protivi (klikni na sliku):

www.konzument.hr



Pogledajte i kako se krši zakon i oglašavaju duhanski proizvodi (klikni na sliku):

www.konzument.hr



Dakle, duhan je legalan, dopušteno je i njegovo konzumiranje na javnim mjestima, ljudi su ovisni, a netko na tomu zarađuje, pa se i oglašava. Istine radi, nema više televizijskih reklama, ali oglašavanje se i dalje događa, usprkos zabranama. Boriti se protiv toga ne može samo Društvo Konzument koje nema dovoljno sredstava za tako što. To može jedino država. No kada smo ih upozorili da se kršenja zakona događaju (nadležno ministarstvo), oni su nam samo rekli kako će to riješiti - utješno. Nikada nas nisu niti pitali gdje, i kako. Što više, predstavnici duhanske industrije tvrdili su nam kako sve oglašavanje rade u kontaktu s njima!?

Probali smo i mi nešto učiniti, upozorili smo primjerice Blitz-cinestar, kina gdje odlaze djeca da imaju u svojim prostorijama materijale kojima se oglašavaju duhanski proizvodi, upozorili smo i poznati zagrebački cafe bar Maraschino. I jedan i drugi su uklonili sporne materijale, ali... Blitz-cinestar kasnije iste nije vratio valjda jedino jer se uvela potpuna zabrana konzumiranja duhanskih proizvoda u takvim prostorima, dok je Maraschino iste vratio. Jedno je jasno, i jedan i drugi i mnoge druge tvrtke zajedno sa duhanskom industrijom trebaju za svaki promidžbeni materijal biti kažnjeni... To ne možemo mi, to može samo država. Dobro razmislite, Blitz-cinestar je držao u svojim prostorima materijale s kojima su oglašavani duhanski proizvodi, na koliko je to djece utjecalo?

No i vi, svi vi koji ovo čitate možete pomoći, širite informaciju, prosvjedujte kod Ministarstva zdravstva, javite nam o drugim slučajevima ili donirajte financijska sredstva našem društvu da nastavimo naš rad...

www.konzument.hr


Podijeli • 13.04.2010. u 12:25 • 1 KomentaraPrint#^

ponedjeljak, 05.04.2010.

Čuvajte se prevaranata na Internetu!

Na internetskim stranicama Slobodne Dalmacije objavljena je vijest kako je sudski vještak za ekonomsko i financijsko poslovanje D.R. (71) iz Splita prevaren putem e-mail poruke o dobivenom nasljedstvu, za koje je uplatio čak 15 tisuća i 300 eura. Zvuči gotovo nevjerojatno da je sudski vještak za ekonomsko i financijsko poslovanje prevaren – tako da mu je obećano nasljedstvo od 30 milijuna eura, te da je ovaj poznajući zakonske propise ipak pristao na uplatu ukupnog iznosa od čak 15.300,00 eura (a kako bi zaprimio "svoje nasljedstvo")! Međutim, koliko god zvučalo iznenađujuće, Društvo za zaštitu prava potrošača "Konzument" sve češće registrira takve prevare i pokušaje prevara.

Nedavno smo tako imali slučaj nuđenja povoljnih kredita preko banke iz Australije, na što su gotovo prevareni potrošači koji su nam se u zadnjem trenu javili tražeći savjet. No, zastrašujuće je to da su nam se potrošači javili zbog pitanja zašto je toliko skup transfer financijskih sredstava – naknade koju su htjeli uplatiti banci, da bi iz toga Društvo Konzument razaznalo prevaru i uštedjelo gotovo prevarenim potrošačima 1.800,00 eura "naknade" prije nego li su "zaprimili kredit" u 30 puta većem iznosu – naravno bila je riječ o prevari jer kao ne-rezidenti Australije nisu uopće bili u mogućnosti da apliciraju za takav kredit. Šteta je treba reći dijelom usprkos počinjena već time što su prevaranti uzeli njihove podatke!

Nedavno smo se upoznali i sa slučajevima kada je "prijatelj" s Facebooka potrošačima nudio poslovnu suradnju, no, "prijatelj" nije bio pravi prijatelj nego prevarant koji je čak ukrao identitet pravom "prijatelju" te pokušao prevariti "prijatelje" putem Facebooka za 2.500,00 eura!

Nažalost, teško je da će se prevare putem Interneta ikada zaustaviti, a prevaranti se gotovo nikada neće uhvatiti. Oni obično djeluju iz zemalja sa slabim zakonima, a nakon svega teško možete bilo što i dokazati. Nerijetko sami potrošači iz stida sve i prešute kada shvate da su prevareni. Stoga je jedini način da ne izgubite teško stečene vlastite novce da se pazite i ne nasjedate na prevare! Raspitajte se, razgovarajte s drugima kada primite neku ponudu, često će vaši poznanici znati više. Zovite nadležne institucije za savjete, potrošačka društva, poput Konzumenta. I prije svega, držite se jednostavnog pravila, našeg savjeta: "Kada nešto zvuči/izgleda pre-dobro da bi bilo istinito, onda je to obično tako"!


Podijeli • 05.04.2010. u 11:52 • 5 KomentaraPrint#^

<< Arhiva >>

04/2010 (2)
03/2010 (2)
02/2010 (3)
11/2009 (3)
10/2009 (1)
09/2009 (1)
07/2009 (1)
04/2009 (2)
03/2009 (1)
11/2008 (1)
10/2008 (4)
09/2008 (1)
08/2008 (2)
07/2008 (3)
06/2008 (6)
05/2008 (10)
04/2008 (10)
03/2008 (18)
02/2008 (13)
01/2008 (1)
12/2007 (3)
11/2007 (2)
10/2007 (1)
09/2007 (7)
06/2007 (3)
05/2007 (2)


Komentari da/ne?

*Konzumentova bilježnica*


Konzumentov blog "Konzumentova bilježnica" predstavlja kako i sam naziv kaže bilježnicu u koju upisujemo aktualne teme za potrošače u Hrvatskoj ali i šire.

U "Konzumentovu bilježnicu" upisujemo probleme, vijesti, rješenja i preporuke…

Pozivamo vas da svojim doprinosom pomognete da bilježnica svakim danom bude ispisana vašim problemima kao i njihovim rješenjima. Zajedničkim radom možemo postići stvarno ostvarenje prava potrošača…

Neka se glas potrošača čuje!


Konzumentova bilježnica može se pronaći i u tiskanom formatu!

*Poveznice*


- Državni inspektorat

- Consumers International

- EU DG Consumer Affairs

- European Consumers Org.

- DZPP "Konzument"

- Konzument na facebooku

- Reklamacije.net

*******

- NATO - OPSA

- Denis blog

- EVO etika


*******


RSS

*******


Pretraži Konzument


*******

Konzument predlaže:

Preko Outlook Expressa ili Googla sudjelujte u raspravama pri interesnoj grupi (news group): hr.soc.zastita-kupaca

Posjetite reklamacije.net - portal za reklamacije i pritužbe građana

Pridružite se Konzumentu na Facebooku

*Kontakt*


Društvo za zaštitu prava potrošača "Konzument"

Poljana Zvonimira Dražića 9
HR-10000 Zagreb

e-pošta: Konzument

www.konzument.hr

matični broj: 2175223

žiro račun: 2360000-1101937190 (ZABA)

Pružite nam potporu u radu, simboličnom uplatom na žiro račun Konzumenta i Vi sudjelujete u gradnji informiranog potrošačkog društva.

Uplata donacije Društvu Konzument može se koristiti za smanjenje porezne osnovice u istom iznosu, a do 2 posto ukupnog prihoda ili dohotka u prethodnoj godini za pravne i fizičke osobe.

Ukoliko trebate savjet ili pomoć, slobodno nas kontaktirajte…
yes

*Tko smo mi...*


Mi smo potrošači, poput Vas! Smatramo da građani kao potrošači imamo pravo na kvalitetan život, na izbor! Udružili smo se da ostvarimo svoja prava i da pomognemo svojim sugrađanima.

Pridružite nam se i Vi…

Povodom usvajanja Deklaracije o pravima potrošača, ožujak 1962.godine, tadašnji predsjednik SAD-a John F. Kennedy izjavio je: "Prema definiciji, u potrošače se uključuje sve nas, i mene kao predsjednika SAD-a! Potrošači su najveća gospodarska skupina na koju utječe gotovo svaka javna ili privatna gospodarska odluka. Oni su najvažnija skupina čiji se stavovi vrlo često ne čuju! Glas potrošača mora se čuti!"

Konzument je udruga građana osnovana 2006. godine. Mi smo zagovaratelji prava potrošača (konzumenata) i njihove zaštite. Konzument se skrbi za ostvarivanje informacijskih, sigurnosnih, obrazovnih i drugih interesa potrošača; zaštitu standarda, socijalnog i zakonskog statusa potrošača. Konzument je usmjeren na podizanje kvalitete proizvoda i usluga; podizanje javne svijesti o potrošačkim pravima; informiranje, upozoravanje i educiranje građana Republike Hrvatske – potrošača roba i usluga. Smatramo da građani Hrvatske imaju pravu na izbor, sigurnost, kvalitetne informacije i slobodu pri potrošnji roba i usluga. Zalažemo se za skladan odnos između pružatelja i primatelja roba i usluga u kojem će se iznad svega cijeniti i poštivati potrošača i njegova prava kao i kvalitetu proizvoda i usluga.

© 2007-2010 Konzument


Creative Commons License


Ovo djelo je ustupljeno pod Creative Commons licencom Imenovanje 2.5.


Pridruzite se Konzumentu na Facebooku

Pridruzite se Konzumentu na Twitteru

Brandovi potrosackog povjerenja

Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se