Konzumentova bilježnica https://blog.dnevnik.hr/konzument

četvrtak, 22.10.2009.

U borbi protiv "traffickinga" europska kampanja "Kupuj odgovorno"

Kupuj odgovorno

Ukidanje potrebe za ilegalnom i eksploatiranom radnom snagom koja će proizvoditi jeftin proizvod za potrošače i golem profit za poslovne ljude temelj je borbe protiv krijumčarenja ljudima, navodi Međunarodna organizacija za migracije (IMO) koja je u ponedjeljak počela europsku kampanju "Kupuj odgovorno".

Želimo potaknuti potrošače da istraže podijetlo robe, osobito jeftina proizvoda i navesti ih na promjenu ponašanja, piše organizacija trećeg dana kampanje protiv "traffickinga" (krijumčarenja ljudi).

"Trgovina ljudima često je motivirana težnjom za dobivanjem jeftine radne snage i pretjerano jeftinim proizvodima iz svih krajeva svijeta", rekao je generalni direktor IMO-a William Lacy Swing u Ženevi .

Oko 12,3 milijuna ljudi žrtve su prisilnog rada, podjarmljeni su ili prisilni seksualni radnici, piše Međunarodna organizacija za rad (ILO).

Trgovina ljudima "neprestance raste zadnjih deset godina", a zadnjih pet godina glavne su žrtve muškarci i dječaci.

Trafficking je izvor radne snage za građevinarstvo, poljoprivredu, ribarstvo, tekstilnu industriju i druge sektore kojih proizvodi završavaju na policama skupih trgovina.

"U pojedinim sektorima gospodarstva, poput građevinarstva i poljoprivrede, rast i dobit ovise o radnoj snazi koja je jeftina i ilegalna. No eksploatacija ne smije biti pokretač gospodarskog rasta", upzorio je Swing.

Europska kampanja provodi se putem televizijskog spota koji prikazuje osobe zatvorene u gospodarskom vozilu s rešetkama i putem internetske stranice www.buyresponsibly.org.

Cilj kampanje nije pozvati potrošače da bojkotiraju neku trgovačku marku, centar ili lanac, već pozvati potrošače da istraže što leži iza prozvoda koji kupuju, objavio je ILO na konferenciji u Ženevi.

Vlasnici trgovina i poslovni ljudi nisu ni svjesni uvjeta u kojima su proizvodi nastali, jednostavno jer si takvo pitanje ne postavljaju, navode autori kampanje.

IMO za primjer iznosi sudbinu 19-godišnje Kineskinje koja je napustila domovinu namamljena obećanjem o plaći od 800 eura mjesečno. U stvarnosti ona zarađaje daleko manje, katkad i ne dobiva plaću, a radi 16 sati u tvornici tekstila koju smije napustiti tek da bi prenoćila u stančiću koji dijeli s drugim radnicama. "A možda ste kupili pulover koji je proizvela Ling", navodi OIM.

Agencija Reuters u priči iz talijanskog mjesta Rignano Garganico u pokrajini Apuliji, otkriva tragičnu sudbinu afričkih radnika koji čitav dan rade na plantažama maslina, rajčica, naranča i grožđa za 15 do 20 eura. Žive u izbjegličkom logoru zvanom "geto" podignutom od otpadnih materijala, plastike i kartona.

Vlasti su godinama žmirile na postojanje takvih nastambi, a u kolovozu su konačno podignule 60 prijenosnih zahoda i 20 rezervoara za vodu koji bi trebali poslužiti za higijenu 1500 radnika do listopada, kada se oni sele na jug, u Kalabriju na berbu naranči.


Podijeli • 22.10.2009. u 11:36 • 0 KomentaraPrint#^

<< Arhiva >>

04/2010 (2)
03/2010 (2)
02/2010 (3)
11/2009 (3)
10/2009 (1)
09/2009 (1)
07/2009 (1)
04/2009 (2)
03/2009 (1)
11/2008 (1)
10/2008 (4)
09/2008 (1)
08/2008 (2)
07/2008 (3)
06/2008 (6)
05/2008 (10)
04/2008 (10)
03/2008 (18)
02/2008 (13)
01/2008 (1)
12/2007 (3)
11/2007 (2)
10/2007 (1)
09/2007 (7)
06/2007 (3)
05/2007 (2)


Komentari da/ne?

*Konzumentova bilježnica*


Konzumentov blog "Konzumentova bilježnica" predstavlja kako i sam naziv kaže bilježnicu u koju upisujemo aktualne teme za potrošače u Hrvatskoj ali i šire.

U "Konzumentovu bilježnicu" upisujemo probleme, vijesti, rješenja i preporuke…

Pozivamo vas da svojim doprinosom pomognete da bilježnica svakim danom bude ispisana vašim problemima kao i njihovim rješenjima. Zajedničkim radom možemo postići stvarno ostvarenje prava potrošača…

Neka se glas potrošača čuje!


Konzumentova bilježnica može se pronaći i u tiskanom formatu!

*Poveznice*


- Državni inspektorat

- Consumers International

- EU DG Consumer Affairs

- European Consumers Org.

- DZPP "Konzument"

- Konzument na facebooku

- Reklamacije.net

*******

- NATO - OPSA

- Denis blog

- EVO etika


*******


RSS

*******


Pretraži Konzument


*******

Konzument predlaže:

Preko Outlook Expressa ili Googla sudjelujte u raspravama pri interesnoj grupi (news group): hr.soc.zastita-kupaca

Posjetite reklamacije.net - portal za reklamacije i pritužbe građana

Pridružite se Konzumentu na Facebooku

*Kontakt*


Društvo za zaštitu prava potrošača "Konzument"

Poljana Zvonimira Dražića 9
HR-10000 Zagreb

e-pošta: Konzument

www.konzument.hr

matični broj: 2175223

žiro račun: 2360000-1101937190 (ZABA)

Pružite nam potporu u radu, simboličnom uplatom na žiro račun Konzumenta i Vi sudjelujete u gradnji informiranog potrošačkog društva.

Uplata donacije Društvu Konzument može se koristiti za smanjenje porezne osnovice u istom iznosu, a do 2 posto ukupnog prihoda ili dohotka u prethodnoj godini za pravne i fizičke osobe.

Ukoliko trebate savjet ili pomoć, slobodno nas kontaktirajte…
yes

*Tko smo mi...*


Mi smo potrošači, poput Vas! Smatramo da građani kao potrošači imamo pravo na kvalitetan život, na izbor! Udružili smo se da ostvarimo svoja prava i da pomognemo svojim sugrađanima.

Pridružite nam se i Vi…

Povodom usvajanja Deklaracije o pravima potrošača, ožujak 1962.godine, tadašnji predsjednik SAD-a John F. Kennedy izjavio je: "Prema definiciji, u potrošače se uključuje sve nas, i mene kao predsjednika SAD-a! Potrošači su najveća gospodarska skupina na koju utječe gotovo svaka javna ili privatna gospodarska odluka. Oni su najvažnija skupina čiji se stavovi vrlo često ne čuju! Glas potrošača mora se čuti!"

Konzument je udruga građana osnovana 2006. godine. Mi smo zagovaratelji prava potrošača (konzumenata) i njihove zaštite. Konzument se skrbi za ostvarivanje informacijskih, sigurnosnih, obrazovnih i drugih interesa potrošača; zaštitu standarda, socijalnog i zakonskog statusa potrošača. Konzument je usmjeren na podizanje kvalitete proizvoda i usluga; podizanje javne svijesti o potrošačkim pravima; informiranje, upozoravanje i educiranje građana Republike Hrvatske – potrošača roba i usluga. Smatramo da građani Hrvatske imaju pravu na izbor, sigurnost, kvalitetne informacije i slobodu pri potrošnji roba i usluga. Zalažemo se za skladan odnos između pružatelja i primatelja roba i usluga u kojem će se iznad svega cijeniti i poštivati potrošača i njegova prava kao i kvalitetu proizvoda i usluga.

© 2007-2010 Konzument


Creative Commons License


Ovo djelo je ustupljeno pod Creative Commons licencom Imenovanje 2.5.


Pridruzite se Konzumentu na Facebooku

Pridruzite se Konzumentu na Twitteru

Brandovi potrosackog povjerenja