Konzumentova bilježnica https://blog.dnevnik.hr/konzument

ponedjeljak, 10.03.2008.

Kodirana konzumna jaja za potrošače, a uskoro i meso

Konzumno jaje

Početkom godine na snagu je stupila izmjena Pravilnika o kakvoći jaja u kojoj se navodi da sva kokošja jaja A klase, ona namijenjena kupcima, moraju imati podatak o tome na koji je način kokoš koja ga je snesla uzgojena, zatim kraticu države porijekla te broj proizvođača.

Rok koji je proizvođačima dan za prilagodbu novim standardima istječe krajem ovog mjeseca. Sva jaja koja u trgovinama nakon tog datuma ne budu bila označena u skladu sa standardima EU bit će uklonjena iz prodaje.

Prvi broj koda odnosi se na način uzgoja i držanja: nula je znak za ekološki uzgoj, jedinica za slobodni uzgoj, a ako je kokoš živjela u kokošinjcu, jaje će imati brojku dva. U najvećem broju slučajeva jaja u hrvatskim trgovinama imat će brojku tri, što znači da je kokoš bila uzgojena i držana u - kavezu.

Drugi dio koda kratica je za zemlju porijekla: HR je kratica za Hrvatsku, a za jaja će se koristiti međunarodne kratice država.

Posljednji slijed brojeva predstavlja broj proizvođača. Ako se potrošaču dogodi da u trgovini kupi pokvareno jaje ili od jaja dobije neku bolest, po tom će broju nadležne službe lako pronaći s koje je farme jaje pristiglo.

Dakle, kod bi izgledao primjerice ovako: 3HR0108 (3 je oznaka uzgoja, HR je oznaka države, 0108 je oznaka proizvođača).

Iznimka od ovog pravilnika su proizvođači koji imaju manje od 350 nesilica i koji jaja prodaju kupcu na mjestu proizvodnje, za njegove potrebe. No, oni s više od 350 nesilica, čak i ako jaja prodaju bez ambalaže, na tržnici, morat će istaknuti šifru prema pravilniku.

Do kraja godine trebali bi biti uređeni pravni propisi za označavanje goveđeg mesa, a svinjsko će meso vjerojatno na red doći nešto kasnije. Europska Unija zahtijeva da svaki komad mesa u trgovini ima oznaku koja govori o njegovoj kvaliteti i porijeklu. Meso se trenutačno označava do četvrtine ili polovice trupa.

Svaki komad mesa označavaju klasifikatori koje je ovlastila država. Kod svinja se pozornost obraća pozornost na debljinu slanine i mesnatost, a “S” je najbolja kategorija svinjskog mesa. Na svakom komadu mesa u prodavaonici biti će navedeni podaci o porijeklu, ali i točan datum rođenja zaklane životinje. S ovakvim sustavima potrošačima se neće moći podmetati meso nejasnog podrijetla.


Podijeli • 10.03.2008. u 16:22 • 0 KomentaraPrint#^

<< Arhiva >>

04/2010 (2)
03/2010 (2)
02/2010 (3)
11/2009 (3)
10/2009 (1)
09/2009 (1)
07/2009 (1)
04/2009 (2)
03/2009 (1)
11/2008 (1)
10/2008 (4)
09/2008 (1)
08/2008 (2)
07/2008 (3)
06/2008 (6)
05/2008 (10)
04/2008 (10)
03/2008 (18)
02/2008 (13)
01/2008 (1)
12/2007 (3)
11/2007 (2)
10/2007 (1)
09/2007 (7)
06/2007 (3)
05/2007 (2)


Komentari da/ne?

*Konzumentova bilježnica*


Konzumentov blog "Konzumentova bilježnica" predstavlja kako i sam naziv kaže bilježnicu u koju upisujemo aktualne teme za potrošače u Hrvatskoj ali i šire.

U "Konzumentovu bilježnicu" upisujemo probleme, vijesti, rješenja i preporuke…

Pozivamo vas da svojim doprinosom pomognete da bilježnica svakim danom bude ispisana vašim problemima kao i njihovim rješenjima. Zajedničkim radom možemo postići stvarno ostvarenje prava potrošača…

Neka se glas potrošača čuje!


Konzumentova bilježnica može se pronaći i u tiskanom formatu!

*Poveznice*


- Državni inspektorat

- Consumers International

- EU DG Consumer Affairs

- European Consumers Org.

- DZPP "Konzument"

- Konzument na facebooku

- Reklamacije.net

*******

- NATO - OPSA

- Denis blog

- EVO etika


*******


RSS

*******


Pretraži Konzument


*******

Konzument predlaže:

Preko Outlook Expressa ili Googla sudjelujte u raspravama pri interesnoj grupi (news group): hr.soc.zastita-kupaca

Posjetite reklamacije.net - portal za reklamacije i pritužbe građana

Pridružite se Konzumentu na Facebooku

*Kontakt*


Društvo za zaštitu prava potrošača "Konzument"

Poljana Zvonimira Dražića 9
HR-10000 Zagreb

e-pošta: Konzument

www.konzument.hr

matični broj: 2175223

žiro račun: 2360000-1101937190 (ZABA)

Pružite nam potporu u radu, simboličnom uplatom na žiro račun Konzumenta i Vi sudjelujete u gradnji informiranog potrošačkog društva.

Uplata donacije Društvu Konzument može se koristiti za smanjenje porezne osnovice u istom iznosu, a do 2 posto ukupnog prihoda ili dohotka u prethodnoj godini za pravne i fizičke osobe.

Ukoliko trebate savjet ili pomoć, slobodno nas kontaktirajte…
yes

*Tko smo mi...*


Mi smo potrošači, poput Vas! Smatramo da građani kao potrošači imamo pravo na kvalitetan život, na izbor! Udružili smo se da ostvarimo svoja prava i da pomognemo svojim sugrađanima.

Pridružite nam se i Vi…

Povodom usvajanja Deklaracije o pravima potrošača, ožujak 1962.godine, tadašnji predsjednik SAD-a John F. Kennedy izjavio je: "Prema definiciji, u potrošače se uključuje sve nas, i mene kao predsjednika SAD-a! Potrošači su najveća gospodarska skupina na koju utječe gotovo svaka javna ili privatna gospodarska odluka. Oni su najvažnija skupina čiji se stavovi vrlo često ne čuju! Glas potrošača mora se čuti!"

Konzument je udruga građana osnovana 2006. godine. Mi smo zagovaratelji prava potrošača (konzumenata) i njihove zaštite. Konzument se skrbi za ostvarivanje informacijskih, sigurnosnih, obrazovnih i drugih interesa potrošača; zaštitu standarda, socijalnog i zakonskog statusa potrošača. Konzument je usmjeren na podizanje kvalitete proizvoda i usluga; podizanje javne svijesti o potrošačkim pravima; informiranje, upozoravanje i educiranje građana Republike Hrvatske – potrošača roba i usluga. Smatramo da građani Hrvatske imaju pravu na izbor, sigurnost, kvalitetne informacije i slobodu pri potrošnji roba i usluga. Zalažemo se za skladan odnos između pružatelja i primatelja roba i usluga u kojem će se iznad svega cijeniti i poštivati potrošača i njegova prava kao i kvalitetu proizvoda i usluga.

© 2007-2010 Konzument


Creative Commons License


Ovo djelo je ustupljeno pod Creative Commons licencom Imenovanje 2.5.


Pridruzite se Konzumentu na Facebooku

Pridruzite se Konzumentu na Twitteru

Brandovi potrosackog povjerenja