Konzumentova bilježnica https://blog.dnevnik.hr/konzument

utorak, 04.03.2008.

Za 38 posto kućanstava financijsko stanje lošije

Za 38 posto kućanstava financijsko stanje lošije

Tek oko 13 posto hrvatskih kućanstava ima nešto bolju financijsku situaciju nego prije godinu dana, pokazalo je najnovije istraživanje GfK - Centra za istraživanje tržišta. Gotovo polovina (48 posto) kućanstava smatra da su ostali na istom dok je za približno 39 posto kućanstava financijsko je stanje lošije nego prije godinu dana. U istom istraživanju provedenom prošle godine, nazadovanje u financijskom smislu iskazala je četvrtina kućanstava.

Anketa GfK pokazala je, također, kako se sada u odnosu na prošlu godinu smanjuje broj kućanstava koja mogu štedjeti (sa 51 na 42 posto), a raste broj kućanstava koja jedva sastavljaju kraj s krajem (od 34 posto u 2007. godini na 38 posto sada) i najviše ih je u Slavoniji (51 posto). Raste i broj kućanstava koja troše postojeću ušteđevinu ili se posebno zadužuju da bi preživjeli (sa 14 na 17 posto). Na to su najviše primorana kućanstva s prosječnim mjesečnim primanjima do 2.000 kuna (28 posto), ali i u Sjevernoj Hrvatskoj te Lici, Kordunu i Banovini (po 25 posto).

Za sljedećih godinu dana jedva se jedna petina kućanstava nada da će im financijska situacija biti barem malo bolja, a isti je odgovor prije godinu dana dalo 29 posto ispitanih. Štoviše, raste broj kućanstava koja procjenjuju da će im se financije pogoršati (od 18 posto u ožujku 2007. na 32 posto u veljači 2008).

Pogoršanje financijskog stanja kućanstva u proteklih godinu dana, više od prosjeka (39 posto), istakla su posebno kućanstva u Sjevernoj Hrvatskoj (47 posto) te Slavoniji (43 posto), i tamo gdje su općenito niski prosječni mjesečni prihodi (59 posto). Najmanje je pogoršanje bilo u Istri s Primorjem (29 posto).

Kada su u pitanju cijene gotovo sva kućanstva tvrde da su cijene rasle u proteklih godinu dana, ali gotovo jednako i da će rasti u sljedećih godinu dana. Sukladno očekivanju rasta cijena u narednih godinu dana gotovo polovina kućanstava iskazuje da će u ovoj godini morati izdvajati više novca za kupnju trajnih dobara.

Ovakvo stanje još jednom ukazuje na potrebu da država pojača socijalne programe. Loše financijsko stanje kako je ukazala i ova GfK-ova anketa posebno se očitava u pogledu kupnje nekretnina. Društvo Konzument je u svom temeljnom dokumentu "Konzumentov iskorak 2008." upozorilo na loše stanje u državi, a istaknuto je kako se moraju ponovno pokrenuti i programi poput poticane stanogradnje zbog iznimno visokih cijena nekretnina, odnosno trajnih dobara. Cjelokupni dokument "Konzumentov iskorak 2008." Pročitajte ovdje: http://konzument.hr/iskorak.php.


Podijeli • 04.03.2008. u 11:49 • 0 KomentaraPrint#^

<< Arhiva >>

04/2010 (2)
03/2010 (2)
02/2010 (3)
11/2009 (3)
10/2009 (1)
09/2009 (1)
07/2009 (1)
04/2009 (2)
03/2009 (1)
11/2008 (1)
10/2008 (4)
09/2008 (1)
08/2008 (2)
07/2008 (3)
06/2008 (6)
05/2008 (10)
04/2008 (10)
03/2008 (18)
02/2008 (13)
01/2008 (1)
12/2007 (3)
11/2007 (2)
10/2007 (1)
09/2007 (7)
06/2007 (3)
05/2007 (2)


Komentari da/ne?

*Konzumentova bilježnica*


Konzumentov blog "Konzumentova bilježnica" predstavlja kako i sam naziv kaže bilježnicu u koju upisujemo aktualne teme za potrošače u Hrvatskoj ali i šire.

U "Konzumentovu bilježnicu" upisujemo probleme, vijesti, rješenja i preporuke…

Pozivamo vas da svojim doprinosom pomognete da bilježnica svakim danom bude ispisana vašim problemima kao i njihovim rješenjima. Zajedničkim radom možemo postići stvarno ostvarenje prava potrošača…

Neka se glas potrošača čuje!


Konzumentova bilježnica može se pronaći i u tiskanom formatu!

*Poveznice*


- Državni inspektorat

- Consumers International

- EU DG Consumer Affairs

- European Consumers Org.

- DZPP "Konzument"

- Konzument na facebooku

- Reklamacije.net

*******

- NATO - OPSA

- Denis blog

- EVO etika


*******


RSS

*******


Pretraži Konzument


*******

Konzument predlaže:

Preko Outlook Expressa ili Googla sudjelujte u raspravama pri interesnoj grupi (news group): hr.soc.zastita-kupaca

Posjetite reklamacije.net - portal za reklamacije i pritužbe građana

Pridružite se Konzumentu na Facebooku

*Kontakt*


Društvo za zaštitu prava potrošača "Konzument"

Poljana Zvonimira Dražića 9
HR-10000 Zagreb

e-pošta: Konzument

www.konzument.hr

matični broj: 2175223

žiro račun: 2360000-1101937190 (ZABA)

Pružite nam potporu u radu, simboličnom uplatom na žiro račun Konzumenta i Vi sudjelujete u gradnji informiranog potrošačkog društva.

Uplata donacije Društvu Konzument može se koristiti za smanjenje porezne osnovice u istom iznosu, a do 2 posto ukupnog prihoda ili dohotka u prethodnoj godini za pravne i fizičke osobe.

Ukoliko trebate savjet ili pomoć, slobodno nas kontaktirajte…
yes

*Tko smo mi...*


Mi smo potrošači, poput Vas! Smatramo da građani kao potrošači imamo pravo na kvalitetan život, na izbor! Udružili smo se da ostvarimo svoja prava i da pomognemo svojim sugrađanima.

Pridružite nam se i Vi…

Povodom usvajanja Deklaracije o pravima potrošača, ožujak 1962.godine, tadašnji predsjednik SAD-a John F. Kennedy izjavio je: "Prema definiciji, u potrošače se uključuje sve nas, i mene kao predsjednika SAD-a! Potrošači su najveća gospodarska skupina na koju utječe gotovo svaka javna ili privatna gospodarska odluka. Oni su najvažnija skupina čiji se stavovi vrlo često ne čuju! Glas potrošača mora se čuti!"

Konzument je udruga građana osnovana 2006. godine. Mi smo zagovaratelji prava potrošača (konzumenata) i njihove zaštite. Konzument se skrbi za ostvarivanje informacijskih, sigurnosnih, obrazovnih i drugih interesa potrošača; zaštitu standarda, socijalnog i zakonskog statusa potrošača. Konzument je usmjeren na podizanje kvalitete proizvoda i usluga; podizanje javne svijesti o potrošačkim pravima; informiranje, upozoravanje i educiranje građana Republike Hrvatske – potrošača roba i usluga. Smatramo da građani Hrvatske imaju pravu na izbor, sigurnost, kvalitetne informacije i slobodu pri potrošnji roba i usluga. Zalažemo se za skladan odnos između pružatelja i primatelja roba i usluga u kojem će se iznad svega cijeniti i poštivati potrošača i njegova prava kao i kvalitetu proizvoda i usluga.

© 2007-2010 Konzument


Creative Commons License


Ovo djelo je ustupljeno pod Creative Commons licencom Imenovanje 2.5.


Pridruzite se Konzumentu na Facebooku

Pridruzite se Konzumentu na Twitteru

Brandovi potrosackog povjerenja