Konzumentova bilježnica http://blog.dnevnik.hr/konzument

ponedjeljak, 25.02.2008.

Stav Društva Konzument o monopolu, inflaciji i proizvodnji u Hrvatskoj

Stav Društva Konzument o monopolu, inflaciji i proizvodnji u Hrvatskoj

Na slabom tržištu koje je još uvijek u razvoju potrebno je onemogućiti stvaranje monopola. Potrebno je poticati dolazak konkurencije jer ona može bolje od državnih tijela osigurati građanima povoljne cijene i kvalitetne usluge. Područja u kojima je monopol najizraženiji treba liberalizirati.

Državni monopol, tamo gdje postoji, mora biti na usluzi građanima, a ne usmjeren na stvaranje profita. Gradske, općinske, županijske i državne institucije, organizacije i tvrtke moraju biti na usluzi građanima i držati primat nad pravima potrošača, u suprotnom treba omogućiti i drugima da pružaju iste usluge tamo gdje je to moguće.

Trgovački centri počeli su gasiti male trgovine koje su nekada bile osnovica trgovine u Hrvatskoj. Takav proces posve je normalan i očekujući i ne treba ga gledati kao negativno događanje. Otvaranje trgovačkih centara raznih lanaca ne treba ograničavati niti sprječavati njihov ulazak na tržište. Povećanjem broja trgovačkih centara različitih lanaca i vlasnika povećava konkurenciju i u tom pogledu država mora preuzeti snažniju ulogu regulatora koji će sprječavati stvaranje monopola i omogućavati svim trgovačkim lancima koji će poštivati legislativu ulazak na tržište. Konačno, većom konkurencijom profitirat će građani i državni proračun - građani sniženjem cijena potaknutim konkurencijom, a država većim zapošljavanjem i ubiranjem poreza jer veća ponuda omogućuje i veću potrošnju.

Inflacija mora biti pod kontrolom države. Država ne može biti promatrač inflacije, te se mora aktivno angažirati u suzbijanju inflacije. Inflaciji se može oduprijeti samo jako domaće gospodarstvo. Vlada u suzbijanju inflacije mora aktivno surađivati sa Hrvatskom narodnom bankom, ali i sa potrošačkim udrugama, te s predstavnicima gospodarstva. Sustav potpora u proizvodnji mora se prilagoditi takvoj politici. Ukoliko država štiti proizvođače poticajima, ono to mora činiti i sa građanima kada dolazi do rasta cijena. Isto tako kada raste profitabilnost i zarada proizvođača, država treba smanjivati poticaje proizvođačima.

Cijene se moraju prilagoditi građanima, nedopustivo je da zbog turističke sezone brojni proizvodi poskupljuju do neizdrživih cijena za naše građane.

Ulaganjem države u stambeni fond smanjuje se privatna gradnja skupih stanova, ulaganjem u javni prijevoz smanjuje se potreba za kupovinom osobnih vozila, a na taj način bankarski sustav gubi mogućnost opterećivanja građana potrošačkim kreditima, a povećavaju se krediti koji su usmjereni u proizvodnju.

Intelektualna produktivnost garantira razvoj države. Država mora poticati ostvarivanje intelektualnih proizvoda, proizvodnju i realizaciju novih patenata. Hrvatske banke iznimno malo ulažu u pokretanje proizvodnje, a iznimno puno u potrošnju. U tom pogledu podržavamo aktivnosti Hrvatske narodne banke te upozoravamo kako država mora intervenirati.

Poticanje proizvodnje iznimno je važno za Hrvatsku. Stranim ulagačima treba omogućiti lakši ulazak u Hrvatsku i privlačiti ih uvjetima koje mogu dobiti u Hrvatskoj. Država mora zadržati postojeće proizvođače u Hrvatskoj. Nedopustivo je da poljoprivredne površine zarastaju u korov i bivaju neiskorištene te da zatvoreni tvornički kompleksi postaju opasnost za građane zbog zapuštenosti. Tragično je da urušeni hoteli daju lošu sliku naših turističkih sjedišta. Sva takva područja u državnom vlasništvu moraju se dati na upotrebu ili prodaju pod uvjetima pokretanja rada i proizvodnje.

Ovaj stav dio je temeljnog dokumenta Društva za zaštitu prava potrošača "Konzument", "Konzumentovog iskoraka 2008.".Upravni odbor Društva Konzument na sjednici održanoj u Zagrebu 13. veljače 2008. izglasao je "Konzumentov iskorak 2008." za temeljni dokument društva za 2008. godinu. Konzumentov iskorak u cijelosti možete pročitati na Internet stranicama Društva Konzument, www.konzument.hr.


Podijeli • 25.02.2008. u 07:51 • 6 KomentaraPrint#^

nedjelja, 24.02.2008.

Stav Društva Konzument o djelovanju državnih struktura, pravosuđu i poreznoj politici u Hrvatskoj

Stav Društva Konzument o djelovanju državnih struktura, pravosuđu i poreznoj politici u Hrvatskoj

Pretjerana birokracija i kompliciran sustav, nedovoljno transparentan glavni je uzrok pojave korupcije u društvu. Državne strukture moraju raditi za građane i pomagati građanima.

Saborski zastupnici zastupaju građane i moraju omogućiti pristup građanima koji su ih izabrali. Zastupnik mora biti u stalnom kontaktu s građanima te zaprimati upite i žalbe građana.

Država mora biti umjerena u potrošnji te iznimno savjesno trošiti sredstva prikupljena od građana. Prioriteti moraju biti zdravlje, obrazovanje, socijalna sigurnost, zapošljavanje i razvoj.

Netransparentnost rada i sporost odlikuju državne strukture. Posebno problematično je pravosuđe, gdje ne samo da usluge odvjetnika nisu dostupne svima, jer besplatna pravna pomoć nije regulirana, nego i sudovi ne rješavaju sporove u razumnom roku.

Državni pravobranitelji se trebaju reorganizirati i od službe za žalbe postati tijelo koje će rješavati probleme građana. Ovakav sustav pravobranitelja glasnogovornika je potpuno besmislen i nesvrsishodan.

Hrvatski građani su visoko porezno opterećeni. S obzirom na tu činjenicu država mora građanima pružati adekvatne usluge. Proračun se mora trošiti transparentno, građani imaju pravo znati gdje je otišla svaka kuna koju su oni dali u državni proračun. Država mora razumno trošiti sredstva prikupljena porezima te usmjeravati sredstva prema prioritetima. Troškovi reprezentacija, putovanja, proslava i sličnih luksuza ne smiju opterećivati proračune lokalnih uprava i državnih struktura. Primjera radi: svaka litra alkohola kupljena iz državnog proračuna je udar na građane!

Kako Hrvatski građani putem kupovine benzina financiraju izgradnju autocesta potrebno je revidirati potrebu dodatnog plaćanja cestarine i razmotriti sustav uvođenja vinjeta.

Ovaj stav dio je temeljnog dokumenta Društva za zaštitu prava potrošača "Konzument", "Konzumentovog iskoraka 2008.".Upravni odbor Društva Konzument na sjednici održanoj u Zagrebu 13. veljače 2008. izglasao je "Konzumentov iskorak 2008." za temeljni dokument društva za 2008. godinu. Konzumentov iskorak u cijelosti možete pročitati na Internet stranicama Društva Konzument, www.konzument.hr.


Podijeli • 24.02.2008. u 07:48 • 2 KomentaraPrint#^

subota, 23.02.2008.

Microsoft otvara izvorni kod svojih proizvoda

Microsoft je objavio kako je spreman predati konkurenciji na uvid relevantne informacije o svojim proizvodima i tehnologiji, kako bi povećao kompatibilnost sa konkurencijom.

Microsoft je do sad onemogućavao ili skupo naplaćivao uvid konkurencije u relevantne informacije i kompjuterski kod svojih softverskih proizvoda. Time je izravno povećao prodaju i korištenje vlastitih popratnih proizvoda uz operativni sustav Windows, otežavši konkurenciji da svoje proizvode uskladi s tim najčešće korištenim operativnim sustavom.

Microsoft će konkurentskim tvrtkama koje izrađuju softver omogućiti pristup kompjuterskom kodu i pružiti im uvid u dokumentaciju potrebnu kako bi softver drugih proizvođača mogao kvalitetnije funkcionirati s operativnim sustavom Windows te programom Office.

Konkurentski proizvođači će i dalje plaćati pristup informacijama, no po daleko manjim novčanim iznosima. Uz to, Microsoft je priopćio kako je na Internet postavljeno 30.000 stranica dokumenata važnih za stvaranje jednakih tržišnih uvjeta za druge proizvođače, te da ih u budućnosti planira objaviti još više.

Takav Microsoftov potez trebao bi pojačati konkurentnost ostalih tvrtki na tržištu, a vrlo vjerojatno je potaknut pritiscima EU regulatora nakon što je prošle godine Microsoft u EU kažnjen sa 613 milijuna dolara zbog netransparentnosti.


Podijeli • 23.02.2008. u 10:36 • 1 KomentaraPrint#^

Stav Društva Konzument o zaštiti potrošača i ispravnosti proizvoda u Hrvatskoj

Stav Društva Konzument o zaštiti potrošača i ispravnosti proizvoda u Hrvatskoj

Novi Zakon o zaštiti potrošača iz 2007. pozdravljen je kao napredak u zaštiti građana, međutim veliki broj odredaba tog zakona na snagu stupa tek ulaskom u Europsku uniju. Smatramo takav zakon izuzetno lošim jer su neke stavke koje su bile na snazi po starom zakonu o zaštiti potrošača trenutačno zamrznute do ulaska u EU. Zakon je izrazito manjkav u mnogim područjima te ne može zadovoljiti potrebu za zaštitom građana na tržištu u razvoju.

Posebna pozornost u zakonskoj zaštiti mora se obratiti prema oglašavanju. Nedopustivo je da građani imaju probleme sa tiskanim reklamama kojima se zatrpavaju poštanski sandučići i osobna vozila. Kazne u ovom području moraju biti strože, a provedba zakona mora se osigurati.

U trenutku kada u Hrvatskoj djeluje više stotina tvrtki koje godišnje obrću stotine milijuna ili milijardi kuna iznimno je bitno da Hrvatska ima jak potrošački pokret. Radi toga država mora potpomagati potrošačke udruge prvenstveno financijski putem. Snažne udruge i potrošački pokret mogu jamčiti sigurnost građanima.

Osobni podaci i identitet građana su slabo zaštićeni. Usprkos zakonskoj zaštiti matičnog broja građana cjelokupni bankarski sustav primorava građane na odavanje matičnog broja.

Najveći telekomunikacijski operater u Hrvatskoj omogućio je korištenje podataka iz telefonskog imenika u marketinške svrhe bez odobrenja građana učinivši sve podatke javno dostupnima.

Krađa identiteta je učestala i često se na prevaru koriste tuđi identiteti pri čemu se građane ostavlja da samostalno dokazuju krađu identiteta umjesto državnih organa koji bi se trebali baviti takvim oblikom kriminala i štititi građane od njega.

Mali broj imovinskih osiguranja i osiguravanje vozila samo osnovnim osiguranjem od štete ne doprinose sigurnosti građana. Osiguravajuće kuće trebaju prilagoditi svoje cijene imovinskom stanju građana. Država treba poticati osiguravanje poslodavaca i poljoprivrednika kako se u slučajevima katastrofa ne bi opterećivao državni proračun.

S obzirom na stanje na tržištu pravnih usluga osiguravajuće kuće trebale bi ponuditi i nove usluge poput pravnog osiguranja.

Nerijetko se u Hrvatsku uvoze neispravni ili proizvodi lošije kvalitete. Takvi proizvodi uništavaju domaću proizvodnju te tjeraju i domaće proizvođače da nauštrb kvalitete proizvode jeftinije. Minimalne kvalitete, odnosno norme i zdravstvena ispravnost moraju biti zadovoljene. Kontrole proizvoda moraju se provoditi češće i sustavno. U ovom području država mora poticati, pomagati i surađivati sa potrošačkim udrugama.

Na slobodnom tržištu Hrvatski proizvodi trebaju naći svoje mjesto. U borbi sa stranom konkurencijom koja raspolaže velikim sredstvima za marketing Hrvatski proizvođači trebaju se udružiti u marketingu. Hrvatski proizvodi pri tomu ne bi smjeli biti jeftiniji u svim državama u okruženju. Takvim postupcima proizvođači i trgovci obezvrjeđuju Hrvatske građane.

Ovaj stav dio je temeljnog dokumenta Društva za zaštitu prava potrošača "Konzument", "Konzumentovog iskoraka 2008.".Upravni odbor Društva Konzument na sjednici održanoj u Zagrebu 13. veljače 2008. izglasao je "Konzumentov iskorak 2008." za temeljni dokument društva za 2008. godinu. Konzumentov iskorak u cijelosti možete pročitati na Internet stranicama Društva Konzument, www.konzument.hr.


Podijeli • 23.02.2008. u 07:45 • 3 KomentaraPrint#^

petak, 22.02.2008.

Stav Društva Konzument o energetskoj sigurnosti

Stav Društva Konzument o energetskoj sigurnosti

Hrvatska mora sustavno raditi na gradnji novih pogona proizvodnje električne energije, a tomu se mora pristupiti strateški te pritom dugoročno planirati potrebe za energijom. Hrvatska mora poticati i korištenje solarne energije u kućanstvima, pogotovo u primorju. Građane također treba poticati i sustavno educirati da koriste štedljive električne uređaje.

Hrvatska kao proizvođač mora graditi nova skladišta plina kako bi se višak ljetne proizvodnje mogao trošiti zimi.

Nafta i naftne prerađevine nose velika porezna davanja uključujući i davanja za izgradnju autocesta. Porezi na naftu trebaju biti redovito revidirani, poglavito u trenutcima kada rastu cijene nafte i naftnih prerađevina. Hrvatska mora sustavno planirati energetsku sigurnost i poticati proizvodnju i korištenje alternativnih energenata u području prometa.

Ovaj stav dio je temeljnog dokumenta Društva za zaštitu prava potrošača "Konzument", "Konzumentovog iskoraka 2008.".Upravni odbor Društva Konzument na sjednici održanoj u Zagrebu 13. veljače 2008. izglasao je "Konzumentov iskorak 2008." za temeljni dokument društva za 2008. godinu. Konzumentov iskorak u cijelosti možete pročitati na Internet stranicama Društva Konzument, www.konzument.hr.


Podijeli • 22.02.2008. u 07:42 • 0 KomentaraPrint#^

četvrtak, 21.02.2008.

Stav Društva Konzument o sustavu obrazovanja u Hrvatskoj

Stav Društva Konzument o sustavu obrazovanja u Hrvatskoj

Obrazovanje, uz zdravstvo, mora biti dostupno svima. Trenutačno postoje problemi održavanja kvalitetne i stručne nastave u školama izvan velikih gradova. Time se dolazi do nejednakosti građana koja će se najbolje vidjeti kada se provede projekt državne mature na području cijele države.

U škole ne smiju ulaziti komercijalni sadržaji niti se oni smiju odvijati u sklopu nastave izvan škole. Djecu se ne smije koristiti za povećanje zarade trgovaca.

Visoko obrazovanje mora biti dostupnije. Školovanje na institucijama koje je osnovala država mora biti besplatno, pokriveno stipendijama ili kreditima koji će se vraćati radom u područjima od posebne državne skrbi. Obrazovanje u takvim institucijama ne može i ne smije biti ograničeno financijskim statusom građana.

Ovaj stav dio je temeljnog dokumenta Društva za zaštitu prava potrošača "Konzument", "Konzumentovog iskoraka 2008.".Upravni odbor Društva Konzument na sjednici održanoj u Zagrebu 13. veljače 2008. izglasao je "Konzumentov iskorak 2008." za temeljni dokument društva za 2008. godinu. Konzumentov iskorak u cijelosti možete pročitati na Internet stranicama Društva Konzument, www.konzument.hr.


Podijeli • 21.02.2008. u 07:40 • 0 KomentaraPrint#^

srijeda, 20.02.2008.

Prvo ispitivanje potrošačkog povjerenja u brandove u Hrvatskoj

Prvo ispitivanje potrošačkog povjerenja u brandove u Hrvatskoj

U siječnju 2008. Društvo za zaštitu prava potrošača "Konzument" provelo je prvo ispitivanje potrošačkog povjerenja u brandove u Hrvatskoj. Anketirano je 1000 ispitanika iz cijele Hrvatske.

Ispitanici su trebali navesti tri branda (marke) u koje imaju najviše povjerenja, odnosno proizvode (ili usluge) ili tvrtke koje proizvode/prodaju proizvode u koje kao potrošači imaju povjerenja (da su to dobri proizvodi/usluge ili tvrtke u koje oni imaju povjerenja i za koje smatraju da su to proizvodi/usluge ili tvrtke koje to povjerenje opravdavaju). Od brandova koje su ispitanici navodili, izdvojeno je 100 najčešće navođenih brandova - brandovi potrošačkog povjerenja. Od tri branda koja su ispitanici navodili, zatraženo je da izdvoje onaj koji smatraju najboljim. Od brandova koje su ispitanici izdvajali kao najbolje, izdvojeno je 30 najčešće navođenih brandova - brandovi visokog potrošačkog povjerenja.

100 brandova potrošačkog povjerenja (abecedni redoslijed)

Agrokor, Alfa Romeo, Audi, Badel, BMW, Cinestar kina, Cedevita, Coca-Cola, Cocta, Croata kravate, Croatia Airlines, Croatia osiguranje, Čarli deterdžent, Čipi Čips, Dell računala, Diesel odjeća, Diners kartica, Dingač, DM-Drogerie markt, Dukat mliječni proizvodi, Ericsson, Fiat, Franck kava, Gavrilović mesni proizvodi, Google internet tražilica, Gorenje, Glas slavonije, Globus, Heineken, HP računala, HP (Hrvatske pošte), HRT, INA, Index.hr, Jamnica, Jana, Jutarnji list, Karlovačko pivo, Kerum, Klara, Konzum, Kraš proizvodi, Ledo, L'oréal, MasterCard kartice, Max Factor, McDonald's, Mercator, Microsoft, Milka čokolade, MojPosao, Nacional, Nescafé, Nike, Nokia, Nova TV, Novi list, Obiteljski radio, Opel, Ožujsko pivo, Panasonic, Peugeot, Pepsi, Pevec, Pliva, Podravka, Privredna banka, Raiffeisen banka, Ray-Ban, Renault, Ronhill, RTL televizija, Samsonite, Samsung, Siemens, Slobodna dalmacija, tvrtka SMS, Sony, Studena, Škoda, T-HT, T-mobile, Tele2, Tifon, Tisak, Toyota, Varteks, Večernji list, Vegeta, Vindija, VIPnet, Visa kartice, Vjesnik, Volvo, VW, Zagrebačka banka, Zippo, Zvečevo, Zvijezda uljni proizvodi, 24sata

30 brandova visokog potrošačkog povjerenja (abecedni redoslijed)

Cedevita, Coca-Cola, Čarli deterdžent, Dukat mliječni proizvodi, Franck kava, Gavrilović mesni proizvodi, Google internet tražilica, HP računala, INA, Jamnica, Jutarnji list, Konzum, Kraš proizvodi, Nokia, Opel, Ožujsko pivo, Peugeot, Podravka, Privredna banka, Renault, Sony, T-HT, T-mobile, Tele2, Toyota, Večernji list, Vegeta, Vindija, VIPnet, VW

Rezultati ispitivanja potrošačkog povjerenja u tržišne brandove odnose se na 2008. godinu. Društvo za zaštitu prava potrošača "Konzument" provodit će ispitivanje potrošačkog povjerenja u tržišne brandove početkom svake kalendarske godine. Iduće ispitivanje predviđeno je za siječanj 2009. godine. Proces ispitivanja i rezultati se smatraju autorskim dijelom na koje sva prava polaže Društvo za zaštitu prava potrošača "Konzument". Vizualni identitet ispitivanja predstavljaju tri različita pravokutnika unutar jednog većeg, isti je inačica žiga (znaka) koji predstavlja identitet Društva za zaštitu prava potrošača "Konzument".

Ispitivanje potrošačkog povjerenja u tržišne brandove obavljeno je bez vanjskog utjecaja i za provođenje istog korištena su samo sredstva prikupljena od članarina. Društvo za zaštitu prava potrošača "Konzument" se zahvaljuje svim volonterima koji su sudjelovali u izradi, provođenju i analiziranju, publiciranju te izradi vizualnog identiteta ispitivanja potrošačkog povjerenja u tržišne brandove.

Izvještaj o ispitivanju u cijelosti pročitajte na Internet stranicama Društva Konzument, http://konzument.hr/brandovi.php.

© 2008 DRUŠTVO ZA ZAŠTITU PRAVA POTROŠAČA "KONZUMENT"


Podijeli • 20.02.2008. u 07:19 • 3 KomentaraPrint#^

utorak, 19.02.2008.

Porastao indeks potrošačkih cijena u siječnju 2008.

Porastao indeks potrošačkih cijena u siječnju 2008.

Cijene dobara i usluga koje se koriste za osobnu potrošnju, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u siječnju 2008. u odnosu na prosinac 2007. u prosjeku su više za 0,7%, dok su u odnosu na siječanj 2007., tj. na godišnjoj razini, više za 6,2%, a u godišnjem prosjeku za 3,3% objavio je Državni zavod za statistiku.

Promatrano po glavnim skupinama prema namjeni potrošnje, u siječnju 2008. u odnosu na prosinac 2007. najviše su porasle cijene zdravstva (za 3,2%) (lijekovi, medicinski proizvodi i medicinske usluge), cijene stanovanja, vode, energije, plina i drugih goriva (za 2,4%) (opskrba vodom, odvoz smeća i komunalna naknada), cijene prehrane i bezalkoholnih pića (za 2,1%) (više cijene svježeg voća i povrća, brašna, kruha i ostalih pekarskih proizvoda, sira, mlijeka i jaja, ulja i masti te ribe), cijene prometa (za 1,3%) (više cijene gradskog i cestovnog prijevoza, parkiranja, goriva i maziva, rezervnih dijelova i održavanja i popravci automobila,vozački ispiti, korištenje autocesta te cijene motocikala). Cijene ugostiteljskih usluga u siječnju 2008. u odnosu na prosinac 2007. više su za 0,6%, cijene rekreacije i kulture za 0,5%, cijene pokućstva, opreme za kuću i redovitog održavanja za 0,4%, cijene ostalih dobara i usluga za 0,3% i cijene alkoholnih pića i duhana za 0,2%. Porast indeksa potrošačkih cijena ublažile su cijene odjeće i obuće koje su u siječnju 2008. u odnosu na prosinac 2007. u prosjeku niže za 7,5% (sezonsko sniženje) te cijene komunikacija za 1,0%.

Istodobno su cijene obrazovanja u siječnju 2008. u odnosu na prosinac 2007. u prosjeku ostale na razini cijena iz prosinca.

Najveći doprinos povećanju indeksa potrošačkih cijena u siječnju 2008. u odnosu na prosinac 2007. imale su cijene prehrane i bezalkoholnih pića (za 0,67%), cijene stanovanja, vode, energije, plina i drugih goriva (za 0,34%), cijene prometa (za 0,15%) i cijene zdravstva (za 0,09%), a doprinos smanjenju imale su cijene odjeće i obuće (za -0,63%) te cijene komunikacija (za -0,04%).

U okviru indeksa potrošačkih cijena, cijene dobara u siječnju 2008. u odnosu na prosinac 2007. u prosjeku su više za 0,4%, a cijene usluga za 1,7%.

Promatrano po podindeksima, u siječnju 2008. u odnosu na prosinac 2007. indeks prehrane, pića i duhana viši je za 1,8%, indeks ukupno bez energije za 0,6%, indeks dobara bez električne energije za 0,4%, dok je indeks dobara bez prehrane, pića i duhana niži za 1,0% i indeks ukupno bez energije i prehrane za 0,3%.


Podijeli • 19.02.2008. u 11:13 • 0 KomentaraPrint#^

Stav Društva Konzument o socijalnoj sigurnosti, radu i mirovinama građana

Stav Društva Konzument o Socijalnoj sigurnosti, radu i mirovinama građana

Protuteža liberalizaciji tržišta rada mora biti adekvatna socijalna sigurnost građana. Naknade za nezaposlene stoga moraju omogućiti normalan život građanima koji su izgubili posao, a građanima se uz adekvatnu naknadu za nezaposlene treba pružiti i mogućnost besplatnog dodatnog obrazovanja ili prekvalifikacije, odnosno izgubljeno radno mjesto treba značiti mjesto više u školskim klupama stimulirano adekvatnom naknadom za nezaposlene.

Veliki broj građana zaduženih stambenim kreditima mora usmjeriti državnu politiku na osiguranje socijalnog stambenog fonda jer su cijene nekretnina u najmu i prodaji na tržištu dosegle astronomske cijene koje građani ne mogu pokrivati. Državni stambeni fond može biti adekvatna konkurencija koja će utjecati na smanjenje cijena stanova manje kvadrature. Programi poput poticane stanogradnje moraju se ponovno pokrenuti i doraditi.

Smatramo kako zabranjivanje rada određenim djelatnostima nedjeljom neće pridonijeti boljim uvjetima za radnike. Rad nedjeljom i praznicima trebao bi se dodatno plaćati i time motivirati one koji žele da rade i tim danima.

Minimalna plaća u Hrvatskoj treba omogućiti život i treba pratiti cijene na tržištu. No država mora kontrolirati sve poslodavce koji isplaćuju minimalne plaće jer se one često nadopunjuju dodatnim sredstvima koja se isplaćuju na crno čime se varaju i radnici i država.

Radnici u državnim službama trebaju biti plaćeni u skladu s odgovornošću i radom koji obavljaju. Također, mora se revidirati broj radnih mjesta koja su plaćena državnim proračunom. Nedopustivo je da se mimo natječaja upošljava na radna mjesta pod državnim proračunom te da se zbrinjavaju politički podobne osobe od strane vladajućih.

Građani Hrvatske plaćaju rad svih državnih službenika i nedopustivo je da neki pojedinci zloupotrebljavaju ta radna mjesta nauštrb slabo plaćenih i potplaćenih radnika u privatnom sektoru. Državni službenici moraju biti odgovorni u svom radu prema građanima jer građani plaćaju njihova radna mjesta.

Zakon o radu treba liberalizirati, ali istovremeno se mora pojačati socijalna sigurnost nezaposlenih. Mora se pojačati kretanje radne snage u Hrvatskoj. Odlazak građana na rad u druga mjesta i gradove od onih u kojima su živjeli treba poticati i time ujedno pomagati mjestima s manjkom radne snage.

Dolazak strane radne snage treba iskorištavati kao poticaj za prekvalifikaciju nezaposlenih građana. Odobravanje uvoza radne snage tvrtkama uvoznicima treba uvjetovati stipendiranjem školovanja za ista radna mjesta u Hrvatskoj.

Država mora omogućiti nova strana ulaganja i otvaranja novih radnih mjesta jer nova radna mjesta doprinose razvoju države. Nedopustivo je da se tvornice zatvaraju i da nas ulagači zaobilaze radi kompliciranog sustava i birokracije koju plaćaju naši građani. Otvaranje novih radnih mjesta i nova ulaganja trebaju biti omogućena liberaliziranom prodajom zemljišta u područjima određenim za industriju i gospodarstvo. Otvaranje novih tvrtki se mora liberalizirati, pojednostaviti, pojeftiniti, modernizirati i poticati.

Napredak društva pokazuje se po brizi za starije građane. Nažalost u Hrvatskoj ugodan život po umirovljenju mogu očekivati tek nosioci povlaštenih mirovina. Veliki broj građana je zakonski primoran u prijevremena umirovljenja i danas primaju mirovine s kojima je život gotovo nemoguć. Država mora osigurati dostojan život starijim građanima jer su oni to zaslužili.

Cijene boravka u domovima za umirovljenike su iznimno visoke i većina umirovljenika si ne može priuštiti boravak u domovima. Takvo stanje samo ukazuje na nagomilane probleme u mirovinskom sustavu.

Veliki problem su umirovljenici koji su mirovine zaradili u državama bivše Jugoslavije i koji danas imaju mirovine s kojima si ne mogu priuštiti život u Hrvatskoj. Država takvim umirovljenicima mora izjednačiti mirovine s onima minimalnima u Hrvatskoj. Raspadom bivše državne zajednice, građani koji su se odlučili za život u jednoj od sljedbenica, trebali su u istoj primati i mirovine. Ovako su naši građani diskriminirani, dok građani koji žive u drugim zemljama sljedbenicama Jugoslavije, a koji su radili u Hrvatskoj danas primaju višestruko veće mirovine od onih koje bi primali u zemlji u kojoj žive, te su u povlaštenom položaju u tim zemljama na račun naših građana.

Ovaj stav dio je temeljnog dokumenta Društva za zaštitu prava potrošača "Konzument", "Konzumentovog iskoraka 2008.".Upravni odbor Društva Konzument na sjednici održanoj u Zagrebu 13. veljače 2008. izglasao je "Konzumentov iskorak 2008." za temeljni dokument društva za 2008. godinu. Konzumentov iskorak u cijelosti možete pročitati na Internet stranicama Društva Konzument, www.konzument.hr.


Podijeli • 19.02.2008. u 07:25 • 0 KomentaraPrint#^

ponedjeljak, 18.02.2008.

Stav Društva Konzument o zdravstvenom sustavu u Hrvatskoj

Stav Društva Konzument o zdravstvenom sustavu u Hrvatskoj

Zdravi građani su prvi preduvjet osiguranja napretka države. Kako bi se osiguralo zdravlje građana, zdravstvene usluge moraju biti dostupne svim građanima pod jednakim uvjetima.

Veliki broj bolovanja građana u Hrvatskoj može se između ostalog pripisati i lošoj dostupnosti zdravstvenih usluga. Za određene pretrage građani moraju čekati i više mjeseci, čime se produžuje vrijeme bolovanja, ugrožava i pogoršava zdravlje građana, povećavaju troškovi zdravlja građana i produktivnost gospodarstva odsustvom radnika s radnih mjesta.

Zdravstvene usluge moraju biti dostupne svima i ne smiju diskriminirati građane pogotovo ne imovinski ili regionalno, odnosno po mjestu života u malom mjestu ili velikom gradu. Umjesto daljnjeg financijskog opterećivanja građana, država mora pronaći model preraspodjele proračunskih sredstava koja će omogućiti oporavak zdravstvenog sustava.

Zdravlje ne smije imati cijenu. Zdravlje kao osnovni preduvjet razvoja države mora biti besplatno i jednako dostupno svim građanima. Privatna zdravstvena zaštita stoga bi se trebala zasnivati na uslugama s dodatnom vrijednošću, a ne ugrožavati državni sustav zdravstvene zaštite.

Upravljanje zdravstvenim sustavom treba se prepustiti profesionalnim menadžerima te time rasteretiti stručno osoblje zdravstvenog sustava.

Ovaj stav dio je temeljnog dokumenta Društva za zaštitu prava potrošača "Konzument", "Konzumentovog iskoraka 2008.".Upravni odbor Društva Konzument na sjednici održanoj u Zagrebu 13. veljače 2008. izglasao je "Konzumentov iskorak 2008." za temeljni dokument društva za 2008. godinu. Konzumentov iskorak u cijelosti možete pročitati na Internet stranicama Društva Konzument, www.konzument.hr.


Podijeli • 18.02.2008. u 21:20 • 0 KomentaraPrint#^

nedjelja, 17.02.2008.

Konzumentov iskorak – osvrt na stanje u Hrvatskoj

Konzumentov iskorak – osvrt na stanje u Hrvatskoj

Upravni odbor Društva za zaštitu prava potrošača "Konzument" na sjednici održanoj u Zagrebu 13. veljače 2008. izglasao je temeljni dokument društva za 2008. godinu. Dokument pod nazivom "Konzumentov iskorak 2008." sadrži sedam tematskih dijelova koji opisuju probleme s kojima se građani Hrvatske (potrošači) susreću svakodnevno. Dokument sadrži slijedeće teme: zdravstvena sigurnost, socijalna sigurnost, rad i mirovine, obrazovanje, energetska sigurnost, zaštita potrošača i ispravnost proizvoda, djelovanje državnih struktura, pravosuđe i porezna politika, monopol, inflacija i proizvodnja. Konzumentov iskorak možete pročitati na Internet stranicama Društva Konzument, www.konzument.hr.


Podijeli • 17.02.2008. u 23:28 • 0 KomentaraPrint#^

ponedjeljak, 11.02.2008.

Prva tužba zbog zatrpanog poštanskog sandučića

Prva tužba zbog zatrpanog poštanskog sandučića

Po prvi puta u Hrvatskoj, pokrenuta je tužba zbog zatrpavanja poštanskog sandučića neželjenim oglasnim materijalima, usprkos zabrani, jasno istaknutoj na sandučiću. Ž. M., umirovljenik iz Zagreba, prvi je u Hrvatskoj pokrenuo akciju protiv tvrtki koje su suprotno njegovim željama zatrpavale njegov poštanski sandučić reklamnim materijalom.

Na zahtjev Državnog inspektorata, za manje od mjesec dana na Prekršajnom sudu u Zagrebu će početi prva rasprava u povijesti Hrvatske protiv jedne tvrtke, točnije Rubelj Grilla, a zatim će se taj postupak voditi s dvadesetak drugih tvrtki koje su također protivno zakonskim odredbama Zakona o zaštiti potrošača ostavljale reklamne letke u poštanskom sandučiću Ž. M. usprkos jasno istaknutoj zabrani.

Ž. M. je tjedno bacao kilograme reklamnih materijala kojima su mu razne tvrtke zatrpavale poštanski sandučić. Prije godinu dana gospodin Ž. M. se pokušao obratiti udruzi Potrošač, ali nakon stotina poziva nije uspio doći do njih, a zatim se javio Državnom inspektoratu koji je reagirao tek nakon što im je Ž. M. e-poštom zatrpao server – čineći time prosvjed prema inspektoratu i njihovoj prvotnoj šutnji, te na taj način ukazujući na vlastiti problem. Nakon što je inspektoratu proslijedio i video snimke zatrpanog sandučića, inspektorat je reagirao te pokrenuo postupak protiv dvadesetak tvrtki za koje je Ž. M. dokazao da su ga zatrpavale reklamama. Prva od tih tvrtki koje će se naći na sudu biti će Rubelj Grill, a svakoj od njih prijeti kazna do 50.000 kuna prema odredbama Zakona o zaštiti potrošača kao i kazna odgovornoj fizičkoj osobi u pravnoj osobi do 3.000 kuna.

Osim Rubelj Grilla sandučić je bio zatrpan i letcima tvrtki: Kaufland, Billa, Plodine, Mercator, Emmezeta, Lesnina ali i brojnih manje poznatih tvrtki i obrta.


Podijeli • 11.02.2008. u 12:05 • 0 KomentaraPrint#^

petak, 01.02.2008.

Stav Društva Konzument o poskupljenjima i ekonomskoj politici u Hrvatskoj

Društvo Konzument

Društvo Konzument podržava antiinflacijske mjere Hrvatske narodne banke (HNB) odnosno monetarnu politiku koju vodi guverner Hrvatske narodne banke Željko Rohatinski. Također, smatramo kako trenutačnu antiinflacijsku politiku HNB-a mora podržati i Vladina ekonomska politika.

Podržavamo dogovor koji je Vlada postigla sa trgovcima o pojeftinjenju određenih prehrambenih proizvoda kao i odluku Vlade o zamrzavanju cijena plina i električne energije do ljeta. Međutim, takve kratkoročne mjere Vlade ne rješavaju probleme.

Novi državni proračun mora biti štedljiviji na luksuzu države te više podržati socijalnu i razvojnu komponentu. Smatramo da država koja raspolaže sa sredstvima prikupljenim od građana Republike Hrvatske mora raspolagati racionalnije te da se s obzirom na velika porezna davanja socijalna komponenta, obrazovanje i razvoj moraju staviti na prioritetna mjesta.

Upozoravamo kako Hrvatska i dalje nema adekvatno riješeno pitanje besplatne pravne pomoći građanima lošijeg imovinskog stanja. Također, ovim putem upozoravamo i na rastuće probleme u zdravstvu. Nejednakost u zdravstvenom sustavu, manjak kadrova i sve veći dugovi zdravstvenog sustava moraju se rješavati i predstavljaju puno isplativiju investiciju od ulaganja u infrastrukturu za sportska prvenstva.

Podsjećamo kako se predstavnička tijela biraju od strane građana kako bi im osigurala bolji život i zaštitu te da se projekti svih razina predstavničkih tijela moraju okretati ponajprije prema zahtjevima i potrebama građana. Hrvatska raspolaže velikim resursima koja mogu podići standard naših građana.


Podijeli • 01.02.2008. u 18:18 • 0 KomentaraPrint#^

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

04/2010 (2)
03/2010 (2)
02/2010 (3)
11/2009 (3)
10/2009 (1)
09/2009 (1)
07/2009 (1)
04/2009 (2)
03/2009 (1)
11/2008 (1)
10/2008 (4)
09/2008 (1)
08/2008 (2)
07/2008 (3)
06/2008 (6)
05/2008 (10)
04/2008 (10)
03/2008 (18)
02/2008 (13)
01/2008 (1)
12/2007 (3)
11/2007 (2)
10/2007 (1)
09/2007 (7)
06/2007 (3)
05/2007 (2)


Komentari da/ne?

*Konzumentova bilježnica*


Konzumentov blog "Konzumentova bilježnica" predstavlja kako i sam naziv kaže bilježnicu u koju upisujemo aktualne teme za potrošače u Hrvatskoj ali i šire.

U "Konzumentovu bilježnicu" upisujemo probleme, vijesti, rješenja i preporuke…

Pozivamo vas da svojim doprinosom pomognete da bilježnica svakim danom bude ispisana vašim problemima kao i njihovim rješenjima. Zajedničkim radom možemo postići stvarno ostvarenje prava potrošača…

Neka se glas potrošača čuje!


Konzumentova bilježnica može se pronaći i u tiskanom formatu!

*Poveznice*


- Državni inspektorat

- Consumers International

- EU DG Consumer Affairs

- European Consumers Org.

- DZPP "Konzument"

- Konzument na facebooku

- Reklamacije.net

*******

- NATO - OPSA

- Denis blog

- EVO etika


*******


RSS

*******


Pretraži Konzument


*******

Konzument predlaže:

Preko Outlook Expressa ili Googla sudjelujte u raspravama pri interesnoj grupi (news group): hr.soc.zastita-kupaca

Posjetite reklamacije.net - portal za reklamacije i pritužbe građana

Pridružite se Konzumentu na Facebooku

*Kontakt*


Društvo za zaštitu prava potrošača "Konzument"

Poljana Zvonimira Dražića 9
HR-10000 Zagreb

e-pošta: Konzument

www.konzument.hr

matični broj: 2175223

žiro račun: 2360000-1101937190 (ZABA)

Pružite nam potporu u radu, simboličnom uplatom na žiro račun Konzumenta i Vi sudjelujete u gradnji informiranog potrošačkog društva.

Uplata donacije Društvu Konzument može se koristiti za smanjenje porezne osnovice u istom iznosu, a do 2 posto ukupnog prihoda ili dohotka u prethodnoj godini za pravne i fizičke osobe.

Ukoliko trebate savjet ili pomoć, slobodno nas kontaktirajte…
yes

*Tko smo mi...*


Mi smo potrošači, poput Vas! Smatramo da građani kao potrošači imamo pravo na kvalitetan život, na izbor! Udružili smo se da ostvarimo svoja prava i da pomognemo svojim sugrađanima.

Pridružite nam se i Vi…

Povodom usvajanja Deklaracije o pravima potrošača, ožujak 1962.godine, tadašnji predsjednik SAD-a John F. Kennedy izjavio je: "Prema definiciji, u potrošače se uključuje sve nas, i mene kao predsjednika SAD-a! Potrošači su najveća gospodarska skupina na koju utječe gotovo svaka javna ili privatna gospodarska odluka. Oni su najvažnija skupina čiji se stavovi vrlo često ne čuju! Glas potrošača mora se čuti!"

Konzument je udruga građana osnovana 2006. godine. Mi smo zagovaratelji prava potrošača (konzumenata) i njihove zaštite. Konzument se skrbi za ostvarivanje informacijskih, sigurnosnih, obrazovnih i drugih interesa potrošača; zaštitu standarda, socijalnog i zakonskog statusa potrošača. Konzument je usmjeren na podizanje kvalitete proizvoda i usluga; podizanje javne svijesti o potrošačkim pravima; informiranje, upozoravanje i educiranje građana Republike Hrvatske – potrošača roba i usluga. Smatramo da građani Hrvatske imaju pravu na izbor, sigurnost, kvalitetne informacije i slobodu pri potrošnji roba i usluga. Zalažemo se za skladan odnos između pružatelja i primatelja roba i usluga u kojem će se iznad svega cijeniti i poštivati potrošača i njegova prava kao i kvalitetu proizvoda i usluga.

© 2007-2010 Konzument


Creative Commons License


Ovo djelo je ustupljeno pod Creative Commons licencom Imenovanje 2.5.


Pridruzite se Konzumentu na Facebooku

Pridruzite se Konzumentu na Twitteru

Brandovi potrosackog povjerenja

Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se