Konzumentova bilježnica https://blog.dnevnik.hr/konzument

subota, 23.02.2008.

Stav Društva Konzument o zaštiti potrošača i ispravnosti proizvoda u Hrvatskoj

Stav Društva Konzument o zaštiti potrošača i ispravnosti proizvoda u Hrvatskoj

Novi Zakon o zaštiti potrošača iz 2007. pozdravljen je kao napredak u zaštiti građana, međutim veliki broj odredaba tog zakona na snagu stupa tek ulaskom u Europsku uniju. Smatramo takav zakon izuzetno lošim jer su neke stavke koje su bile na snazi po starom zakonu o zaštiti potrošača trenutačno zamrznute do ulaska u EU. Zakon je izrazito manjkav u mnogim područjima te ne može zadovoljiti potrebu za zaštitom građana na tržištu u razvoju.

Posebna pozornost u zakonskoj zaštiti mora se obratiti prema oglašavanju. Nedopustivo je da građani imaju probleme sa tiskanim reklamama kojima se zatrpavaju poštanski sandučići i osobna vozila. Kazne u ovom području moraju biti strože, a provedba zakona mora se osigurati.

U trenutku kada u Hrvatskoj djeluje više stotina tvrtki koje godišnje obrću stotine milijuna ili milijardi kuna iznimno je bitno da Hrvatska ima jak potrošački pokret. Radi toga država mora potpomagati potrošačke udruge prvenstveno financijski putem. Snažne udruge i potrošački pokret mogu jamčiti sigurnost građanima.

Osobni podaci i identitet građana su slabo zaštićeni. Usprkos zakonskoj zaštiti matičnog broja građana cjelokupni bankarski sustav primorava građane na odavanje matičnog broja.

Najveći telekomunikacijski operater u Hrvatskoj omogućio je korištenje podataka iz telefonskog imenika u marketinške svrhe bez odobrenja građana učinivši sve podatke javno dostupnima.

Krađa identiteta je učestala i često se na prevaru koriste tuđi identiteti pri čemu se građane ostavlja da samostalno dokazuju krađu identiteta umjesto državnih organa koji bi se trebali baviti takvim oblikom kriminala i štititi građane od njega.

Mali broj imovinskih osiguranja i osiguravanje vozila samo osnovnim osiguranjem od štete ne doprinose sigurnosti građana. Osiguravajuće kuće trebaju prilagoditi svoje cijene imovinskom stanju građana. Država treba poticati osiguravanje poslodavaca i poljoprivrednika kako se u slučajevima katastrofa ne bi opterećivao državni proračun.

S obzirom na stanje na tržištu pravnih usluga osiguravajuće kuće trebale bi ponuditi i nove usluge poput pravnog osiguranja.

Nerijetko se u Hrvatsku uvoze neispravni ili proizvodi lošije kvalitete. Takvi proizvodi uništavaju domaću proizvodnju te tjeraju i domaće proizvođače da nauštrb kvalitete proizvode jeftinije. Minimalne kvalitete, odnosno norme i zdravstvena ispravnost moraju biti zadovoljene. Kontrole proizvoda moraju se provoditi češće i sustavno. U ovom području država mora poticati, pomagati i surađivati sa potrošačkim udrugama.

Na slobodnom tržištu Hrvatski proizvodi trebaju naći svoje mjesto. U borbi sa stranom konkurencijom koja raspolaže velikim sredstvima za marketing Hrvatski proizvođači trebaju se udružiti u marketingu. Hrvatski proizvodi pri tomu ne bi smjeli biti jeftiniji u svim državama u okruženju. Takvim postupcima proizvođači i trgovci obezvrjeđuju Hrvatske građane.

Ovaj stav dio je temeljnog dokumenta Društva za zaštitu prava potrošača "Konzument", "Konzumentovog iskoraka 2008.".Upravni odbor Društva Konzument na sjednici održanoj u Zagrebu 13. veljače 2008. izglasao je "Konzumentov iskorak 2008." za temeljni dokument društva za 2008. godinu. Konzumentov iskorak u cijelosti možete pročitati na Internet stranicama Društva Konzument, www.konzument.hr.


Podijeli • 23.02.2008. u 07:45 • 3 KomentaraPrint#^

<< Arhiva >>

04/2010 (2)
03/2010 (2)
02/2010 (3)
11/2009 (3)
10/2009 (1)
09/2009 (1)
07/2009 (1)
04/2009 (2)
03/2009 (1)
11/2008 (1)
10/2008 (4)
09/2008 (1)
08/2008 (2)
07/2008 (3)
06/2008 (6)
05/2008 (10)
04/2008 (10)
03/2008 (18)
02/2008 (13)
01/2008 (1)
12/2007 (3)
11/2007 (2)
10/2007 (1)
09/2007 (7)
06/2007 (3)
05/2007 (2)


Komentari da/ne?

*Konzumentova bilježnica*


Konzumentov blog "Konzumentova bilježnica" predstavlja kako i sam naziv kaže bilježnicu u koju upisujemo aktualne teme za potrošače u Hrvatskoj ali i šire.

U "Konzumentovu bilježnicu" upisujemo probleme, vijesti, rješenja i preporuke…

Pozivamo vas da svojim doprinosom pomognete da bilježnica svakim danom bude ispisana vašim problemima kao i njihovim rješenjima. Zajedničkim radom možemo postići stvarno ostvarenje prava potrošača…

Neka se glas potrošača čuje!


Konzumentova bilježnica može se pronaći i u tiskanom formatu!

*Poveznice*


- Državni inspektorat

- Consumers International

- EU DG Consumer Affairs

- European Consumers Org.

- DZPP "Konzument"

- Konzument na facebooku

- Reklamacije.net

*******

- NATO - OPSA

- Denis blog

- EVO etika


*******


RSS

*******


Pretraži Konzument


*******

Konzument predlaže:

Preko Outlook Expressa ili Googla sudjelujte u raspravama pri interesnoj grupi (news group): hr.soc.zastita-kupaca

Posjetite reklamacije.net - portal za reklamacije i pritužbe građana

Pridružite se Konzumentu na Facebooku

*Kontakt*


Društvo za zaštitu prava potrošača "Konzument"

Poljana Zvonimira Dražića 9
HR-10000 Zagreb

e-pošta: Konzument

www.konzument.hr

matični broj: 2175223

žiro račun: 2360000-1101937190 (ZABA)

Pružite nam potporu u radu, simboličnom uplatom na žiro račun Konzumenta i Vi sudjelujete u gradnji informiranog potrošačkog društva.

Uplata donacije Društvu Konzument može se koristiti za smanjenje porezne osnovice u istom iznosu, a do 2 posto ukupnog prihoda ili dohotka u prethodnoj godini za pravne i fizičke osobe.

Ukoliko trebate savjet ili pomoć, slobodno nas kontaktirajte…
yes

*Tko smo mi...*


Mi smo potrošači, poput Vas! Smatramo da građani kao potrošači imamo pravo na kvalitetan život, na izbor! Udružili smo se da ostvarimo svoja prava i da pomognemo svojim sugrađanima.

Pridružite nam se i Vi…

Povodom usvajanja Deklaracije o pravima potrošača, ožujak 1962.godine, tadašnji predsjednik SAD-a John F. Kennedy izjavio je: "Prema definiciji, u potrošače se uključuje sve nas, i mene kao predsjednika SAD-a! Potrošači su najveća gospodarska skupina na koju utječe gotovo svaka javna ili privatna gospodarska odluka. Oni su najvažnija skupina čiji se stavovi vrlo često ne čuju! Glas potrošača mora se čuti!"

Konzument je udruga građana osnovana 2006. godine. Mi smo zagovaratelji prava potrošača (konzumenata) i njihove zaštite. Konzument se skrbi za ostvarivanje informacijskih, sigurnosnih, obrazovnih i drugih interesa potrošača; zaštitu standarda, socijalnog i zakonskog statusa potrošača. Konzument je usmjeren na podizanje kvalitete proizvoda i usluga; podizanje javne svijesti o potrošačkim pravima; informiranje, upozoravanje i educiranje građana Republike Hrvatske – potrošača roba i usluga. Smatramo da građani Hrvatske imaju pravu na izbor, sigurnost, kvalitetne informacije i slobodu pri potrošnji roba i usluga. Zalažemo se za skladan odnos između pružatelja i primatelja roba i usluga u kojem će se iznad svega cijeniti i poštivati potrošača i njegova prava kao i kvalitetu proizvoda i usluga.

© 2007-2010 Konzument


Creative Commons License


Ovo djelo je ustupljeno pod Creative Commons licencom Imenovanje 2.5.


Pridruzite se Konzumentu na Facebooku

Pridruzite se Konzumentu na Twitteru

Brandovi potrosackog povjerenja