Komentari

vaseljena.blog.hr

Dodaj komentar (16)

Marketing


  • prljava igra (!)

    Srbi ne vole (nikoga).
    Srbi su živina:
    Srbi žive i zaboravljaju.
    U Srba su homo geni.

    avatar

    29.05.2009. (04:33)    -   -   -   -  

  • NEMANJA

    Molim te Igra da na Vaseljeni ne panjkaš Srbe; na koncu konca, ne znaju baš svi da si i ti - Srbin!

    avatar

    29.05.2009. (06:10)    -   -   -   -  

  • margaritas ante porcas

    Sve bi se još dalo provariti da taj tip ima iole istinskog umjetničkog nadahnuća u svojim...djelima.Skrnavi se umjetnost kad se...pisci...ah pa pisac je i on, počnu igrati politike što on i ne prestaje i to jako licemjerno i nekvalitetno kakva su mu i...pa ok-djela.

    avatar

    29.05.2009. (08:04)    -   -   -   -  

  • suzi q.

    a zašto ne mogu da rešim njihove ukrštene reči? a mogu lepo da pročitam knjigu srpskog pisca...

    avatar

    29.05.2009. (08:52)    -   -   -   -  

  • prljava igra (!)

    Ja Srbin?! Odavno sam ja tај ОйНик prebivanja prevazišao, stari moj. >Nema tu ni book-wara od srpskog.

    avatar

    29.05.2009. (12:08)    -   -   -   -  

  • cveba

    ..Iliću, raskrinkan si definitivno, i to nakon četiri godine skrivanja,
    svaka čast..:-))))))

    avatar

    29.05.2009. (16:59)    -   -   -   -  

  • Galerija Latica

    polemi(mi)ka

    avatar

    29.05.2009. (19:45)    -   -   -   -  

  • cveba

    ..a ovaj zadnji pasus mu zvuči kao jedan od tri notorna Ovna..

    avatar

    29.05.2009. (21:57)    -   -   -   -  

  • cveba

    Poniženi i uvrijeđeni

    Izlaganje na Znanstvenom skupu o Dragutinu Prohaski u Osijeku, 18. svibnja 2002.

    Polemika na koju ćemo se podsjetiti nije, po mom sudu, nimalo periferna za prosudbu cjelokupne Krležine ličnosti sine ira et studio, iako je bila samo jedna u nizu polemika, što ih je Krleža vodio u razdoblju između dva rata.

    Nije nimalo svejedno hoće li naslovna sintagma ovog izlaganja biti Prohaska i Krleža, kako je i napisano u dnevnom redu, ili Krleža i Prohaska, iako bi se moglo misliti da ta inverzija ne znači nikakvu razliku. A znači! Iako će se govoriti samo o Krleži, u središtu našega razmatranja je Prohaska, pa ćemo i polemiku između njih prosuđivati s Prohaskina stajališta. U toj polemici Prohaska je uzeo mjeru Krleži, premda je on, Prohaska, barem formalno iz ove polemike izašao, ako ne baš poražen ali svakako obeshrabren i rezigniran, pa je već sljedeće godine trajno napustio Zagreb i otišao u Prag. Kao da su upravo ta polemika i njegovo iskustvo s njom bili izravni povod za tu njegovu odluku. Osjetio se poniženim, Krleža ga je i htio poniziti, ali se iz današnje perspektive slobodno može reći da je ponizio jedino sama sebe.

    Govorimo, dakako, o polemici koja se među njima zametnula 1919. zbog Krležina manifesta Hrvatska književna laž, tiskana u prvom broju njegova i Cesarčeva ťPlamenaŤ. Na taj Krležin tekst reagirao je Prohaska u ťJugoslavenskoj njiviŤ, osporavajući bitne Krležine teze.

    Kad god raspravljamo o nekoj polemici, davnoj ili nedavnoj, obično nas ponajprije zanima tko je što zastupao i kojim argumentima — znanstvenima, ako je tema znanstvena, ili estetskima, ako je tema umjetnička, pa prvenstveno prosuđujemo valjanost upotrijebljenih argumenata da bismo mogli s manje ili više sigurnosti zaključiti tko je bio u pravu. Ali kad govorimo o polemici Prohaska — Krleža, gotovo da nam je posve nepotrebno i razmatrati argumente i prosuđivati tko je bio u pravu, jer je odgovor na to pitanje dao, implicite, sam Krleža. Iako poneki fanatizirani krležijanci i profesionalni krležolozi još uvijek brane svog idola, tvrdnjom koja Krleži više škodi nego koristi, da on, Krleža, nije nikada korigirao svoja mišljenja, dakle ni ono o hrvatskom narodnom preporodu, izneseno tako apodiktički u ťPlamenuŤ, činjenica je, da on svoje mišljenje o ovoj temi jest korigirao. Štoviše, može se reći da ga se i odrekao, ali postupno: najprije tako, što svoj tekst u njegovoj primarnoj, izvornoj varijanti nikada više nije pretiskao, a punih 35 godina kasnije objavio je, kao prilog svome referatu na Plenumu Saveza književnika Jugoslavije, pod istim naslovom tekstualno znatno izmijenjenu varijantu u retorički kudikamo pitomijoj ambalaži. Ali ni tu, dobrano korigiranu i umiveniju varijantu, redigiranu navodno još 1924. a tiskanu u ťRepubliciŤ 1954, također nigdje nikada više nije pretiskao. Umjesto toga pamfleta, u prvoj i drugoj varijanti, Krleža je 1965. za proslavu 130. obljetnice Hrvatskoga narodnog preporoda, o istoj temi napisao novi, posve novi tekst, u kojem nema traga nijednoj od bitnih teza, iznesenih i u prvoj i u drugoj verziji Hrvatske književne laži, onoj iz 1919. u ťPlamenuŤ i onoj iz 1954. u ťRepubliciŤ. Sve je u tom tekstu drukčije: od njegova naslova, njegove retorike i stilizacije, do kritičke prosudbe i argumentacije. Cinizam nadobudnoga boljševičkog agitatora, mladoga i borbenog lenjinističkog jurišnika, koji s gnušanjem i mržnjom govori o društveno etabliranim veličinama građanskog društva, posve je ishlapio sada, kad je i Krleža postao društveno etablirana veličina, kao što su bili i oni, kojima se nekad, pa i u ovom tekstu, u svojoj dobrano već poodmakloj mladosti, s tako prizemnom, nedolično primitivnom optikom izrugivao.

    Čini se, međutim, da ni 1919. meritum polemike s Prohaskom nije bilo Krležino ekskluzivno, zapravo nastrano mišljenje o hrvatskom narodnom preporodu, hrvatskoj moderni, ni njegova, Krležina, totalna negacija pisaca jednog i drugog razdoblja, nego tek način na koji je on ta svoja krajnje negativna mišljenja iznosio. Nije dakle bila, niti je sada, riječ o onome što nego onome kako. Sigurno je da ni Prohaska nije bio uvrijeđen Krležinim uvelike nakaradnim pogledima na ta važna razdoblja hrvatske književne prošlosti, nego je bio pozlijeđen isključivo njegovom bjesomučnom i nabusitom retorikom. Da i nije knjige Moj obračun s njima (1932), u kojoj će se također naći primjera za to, samo dva Krležina teksta kojima se 1919. okomio na Prohasku bila bi dovoljna da se uvjerimo, kako Krleža u polemici ne ide toliko na stvar nego više na čovjeka, njemu je do toga da uvrijedi i ponizi osobu s kojom polemizira, kako bi time, nadao se, obezvrijedio i njegovu misao, koju napada. Osporiti nečiju misao ili nečije djelo osporavanjem njegova autora kao čovjeka, to je svakako metoda koja uvijek otkriva ne samo moralnu insuficijenciju nego i polemičku slabost. Za razliku od vatrometa neuljudnih riječi i pogrda, grubih diskvalifikacija ili po, njegovu mišljenju, humorno podrugljivih

    avatar

    29.05.2009. (22:04)    -   -   -   -  

  • cveba

    a ustvari neuljuđenih pridjevaka, kojih Krleži tada nije nedostajalo kad je govorio o svojim ideološkim protivnicima, često mu je znalo uzmanjkati valjanih činjenica, koje bi nas uvjerile u ispravnost njegova mišljenja. U ovom slučaju njih mu je imala nadoknaditi agresivna ideologija izražena furioznom retorikom i natopljena sad cinizmom, sad žučljivom (opet moramo reći: ideološkom) ograničenošću i zagrižljivošću. Prohaska je bio žrtva Krležine upornosti, da u tome ustraje.

    Upravo je nevjerojatno s koliko je gnjeva pristupao Krleža svim temama hrvatske književne, a s njom u svezi i političke baštine 19. (pa i 20) stoljeća u onim davnim danima svoga ťplamenskogŤ zanosa, obilno podgrijavanog znatnim iznosima iz promidžbenih fondova Bele Kuna, koji su mu za tiskanje ťPlamenaŤ dotjecali tajnim kanalima, kako to već i jest običaj sa svim subverzivnim publikacijama i aktivnostima do dana današnjeg. Kominterna je izdašno financirala svoje ideološke trabante.

    Znanstvenik i kritičar koji se već dokazao ne samo kritikama nego i većim, opsežnijim studijama i monografijama (npr. o Vojnoviću), pa i u edicijama Jugoslavenske akademije (studija o Đ orđiću i Kanižliću, na primjer), k tome još i autor koji je već napisao i više članaka o Krleži i u njima pokazao zavidnu kritičku objektivnost, shvativši vrlo točno da u tom Krležinu tekstu nije riječ o estetskoj revalorizaciji nego o jasnom i otvorenom, nemilosrdnom i beskompromisnom idejno-političkom obračunu s hrvatskom književnom tradicijom, koja ne mora biti i nije idealna, ali je bila izraz i našega vremena i našeg mentaliteta, Prohaska je prigovorio i usprotivio se ne toliko Krležinu mišljenju nego više njegovu načinu osporavanja (Preradovića, primjerice), njegovoj traljavoj argumentaciji i njegovoj civilizacijski sasvim nedoličnoj rečenici i njegovu stilu, formalno ekspresionističkom, a u biti zagrižljivo boljševičkom.

    Sav verbalni instrumentarij, koji u Krležinu tekstu nipošto nije samo puka stilska dekoracija, nego je uistinu bitna sastavnica ťtog i takvaŤ njegova mišljenja, svi pridjevi, atributi i asocijacije kojima se služio, imali su značiti potpunu negaciju i preporoda, koji ťništa nije preporodioŤ, i moderne, koja nije nikakva moderna nego netalentirano oponašanje tuđih građanskih uzora, a na kraju i cijele hrvatske književne i kulturne baštine, koja nije ništa drugo nego samo gnjilež i smrad. Bila je to jasna ideološka presuda ignorantske, boljševičke nabusite svijesti, koja ima svoj stil i onda kad nema nikakvih činjenica, koje bi joj govorile u prilog; presuda, utemeljena i usklađena s onim ključnim, sablažnjivim stihom Internacionale, stiha najdrskijeg, najmračnijeg i najpogubnijeg, najnihilističnijeg i najneljudskijeg od svih, koje sam ikada čuo: Prošlost svu zbrišimo za svagda.

    ťI govoriti danas o tom preporodu znači pre svega govoriti o grobnici i o mrtvacima. Piramida tih hrvatskih literarnih mumija sniva svoj večni san, a po njihovom gnjilom mesu i belim generalskim dolamama i vengerkama riju crvi grobari i književni moljci.Ť

    ťO taj crvotoči svet gnjile gamadi što po lešini vonja! O ti kr. zemaljski crvi grobari u petom i šestom činovnom razredu, koji su pisali debele knjižurine, da dokažu, da nikada nije ni jednom pokojnom ocu preporoditelju ni u snu na um palo, da samo i u mislima strgne dvoglavog orla i potamni sjaj krune groznoga cara krvnika.Ť

    ťJer što se nas tiču danas ti kosturi, ti leševi i te mumije? Što se nas tiče svet gamadi književne, koja se gnjilim mesom hrani i koja laže? Što su bili ti mrtvaci u generalskim dolamama i ilirskim surkama?Ť

    ťI svi ti leševi i sva gamad crva grobara treba da izgori jednom zauvek! Već je dosta tih genija i tih lučonoša i tih akademika i tih sarkofaga. Sami akademici, sami sarkofazi voštani i ukočeni, mrtvilo, pustoš i opela.Ť

    To su samo neki primjeri tadašnjih Krležinih furioznih misli i ocjena o Hrvatskom narodnom preporodu i njegovim prvacima. A evo nekih i o modernoj:

    ťTa to danas, jedan je stari plesnivi magazin prenatrpan gnjilim voćem. Jabukama i šljivama i narančama, a sve je to ovamo u nesretni ovaj literarni magazin importirala ogavna germanska firma: ’Stillebenfabrik Comp. Co.’. Pa onda ovaj katolički rekvizit u tom magazinu! Što on traži ovde? Sve te molitve i litanije i Avemarie Angelusi i očenaši i samostani i kapele i katedrale i kapele barokne i gotske i stegovi i kandila i ministranti. Ta je li ’lepa naša domovina’ doista zemlja nekog dekorativnog katolicizma? Ili smo mi varvarski balkanski narod, koji vodi u evropskoj statistici rubriku umorstava?Ť

    ťŠto će nama te terase i te Lede i labudovi i homoseksualni kraljevići? Što će nama ti nordijski brakovi, paome i krinoline, vaze i ciklame, markize i grimizne zavese? Vrije li u nama požuda balkanske rase, mlade i žedne napona neobretih, ili smo mi neka bagra u fraku, što je svu svoju snagu istrošila na bečku i berlinsku i peštansku duševnu prostituciju?Ť

    avatar

    29.05.2009. (22:06)    -   -   -   -  

  • cveba

    ťTo su sve same dekoracije i čiope i lukijenari i reflex davno ugaslih reflexa i rezonanta davno zanemele rezonante. O, svi ti stihovi i rime i soneti i drame i sve to malo izrazito tuđe, a malo prekalupljeno, sve je to tako grozno i sve je tako prazno i tako suvišno.Ť I tako dalje.

    S malo zluradosti (koje se Krleža zacijelo ne bi odrekao!) moglo bi se primijetiti, da je ovaj Krležin tekst svojevrsna anticipacija bezdušne ideološke kritike u duhu socijalističkog realizma. Tako bi, siguran sam, isto tako zajapureno, s jednakom ideološkom zahuktalošću i mržnjom, pisao i Ždanov, da je samo pisao o književnosti hrvatskog narodnog preporoda i hrvatske moderne. Ždanov nije, ali o ťdekadentnojŤ književnosti hrvatske moderne jest jedan od ona tri Krležina ovna, s kojima je on, primjerenom marksističkom umiljatošću, sređivao (stare) račune u svome Dijalektičkom antibarbarusu (1939). Radovan Zogović — o njemu je riječ! — napisao je u beogradskoj direktivnoj ťBorbiŤ (1947) članak Primjer kako ne treba praviti primjere iz književnosti, napadajući netom izašlu čitanku Vice Zaninovića za VIII. razred gimnazije, gotovo istim ťargumentimaŤ i posve jednakim svjetonazorom, ali ni izdaleka tako pogrdnom, nego ipak u cjelini pristojnijom retorikom. Krleža je dakle bio, u ono doba, ideološki arogantniji i od potonjega šefa Agitpropa CK KPJ!

    ťTo su sve same dekoracije i čiope i lukijenari i reflex davno ugaslih reflexaŤ i ťsvi ti stihovi i rime i soneti i novele i drame i sve to malo izrazito tuđe, a malo prekalupljeno, sve je to...Ť Kad bi to bio ikakav relevantni vrijednosni kriterij, ne bi li se moglo izrugati i Glembajeve, jer, molim, ne bi li se i za njih moglo reći da su refleks tuđih pojava, da su dakle i oni pomalo tuđi i pomalo prekalupljeni, jer je činjenica da glembajevska stvarnost nije bila i hrvatska stvarnost. Nego tuđa, ali malo ťprekalupljenaŤ. Taman toliko, a možda i više, nego vojnovićevski lukijenari.

    Služio se dakle Krleža u ovom tekstu sasvim nesuvislim paralelama kao argumentima, koji svoju apsurdnost dokazuju upravo kad ih primijenimo na njegovo vlastito djelo. U polemici s Prohaskom, napadajući Prohaskino odbijanje njegovih tvrdnji, Krleža je otkrio i svoju kadikad neospornu i žalosnu kritičku nedomišljenost.

    Valjalo bi citirati još mnoge izraze i sintagme, kojima je Krleža počastio Prohasku u ona dva svoja ťplamenskaŤ teksta o njemu. Prohaska mu prije svega i nije osoba, on ga degradira kao osobnost i pretvara u opći pojam (svoju poruku upućuje ťi svim Prohaskama ovoga svijetaŤ), svodi ga na razinu ťnepismenih kuharica i ogavnih lenivacaŤ, u pravoj književnosti, kaže Krleža, Prohaska bi sjedio ťu jednom velikom košuŤ i ne bi mogao tiskati ťni jedan od vaših loših i nepismenih sastavaka, a da se ne izvrgnete ruglu ozbiljnih ljudi, koji književnost ipak ne smatraju besmislenom trkom nekih neukusnih ambicijoznih srednjoškolskih profesoraŤ itd. U pravoj književnosti on, Prohaska, ne bi mogao figurirati ťniti kao profesor, niti kao doktor, niti kao tužni mrav koji mučno tegli po našem literarnom mravinjaku praznu slamu.Ť Prohaska ne shvaća da ništa ne shvaća i da ništa nije u stanju shvatiti; njega, Krležu, ponižava da uopće mora govoriti s njim, Prohaskom, ťo svim tim stvarimaŤ. I tako dalje, i tome slično, iako on ťo svim tim stvarimaŤ s Prohaskom uopće i ne razgovara, ni jednom jedinom riječju nije ih dodirnuo, on ih očito izbjegava, jer ťo svim tim stvarimaŤ on u ono vrijeme očito ne zna puno, a svakako kudikamo manje od Prohaske.

    Taj halabučni stil unio je Krleža u našu književnu polemiku začinivši ga osobnim nesnošljivostima, nadmašivši tako i Matoša, koji (zna se) također nije bio baš previše uglađeni polemičar. Ali Matoš je znao nakon što je nekoga ťispijeglaoŤ u novinama navečer s tim svojim ťprotunošcemŤ sjediti za istim stolom u ťŽagariciŤ i ispijati isto vino, što se za Krležu teško može i zamisliti. A naši su polemičari, nažalost, od tada pa sve do danas, više slijedili Krležu, nego Matoša. Polemiziraju s ljudima, a ne s nekim njihovim mislima. Krleža je time zarazio mnoge, pa danas tako polemiziraju i oni među nama, koji nikada nisu bili ni komunisti ni boljševici.

    Prohaska se, u svojim odgovorima, nije služio takvom metodom. Umjesto Krležinih enervantnih osobnih uvreda, piše on smireno, drži se načelne razine, navodi doista korisna zapažanja i preporuke, po kojima se Krleža mora osloboditi navike da ťudara u talambase i komponira cijele orkestre, da kaže tek jednu dvije misliŤ, a na kraju je lucidno zaključio: ťOn ŠKrležaš još nije suvereni gospodar svoje duše.Ť Zato je bjelodano, da je on, Prohaska, u toj polemici bio moralni pobjednik. Priznao je to prešutno, puno godina kasnije, i sam Krleža.

    Čitajući te i takve Krležine tekstove, Hrvatsku književnu laž ponajprije, ali i neke druge njegove programsko-polemičke spise iz tog razdoblja, ne mogu se oteti dojmu da to nije onaj isti Krleža koji je istodobno kad i taj tekst pisao Legendu ili Hrvatsku rapsodiju, a kasnij

    avatar

    29.05.2009. (22:10)    -   -   -   -  

  • cveba

    , poslije dvadesetak ili tridesetak godina, u galantnom k. u. k. stilu najkonvencionalnije austrougarske kvazi-aristokratske manire svojstvene eliti, kojoj se uvijek tako srdačno izrugivao, svoju uljudnost i građansku ukorijenjenost pri svakom susretu s društveno etabliranim damama dokazivao štedrim rukoljubima, kao da je rođeni Glembaj. Bio je to već tada neki drugi Krleža, koji se u mijenama tijekom godinâ iz jedne krajnosti našao u drugoj, isto toliko smiješnoj koliko je ona prva bila sramotna. Ipak, u toj transformaciji dogodilo se, srećom, i nešto bitno i pozitivno: nestalo je onoga nihilističkog galamdžije, a ostao je, ili bolje: nastao je, jedan drugi i drukčiji, bolji, respektabilni i konstruktivni stvaralac, koji je svojim umjetničkim djelom demantirao sam sebe, dokazavši da je umjetnik u njemu bio superiorniji od ideologa i lijevog agitatora. Krležina je umjetnost neprolazne vrijednosti, a njegova ideologija, kojom je nažalost tako uspješno zarazio tadašnje naše mlade naraštaje, već je doživjela krah. Ona možda ne bi nikada ni imala toliko odjeka u Hrvatskoj, da ju nije širio pisac Krležina talenta i njegove umjetničke snage. Njegova umjetnička sugestivnost zavarala je mnoge njegove poštovatelje, koji su ga počeli ideološki slijediti zavedeni njegovom umjetnošću. I toliko su se zanijeli, da su ostali boljševici i nakon što se Krleža sam izliječio od te zablude. Neki to nisu primijetili ni do danas. Krleža bi možda dodao: nažalost!

    U svakom slučaju, ne vjerujem da bi se on tom svojom ťzaslugomŤ i danas ponosio! A još manje vjerujem, da se vrijednost i značenje većeg dijela Krležina književnog (ponovno ističem: književnog) djela može ugroziti ili makar umanjiti uočavanjem, kritičkom prosudbom i odbacivanjem ovako rigidnih ideoloških tekstova. Upravo obratno!

    avatar

    29.05.2009. (22:14)    -   -   -   -  

  • prljava igra (!)

    "Ewige Jude" Bloom izmedju dve vatre rase i kulture, u sred Dublina (excerpt iz Uliksa).

    Bloom was talking and talking, and he quite excited dunduckyetymudcoloured mug with him and his old plumeyes rolling about.

    - Persecution, says he, all the history of the world is full of it. Perpetuating national hatred among nations.
    - But, do you know what nation means? says John Wyse.
    - Yes, says Bloom.
    - What is it? says John Wyse.
    - A nation? says Bloom. A nation is the same people living in the same place.
    - By god, then, says Ned, laughing, if that's so I'm nation for I am living in the same place for last five years.

    So of course everybody had a laugh at Bloom and says he, trying to muck out of it:

    - Or also living in different places.
    - That covers my case, says Joe.
    - And what is your nation, if I may ask? says the citizen.
    - Ireland, says Bloom, I was born here, Ireland.

    avatar

    30.05.2009. (20:44)    -   -   -   -  

  • prljava igra (!)

    Da se razumemo - ne bi li neko, daleko bilo, pomislio da ovim odlomkom iz Uliksa insinuiram to da je Jergović žrtva unutarnacionalnih trvenja i netrpeljivosti. On svakako ne. A i kako bi mogao biti? Verovatno je još za jednopartijskog sistema izučio zanat podmazivanja tamo gde škripi, pa tako da i danas svaka njegova napisana reč isijava lakejstvom (koje pokušava prikriti mlitavim nonkonformizmom), a svaki njegov text dokaz je pripadništva i podobnosti > Nekome: pucanj u mrak!
    No, nezgodno je to, ne, da je taj "Neko" kao x jako promenljiva vrednost - danas to može biti Meho, već sutra je Narcis - nije naš Jerga glup, uvideo je on to, i sada igra na sigurno: od tada podilazi narodu, jer - jebeš ti sve - Narod je najmoćniji (bez obzira na glupost koja u njemu vri).

    Osim toga, što je i više nego dovoljno da biga se klonilo, tip je nepismen - ili mu se žuri. Pogledajmo ovaj slučaj: "Svaki Hrvat danas za sebe može reći da je igrom slučaja živ. Živ je što se nije zatekao na dohvat bratske velikosrpske ruke, ili što joj nije uspio pobjeći. Potpuno je svejedno kako se čovjek zove i kakve ideje zastupa, bitno je da je Hrvat rođenjem, da je kao takav kriv Slobodanu Miloševiću, Radovanu Karadžiću, Veljku Kadijeviću, Zoranu Đinđiću, Vuku Draškoviću i Vojislavu Koštunici..." Zanemarimo ovaj šibicarski krešendo pri kraju, ali zbog čega neko ko nije uspeo da pobegne od zlehude velikosrpske ruke ostaje živ. To se zove neočekivani preokret.

    Ali, na sve ovo bi , drugovi i drugarice, trebalo da gledamo sa strane dobitnika: vidimo, recimo, da čak i najveći glupan i bolha može itekako reći ili primetiti nešto ispravno, što stoji: deo o tragici Draže Mihajlovića. Ne vidim kako se to uklapa u Jergine lukave planove, ali - istina je: u Dražinoj sudbi ogleda se tragedija svesrpskih razmera.

    avatar

    30.05.2009. (21:34)    -   -   -   -  

  • Kretzy's [r]evolution

    Raspad Jugoslavije nije bio u interesu naroda Jugoslavije, već nekih zapadnih sila, posle smrti predsednika SFRJ Josipa Broza Tita.Nemačka je bila odlučna da prizna separatističke republike i da izazove raspad Jugoslavije.Kada su Nemci podr...žali oružanu secesiju Hrvatske i Slovenije SAD su sa svoje strane podržali muslimanskog vođu Aliju Izetbegovića u njegovom pokušaju da stvori odvojenu državu Bosnu, upravo oni su insistirali da se prizna Bosna i to je dovelo do ovog rata,za koji evropski lideri veruju da se mogao izbeći. Proglasenje nezavisne države Bosne je učinjeno uprkos činjenici da nikakav dogovor nije postignut po pitanju nezavisnosti izmedju Muslimana, Srba i Hrvata, uprkos činjenici da je, prema važećem ustavu, legalna secesija bila moguća samo uz pristanak ova tri naroda.Bilo je govora o tome da se uspostavi država sa tri nacionalna kantona po modelu Švajcarske. To je bila poslednja šansa da se sačuva Bosna pre izbijanja rata. Da je taj plan bio prihvaćen pisao je kasnije Miša Gleni Britanski novinar, bosanski rat se ne bi desio, međutim, dva dana posle njegovog potpisivanja na jednom sastanku sa Cimermanom Izetbegović se predomislio i povukao svoj potez. Kao što je poznato, Fikret Abdić je pobedio Aliju Izetbegovića na izborima u BiH, i imao je najviše glasova. Neposredno nakon izbora pozvan je u Maglaj gdje su se nalazili svi rukovodioci SDA i tu mu je saopšteno da će Predsjednik Predsjednistva BiH biti Alija Izetbegovic,a ne on. Fikret Abdic:“Ja sam prvi lordu Owenu rekao da je Alija po broju glasova drugi i da on nema pravo da donosi odluke.Kako su o mojoj smjeni mogli glasati ljudi koje sam ja na izborima porazio ko posljednje prostitutke!?" Na principima "Islamske deklaracije" izvršena je mobilizacija i otpočeo je građanski rat uz obilatu financijsku pomoć koja je pristizala iz Saudi Arabije (Saudi Arabia), Irana (Iran) i drugih islamskih zemalja. Usledio je i dolazak velikog broja mudžahedina.U ime "ALAHA" ne stvara se drzava slobode i "SVIH NJENIH GRADANA".Treba podsetiti da je u Skupštini BiH 21.decembra 1991 Izetbegović rekao ovo: ''Zbog suverene Bosne ja bih žrtvovao mir, a zbog mira u Bosni ne bih žrtvovao suverenu Bosnu.'' Prvo ubistvo u Sarajevu se odigralo 1. marta 1992, mesec dana pre zvaničnog početka rata, kada su dvojica naoružanih, musliman i Hrvat, prateći srpsku svadbenu povorku u Baščaršiji, centru Sarajeva, ubili Nikolu Gardovića, mladoženjinog oca… Prvi napadi u Bosni, prema pisanju provladinog lista Oslobodjenje, desili 26. marta 1992. kada su hrvatske snage prešle reku Savu iz Hrvatske i napale srpsko stanovništvo sela Šijekovac kod Bosanskog Broda u severnoj Bosni. Selo je spaljeno a pet srpskih porodica je ubijeno…Izetbegović najveći grobar muslimanskog naroda u Bosni! On je jedan od glavnih aktera planiranog haosa u Srebrenici 1995. godine! Ibran Mustavic, lider SDA, je rekao:"Scenario za izdaju Srebrenice bio je svesno pripremljen u Sarajevu!""Corriere della sera" i "Republika" od 23. avgusta 1992, govore o gnusnoj dvostrukoj igri Muslimana koja rat u Bosni čini svirepijim i užasnijim, ističući da je ubistvo ljudi u redu za hleb delo Muslimana. "Independent" je objavio članak svog dopisnika o poverljivom izveštaju Unprofora u Sarajevu, u kojem je rečeno da su najstravičnije zločine, uključujući i smrt šesnaest civila u redu za hleb, izvršili sami Muslimani sa ciljem da pridobiju podršku javnog mnjenja. Na suđenju Radovanu Karadžiću u Haškom tribunaal ,svedočio je bivši pripadnik Službe državne bezbednosti MUP BiH, Edin Garaplija, koji je rekao da je tokom rata u BiH delovala tajna vojna jedinica "Ševe" i da je odgovornost za njene aktivnosti snajperskog delovanja i napada na civile prebacivana na Vojsku Republike Srpske. U Sarajevu je bio razrađen sistem ubijanja i pljačkanja Srba. Niko neće javno da kaže istinu o ratnom Sarajevu, da su Srbi ubijani na ulicama, u svojim stanovima, na radnim mestima, u mnogim mučilištima,odnosno logorima, a bilo ih je 125 u svim delovima grada pod muslimanskom vlašću. Najmanje 5.000 Srba ubijeno je u Sarajevu od 1992. do 1995. godine.i znaju se tačna imena i prezimena,a to nije konačan broj…Bacaju Srbe u pećinu „Kazani“, pre toga ih ritualno ubijaju.Umobolnici Mušana Topalovića se opijaju u krvi žrtava. Sejo Kadić Guz, kriminalac i pripadnik 10. brdske brigade Mušana Topalovića Cace, hvalio se da je lično zaklao pedeset dvoje Srba na „Kazanima“ u podnožju Trebevića. Sejo Kadić,prije nego što je zaklao jednog uhapšenog Srbina je doveo i njegovu ženu na „Kazane“, da to gleda,gde su je „jurišnici“ iz 10. brdske - silovali naočigled muža.Devojku Jagodu Janković (19) stilval su braća Zornić,koju su posle ubili.Na devojku su nanizali gume, zapalili ih i pustili da se kotrlja na opšte veselje Alijinih „ratnika“.Samir Seferović Ćeble je, marta 1993. godine, usmrtio dvogodišnjeg dečaka Božidara Šljivića. Nogom mu je smrskao lobanju, pa leš šutnuo do jame. Glave zaklanih Srba izlagali su u osnovnoj školi na Bistriku. Ubijane su čitave porod

    avatar

    23.02.2013. (13:48)    -   -   -   -  

  • Kretzy's [r]evolution

    NASTAVAK: Samir Seferović Ćeble je, marta 1993. godine, usmrtio dvogodišnjeg dečaka Božidara Šljivića. Nogom mu je smrskao lobanju, pa leš šutnuo do jame. Glave zaklanih Srba izlagali su u osnovnoj školi na Bistriku. Ubijane su čitave porodice, a organizatori su bili u vrhovima muslimanske civilne, vojne i policijske vlasti. Velike zlocine su pocinili i doseljene krvožedne Sandžaklije,koji su svirepo noževima dokrajčivali oranjerie.PREDSTAVNICIMA međunarodnih državnih, političkih, humanitarnih i nevladinih organizacija, a bilo ih je na hiljade u Sarajevu, pred očima se odigravala tragedija srpskog stanovništva, ali se nijednom u četiri godine nisu javno oglasili, a još manje suprotstavili divljanju muslimanskih fundamentalista i zlikovaca…Uopšte nije sporno da je Alija Izetbegovoć Sarajevo video kao glavni grad buduće islamske države. Autor „Islamske deklaracije“ jasno je stavio do znanja da ne može biti mirenja između islama i drugih vera. Da je želeo da zaštiti civilno stanovništvo, proglasio bi Sarajevo za otvoren, nebranjeni grad i tada bi se svaki napad Srba, prema međunarodnim konvencijama, smatrao agresijom. Član Akademije nauka i umjetnosti BiH, filozof Muhamed Filipović izjavio je da je muslimanima bilo mnogo bolje dok su živjeli u Jugoslaviji.Po njegovom mišljenju, rat u bivšoj SFRJ bio bi spriječen, da nisu intervenisali stranci, koji su silno željeli rasturiti Srbiju i Jugoslaviju. “Došao je Warren Zimmermann (tadašnji ministar vanjskih poslova SAD) i držao huškačke govore protiv Srba i Slobodana Miloševića. Rekao sam mu da će nezavisnost BiH značiti rat, naglasio je akademik.Tada sam na televiziji rekao da će biti rata, i da će on biti veoma krvav, da bi sutradan Alija izišao pred narod i izjavio da 'građani BiH mogu spavati mirno i da ja pričam nebuloze', rekao je on, dodajući da je tada nazvao Izetbegovića i odbrusio mu: Nemoj, bolan davati takve nebulozne izjave. Ko ti je rekao da je za rat potrebno dvoje, za rat je potreban samo jedan idiot, pa ti sad izaberi!, prisjetio se Filipović…Tuđman je u javnom nastupu na Trgu Bana Jelačića 24. maja 92 godine u Zagrebu, izjavio, citiram doslovce:” rata ne bi bilo da ga Hrvatska nije želela, ali mi smo procenili da samo ratom možemo izboriti samostalnost Hrvatske.”...

    avatar

    23.02.2013. (13:52)    -   -   -   -  

  •  
učitavam...