Komentari

timotej.blog.hr

Dodaj komentar (3)

Marketing


  • leticia

    Jako je teško, zaista ,nalaziti put, boriti se protiv sjetilne volje i priklanjati se onoj višoj, Božjoj...
    A ako se prestanemo boriti postat ćemo mlaki. Duhovni život može se zvati i Duhovni boj, jer to je jedno te isto. Zaista je boj.

    avatar

    20.01.2008. (19:34)    -   -   -   -  

  • Magdalena

    težimo i molimo za što više ljubavi prema Njemu....
    ...ona će nas usmjeravati...jer pogled u Njega...odvraća od zagledanosti u sebe....
    i samo tako gledajući idemo prema Njemu....i sve što u toj zagledanosti činimo....iz ljubavi je za Njega...a ne iz ljubavi prema koristi svojoj....
    ...čitav naš život....sastoji se iz borbe...kako gledajući u Njega ....hodati po valovima...

    avatar

    21.01.2008. (07:26)    -   -   -   -  

  • valentina

    Zli duhovi prema sv. Tereziji Avilskoj i sv. Ivanu od Križa
    Fr Antonio Moreno OP
    Đavao oponaša Boga

    Ivan kaže:
    Đavao često opskrbljuje osjetila objektima, pružajući osjetilu vida slike svetaca i najljepših svjetala . . . . A osjetilu mirisa, različite miomirise; stavlja slatkoću u usta i ugodu u osjetilo dodira. On sve to tako radi da zavodeći osobe preko tih objekata osjetila, može osobe uvesti u mnoga zla (Uspon na goru Karmel 133).

    Terezija je iskusila takve napasti u nekoliko prigoda kada joj se đavao pokušao predstaviti kao Gospodin praveći lažnu sličnost s Bogom. Ali ona je primjetila da duša postaje uznemirena, očajna, nespokojna i nesposobna za molitvu. Isto vrijedi i za nutarnji govor, kao i za teškoću prosuđivanja. U ovim slučajevima Ivan od Križa savjetuje da točno razlikovanje ovisi o svetosti duhovnog vođe: "Osoba, kao za posljedicu, će morati biti veoma duhovna kako bi ovo prepoznala" (Uspon na goru Karmel 207).
    Poniznost i zlodusi
    Prema Ivanu od Križa, duša koja očekuje da nadvlada đavlovu "snagu" biti će nesposobna za to bez molitve. Kako bi shvatila njegove "prijevare" duša treba poniznost – jer đavao je zakleti neprijatelj poniznosti. Španjolski mistik primjećuje da je đavlov mamac upravo ponos – naročito ponos koji dolazi od duhovne predispozicije. Svete duše moraju biti oprezne oko bilo kakve vrste objava jer se đavao obično u njih upliće i "spaja zajedno tako mnogo očitih i prikladnih činjenica koje tako često ugrađuje u maštu na taj način da se čini da će se svaki događaj nesumnjivo pojaviti" (345). Ako duša nema poniznosti, biti će odvučena od svog mišljenja i vjerovati će suprotno. Terezija kaže da se zlodusi čak koriste slikom Krista ili njegovih svetaca kako bi pothranjivali krivu pobožnost. Ali đavolske vizije ne škode ako je prisutna poniznost:
    Neki ispovjednici su bili sigurni da je Terezija bila opsjednuta i da treba egzorcizam. Oni su bili, kako ih Terezija naziva, "polupriučeni ljudi", koji su joj nanijeli mnogo štete.

    avatar

    21.01.2008. (09:11)    -   -   -   -  

  •  
učitavam...