Komentari

zvoneradikal.blog.hr

Dodaj komentar (16)

Marketing


  • šarli

    Evo naše omiljene teme. Zvone, slažemo se skoro potpuno. Tek polemike radi: ja ne mislim da su američke javne škole loše. Govorim to iz prve (roditeljske) ruke. Nemoguće je zapravo dati opću ocjenu jer neke su njihove javne škole fantastične, druge su - teško bismo ih uopće i školama mogli nazvati. (poznajem čovjeka čiji brat je radio u javnoj srednjoj školi negdje na Widwestu koja je - pazi sad - u sklopu školskog kompleksa imala policijsku stanicu; drugačije nisu mogli utjerat reda). Sve ovisi o school districtu.
    Točke 1. i 2. iz tvog teksta (o povećanju plaća i zaoštravanju odgovornosti; točno tim redom) potpisujem. pozdrav.

    avatar

    12.11.2007. (15:50)    -   -   -   -  

  • borgman

    možda je pomiješao promile prirasta sa brojem novorođenih... a što se tiče dijeljenja profesora, i ja sam imao sreću odrastati u vrijeme kada su profesori zapravo to bili i iz ideala (pa su me spremali za takmičenja, i bockali naprijed kada bi pokazivao interes), a "ono" što sada obavlja taj posao (možda, čast iznimkama) je toliko neobrazovano, lijeno i bezidejno, da se profesorima i nastavnicima ne bi trebalo niti u snu nazivati...

    avatar

    12.11.2007. (15:50)    -   -   -   -  

  • svinjce

    Kao i u bolnicama (gdje je također vrlo moguće IZMJERITI koliko i što koji doktor radi, ali nema političke volje, a kamoli kritične mase u struci, da se to napravi; status quo svima paše - OSIM NAMA KOJI TO PLAĆAMO!!!) tako je to moguće i u školama.

    Nažalost, cijenu toga plaćamo mi (u budućnosti ta djeca će stvarati BDP, a koliki će biti takve će nam biti i bolnice i škole i ceste, a VRLO JE VEZANO uz obrazovanje koje im pružamo...) i djeca (ni kriva, ni dužna)...

    Prvo, ne postoji politička volja. Drugo, u cehu učitelja evidentno još ne postoji kritična masa onih koji žele da se njihov rad valorizira s obzirom na rezultate. Treće, sindikalna evolucija malo kasni... a ima još toga.

    Da završim: može se, ali nema se "muda".

    avatar

    12.11.2007. (18:21)    -   -   -   -  

  • sagittariusclassic

    ...e Zvone, sad imam pitanje. Što je sadržano u tih 12535Kn po učeniku ili konkretno, koliki je u toj cifri udio neposredno zaposlenih u školama? Zahvaljujem na odgovoru...:))))))

    avatar

    12.11.2007. (22:00)    -   -   -   -  

  • Zvone Radikalni

    @sagittarius - da budem iskren, nemam pojma, ali mi se čini da znam na što ciljaš ;-) i udaraš u sridu, ali šta'š kad ne mereš bez birokracije :-(((

    avatar

    12.11.2007. (22:57)    -   -   -   -  

  • pulicer

    Kratko receno na temu Nasa buducnost:
    1. negativna demografija = vece opterecenje na zaposlene
    2. zaposleni koji se masovno sele u trgovinu ( najlosije placenu djelatnost u svijetu), tesko ce ostvariti nekakav standard.A to znaci sve manje njih sa sve vecim obvezama i drzava sa tapakucim jadnim budjetom. Uvijek gladnim novca za zdravstvo, obrazovanje, ekologiju i ostale bitne potrebe skore nam buducnosti...
    .Alternativa bi bio sve veci broj zaposlenih u slozenijim djelatnostima. Ali...
    3 za to nam treba vece izdvajanje u obrazovanje, jer trenutno vecina mladih sebe vidi u emigraciji.Ako se govori o tim visoko obrazovanim i sve malobrojnijim Hrvatima.
    Vece izdvajanje se moze postici JEDINO rezanjem nabujale birokracije ( dao 10ak primjera iz svijeta) privlacenjem stranog kapitala, ali ne i stranih hipotekara i kamatara) transparentno odgovorno trosenje proracuna i prije svega toga red i pristojno stanje pravosudja bez toga nista ili nula ( o , zero, goli k.........)
    To su jedini smislemi nacini da bi se rijesili trenutni problemi koji na sebe vezu i problematiku mirovina, zdravstva, i mnoge druge.Sasvim predvidljivo i neizbjezno. A koliko vidim o tome nitko nista suvislo ne govori.
    Sve van ovog je cista dobra domaca demagoska magla.Racun stize. prije ili kasnije i to sa masnim kamatama.

    avatar

    12.11.2007. (23:36)    -   -   -   -  

  • sagittariusclassic

    ...:))))))) pokušao sam na brzinu nešto skužit na linkovima koje si naveo al zbilja nemam ideje gdje to nać. Otkud vam i tih 12535Kn???...:)))))

    avatar

    12.11.2007. (23:39)    -   -   -   -  

  • Zvone Radikalni

    nema mi druge nego pitati direktno "ministra financija" :-)

    avatar

    13.11.2007. (00:16)    -   -   -   -  

  • prof

    Odalamio si me ovom temom ravno po sred glave!
    Inače mi se dižu lasi kad se neko baci u komentiranje struke kojom se hranim. Ti si, kao i obično, pogodio u sridu skoro u svakom departmentu školstva.
    Slažem se da je trenutno stanje na terenu prilično LOŠE !!! i supotpisnica sam oba prijedloga za povećanje kvalitete našeg školstva s tim da im se pod obavezno doda i treći prijedlog kojeg si ti svrstao pod kategoriju srednje mogućnosti – uvođenje „plaćanja po učinku“ (merit pay) – radno mjesto je sigurno, ali ko bolje odrađuje svoj posao će dobiti i veću plaću ! uz opciju da se stolica ipak može izmaknuti.
    Kužiš. Ako ćemo kažnjavati najlošije otkazom onda je potrebno nagraditi i najbolje, jer u protivnom stjeće se dojam da smo svi loši a glave padaju najlošijima. Ovako se ne bi borili samo za opstanak glava već i za ugodniji život glava koje ostaju.
    Pooznata mi je priča o nagrađivanju najupornijih. Spremaš cijele godine djecu za natjecanje, prekovremene sate, naravno volontiraš, a ravnatelj ti za nagradu na kraju priopći: Kolegice, znate onaj dan kad ste (btw svojim autom) vodili djecu na natjecanje nismo vam uspjeli organizirati zamjenu pa ćete morati odraditi te sate. ………To se zove HRKLJUŠ!!!!!

    Btw, prijemni se za upis u srednju školu ne polažu od 1991. osim u Školi za primjenjenu umjetnost i srednjim glazbenim školama. Tad je, po mome skromnom sudu, počeo raspad u našem školstvu. Klinci se upisuju u srednju na osnovi općeg uspjeha na kraju 7. i 8. razreda + prosjek ocjena onih predmeta koji su važni za izabranu SŠ. To je s godinama dovelo do hiperprodukcije odlikaša bez pokrića.
    Govorim iz vlastitog iskustva. Na kraju šg. god. nemoguće je raditi od najezde nadobudnih roditelja i ucviljene djece koja u zadnjih pet dana skuže da im starci nemaju baš žestoku vezu za školu koju su si izabrali, a da im ocjene jedva prelaze zadani prag. Drugim riječima terror. Takvo je stanje u ZGB-u, možda je u manjim mjestima ipak ostalo više objektivnosti. Inače, mi(oni) koji ne padnu pod upisnu euforiju instantno su pod etiketom strogih i opakih profesora, samo pojedinci uspjevaju izgovoriti riječ PRAVEDNI.
    Ima toga još: ravnatelji, stručno osoblje (pedagozi, defektolozi, logopedi) koje kronično manjka, (ne)opremljenost škola itd….

    Kao šlag na kraju ili bolje zaleđeni tuš……gledam danas Latinicu i uši mi propara informacija da je satnica intelektualnih usluga odvjetnika cca 500 kuna. Satnica mojih intelektualnih usluga djeci tih istih odvjetnika (nisu djeca kriva, Bože sačuvaj) je cca 32 kune. Uočava li neko razliku? Ja sam čak učinkovitija jer tu intelektualnu uslugu u jednom satu pružim 31 učeniku i tako barem 6 puta u jednom danu, a sutra opet nova garnitura.
    Ja sam ipak stava da se može puno ako se radi s idejom: MISLI GLOBALNO, DJELUJ LOKALNO! :-)))))))))

    @@Zvone, .. sorry, sad uvidjeh da sam privatizirala tvoj post. Mogla sam ovo baciti na svoj, al ti me često povučeš za jezik, tak da ovo ostavljam tu.

    @Borgman,………nije baš tako crno. To se tebi neko opako zamjerio!?!

    avatar

    13.11.2007. (00:49)    -   -   -   -  

  • sagittariusclassic

    ...ok, imamo 42500 djece x 8 razreda = 340000 x 12530 = 4 262 920 000Kn toliko nas košta školovanje naše dječice u osmogodišnjoj školi ( molim, usporediti to sa nekim drugim proračunskim stavkama u buđetu, npr. troškovi saborovanja )...

    a sad, 32Kn ( fala prof ) x 182 sata mjesečno = 5824Kn ( netto ) x 12 mjeseci = 69888Kn (netto) godišnje / 25 učenika u razredu = 2795,52 Kn godišnje po učeniku ( od onih 12530 ) x 340000 učenika u 8 razreda = 950 476 800Kn ( netto plaće učitelja ili prof. ). E sad stavite paralelu između te cifre i npr. 200 000 000Kn + 70 000 000 Kn = 270 000 000Kn za Katoličku crkvu ove godine....Toliko o prioritetima i trošenju naših krvavo zarađenih novaca ...

    Molim štovane blogere da korigiraju gornji izračun preciznijim podacima...

    avatar

    13.11.2007. (10:02)    -   -   -   -  

  • sagittariusclassic

    ...usporedba, pomoć poljoprivrednicima zbog suše 260 000 000Kn, upravo saznao...:)

    avatar

    13.11.2007. (12:22)    -   -   -   -  

  • borgman

    @sagi!!! vidio sam, prvi, znakovito je!!!
    poljoprivrednicima 260 000 000
    dušebrižnicima, i preko njih Bogu 270 000 000
    Vrhunskom dedukcijom Sabor i njegovi priležnici su OTKRILI, kako samo Dragi Bog može spasiti Poljoprivredu u 'ervata pod njihovim vodstvom. Pa su hitno djelovali i prebacili neka sredstva Božjim Ljudima u Vatikan i uokolo, kako bi ovi iskoristili svoj utjecaj i osigurali mudro vodstvo još neko vrijeme, po mogućnosti do Armagedona, Smaka Svijeta, ili možda (prije ulaska u NATO, neke nedajbože revolucije).
    A molim pogledajte najnoviju vijesticu sa Iskona. Proturaketni štit će biti i nad Hrvatskom! A u Hrvatskoj će naravno biti postavljeni dalekometni radari (koje nitko živ ne želi, JER ĆE TA ZEMLJA BITI PRVA GAĐANA!) (za taktičko strateško objašnjenje molim pitati Mangu osobno)...

    avatar

    13.11.2007. (18:20)    -   -   -   -  

  • Zvone Radikalni

    @sagi - evo što kaže "ministar financija" odakle podaci o 12000 kuna: "Podatak je iz rada Danijela Nestića, ANALIZA DUGOROČNIH FISKALNIH UČINAKA DEMOGRAFSKIH PROMJENA, Ekonomski Institut."

    avatar

    13.11.2007. (21:16)    -   -   -   -  

  • druz

    hej @zvone. Svidja mi se tvoj post. Makar me trenutno muci kako ce izgledati diplomski studij na nasem faksu i smatram da upravo o tome ovisi koliko je koncept dobar, pogodio si bit.

    Sto se tice usporedbe nas i anglosaksonaca dodao bih da je (barem do sada) i nasa dodiplomska nastava bila makar usporediva s njima, a nakon toga je slijedilo rasulo.

    Ideja ocijenjivanja nastavnika prema tome koji rezultat ucenici postizu na testovima je odlicna. Pogotovo u kombinaciji s povecanjem place i kako je netko gore spomenuo s nagradjivanjem onih najboljih. Zapravo bih u cijeli model dodao i dodatne bodove za svako zupanijsko i drzavno natjecanje. Opcenito ocijenjivanje profesora na dojam je po meni lose, jer ce visoke ocijene dobiti oni nesposobni koji se ne zele nikome zamjeriti.

    Ono sto si i spomenuo je kako to uskladiti sa socijalnom pravdom. Problem je recimo ljudi koji su pred penzijom i objektivno ne mogu se boriti sa onim tek izaslim sa faksa ili u 30-tima, no ipak bih onih 10 posto najboljih nagradio s povecanjem place a 10 posto najgorih bih smanjio placu. Sada opet ostaje pitanje, sto ako ima samo 2 ucitelja istog predmeta, kako ocijeniti ucitelje tjelesnog, glazbenog i slicno. No u svakom slucaju bih da imam ovlasti ovo pokusao provesti.

    avatar

    14.11.2007. (00:27)    -   -   -   -  

  • Ira

    Da, svidja se i meni post, samo se ne slazem s onom izjavom o americkim osnovnim i srednjim skolama (iskustvo iz prve ruke, isla u odlicnu srednju). Kakva je skola uvelike ovisi o tome gdje se nalazi , jer se financira iz lokalnog budgeta, pa ako je bogatiji okrug, bolje je opremljena i skola i kvalitetnija je nastava...

    avatar

    14.11.2007. (05:23)    -   -   -   -  

  • 012 STATION posada

    Puno brate za čitat. Daj ubuduće neki sažetak. Zajebo taj i taj i gotovo ;))))

    avatar

    14.11.2007. (13:55)    -   -   -   -  

  •  
učitavam...