Komentari

elvenphilosopher.blog.hr

Dodaj komentar (12)

Marketing


  • Within Temptation fan

    Ejj... Ma ima još dvije pjesme koje nisam stavila... Jednu sam nedavno skinila preko rapidshare-a ili čeg već,a drugu ću objaviti kad bude vrijeme za to...

    avatar

    13.10.2007. (10:37)    -   -   -   -  

  • Within Temptation fan

    A sad da malo propišem o tvom postu... Da... Moram reći da se slažem jer to je ženina slobodna volja spavati s klijentom za novce... I ne isplati se državama zabranjivati to,jer,ako nije javno onda će se naći i ilegalan put za prostituciju jer je ipak lova u pitanju... Ali u zatvoru takvi završavaju jer pri tome još i drogu koriste... Ali to je nekako češći slučaj u Americi... Ma da vjerujem i neki političari to isto rade... A ja vjerujem da ljudi to sagledaju s nemoralne strane jer nije dobro za društvo općenito,da je vrlo ´nisko´ itd. Ali sve u svemu - prostitutke su same krive: ima i drugih poslova na kojima šljakerski možeš zaraditi (ako već nemaš završen fakultet)... Ovo im se samo čini lakšm...

    avatar

    13.10.2007. (10:43)    -   -   -   -  

  • diem mortum

    uf frka!
    di je odsijek za filozofiju-znam da je u gornjoj zgradi-4.kat mislim ali nigdje ne mogu naci sobu 401...jedino 402 odsijek za povijest................
    zelim upisati dva izborna kolegija iz filozofije medjutim,ne mogu naci raspored za prvu godinu 1. semestar uvoda u filozofiju i filozofiju sexualnosti.
    pa ako ti nije tesko molim te objasni mi gdje je to

    avatar

    15.10.2007. (12:58)    -   -   -   -  

  • diem mortum

    hvala ti najlijepsa.
    najveci je problem sto su svi brucosi ionako dovoljno zbunjeni na pocetku i onda jos i nastane problem kad nam uvale gomilu obaveza a nigdje i nitko dovoljno ne objasni sto zapravo treba uciniti.ili se snadji sam ili poludi.........

    nadam se samo da cu se ubrzo ufurati u neku fax-rutinu.
    uvale nam jos i tjelesni kao da je uopce bitan!!da me zanima tjelesni upisala bi dif onda!ma strasno,,,,,,,,,,,

    50?joj,to sigurno znaci da je vec grupa puna.......................:((

    avatar

    17.10.2007. (19:40)    -   -   -   -  

  • diem mortum

    mislim da bih taj jedan sat tjedno puno bolje iskoristila od upale misica..........
    nije mi jasno zasto ne naprave dvije ili cak tri grupe za kolegij filozofija sexualnosti i time rijese probleme sebi a i olaksaju nama pri odabiru izbornog kolegija

    avatar

    18.10.2007. (12:18)    -   -   -   -  

  • girlica - cajoholicarka

    Jednom sam pokusala profesorici iz vjeronauka objasniti soje shvacanje prostitucije. Nije me bash shvatila hahahaha

    Uglavnom, prostituirat se moze tko god zeli iako ja mislim da to nije potrebno, sve i da neka zena nema zavrsenu (cak ni osnovnu) skolu, moze se zaposliti kao cistacica, konobarica i sl.
    Jedino ako je prisiljena, tu imam sto govoriti. :D

    avatar

    11.12.2007. (23:51)    -   -   -   -  

  • led

    "Prema tome, u potrazi za riješenjem bilo kojeg etičkog pitanja ne trebamo se obazirati na neutemeljene stavove pozitivnog morala, već se moramo posvetiti kritičkom moralu, koji se, kao što je to slučaj kod pozitivnog, ne bazira na tradciciji, afinitetima i emocijama, već na razumu i argumentima."

    ----Nisi precizno definirao sto je za tebe "kriticki moral" pa je tesko pratiti sto uopce zelis dokazat. "Razum i argumenti" je vrlo sturo receno da bi se ista preciznije moglo zakljucit, takodjer, i govoreci sto 'kriticki moral' nije, nije dostatno da priblizi sliku sto jest. A dobre argumente se uvijek moze naci za ovu ili onu stranu, ovisi vec o vrsnosti onog tko ih trazi.
    Osobno ne gledam stvari kroz prizmu morala, za mene je vazan samo ljudski optimum.
    Sve ono sto ga unesrecuje, cini psihickim labilnim i sl. lose je.

    Osvrnut cu se samo na par stvari koje bodu oci.

    "Još se jedan prigovor može dodati ovima; može se reći da prostitucija djeluje štetno na privatni seksualni život same prostitutke. Ovaj je prigovor zanimljiv pošto, za razliku od prethodnih, nije ovisan o stavu društva prema prostituciji. Pitanje je može li prostitutka imati normalan seksualni život i na neki način uključivati i isključivati svoje emocije od odnosa do odnosa. Međutim, nasuprot mogućim očekivanjima, istraživanje provedeno u SAD-u pred nekoliko desetljeća pokazalo je da prostitutke imaju čak i ispunjeniji seksualni život i više uživaju u odnosu s jednim partnerom (ne s klijentom) nego klasične udane žene. Mnogi nisu spremni prihvatiti ovaj jasni dokaz i svejedno ostaju tvrdoglavi i bez ikakve empirijske evidencije tvrde kako bavljenje prostitucijom nužno negativno utječe na privatni seksualni život prostitutke."

    Moram priznat da je ovaj dio prilicno sarlatanski obradjen, posto ne navodis izvor tog istrazivanja i potrebne detalje da citac sam zakljuci moze li ga se ozbiljno shvatiti, detalje poput reprezentativnog uzorka, nacina obrade i sl. I uza sve to nazivas ga "jasnim dokazom". Ako bi si dao truda prolistati po drugim psiholosko-socioloskim istrazivanjima naisao bi i na suprotna istrazivanja od gore spomenutog.
    Ne samo da je rijec o problematicnom sexualnom zivotu prostitutki nego i o problematicnom psihicko-emocionalnom zivotu istih, te nemogucnoscu zasnivanja normalnog emocionalnog odnosa sa suprotnim spolom, a isto tako alkohol i droge su cesti prijatelji prostitutki, to dovoljno govori koliko je prostitucija covjekov optimum.

    "Osobno se slažem s mišljenjem Rawlsa, Milla i drugih filozofa koji smatraju da se država nema nikakvo pravo uplitati u odluke pojedinca koje se tiču njega samog i spadaju u privatnu sferu; ovaj se oblik djelovanja zove (državni) paternalizam, i njegova je opravdanost uvelike upitna. Ako ja samostalno i svjesno odlučim da ću, ne znam, u svoju sobu staviti neku sliku, ima li država pravo zabraniti mi to iako se ne tiče nikog drugog osim mene? Učini li to, država će se jasno uplesti u moju slobodu i ograničiti je u domeni u kojoj je nema nikakvo pravo ograničavati. Isto je tako i ovdje; država se ne može uplesti i zabraniti prostitutkama rad, čak ni da bi ih zaštitila, ako je to njihova slobodna odluka."

    I jest upitno, no upitne su obje strane. Ja bih pak rekao da postoje slucajeva kad se treba uplitati.
    Postoje i ekstremniji primjeri.
    Ako ti u svojoj sobi sebi nanosis porezotine ziletom, treba li drzava tada reagirat kroz psihijatrijske ustanove ili te pustati da se samoozljedjujes? Ili ako drogu konzumiras samo u svojoj kuci? Pitanje je sta je uopce 'slobodna odluka'? Ljudi odlucuju mnoge lose stvari po njih i okolinu 'slobodnom odlukom'.
    Slobodna odluka mora se sastojat od jos nekih faktora da bi bila doista slobodna, jedan je i znanje, uz ostale.
    Mozes ti i slobodnom odlukom popit cijanid iako na ceduljici jasno i pise da je to cijanid (ako uzmemo da nemas namjeru pociniti suicid), kakva korist od slobodne odluke u ovom slucaju ako nije popracena i znanjem? Upitno je koliko je onda slobodna?
    Ima i drugih faktora, osim znanja....

    avatar

    25.04.2008. (03:04)    -   -   -   -  

  • led

    "Mjesta u državnoj upravi, osobna sloboda, prijatljstvo i ljubav su neke od stvari koje sigurno nisu na prodaju, ali možemo li tu uvrstiti i seks?"

    ---A po kom to kriteriju i ono drugo nabrojano ne bi bilo na prodaju? Npr. Zasto netko ne bi mogao platit nekome da mu bude prijatelj, lijepo sklope ugovor kako se trebaju ponasat, urede odnose, odrede u ugovoru tocno koliko puta tjedno ce se nalazit na kavi, ugovore da ce mu ovaj govorit utjesne rijeci kad god to zatrazi od njega tj. kad mu bude potrebno, kroz taj i taj vremenski period itd., i ako je to stvar slobodne odluke, pruza mu uslugu kao i bilo koju drugu, zasto ne bi moglo? Ako prostitutka moze glumit orgazam i zapostavljat vlastite sexualne zelje i potrebe da udovolji musterijinima zasto netko ne bi mogao glumit prijateljstvo nekome i zapostavit svoje emocionalne potrebe na ustrb prijatelja-musterije koji mu za to plati novac. Zasto bi i to bilo nemoralno i zasto se ne bi moglo prodati?

    "Pogledajmo argumente redom; tvrdi se kako je prostitucija nemoralna jer je odnos između klijanta i prostitutke neosoban; za razliku od odnosa u kojem se poštuje i uvažava druga osoba kao osoba, ovdje to nije prisutno. Međutim, koliko je to ozbiljan problem? Možemo li uopće, u odnosima koje imamo s drugim ljudima, uvijek zadržati tu razinu osobnosti; idem fino na fax, prođem pored kioska i kupim si novine. Moj odnos prema ženi koja prodaje novine sigurno nije pun osobnosti i uvažavanja nje kao osobe, ja joj samo dam 5 kn a ona meni Novi List, gotova stvar. Bilo bi lijepo da je naš odnos osobniji pa da popričamo par minuta, ali kad bi imao takav odnos sa svima s kojima dolazim u susret, cijeli život bi samo pričao. Možda bi to bilo moguće da živimo u malim zatvorenim zajednicama kamo svatko svakog poznaje, ali inače tražiti da odnos koji imamo s drugim ljudima uvijek bude osoban je apsurdno. Dok god se ja ponašam kulturno i prema osnovama bontona, nema ničeg lošeg u tome što je moj odnos prema vozaču autobusa, prodavačici u kiosku ili prostitutki čisto profesionalan i neosoban.Jasno, netko će pomisliti da je ovaj odgovor naprosto glup. Ne može se uspoređivati odnos kojeg imam s prodavačicom novina i onaj kojeg imam s prostitutkom."

    Nije glup, nego cinis logicku gresku slabe analogije.

    "Drugi argument je isto zanimljiv; tvrdi kako je prostitucija nemoralna pošto klijent zapravo iskorištava prostitutku da bi zadovoljio svoje seksualne želje. Ali, iskorištava li je on stvarno? Kad klijent siluje prostitutku možemo reći da ju je iskoristio, tj. da je djelovao suprotno njezinim željama i interesima. Međutim, ona na odnos pristaje svojevoljno i u njemu su njezine želje i interesi stvarno zadovoljeni; jasno, ovaka odnos ne zadovoljava (iako je i to moguće) njezine seksualne želje, ali ona ih ni nema."

    Zadnja receno bode u oci, jer prostitutka itekako ima svoje sexualne zelje kao i svaki covjek uostalom, pa cak i u odnosu s musterijom, jer je priroda sexualnosti naprosto takva da trazi svoje, medjutim, potiskuje ih, marginalizira, ide protiv same sebe, mozda su joj cak i odbojne neke stvari koje musterija trazi od nje pa i musterija sama ali ce ih pretrpjet za izvjesnu cijenu. Dakle, prostitutka ide protiv sebe, to nikad ne prolazi bez posljedica, na ovaj ili onaj nacin. Istina, ona dobije novac, ali je svejedno iskoristena jer je isla protiv same sebe pa makar i vlastitom odlukom, bila je lutka za praznjenje, lutka koja ne smije imat ni trazit vlastite prohtjeve od musterije u sexu.

    avatar

    25.04.2008. (03:15)    -   -   -   -  

  • led

    "Prostitutka u odnos ulazi zato jer želi novac, i ako ona na kraju taj novac i dobije, nitko ovdje nije iskorišten. Kad ja dođem do frizerke i kažem joj da mi skrati vrhove, ne ispada li prema ovome onda da je ja zapravo iskorištavam? Pa jasno je da ne, ona svojevoljno da je svoj rad za 60 kn koje ja dajem njoj."

    ---Kroz cijeli text radis tu pogresnu analogiju prostitucije koja je "zanimanje kao bilo koje drugo". Pruzanje sexualnih usluga se doista ne moze usporedjivat ni sa frizeriranjem, ni sa konobarenjem ni s drugim zanimanjima, sexualnost je dio covjekove osobnosti i intime i trazi zadovoljenje svojih vlastitih afiniteta i ne moze se, je li, sexat sa svakim jer je naprosto ljudska priroda takva da postoje ljudi koji su ti privlacni i oni koji ili nisu ili su vrlo odbojni (ne govorim o ljubavi, moze to bit i puka tjelesna privlacnost nije bitno). Frizerka nema jak poriv da ti na kosi napravi afro frizuru, iako ti od nje trazis da te obrije na celavo, pa se ona cijelo vrijeme mora kontrolirat i stavljat na stranu svoj jak nagon. Sexualnost je nagon, a ostala zanimanja nisu i to je onaj relevantan aspekt koji bi argument analogije cinio validnim a koji ti kroz svoje primjere ne pruzas. To je kao da ides dokazivat zabranu da svako kucanstvo ima sjekiru, ili da za sjekiru trazis posebnu dozvolu jer je kao i pistolj metalna, i s oboje se moze ubit covjeka. Greska slabe analogije.
    Ali danas je to moderno, cesto se cuje takva usporedba.

    avatar

    25.04.2008. (03:18)    -   -   -   -  

  • Xalik

    Zahvaljujem da dugom i opsežnom komentaru... pa da se redom osvrnem:

    1. Što se paternalizma tiče... Na više sam mjesta napisao da se radi o "samostalnoj i svjesnoj odluci", što podrazumijeva znanje o posljedicama iste i tako dalje... Međutim, nije mi jasno zašto neka prostitutka ne bi mogla znati što to znači baviti se prostitucijom? Na što se uopće cilja? Da ona nije svjesna rizika? Napisao sam već da je raditi na naftnoj platformi također rizičan posao, zašto polaziti od pretpostavke da je radnik na platformi dobro informiran, a prostitutka nije? A ako ne krenemo od te pretpostavke, zar ne bi država onda trebala zabraniti i rad na naftnim platformama?

    2. Zašto neke stvari nisu na prodaju, a neke jesu? Kao prvo, zato jer je u definiciji samih tih stvari to da nisu na prodaju. Recimo, u definiciji je prijateljstva da je to odnos u koji se ulazi bez obzira na mogući profit, dok kod prostitucije to nije slučaj. Ja nipošto ne kažem da netko ne bi smio glumiti da je prijatelj, samo kažem da ne bi mogao biti prijatelj, pošto je to po definiciji neprofitabilan odnos u kojeg se ulazi iz razloga drugih od zarade.

    3. Analogija nije dobra samo ako se držimo određenog davno izumrlog ideala. Kao što sam već napisao: "Tko kaže da seks mora biti osobnog karaktera? Već smo prije utvrdili da je ta romantička teorija seksualnosti samo osobni ideal i da nemamo osnove da na njoj temeljimo moralnost. "

    4. Što se dijela o iskorištavanju prostitutke tiče... Pa onda se svakog radnika na neki način iskorištava (ono što je govorioMarx). I prema tome, frizerka kojoj se ne radi frizura je "prisiljena" da radi kako bi zaradila. Možda ona želi ležati na plaži na Karibima, ali ona to "potiskuje, marginalizira, ide protiv same sebe, mozda su joj cak i odbojne neke stvari koje musterija trazi od nje pa i musterija sama ali ce ih pretrpjet za izvjesnu cijenu. Dakle, frizerka ide protiv sebe, to nikad ne prolazi bez posljedica, na ovaj ili onaj nacin". U čemu je onda razlika između frizerke i prostitutke?

    5. Ne vidim kakve veze ima to što je prostitucija vezana uz nagon, pa da bi joj na temelju toga trebali dati poseban status u odnosu na ostala zanimanja. Želiš reći da prostitutka mora ići protiv svog nagona, ali ne vidim kamo to vodi? Pa ljudi stalno idu protiv svojih nagona, koji put sami, koji put zbog posla, i nitko ne radi probleme od toga. Konobar koji je kasnio na posao i sad gostu nosi neku pečenku također ide protiv svojih nagona jer je strašno gladan, ali ipak neće stat na pola puta od kuhinje do stola i ić jest tu pečenku. On privremeno žrtvuje zadovoljenje svojih nagona za neki veći profit koji će dobiti kasnije. Ista je stvar i sa prostitutkom. Ne vidim u čemu je problem i zašto bi analogija bila pogrešna.

    avatar

    02.07.2008. (01:32)    -   -   -   -  

  • sma

    a ko je david richards?

    avatar

    08.05.2011. (15:57)    -   -   -   -  

  • Xalik

    Filozof i pravnik, doktorirao na Oxfordu, radi na New York University School of Law.

    https://its.law.nyu.edu/facultyprofiles/profile.cfm?section=bio&person ID=20232

    avatar

    31.05.2011. (17:47)    -   -   -   -  

  •  
učitavam...