Komentari

nilo.blog.hr

Dodaj komentar (13)

Marketing


  • pipi_piaf

    hehe... da, hrga ima nešto izvještačeno u sebi...
    što se tiče glembajevih i severine u tome aranžmanu... i sama sam nedavno o tome razmišljala... bez obzira na to što i ja sama ne cijenim njezin lik i djelo (uglavnom zbog onoga što si pisala u blogu o ženama, čarima itd...). s druge strane, ona u glembajevima NE MORA glumiti - već sama činjenica da je ONA odlučila pozabaviti se nečime što spada u opaku visoku umjetnost čini dobro i za Krležu i za naše kazalište i za sve one ljenije koji smatraju da nema književnosti i kulturi "mjesta u njihovoj butigi". zanimljiv, ali ne i neočekivan - s obzirom na te tendencije u 'življim' stranim kulturama - kulturni fenomen. dobro je to... zar nije već sama činjenica da su karte rasprodane opravdala njezin angažman? nema tu licemjerja... to je naprosto dobro...

    avatar

    12.03.2007. (22:43)    -   -   -   -  

  • Majstorica s mora

    Sve potpisujem što si rekla...predstavu nisam gledala, moguće da i neću, jer nažalost me rijetko nešto privuče u kazalište, a onda kad vidim svu tu nazovi kremu društva još više mi se smrkne...tako da sam išla na Motovunski festival i na Brione dok nisu krenuli "ostali"...ali, to je samo moj problem...inače, blogerica viola says svira u ansamblu u predstavi i i dala je zanimljive komentare pa možeš pročitati...

    avatar

    14.03.2007. (18:36)    -   -   -   -  

  • Nilo

    Pipi, kužimo se.:) I točno je da su rasprodane karte opravdale njen angažman.
    Majstorice, pogledat ću, hvala ti. Shvaćam te u vezi ovoga što pišeš o "kremama" raznoraznim...

    avatar

    14.03.2007. (20:35)    -   -   -   -  

  • Fubar Surabenu, Momentalist

    ma šuputica je....ne znam tko nju shvaća ozbiljno.
    neka seve glumi, možda će time dati malo dramatičnosti novim porno uratcima

    avatar

    16.03.2007. (07:48)    -   -   -   -  

  • pegy

    Mislila sam i ja pisati o «slučaju Glembayevih», ali moj bi pogled bio drugačiji. :) Prije svega jer mi je baš bezveze pojava u kojoj Hrvatima Severina mora doći u kazalište da bi glumili neku kao profinjenost i kulturu. Ne mislim tu vrijeđati, jer smatram da je dio publike i onaj koji redovito ide u kazalište, ali kad vidim neke kočijaše koji od jednog posjeta kazalištu izigravaju kulturnu elitu, javlja mi se kontraefekt. K tome, ako je Severina ta koja mami u kazalište, onda … a ne znam što reći. Nemam ništa protiv Severine kao show-osobe hrvatske eestrade baš iz razloga što za to ima smisla, ali nekako mi se ne sviđa to forsiranje njenog imena i pojave u sličnim kazališnim događanjima. Predstavu nisam pogledala, ali prema kritikama i kratkim isječcima zaključujem da mi se ne bi svidjela. Više sam za onu tradicionalnu verziju i izvrsne Mustafu Nadarevića i pokojnu Enu Begović.

    avatar

    16.03.2007. (19:55)    -   -   -   -  

  • Nilo

    Fubare, pa di si ti?:))) Nitko valjda (nadam se) ne shvaća dotičnu ozbiljno.
    Pegy, ne slažem se. Valjda si i pretpostavila da će biti tako.:))) Mislim da gledaš na kazalište kao na zatvorenu ljušturu u kojoj treba sve odzvanjati od finoće koja je tako gusta da se može rezati nožem. I samim time gledaš na kazalište kao na mjesto određeno za "kremu". Jesam u pravu? Kazalište jest kultura, ali granice umjetnosti nisu čvrsto postavljene za sva vremena. Enica meni kao glumica nikad nije bila nešto posebno, baš kao ni njena sestra Mia. No to uopće nije bitno. Htjela sam reći samo da je nama potreban razvoj kazališta i kazališne kulture. I nije mi jasno kako možeš zaključiti da ti se predstava ne bi svidjela prema nečijim isječcima? Iskreno me to najviše zbunilo, jer nije li za formiranje vlastitog stava ipak potrebno vlastitim očima vidjeti predstavu?

    avatar

    16.03.2007. (21:34)    -   -   -   -  

  • pegy

    Evo na, opet se ne razumijemo. :)) Ne, ne mislim da bi u kazalištu trebala biti neka «elita». Ali isto tako ne mislim da je neki poseban događaj kad tamo dođu oni koji navrate jednom i onda ih nema do sljedećeg «in» događaja na kojem je preporučljivo biti jer - kamere i fotografi će biti tamo. Kazalište vidim kao mjesto na koje ljudi dolaze vidjeti umjetnost. Radi umjetnosti. Ovo na što se sada hrlilo bilo je nešto drugo. Dam se kladiti da ta napuhanost ne bi bila ni napola da je umjesto Severine tamo bila neka druga glumica, manje poznata svekolikom puku. Što se tiče mojega ukusa, ipak imam neku godinu pa sam se već dobro upoznala. :) Ne volim moderna zdanja, baš mi ne idu, a i to opjevavanje mi se ne sviđa. Valjda nisam pravi romantik. :) Osim toga, ne mora čovjek sve do kraja probati da bi znao sviđa li mu se ili ne. Bilo da je riječ o kazalištu ili bilo čemu drugome. Dakle, želim reći da stav itekako mogu imati. Ne nikako kao pravi kritičar koji se bavi kulturom, ali sigurno bolje od nekih koje su svoje kritike govorili, a da blage veze nemaju. Bitno je bilo da su bili viđeni i da su Severini gledali cice. Za umjetnost ih je briga ko i za lanjski snijeg. Ne, nikako se ne slažem s ovim što si rekla o "vlastitim očima", mogla bih ti sada dati jako puno primjera iz života da sve ne moramo vidjeti ili probati da bi znali.

    avatar

    17.03.2007. (09:08)    -   -   -   -  

  • Nilo

    Da, Pegy, ali ja nisam mislila na ostale primjere iz života, jer znam itekako da bi se mogle sad zapetljati unedogled. Kazalište, film, knjiga, glazba...ipak zahtijevaju vlastiti doživljaj i ne bih ih nikako trpala pored nekih drugih svakodnevnih pojava. Nebrojeno puta sam vidjela insert za film koji mi se uopće nije svidio, a kada sam pogledala čitavi film bila sam oduševljena. I obratno, naravno. Inserte biraju drugi, kritike pišu drugi, a ja imam svoju glavu i svoj ukus kojim ću umjetničko djelo procijeniti.

    avatar

    17.03.2007. (10:17)    -   -   -   -  

  • Nilo

    Jer umjetnost, više nego išta drugo, u svojoj srži zahtijeva subjektivni doživljaj pojedinca. Eto.:)) A

    avatar

    17.03.2007. (10:18)    -   -   -   -  

  • pipi_piaf

    htjela bih se uključiti, sorry, pegy i nilo, na uplitanju u vašu prepisku.

    moram se složiti s nilo. pegy, istina je da većinu ljudi baš briga za umjetnost... no pitanje je ZAŠTO je većinu ljudi baš briga za umjetnost? dijelom zato što svi imamo kompove, viši standard, televizije, kino dvorane i sl. - pa smo malo otupjeli i nemamo vremena za umjetnost... ali ISTO DIJELOM i zato što takva i ta umjetnost - nazovimo je klasičnom (mislim pod time s akademski obrazovanim glumicama u glavnim ulogama) - očigledno nije bila dovoljno otvorena da bi pratila hod promjena koje su se događale u duhovnim, intelektualnim ili zabavljačkim potrebama ljudi u suvremenome svijetu. stvari su danas bitno drukčije nego što su bile prije 10, 15 ili više godina. zašto je izumljen film? zato što je tehnologija dovoljno napredovala, ali - još možda važnije - zato što kazalište više nije ispunjavalo sve potrebe čovjeka. ljudi traže da se zabave - čak i ja, koja čitam, gledam i odgajam se na 'ozbiljnoj', klasičnoj literaturi koju većina ljudi ni pogledala ne bi. i ja tražim da vrijeme u kazalištu provedem ugodno, da me nešto zainteresira, da me potakne na razmišljanje, da mi proširi vidike. umjetnost gubi svrhu kada moju spoznaju ostavi na mjestu na kojem je i bila prije nego što sam neko djelo pročitala ili pogledala. naše se kazalište uljuljkalo u instituciji... sigurni su, uvijek imaju dovoljno gledatelja da baš dvorane ne zjape prazne - glumci glume kako glume jer znaju da su nezamjenjivi. ja odem u kazalište, lijepo mi je gledati scenografiju, osjećam se OK - jer sam, eto, bila u kazalištu... volim miris kazališta... ali... NIŠTA novoga nisam naučila osim toga da su naši kazalištarci dozlaboga neinventivni i nekreativni. zivjela sam prošle godine u petrogradu... znam o čemu pričam kada kažem da je naše kazalište uspavano...
    da se vratim... glumci glume kako glume jer misle da su enzamjenjivi... e, sad, kad vide da su zamjenjivi (makar i severinom), proradit će ako ne profesionalna želja "ajde da i ja napunim dvoranu", a onda bar taština. I tada će možda mia begović početi bolje glumiti.

    doživljavanje umjetnosti - poanta jest u subjektivnome doživljaju... sorry, posao kritičara je da poveže djelo s publikom, ali jadna ja ako prihvatim bespogovorno kada netko kaže "ovo je dobro" ponavljam - umjetnost mora širiti vidike i spoznaju - a to ne može ako dogmatično prihvaćamo neki općeniti sud i ukus.

    avatar

    18.03.2007. (12:51)    -   -   -   -  

  • Nilo

    Pipi, ne moraš se ispričavati, ni najmanje. Štoviše, jako mi je drago da si se uključila i pridonijela našoj prepisci na ovakav način. Ti si zapravo rekla sve ono što sam ja imala na pameti, ali toliko neusporedivo bolje da nemam što za dodati. Stoga, malo ću biti nemaštovita i reći jednostavno - potpisujem.:)

    avatar

    18.03.2007. (14:49)    -   -   -   -  

  • pegy

    Sve je to tako kako ste rekle u komentarima, nekako i ne vidim nešto posebno diskutabilno u tome. No svejedno, ne vjerujem da će Severina i njoj slični (mada ne znam tko bi to mogao biti :)) popraviti "status" hrvatskog kazališta na bilo koji način. Mislim da je ovdje riječ isključivo o komercijalizaciji kazališta i to jako kratkotrajnoj. Nešto slično onome "Kiss me Kate". Osim toga, očigledno se predstavom željelo izazvati publiku na svojevrsan šok ... džip s aluzijama na pokojnu Enu Begović pa onda goli glumac (ako sam dobro vidjela :)), a ja baš ne volim taj stil privlačenja pažnje.

    avatar

    20.03.2007. (22:05)    -   -   -   -  

  • Nilo

    No, Pegy, lijepo si se sad i diplomatski izmigoljila, ali neka ti bude.:)))) Izignorirala si naša stajališta o subjektivnom doživljaju umjetnosti, ali vjerujem da te već iscrpila ova tema na mom blogu pa onda ti je oprošteno.:))))) I samo opaska - goli glumac...šta tu ima lošeg?:)))

    avatar

    20.03.2007. (22:33)    -   -   -   -  

  •  
učitavam...