Komentari

zvoneradikal.blog.hr

Dodaj komentar (49)

Marketing


  • Bez!Komentara

    Zvone Radikalni je na mom faksu... možda mi je čak jedno vrijeme i predavao nešto... ja sam trenutno apsolvent i točno razumijem na kaj misliš... :)

    avatar

    08.03.2007. (01:16)    -   -   -   -  

  • Bez!Komentara

    Ne, ispričavam se nije da točno razumijem što misliš, ovo je šesta godina da sam na faksu i vidim svojim očima kako to izgleda, to je jedna odurna vreva klinaca iz generacije u generaciju sve bezobraznijih... i da... kad su bile pripreme za Bolognu, a ja sam upisivao tada treću godinu (treći put, prvi put na energetici, pih...). U mojoj generaciji je bilo 600 i nešto studenata, ako se dobro sjećam upisalo, no, onda nije bilo tolike obaveze prisutnosti (niti najezde laptopa i mobitela) i sve je to nekako išlo. Ovo sada, ne da bih rekao da se divim onima koji moraju održavat nastavu, nego što je još uvijek uspijevaju održavati na kakvoj-takvoj razini u odnosu na ono što smo mi imali na prvim godinama... :) (nisam prešutio, to je kad te dirne tamo gdje te tišti...)

    avatar

    08.03.2007. (01:27)    -   -   -   -  

  • borgman

    Izbacivanje zbog prepisivanja....poljubio bi svakoga tko to uvede u hrvatske škole jer je to najbolji način motivacije za prolaz! Drugi je onemogućiti "orlićima" i pršutima ulaz u nastavnu dvoranu. Treći je, smanji bolonju na nivo dipl.ing. Ne sanjaj o visokom obrazovanju kada ga ni američki fakultet ne proizvodi (nivo inžinjera je dovoljan za start, neka magistriraju samo oni koji to mogu, žele, ...i dovoljno su pametni za to!, a ne kao sada ing.- Izvedbeno Neuk Glupan). Školarine... protiv njih sam (iako sa mojim starenjem ima sve manje nade da ću taj faks odraditi, pa me zapravo boli briga)...
    A što se tiče banana države, majmuna koji je nastanjuju, i inih koji bježe od ogledala...a tu si kao i obično u pravu. A pokusi u školstvu (1. pa 2. reforma, pa Šuvar, pa ini... do Bolonje, trakavica se nastavlja, igra se sa životima ljudi (i mojim), a oni koji svoju nesposobnost i dodvorivanje liječe reformama, na kraju bivaju pozitivci). Kao da čujem ono "ma sustav je savršen, ali ljudi ne valjaju!"(bilo davno na CKSKJ - ušlo u anale). I Zvone moj, ti imaš samo jedan put. Ti, na slijedećim izborima, U SABOR (iliti SEBOR u mojim pričama). Pa kukom i motikom po negativcima (onih pet minuta koliko bi preživio među zvijerima koje su nastanile tu kuću) ;-))

    avatar

    08.03.2007. (07:51)    -   -   -   -  

  • Zvone Radikalni

    borgmane, ne bi ja tamo izdržao niti pet minuta :-)))))

    avatar

    08.03.2007. (11:56)    -   -   -   -  

  • dzepko

    i ja sam o tome već pisao, kako to ide u Srbiji... Ama sve je isto! I znaš šta - treba sve radiklano - tad ti je rok, tad su ti predavanja, to su ti obaveze, ovo su ti prava - ja ti dajem prava, ti poštuj obaveze, ako ih ne poštuješ ima ko hoće! Položiš ispite - u redu, ne položiš - nema žalbi, molbi, i sl..

    Samo u jednoj stvari se ne slažem - srednja škola je jako bitna, jako. Tad se postaje čovek, u punom smislu te reči. Kako ćeš ti usaditi radnu naviku nekome ko u srednjoj školi ima npr. 250 opravdanih izostanaka? Nikako - ako se tad ljudi naviknu na nerad, nikad neće ništa uraditi. Toliko.

    avatar

    08.03.2007. (16:27)    -   -   -   -  

  • šarli

    Zvone, evo pitanja. Sad je semestar završio i završni ispiti su gotovi. Neki studenti nisu položili. Oni koji nisu položili moraju ponovo upisati i položiti. Dodatni problem je da su ti nepoloženi kolegiji možda nužni da se studentu omogući polaganje nekog kolegija-sljedbenika. Nekad su kolegiji bili tradicionalno raspoređeni u semestre. Što ide u zimskom, ide uvijek u zimskom itd. Sad, s Bolonjom, da li vi na FER-u reprizirate u ljetnom semestru kolegije iz zimskog za one studente koji ih nisu položili? Ako da, u kojoj formi. Da li ćete onda reprizirati ove kolegije iz ljetnog semestra u idućem zimskom? Do koje mjere to može ići?

    avatar

    09.03.2007. (18:56)    -   -   -   -  

  • Zvone Radikalni

    @sarli: Reprizirali smo prve godine po Bolonji (znači prošle akademske godine) zato što studenti koji nisu položili ispite u prvom (zimskom) semestru nisu praktički imali što upisati u drugom (ljetnom) semestru (preduvjeti - Matematika 1, pa 2, a isto i s Fizikom i Programiranjem).
    Ove godine nam je krenula i druga godina po Bolonji koja donosi neke predmete koji nemaju preduvjete, pa ovogodišnji brucoši koji neki od navedenih predmeta nisu položili, mogu sada u ljetnom semestru upisati neki od predmeta s druge godine koji nema preduvjete.

    avatar

    09.03.2007. (23:38)    -   -   -   -  

  • Zvone Radikalni

    @dzepko: slažem se ja s tobom da je srednja škola JAKO BITNA jer se tada uvelike formira karakter mladih ljudi. Ono što sam ja rekao je da srednješkolsko obrazovanje danas više nije toliko bitno za EKONOMSKI probitak nacije (onako, gledano u užem smislu, naravno da je i s ekonomskog stajališta pogodnije da imaš što obrazovaniju populaciju - a broj građana hrvatske koji NISU završili srednju školu se još uvijek mjeri u DESECIMA postotaka).

    avatar

    09.03.2007. (23:40)    -   -   -   -  

  • MasterMind

    Da imam neki pametan i konkretan prijedlog ili viziju rješenja bilo bi i previše.

    Najme kaj: nakon 5 godina borbe za puštanje nečeg suvislog i korisnog makar kroz mišju rupu u jednu dičnu gimnaziju na kojoj sam radila - rekoh ćao đaci, zbogom kolege. Sve to sa školstvom je dovoljno zaguljeno i kompleksno i bez idiotarija odozgo. Kada moraš plesati kako se svira odozgo a muzika je psihodelična ... zapravo nemam kaj pametnog za reći, a teško mi je mudro šutiti :P

    avatar

    10.03.2007. (09:42)    -   -   -   -  

  • heretix

    Bolonjski proces propada u Zg iz više razloga, najvažniji među njima definitivno je nepripremljenost, nedorečenost i sve u svemu krivo tumačenje većine odredaba Bolonjskog procesa od strane sveučilišta i rektorata...
    No zato u manjim sredninama (konkretno sveučilište Juraj Dobrila) koje su same po sebi puno više prilagođenije radu u manjim grupama Bolonjski proces savim dobro funkcionira uz tu i tamo određene korekcije
    Najvažnija stavka u svemu tome je otvorenost fakultetskog osoblja suradnji i dogovoru s samim studentima, što koliko sam shvatio u Zg-u funkcionira još na principu Ja (profesor) Bog, ti (student) bezvrijedni mrav...

    avatar

    11.03.2007. (00:42)    -   -   -   -  

  • caveman

    Zanimljivo, ista situacija je i na PMF-u, Matematičkom odjelu. Premalo asistenata pa neki docenti rade kao asistenti, dogodine će upisati manje ljudi nego ove iz upravo navedenih razloga. Sve u svemu, Bologna je teška...

    Ali prvenstveni problem je ipak u studentima a ne u Bologni. Studiranje nije lako iako ga mnogi olako shvaćaju. Poznajem puno studenata i znam njihove radne navike. Bologna pretpostavlja redovito učenje a ne kao dosad da polažeš kad god želiš. A i program je olakšan upravo zato jer je malo napornije ići redovito na nastavu.

    avatar

    11.03.2007. (01:59)    -   -   -   -  

  • PMP Reloaded

    Jako dobar post!
    Možemo se samo nadati da ima onih koji smisleno planiraju svoje obrazovanje, jer samo oni će nešto postići bez obzira na stari sustav, Bolonjski proces ili koji nas već model čeka u budućnosti. Nažalost, srednje škole su postale slaba priprema za daljnje školovanje i takvi pojedinci moraju dobro paziti da se ne utope u bezličnoj masi koja trenutno dominira u našim učionicama. Gimnazije vjerojatno još uvijek imaju najbolju prođu, iako ni tamo situacija više nije sjajna, no što je s drugim školama i učenicima koji zbog određenih razloga nisu mogli upisati gimnaziju, a namjeravaju ići na fakultet? A kad tomu dodamo i činjenicu da će od iduće godine "svaka šuša" biti primorana upisati srednju školu... užas.
    Nažalost, sve se svodi na "uzdaj se u se i u svoje kljuse", samo oni koji budu samostalno radili i pripremali se za nastavak školovanja, moći će se nositi s novim izazovima. Za sada, kako stvari stoje, srednju školu kao sredstvo usmjeravanja jednostavno – zaboravite!

    avatar

    11.03.2007. (02:32)    -   -   -   -  

  • happywedding

    možda i neće propasti...uvest će se skupe školarine...pa s time i više profesora...možda...no, mene zanima nešto drugo...završio sam faks prije nekih sedam godina...upisao sam znanstveni magisterij...sad vidim ovi koji završe faks bit će magistri...za što sam ja platio 20.000,00 kuna?
    i kakve ćemo titule mi diplomirani po starom sustavu imati? hoće li i nas prozvati magistrima? Hoće li nam priznati diplome? te odgovore nigdje ne mogu dobiti, pa te molim ako znaš da mi odgovoriš...može i na e-mail...

    avatar

    11.03.2007. (07:41)    -   -   -   -  

  • druz

    E moj Zvone, vidim i tebe muci Bologna, a jos nije krenuo novi krug medjuispita i labosa :). Ima još jedan problem na FER-u koji nisi potegao. A to je broj studenata. Zašto se išlo na upisivanje 750 studenata, kada MZOS placa samo 450, a dobar ih je dio zaostao iz proslih godina pa ih imas trenutno na drugoj godini oko 1200. Koliko sam upucen novci dobiveni od tih skolarina su samo 10% prihoda faksa, a nitko od nas od njih nema nista, ali ima duplo vise posla. Zar ne mislis da je bilo ludo hrabro to sve pokusati izvesti s tolikim brojem studenata? Slazem se da drzavi treba vise informaticara, no ima i drugih sveucilista i veleucilista. Moglo se doci do tih brojki i na FER-u, ali postepeno. Ovako FER2 funkcionira samo zahvaljujuci ludom entuzijazmu ljudi koji rade na njemu i programiranjem raznih alata koristeći svoj godišnji i vikende pokusavaju stati na kraj ogromnoj administraciji koja je nastala zbog sustava. Logicno je da ako funkcionira samo zahvaljujuci obradi podataka da drugi fakulteti nemaju nikakve sanse to provesti. A sto smo zapravo dobili? Puno vise posla za nas, a studenti znaju manje nego prije i nisu bas sretni onim sto dobiju, FER2.net funkcionira odlicno i vrlo zanimljiv podatak da koliko sam istrazivao da mislim cak oko 80 studenta koji prodju pojedine ispite imaju izmedju 50 i 60 od 100 bodova (pratio sam za 3-4 predmeta). Po nekim starim skalama prosjek fakulteta bi bio ispod 2.5 . S time da se danas studentima puno vise ide u susret nego sto se islo nama i vodi racuna (citiram legendarnog prof. s osnova) da im se slucajno ne desi da im kao rezultat ne ispadne cijeli broj. Da ne bude zabune, po meni studenti nisu nikad krivi. To je kao da krivis djecu za los odgoj.

    Da li ce slijedece godine sustav se raspasti? Nisam siguran, mislim da nece. Uvijek ce biti entuzijasta koji ce ga progurati. Hocemo li zadrzati akreditaciju? Nisam siguran, no desava se nesto pozitvno sto nisam vec dugo vidio. Pocinje suradnja medju Zavodima, barem na razini asistenata, jer postoji zajednicki problem.

    avatar

    11.03.2007. (09:47)    -   -   -   -  

  • Hemingway, Ernest

    Meni se riješenje problema čini jasno, i jednostavno - kao što su mnogi i rekli - manji broj novoupisanih studenata! I eto ti riješenja. A onda, kako se sustav uigra, kako se malo generacije ravnopravnije rasporede, ta brojka može se polako i povečavati.

    Zašto se ovo ne napravi? Mislim da je Mornar u "nedavnom" interviewu jasno rekao - HR treba veći broj diplomiranih ferovaca, poradi gospodarstva i tako to, i bitniji je broj samih prvostupnika nego kvaliteta njihovog znanja. Mislim da su Bolonja i famozni gauss i njegova krivulja ovo itekako ostvarili, proči može svako uz minimalan trud i sa dobrom ocjenom, trud koji mu po FER1 ne bi donio niti prolaz.

    Zašto se sljedeće godine ne bi upisalo "samo" 500 studenata? Koliko bi to samo problema riješilo, a tako je jednostavno riješenje i iziskuje... koliko... 5 minuta posla?

    avatar

    11.03.2007. (10:33)    -   -   -   -  

  • moje stajalište

    još je fer super u usporedbi s pravom.
    grupe na predavanjima nisu smanjene, a seminarske grupe suprtono statutom predviđenih 40 studenata imaju 80-ak studenata.
    kolokvije neke katedre daju, a neke ne.
    dalje neću ni pričati jer je čitava priča skroz tragična i bolje niti ne ulaziti u detalje.
    u vezi ects bodova mogu reći jedino to da niti fakulteti u hrvatskoj nisu uspjeli uskladiti broj bodova za pojedini ispit (tako npr u splitu rimsko pravo nisi 14, a u zagrebu 8 ects bodova). itd. katastrofa totalna.
    a koliko je tek skladu s bolognom to da trenutno iz kaznenog prava kao jednog od najvažnijih predmeta imamo samo 3 (umjesto predviđenih i u indeks upisanih 6 h predavanja) i samo jednu seminarsku grupu (od već spomenutih 80 članova).
    ali ruku na srce, koliko god da je iritantno to što nam na nos nabijaju da su uveli bolognu (koju nisu proveli), ipak je koliko-toliko bolje s njom nego bez nje.

    avatar

    11.03.2007. (13:39)    -   -   -   -  

  • barba

    Zvone R. sve to stoji sto si rekao, ali nisi nesto rekao: tko kaze da svih 750 mora dobiti master? DRugo, zasad ERASMUS pokriva dio troskova "mobilnosti", ali sto ce biti kad po par milijuna studenata svake godine bude jurcalo Evropom? Dalje, na razini EU stvari jos i stoje nekako (problem su i dalje njemacke FACHHOCHSCHULE, zato jer su aplikacijske pa studenti koji dolaze na "prava" sveucilista moraju polagati razliku ispita) pogotovo ako idu na Doctoral School). U stvari cijeli sustav je zamisljen kao filter kroz koji ce se odjeljivati "zito do kukolja" i jednostavno procesirati odredjene individue za akademska zvanja, a ostali ce biti sljakeri u industriji. Na taj nacin ce se poceti vrednovati i doktroske titule u industriji, a s druge strane EU sveucilita se sve vise udaljavaju od fundamentalnog pristupa znanosti i gomilanja podataka i sve vise idu na primjenu znanja.
    E sad je li to sve skupa jedan veliki labirint, prosudi sam.

    avatar

    11.03.2007. (13:47)    -   -   -   -  

  • Joanna has left Stepford

    kolegica s računarstva u osijeku na liniji :) mi od bolonje imamo špagete bolonjez, i za one koji bi ih htjeli probati nisu jestive:)) sad nam nešto pokušavaju na drugoj bar prilagoditi bolonjskom sustavu ali to ide jako teško, mislim da je to za balkance prevelik zalogaj jer ako jedan profesor u državi predaje neki predmet, primjera radi mi signale i sustave slušamo preko video-konferencije jer čovjek ne stigne doći zbilja ne kužim kako oni misle išta s profesorko-studentskom komunikacijom, bahato je očekivati da će profesor koji na duši ima više tisuća studenata baš imati vremena odgovoriti na moje pitanje:))

    avatar

    11.03.2007. (15:40)    -   -   -   -  

  • Marcy ;]

    Bolonjski proces i sl. je u Italiji ukinut..to sam cula neki dan..ocito da ako to ne uspijeva kod njih da su kod nas sanse jos slabije..inace Bolonja po Hrvatski ne funkcinira ni na FER-u ni na jednom faksu u HR jer nije bilo ni priprema i toliko stvari koje su trebale biti ucinjene..nama se po obicaju zurilo uvest standard, a to danas je daleko od nekog standarda..

    avatar

    11.03.2007. (15:41)    -   -   -   -  

  • Daxo

    Odličan post i s većinom se slažem, ali vidim da se gotovo svi komentari svode na fer ili pmf. Ja studiram geodeziju, isto tako po bolonji i to je mješavina starog sistema i bolonje, zapravo mješavina najgorega iz starog sistema i osnova bolonje. Kolokviji su iz svih predmeta, ali u nekima treba imati i po 100 % za uvjet za potpis, a o oslobođenju od ispita uopće nema govora. Digitalizacija knjiga/skripta? Neki profesori ne znaju, niti što je internet, toliko su zatupljeni i ogorčeni bolonjom da je sve u njihovoj glavi, knjige ne postoje. Usmeni ispiti nisu prošlost, nego iz svakog predmeta imamo usmeni. Možemo kolokvirati kolegij, izlazimo na usmeni i na nekim predmetima, ako nas sruši (pada oko 80 % studenata) briše nam kolokvije i moramo izlaziti na pismeni pa ponovno usmeni i tako neki i po 6 puta isti predmet. Prođu pismeni, a padnu usmeni. Da ne pričam da se termini rokova pomiču na dan samog ispita, da se većina ispita preklapa, pa nije niti čudno da je prošle godine tek 10 % studenata očistilo prvu godinu, a ostali su pali godinu, to jest upisivali razliku. Raspored predmeta je očajan. U istom semestru su dva predmeta, jedan koji je osnova za drugi, a mi ih radimo usporedno. Ima tu još svačega, ali jednom riječju, sve je u kaosu, a profesori ne žele ništa napraviti u vezi s time. FER je po pričama koje sam čuo, odlično organiziran i sve se zna, dok na drugih fakultetima vlada opći kaos. Pričaju o novim zgradama, onda neka izgrade i hotele pored svakog fakulteta jer studenti na njima provode i do deste sati dnevno, pet dana u tjednu, a dogodi se i da se kolokviji piše subotom.

    avatar

    11.03.2007. (17:06)    -   -   -   -  

  • Nessa

    FER je u Bolonju krenuo agresivno i oštro. Za razliku od većine drugih hrvatskih fakulteta koji Bolonju fejkaju ;-). Uveli su ECTS bodove, ali se sve drugo odrađuje po starom (čast iznimkama, o kojima bih volio da me informirate)

    Evo čisto informacije radi, KTF u Splitu je prošle godine krenuo po Bolognskom procesu i ne fejkamo :-). Po novom programu u cijeloj godini moj smjer (kemija) ima 8 predmeta, po 4 u svakom semestru i svaki zavod je uspješno organizirao parcijalne ispite. Ovo su iskustva iz prvog semestra. Domaće radove smo imali iz matematike i fizike, za kemijske predmete smo te domaće kompenzirali pisanjem referata za vježbe. Ali KTF je mali faks, njega godišnje možda upiše 100 studenata, a na drugoj godini im se broj prepolovi. Dobro je ako 10% studenata koji su upisali prvu godinu završe ovaj fax. Jednostano nismo privlačni :-) Ljudi žele na farmaciju, molekularnu biologiju ili negdi drugo, samo ne ovdje. A fax nije ništa ni bolji, ni lošiji od drugih. Nismo dovoljno tehnicki opremljeni, vjezbe su nam u deturanom laboratoriju u Kaštel Sućurcu, a predavanja u Splitu, ali snalazimo se i kod nas Bolognski proces za divno čudno funkcionira. Jer smo mali i izgleda nebitni. :-)

    avatar

    11.03.2007. (17:44)    -   -   -   -  

  • Njofra

    ja studiram na filozofskom u Rijeci, svaki profesor provodi Bolognu kako stigne, ista količina gradiva samo u pola manje vremena za položit(jer svi predmeti jednosmestralni), dok sa druge strane dosta je napisati seminar dobit ga 4 ili 5, ispit pasti i zbir ocjena je 2 ili 3, što se tiče profesora tu isto briljirano, imamo 2 redovna profesora drugo nam svi dolaze iz Zagreba ili Pule. Nisam studirao po starom sistemu, ali imam osjećaj da se nije puno toga promijenilo, imamo evaluacije profesora kojeg možemo popljuvat da nema pojma o svom predmetu, a još manje predavat, ali dobit nvoog nećemo jer opet nema tko predavati

    avatar

    11.03.2007. (18:47)    -   -   -   -  

  • stefica

    Aha!! ne mogu virovat da nasi misle da americki fakulteti imaju dobar sustav...a kad sam ja doma mojoj ekipi to pricala, mahali su rukom i govorili "ma sve je to meni srednja skola"..Ja moram odma priznat da mi kao kampanjcu, americki sistem vise odgovara..natira te da ucis STALNO..I tek sad vidim da su ukinuli 3+1!??!! Mozda bi se sad mogla vratit na pravo pa ga i zavrsit :-)))
    Zvone..nema me par dana, a ti se bacis u super produckij

    avatar

    11.03.2007. (18:52)    -   -   -   -  

  • jezdi

    Što se iskustava na drugim fakultetima tiče, evo riječ-dvije o Bolonji na Pravnom fakultetu u Zagrebu, na postdiplomskoj razini. Od šest-sedam i kusur smjerova nove sheme postdiplomskih (specijalistički i doktorski, jel'te), čini se da samo jedan pokušava donekle primijeniti ono što se (u našim uvjetima) može od tih bolonjskih regula (na tom sam, jasno, ja zaglavila). Imamo triput više predavanja od ostalih, a voditelj se svim silama (za početak) trudi uvjeriti ostale profesore da jednostavno ne može onaj stari pristup - ispredavati nećemo ništa, jer nam se to ne da, nego vam evo 2000 stranica pa naučite za ispit (ispitivati se, naime, uopće ne bi smjelo gradivo koje nije obrađeno na predavanjima). Razina inertnosti ostatka nastavničkog kadra u primjeni bilo čega je upravo nevjerojatna, oni jednostavno ne žele apsolutno ništa promijeniti. Kako se radilo godinama, tako se radi i dalje. A što se tiče mobilnosti studenata, fakultet izgleda neće ni u ludilu dopustiti čak niti to da student jednog smjera upiše jedan predmet na drugom smjeru na ISTOM FAKULTETU (što, po meni, ne bi smio biti baš nikakav problem). Jer, kao, ajme meni, to bi izazvalo takvu zbrku, a možda bi i svemir implodirao, pa tko je još čuo za takvu travestiju? Trebam li uopće napominjati da su školarine, na ime Bolonje, digli bez velike drame? Čuđenje? Pa baš niti ne.

    avatar

    11.03.2007. (18:58)    -   -   -   -  

  • Građanin

    Štovani mladi obrazovni radniče, kakav je to tvrdnja da su male grupe i neprekidno provjeravanje smisao Bolonjske deklaracije. Svake metodologija, a to je u ovom slučaju metodologija obrazovanja po Bolonjskoj deklaraciji, ima svoje dobre i loše strane, i što je još važnije bitne i nebitne točke, i svoj osnovni smisao. E sad svaka metologija pokušava olakšati rješavanje nekog problema. Evo moga mišljenja što je u ovom slučaju važno. Je li važno da Vas netko stalno nadzire i provjerava, i da imate male grupe studenta ? Možda je pravi smisao da student od objekta postane subjekt i da bez ustručavanja postavlja pitanja ako su smislena ? Mijenja li se to ako ga stalno i agresivno provjeravate ? Sjeća li se netko od Vas srednje škole ? Koliko se tamo često propitivalo ? Svaki sat ako se dobro sjećam ! Koliko su često učenici postavljali SVOJA pitanja ? Nikad, ako se dobro sjećam ! Pitanje je trebalo biti po profesorovoj šabloni radi ograničenosti njihovih sposobnosti . I što je bolje. I jedan i drugi sustav su usrani ako ih provode seronje. Može Vam i gospodin Bog napisati program rada , ako ste seronja usrat ćete ga. Vrijedi i obrat. Dalje, ECTS bodovi, trebat će Vam određena količina ECTS bodova iz određenih znanstevenih i stručnih područja da bi stekli određenu diplomu. Što je smisao ? Pa sada ćete ih moći steći na bilo kojoj ovlaštenoj visokošloskoj ustanovi. Neće više biti moguće da jedan seronja kaže kod mene, stojeći na jednoj nozi i pjevajući ili nema diplome. To je revolucionarna promjena. I na kraju što je smisao obrazovanja ? Da steknete određena znanja i vještine ? Da steknete diplomu ? Sada je to granulirano na razinu nekoliko ECTS bodova za usko specificirano područje. I to bilo gdje u Evropi. I ne morate steći diplomu ali opet će se znati koliko i što znate i nećete od svakog debilnog profesora morati tražiti da prizna drugog profesora kao da ste u Srednjem vijeku, ako ste se usudili dio znanja steći na nekoj drugoj obrazovnoj ustanovi.

    avatar

    11.03.2007. (20:01)    -   -   -   -  

učitavam...