nedjelja, 24.02.2008.

Početak i kraj

Photobucket

Danas me ne služe riječi. Tek misli. Peru podove u potkrovlju mojih nadanja. Ribaju daske na koljenima kao srednjovjekovna služinčad. Ženska čeljad u širokim bijelim haljinama, odjevene metrima sukna opasanih sivom pregačom i malenim čipkanim kapicama što im pokrivaju uši koje vežu ispod brada.

Atomski međuguz! - vikne lik iz crtanog filma. Ovo mi je odvratilo pažnju. Na HBO-u je trenutno dugometražni crtić u kojem hrpa klinaca jednom od njih navlače gaće preko glave. To mi nikada nije bilo jasno. Ali opet, to su muške fora, a glede muškaraca mi svašta nije jasno.

Kako god, prekinut je slijed mojih misli. Uljuljala sam se u potkrovlje i služinčad, a odjednom je sve nestalo jednim pogledom na televizor, u nečiju animiranu stražnjicu. Možda je tome kriva slaba volja. Ili moja nade žedna priroda. Malo blještavih boja, razigrana tema i odoh ja, sa potkrovlja na travu, šećem livadama mirisne pustopoljine kao one koke koje reklamiraju omekšivač ili pastu za zube. Ni ulošci nisu isključeni. Mi žene navodno smo jako sretne kad koristimo uloške.

Photobucket

Baš. Živčane i u bolovima od jutra do mraka, ne znaš je li ti neugodnije sjediti, stajati ili disati, a navečer se izvrtiš četrdesetak puta samo da nađeš pozu za spavanje. Želja za slatkim je pak monstruoznih razmjera, a onaj tragičnog završetka nesvjesni subjekt koji se nađe na putu između tebe i naciljanih kalorija, srećom po sebe, niti ne njuši prisutnost podivljalih hormona i kaubojski napištoljenih namjera radi kojih će vjerojatno izgubiti trenutni motiv postojanja u kompletu sa produhovljenim odgovorom za njega. Provokacija je dakle konstantna. Kako za lovca, tako i za sporednu žrtvu.

Iako je koncentracija izrazito slaba točka, dugogodišnji trening dopušta nam da tijekom ovog perioda izvantjelesna iskustva odrađujemo automatski. Mjestimice ubilačkim pogledima i odrješitim vokabularom, a u kritičnijim trenucima i nizom motoričkih radnji. Ovo potonje ujedno uključuje istovremenu glasovnu poruku objesnijeg karaktera. Nevinom promatraču pritom bi se moglo pričiniti, da je osoba stoga sklona sadističkim postupcima i nakanama te se moguće klanja kakvim izopaćenim kletvama ili božanstvima, ali iskusno oko, ono preostalo zdravo i neiskopano, primjetiti će korisne naznake prisutnosti još jednog nadolazećeg fenomena u redovnom ciklusu majke prirode. Sva muška rodbina, vidljivo priučena na pojavu, zna svoje mjesto narednih 7 dana. Izvan kuće. Svi poslovi i zadaci što se imaju napraviti vani, oprezno se čuvaju i odgađaju cijelog mjeseca za dani čas, da bi se zatim pažljivo rasporedili po težini, zahtjevnosti i trajanju, kako bi trajali točno jednu sedmicu i mudro se uklopili u nužno izbivanje. Jer, muško-ženski odnosi zahtjevaju kompromise, a ovo je jedan neizbježan.

Takvu filozofiju moguće je primijeniti i na život u općenitom smislu. Neke se stvari, odnosno situacije ne mogu izbjeći. Izbjegavati. Stoga im treba pristupiti na inteligentniji način. Prilagoditi se neprijateljskom okruženju, od njega naučiti, a zatim prosuditi. Je li pametnije uzvratiti istom mjerom ili se prikloniti.

Prije nekoliko dana dobila sam telefonski poziv od izdavača. Pročitao je moj mail i zatražio materijal za knjigu. Od toga dana se nadam. Ne želim to, ali ono je jače. Od skeptika u meni. Pa joj služim. Držim četku objema rukama i ribam. Uviđam da danas misli zapavo ne služe meni, već ja njima. Nadam se na koljenima.

Ah da, ovih dana se prejedam. Osjećam, postajem lovac.

- 20:27 - Komentari (18) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.