koan

ponedjeljak, 12.03.2007.

Izreka o izlaženju iz ribarske mreže

"( izreka o izbavljenju iz ropstva, odnosno okova ovog uma* )
O' ti što natrag gleda i srce poznaje svoje,
skini okove s mene.
Ja zemlju ne otvarah!
O' ribari, djeco otaca vaših, vi lovci što oko spomenika ove pra-vode kružite - ne lovite me vrškama vašim,
s ovim mrežama vašim s kojima umorne
(umrle) lovite!
ne kažnjavajte onim čime zmije kažnjavate, onim
(mrežom) što gornjim dijelom do neba seže, onim što se težinom dotiče zemlje!
ja iz njene izlazim zamke.
( na staroegipatskom ib = dio mreže za ptice, a
ib. t = klopka za ptice. Ovdje označuje najviši stupanj čulnog zadovoljstva i najdubljeg poniženja. Mreža simbolizira svijet koji se u nju hvata, to jest materijalni i pojavni svijet. )
Blistam na njenome vrhu. (Vrh,odnosno kraj mreže = mjesto oslobođenja.)"



ovo je prepisani citat od riječi do riječi iz egipatske knjige mrtvih stranica 94.
*u knjizi je pisalo: života. očigledno autor nije znao kvantnu fiziku,
misli se na izlazak iz matrixa, izlazak iz okova uma, ograda uma, ograničenja, dimenzija koje stvara vezani um.

12.03.2007. u 00:27 • 1 KomentaraPrint#

subota, 03.03.2007.

Zen izreke

- Bilo zrno pijeska ili kamen. Jednako tonu u vodi.
iz filma: Oldboy

03.03.2007. u 15:06 • 3 KomentaraPrint#

izgovori

Poslije ručka naš bi školski učitelj uvijek običavao malo prodrijemati.
Mi, djeca, upitasmo ga jednom zbog čega to čini, a on nam odgovori:
"Odlazim u svijet snova kako bih se susreo sa starim mudracima, kao što je činio Konfucije."
Kad je Konfucije spavao, sanjao bi drevne mudrace i o njima poslije pripovijedao svojim privrženicima.
Jednog dana vladala je nepodnošljiva vrućina i neki od njih zadrijemaše. Učitelj nam to zamijeri.
"Pošli smo u svijet snova kako bismo pohodili drevne mudrace, upravo kao što je Konfucije činio", pokušali smo objasniti.
- I što su vam rekli ti mudraci?, htio je znati učitelj. Jedan od nas odgovori:
"Pošli smo u svijet snova, susreli mudrace i upitali ih dolazi li tamo svakog posljepodneva nas učitelj, ali nam oni odgovoriše da ga nikad nisu vidjeli!"

03.03.2007. u 02:13 • 0 KomentaraPrint#

mali kipovi bude

Neka redovnica, koja predano tragaše za Prosvetljenjem,
izradila je sebi maleni kip Buddhe, obloživši ga presvlakama od isitnjenih zlatnih listića. Kamo god išla, uvijek je taj zlatni kip Buddhe nosila uza se.
Godine su prolazile i redovnica, još uvijek noseći sa sobom svojega Buddhu, odluči nastaniti se u nekom malenom seoskom hramu, gdje bijaše mnoštvo Buddhinih kipova, svaki sa svojim vlastitim oltarom.
Redovnica htjede pred svojim zlatnim Buddhom zapaliti tamjan. No kako joj se nije sviđala zamisao da miris skrene i raširi se i do ostalih Buddha, načini ona neku vrstu malenoga dimljaka pomoću kojeg je dim tamjana trebao ulaziti samo do njezina kipa. Tako se dogodi da od silne čađi Buddhin nos postane sasvim crn, učinivši ga ruglom.

03.03.2007. u 02:00 • 1 KomentaraPrint#

brisanje sjećanja

- Majstore, kako trebam upražnjavati Tao?
- Jedi kad si gladan i spavaj kad si umoran.
- Zar većina ljudi ne radi baš to?
- Ne, ne, to nije ono što većina ljudi radi. Većina ljudi gaji tisuće želja dok jedu i razvezuju tisuće čvorova dok spavaju.

03.03.2007. u 01:57 • 1 KomentaraPrint#

planinsko cvijeće

Majstore, sve opipljive stvari jednom će proći, ali postoji li kakva vječna istina?
- Da, postoji.
- Koja je to?
- Poput divljih cvijetova što, prekrasno rascvjetani, nalikuju na svileni brokat; poput naizgled mirne rijeke koja zapravo teče.

Cvijeće brzo vene, ali njegov ciklus neće nestati, voda može teći, ali površina rijeke se neće nikada promijeniti.
ZEN SPEAKS CHOUTS OF NOTHINGNESS

03.03.2007. u 01:52 • 0 KomentaraPrint#

znati istinu ili biti istina?

Jednom je neki čovjek otišao do Petog Zen Patrijarha kako bi postao redovnik. Patrijarh ga je upitao"Želiš li znati istinu ili biti istina?"
Čovjek je odgovorio:"Biti istina." Dali su mu najniži posao čisćenja i tucanja riže za samostan, no bez duhovnog vodstva i inicijacije. Polako, opustio se u svoje prirodno stanje i samo tucao rižu. Patrijarh je bio na samrti i trebao mu je nasljednik. Rekao je stotini svojih redovnika da napišu pjesmu kako bi pokazali što su naučili dok su bili s njim. Tko napiše najbolje stihove, primit će odoru kao šesti Patrijarh. Glavni učenik, Shenxiu, bio je najobrazovaniji redovnik i najmarljiviji meditant. Napisao je:

Tijelo je Bodhi stablo savršene mudrosti. Um kao sjajno zrcalo. U svako vrijeme marljivo ga briši. I ne dopusti da se uhvati prašina.

Patrijarh ju je proglasio dobrom, no daleko od savršene. Hui-neng, čistač riže, bio je nepismen pa je morao zamoliti nekoga da zapiše njegovu pjesmu:

Nikad nije bilo Bodhi stabla, iti sjajnog zrcala,
U suštini, postoji neum, Pa gdje onda skupljati prašinu?


Patrijarh je odmah prepoznao čija je to pjesma i predao odoru Hui-nengu.



Ova priča otkriva dva osnovna stava prema duhu. Jedan je da možete, kroz disciplinu, sjedenje prekriženih nogu, prisustvovanje ritualima i traženje znanja pročistiti tijelo, um i dušu. Ili, kao što otkriva čovjek poput Hui-nenga, cijela zamisao traženja ili pokušaja da se učini nešto za pročišćenje uma nebitna je i zbunjujuća. Naša istinska priroda već je čista i svaki pokušaj da je se pročisti zapravo bi je onečistio. Svaka umjetna disciplina odvodi nas sve dalje od našeg prirodnog stanja (koji se zove) "ne-um". Rješenje leži na putu izmedju dvaju stavova. Taj srednji put je prihvaćanje toga tko ste, savršeni u svojim nesavršenostima. Nema ničeg čemu treba težiti. Vi niste ni vrijedni ni nevrijedni, ni svetac ni grešnik. Vaša prirodna suština je božanska. A vaša stvarna priroda je već Buda.

03.03.2007. u 01:52 • 1 KomentaraPrint#

umjetnost jednog prsta

Nedugo nakon što je postao redovnik, Chuchin je otišao u jednu skromnu kolibicu i tu provodio svoj samotnički život u samousavršavanju. Jednoga dana, redovnica čije ime biše Chih-shim, prišla je njegovoj kolibi, opkružila tri puta oko njega i rekla...
- Ako mi možeš reći samojednu riječ, skinut ću svoj šešir pred tobom.
- Budući da mi ne možeš odgovoriti, odlazim.
- Uh, ovo mora da je jedna od onih lukavih zen-provokacija, samo što bi to moglo značiti?
- Oh što je samo mislila i što predstavlja slamnati šešir?
- Shi ostao si zbunjen pred jednom redovnicom kako onda možeš ostati ovdje i zvati ovo samousavršavanjem?

I tako je te noći spakirao svoje stvari i bio spreman da s prvim zrakama sunca siđe s planine.
- Mladi redovniče, čini mi se da te mući nešto. u čemu je stvar?

I Shu-shih mu u detalje ispriča što se jučer zbilo.
- Što vrijedi imati tijelo čovjeka ako ga nismo dostojni? Ja nisam u stanju odgovoriti čak ni na pitanje jedne redovnice.
- Bi li htio znati točan odgovor?
- Majstore molim vas recite mi.
- Sve istine su ovdje! - on pokaza prst.
- U ovom prstu od milijun transmutacija koji može biti prava pravcata redovnica s osmijehom na licu ili masa koja jauče. Ili žuboreći potok koji se istovremeno preobražava u tisuću leptira. Sada je to visoki planinski vrh, a sada opasna litica...
Opet postaje nepomični vrh vječne tišine što se uzdiže, iznad svega, i podigneš li svoju glavu gore, svježi će lahor ispunjavati tvoje uši.
- Sada shvaćam majstore, sve je jedno, u jedno su sve stvari.
- Majstor? - otišao je.
- Ovo! - on pokaza prst.

Od tada, kad god bi netko zen-majstora Chu-chija pitao za budha-dharmu, on bi jednostavno ispružio palac i rekao... "mnoštvo ima jednu suštinu, a jedno ima brojne manifestacije" u svijetu toliko je raznolikosti, pa ipak sve izviru iz jednog te istog izvora. "svijet je jedan prst"; i tako nema razlike između jednog prsta i bezbroj stvari.

03.03.2007. u 01:47 • 0 KomentaraPrint#

samousavršavanje

Neki je čovjek došao u samostan Kuan-yin da bi postao redovnik, i napokon je primljen na razgovor sa opatom Tsung-shen-om iz Chao-shoua.
- Prvi put sam ovdje i zamolio bih majstora ako bi me mogao podučiti samousavršavanju.
- Jesi li doručkovao?
- Jesam.
- Onda idi operi svoju zdjelu.

03.03.2007. u 01:42 • 1 KomentaraPrint#

paukova nit

Jednoga dana, dok je Sakyamuni sjedio uz bunar u vrtu, njegove se oči udubiše duboko u nj...
- Upomoć! pomozite mi strašno patim!
- Ovaj čovjek mora da je tokom svog života bio jako zao kad toliko pati u paklu.
- Sve što je kroz cijeli život činio bila su samo ubojstva i pljačke, i to sa takvom razuzdanošću da mu ništa nije bilo odveć zlo za počiniti. Ali, je li učinio barem jedno dobro djelo?
- Ah, da! Jednom kad je mogao zgaziti pauka, na trenutak ga je obuzelo sažaljenje i poštedio mu je život. Naravno, to je samo mala stvar, ali ipak, to je jedno dobro djelo...
- U redu, neka ga onda ovaj pauk spasi od patnje u toj jami...
- Hej! Neka paukova nit spušta se odozgo.
- Hej! Mičite se odatle! Ova nit je samo za mene. Više se ne možete gore uspeti.
- Bitange jedne! Puknut će nastavite li se penjati.
- U redu sami ste to tražili!
- He, he... - Prereže on nit iza njega i oni popadaše.
- Zatim nit pukne i njemu: - Upomoć, upomoć, ne ostavljajte me ovdje!


Što više ljubavi dajete, više je imate. Što više dijelite svoju sreću s drugima, više je imate za sebe. Zlikovac iz pakla to nije shvatio tako da je i ono malo dobra što ga je za života učinio bilo uzalud.

03.03.2007. u 01:41 • 0 KomentaraPrint#

plačljivica

Bila jednom neka starica znana kao "plačljivica", jer je cijelo vrijeme plakala. Plakala bi za kišnih dana, a plakala bi i kada je vedro...
- Gospođo draga, zašto plačete cijelo vrijeme?
- Zato što imam dvije kćeri - mlađu udanu za prodavača cipela, a stariju za prodavača kišobrana.
- Kada je vrijeme lijepo, ja mislim na to kako se kišobrani moje starije kćeri neće prodavati!
- A kada pada kiša, mislim kako nitko neće izaći van kupiti cipele moje mlađe kćeri.
- Ali za vedrih dana trebate misliti, kako će cipele vaše kćeri(mlađe) dobro prodavati, a kada pada kiša trebate misliti kako će dobro ići posao vaše starije kćeri.
- Hej, pa da!

Od tada "plačljivica" više nije plakala. Zapravo, svaki dan je bila nasmijana bez obzira na vrijeme.

Ako "um jest buda" onda to, jesu li okolnosti dobre ili loše, u potpunosti ovisi o tome kako gledate na njih.

03.03.2007. u 01:36 • 0 KomentaraPrint#

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.



04/2012 (1)
08/2010 (1)
07/2010 (2)
05/2010 (2)
04/2010 (1)
03/2010 (1)
02/2010 (4)
01/2010 (1)
12/2009 (4)
11/2009 (1)
09/2009 (1)
08/2009 (1)
07/2009 (2)
04/2009 (5)
03/2009 (1)
02/2009 (2)
12/2008 (2)
11/2008 (1)
10/2008 (3)
09/2008 (2)
08/2008 (3)
07/2008 (2)
06/2008 (1)
05/2008 (6)
02/2008 (4)
01/2008 (2)
11/2007 (4)
10/2007 (3)
09/2007 (2)
08/2007 (2)
03/2007 (11)
02/2007 (76)
01/2007 (19)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv


Komentari da/ne?

Opis bloga

zen životne priče

Zdrava misao, iz nutrine duha, može nam pomoći da skinemo ljusku nižeg ja i da poput žabljeg kreketa, uzrokuje iznenadno i duboko prosvetljenje.

ispravna filozofija
još koana
ne loše
digital vomit grate
majlamo si