Tekst Dinka Krehe o mojoj petoj knjizi kritika "Paralelni svjetovi"

petak , 02.03.2018.

Prošlotjedni utorak uljepšao mi je tekst objavljen na portalu Booksa.hr u kojem Dinko Kreho piše o mojoj petoj knjizi kritika "Paralelni svjetovi".

Osim što su me razveselile brojne pohvale (osobito one koje se tiču mog pristupa, jer upravo to smatram najvažnijim - citiram : "Očigledan je Alajbegovićev trud da svakom od naslova koje prikazuje pristupi svestrano. On se, naime, u podjednakoj mjeri zanima za jezična sredstva kojima je tekst oblikovan, za strukturu i koncepciju cjeline, za društveni kontekst u kojem je djelo nastalo i koji se u njega upisuje. Pritom se pokazuje kao informiran i pedantan autor, koji se domaćem čitateljstvu trudi približiti i tekst o kojem piše, i autorsku figuru koja stoji iza njega, i kontekst koji s tekstom dolazi...") zadovoljan sam zapravo i zbog knjizi upućenih prigovora.

Naime, bez obzira što osnovni prigovor smatram promašenim (Kreho nabraja nekoliko apsekata kojih se nisam dotakao u knjizi, a što zapravo nije moglo ni biti predmet ovakve knjige, jer se radi o knjizi koja je zbirka knjiž.kritika prethodno objavljenih u "Vijencu" kojima je svrha analiza konkretnih knjiž.djela, i knjiga nije ni imala ambiciju "sagledavanje dotoka bjelosvjetske literature na strukturnoj razini, unutar konstelacije lokalnoga književnog polja, ali i u kontekstu globalnih književnih i kulturnih odnosa" jer mislim da se to ni ne očekuje od takve vrste knjiga, s obzirom na karakter tekstova koje zbirka kritika okuplja) zahvalan sam Dinku Krehi na tom prigovoru, jer je vrlo poticajan, kao izvorište tema za razmišljanje i eventualnu obradu u okviru mog mogućeg budućeg duljeg problemskog teksta, ili više tekstova.

Evo Krehinog teksta o mojoj knjizi ovdje : http://www.booksa.hr/kolumne/kritike/lektira-bez-okvira