NOVO: Mikes Tsitas "Bog mi je svjedok" (OceanMore, 2016.)

utorak , 11.10.2016.

MAKS TSITAS
'Bog mi je svjedok'

roman
Naklada OceanMore
Prijevod: Irena Gavranović Lukšić
10/2016.
208 str., meki uvez s klapnama
Cijena: 130.00 kn

Riječ izdavača



"Bog mi je svjedok" dirljiv je i urnebesan portret grčkog društva koji vjerno prikazuje njegove brojne boljke i proturječja. Hrisovalántis, simpatičan heroj obdaren smislom za humor i apsurd, nedavno je ostao bez posla i bori se s propadajućim zdravljem. Utjehu pronalazi u obitelji, sestrama i ocu, s kojima živi otkad zna za sebe, dakle preko pedeset godina.

Hrisovalántis, prototip europskog luzera 21. stoljeća, sanjari o novom zaposlenju i suosjećajnom šefu, konačnoj otplati kredita, a nadasve o poštenoj ženi.

"Ono što me prvenstveno zanima jest karakter i krećem od glavnoga lika. Očaran sam pokušajem uvlačenja pod kožu svojih likova, pokušajem da prenesem i prikažem njihov način razmišljanja i postupke." Makis Tsitas

Iz strane kritike:

Osjećao sam da čitam važnu knjigu i veliki roman koji će, vjerujem, postati klasičnim. A klasikom može postati ono što je pisano istinom, trudom i ljubavlju prema samoj književnosti.
- Nikos Vatopoulos, Kathimerini Newspaper

Čitanje romana Makisa Tsitasa iskustvo je istinskog užitka. Predivan monolog, sarkastičan, dramatičan, protkan nepresušnim humorom koji mislima dopušta da izvode vratolomije prebacujući se s dramatičnoga na komično, s jedinstvenom uspješnošću.
- Vasilis Moschis, Thárros Newspaper

Tsitas je u književnost unio dah iskrenosti puštajući svoga Hrisovalántisa da se izražava jezikom kojim govori velik dio grčkoga društva, nažalost, bez suzdržavanja, drugi ga dio sluša bez snebivanja, a postoji i treća vrsta koja se, kad osjeti da se prelaze granice pristojnosti, ili skanjuje ili pak smješka sa suzdržanim odobravanjem.
- Anthoúla Daniíl, Fréar Magazine

Roman Bog mi je svjedok ne impresionira samo originalnošću tematike, načinom razvoja radnje i oblikovanja središnjega lika, već ponajviše literarnošću samoga djela.
- Filippos Filippou, Odós Panós Magazine

Makis Tsitas rođen je 1971. godine u grčkom gradu Yiannitsi. Studirao je novinarstvo u Solunu i surađivao na radiju. Objavio je nekoliko zbirki kratkih priča, ilustriranu knjigu za odrasle i šesnaest knjiga za djecu. Kratke priče prevedene su mu na njemački, španjolski, engleski, hebrejski, švedski i finski. Dodijeljena mu je Europska nagrada za književnost 2014. godine za roman "Bog mi je svjedok", koji je preveden na desetak jezika. Makis Tsitas živi u Ateni i vodi diastixo.gr, književni i kulturni portal.



Izvor: Moderna Vremena Info


<< Arhiva >>