NOVO : Jacques Prevert - 'Za tebe ljubavi moja : pjesme' (Euroknjiga, 2006.)

utorak , 06.06.2006.




'Za tebe ljubavi moja : pjesme'
Jacques Prevert
prijevod: Zvonimir Golob
Izd. Euroknjiga
6/2006.
176 str., tvrdi uvez

Jacques Prévert (1900.-1977.), jedan od najznačajnijih i, sigurno, najčitanijih francuskih i svjetskih pjesnika dvadesetog stoljeća, objavio je prvu svoju knjigu pjesama u četrdeset i šestoj godini života, iako je prve pjesme štampao u časopisima šesnaest godina ranije. Veći dio svoje aktivnosti posvećuje filmu kao suradnik režisera Marcela Carnea. Autor je velikog broja filmskih scenarija i dijaloga ("Obala u magli", "Dan se rađa", "Ljubavnici iz Verone", "Djeca raja", "Vrata noći"). U njegov poetski rječnik ušli su mnogi izrazi iz svakidašnjeg pučkog žargona. Njegova se lirika čita lako, ne odbija nejasnoćom. Naizmjence podrugljiv i nježan, ciničan i sentimentalan, Prevert je spretno pogodio ton koji je pristupačan većini. Izvrgavao ruglu odličnike, moćnike, sve ekscelencije i eminencije, uvijek na strani jednostavnih, običnih ljudi...

"Za tebe ljubavi moja" je izbor iz sedam Prévertovih knjiga pjesama, od kojih je zbirka "Riječi" ("Paroles") najpoznatija i najčitanija, pa je i u ovom izboru dala najviše pjesama.

Jacques Prevert
ZA TEBE LJUBAVI MOJA

Išao sam na trg ptica
I kupio sam ptice
Za tebe, ljubavi moja

Otišao sam na trg cvijeća
I kupio sam cvijeća
Za tebe, ljubavi moja

Otišao sam na trg željeza
I kupio sam okove
Teške okove
Za tebe, ljubavi moja

A zatim sam otišao na trg roblja
I trazio sam tebe
Ali te nisam našao
Ljubavi moja.

Izvor : MVinfo




<< Arhiva >>