Deus meus et omnia!

utorak, 15.05.2007.

Državna smotra «Lidrano 2007.»

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Prve proljetne zrake najavile su ovogodišnji «Lidrano». Ponovo sudjelujem s pjesmom Irene Vrkljan «Zaljubljeni dan». Naša Kazališno – koncertna dvorana «Ivana Brlić – Mažuranić» gotovo je puna. Sjedim u gledalištu i pratim natjecanje osnovaca. Još malo pa sam na redu. Odlazim iza scene. Nestrpljivo čekam svoj red dok mi srce uzbuđeno lupa, a dlanovi se znoje. Voditelji najavljuju moje ime, a potom i pjesnikinju i njenu pjesmu koju ću interpretirati. Izlazim pred publiku i žiri. Riječi teku, stihovi odzvanjaju u meni... Kraj. Lagani naklon i odlazim sa scene. Do svijesti mi dopire pljesak i moj unutarnji glas: «Mogla si to puno bolje. Nisi dala sve od sebe.» Ipak, prosudbeno povjerenstvo je odabralo baš mene za državnu smotru. Nakon mjesec dana dobivam i službeni poziv za državni Lidrano koji će se održati u Novigradu. Uskoro ću otputovati u Istru.

21. travnja u ranim jutarnjim satima mala skupina od trinaest članova iz naše županije i desetak iz požeške kreće mini busom do odredišta. Put je prilično dug, ali zanimljiv. Razgovaramo, družimo se, dogovaramo. U Novigrad smo stigli oko petnaest sati. Smješteni smo u hotelu Laguna. U sobi sam sa simpatičnom gradišćankom Martinom koja je predstavljala svoj školski list Zvono. Dobili smo programe koji su sadržavali nastupe i razgovore na okruglim stolovima, ali i večer s pjesnikom Enesom Kiševićem.

Novigrad je simpatičan istarski gradić uz more. Krase ga autentične kamene kuće s plavim žaluzinama i prekrasni vrtovi prepuni cvijeća, palmi i drugog primorskog raslinja. Odiše mirom i čistoćom. Šetamo obalom i uživamo u mirisima mora, lovora, ružmarina, tek procvjetale mirte i lavande, ali i kricima galebova i zvucima tišine koja odzvanja kamenim uličicama.

Samostalni scenski nastupi bili su u maloj kongresnoj dvorani hotela Maestral. Predviđeno je 36 samostalnih scenskih izvedaba, a ja sam bila trinaesta po redu. Bilo je zaista raznolikih tekstova, vrlo uvjerljivih i odlično odglumljenih uloga. Nizali su se stihovi Vesne Parun, Josipa Pupačića, Miroslava Krleže, Vesne Krmpotić, Pabla Nerude, Tina Ujevića, Dragutina Tadijanovića, Luke Paljetka, Dragutina Domjanića, kao i monolozi:"Gospođica Julija" A.Strindberga, barunice Lenbachove Miroslava Krleže, monolog Blanche iz Williamsove drame "Tramvaj zvan žudnja", monolog iz Gavranovog djela "Kad umire glumac", Pometov monolog iz Držićeve komedije "Dundo Maroje", Glorijin monolog iz istoimene Marinkovićeve drame, Medejin monolog iz Eurepidove tragedije i dr. Najinteresantniji su bili Medejin monolog koji je izvela učenica iz zagrebačke klasične gimnazije koja je ove godine obilježila 400-tu obljetnicu postojanja, te Pometov monolog koji je izveo učenik iz zagrebačke Elektrostrojarske škole. U prosudbi je bila glumica Vlasta Ramljak, redateljica Snježana Samac i redatelj Mužek. Sljedeći dan je bio predviđen za okrugli stol gdje smo dobivali zbornike radova, zahvalnice i slušali ocjene prosudbenog povjerenstva. Bila sam jako zadovoljna svojom ocjenom i činjenicom da mi nisu našli zamjerke. "Lana je imala lijep logičan ton. U potpunosti joj odgovara tekst. Lijepo, nježno kao vila. Dobra artikulacija glasa, krasna dikcija. Jako lijepo."

Pratila sam i skupne scenske nasupe koji su bili zanimljivi, originalni, a najinteresantniji je bio nastup učenika iz porečke gimnazije koji su izveli zanimljivu igru u psihijatrijskoj klinici za koju su sami napisali tekst, te su dobili ogroman aplauz. No, članovi prosudbenog povjerenstva su izjavili da su ih ove godine ugodno iznenadili samostalni scenski nastupi jer su bili prilično kvalitetniji od skupnih nastupa. Bilo bi lijepo da smo mogli pogledati i koju TV emisiju, poslušati radijsku emisiju ili literarni kao i novinarski uradak, no nastupi su se poklapali, pa smo vrlo malo mogli pratiti izvedbe u ostalim kategorijama.

Ipak, mislim da se na ovakvim smotrama može zaista puno naučiti, ali i družiti s učenicima iz cijele Hrvatske. Zanimljivo je na jednom mjestu vidjeti tako šaroliko mnoštvo mladih i čuti različite lokalne govore, narječja i zapaziti sve te jezične i govorne osobitosti.

Na kraju pozdravljam organizatore koji su nam priredili druženje uz ples kraj bazena ispred našeg hotela. Ta luda večer uz ples, poneki skok u bazen, veseli smijeh i druženje ostat će mi u nezaboravnom sjećanju.


Lana Pletikapić, 3. a

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

- 10:03 - Komentari (0) - Isprintaj - #