counter free hit unique web

KemoTerapija

13.02.2006., ponedjeljak

SRETNO VAM VALENTINOVO!

U prosincu 1974. godine povjerio mi je Vjekoslav Majer (1900.) dotad neobjavljivanu pjesmu, Snijeg, zamolivši me da je objavim godinu dana po njegovoj smrti. Ako ikada umrem, rekao je, nasmijavši se. Pjesma je bila napisana tintom, kosim krasopisom, na dva lista bilježnice A 4 formata.
Godinu dana poslije, početkom prosinca 1975. pisac Dnevnika malog Perice i najljepših pjesama Zagrebu – umro je.
Koncem 1976. označavajući godišnjicu smrti tihog Lojzeka, kako smo ga zvali, Snijeg sam objavio na naslovnici Oka, novina za kulturu. Samo pjesma i Majerova fotografija na ogromnoj plahti B 3 formata.
Naravno, pjesma ima svoju priču koja seže u 1938. godinu, a vezana je za njegovu ženu Zorku.
Dan po objavljivanju potražila me u redakciji Zorka Majer. Nije vjerovala da je pjesmu napisao njen muž. Povjerovala je tek kad sam joj dao autograf.
- Dakle, on je znao za onu moju nesmotrenu i besmislenu avanturu, rekla je gledajući me.
- Znao je, Zorka, znao, odgovorio sam.

Kad sam razmišljao kako da obilježim ovogodišnje Zaljubljenovo, to jest Valentinovo, sjetio sam se starog Lojzeka i pjesme Snijeg.
Majerova je poezija puna ljubavi, života i opraštanja. I one ljubavne topline koja je u stanju otopiti svaki ljubavni snijeg. Pa i led.
Evo te pjesme:

Vjekoslav Majer
SNIJEG

Snijeg se topi,
sve se topi,
moja draga.
Naša mladost,
naša snaga,
sve se topi.
Sunce popi
žrtvu svoju.
Tišino na Mirogoju,
sjeto vječnog praga.
Snijeg se topi,
sve se topi,
moja draga.

Snijeg će proći,
sve će proći,
moja draga.
Naši dani,
burne noći,
sve će proći.
Tvoje oči
bit će blijede.
Tvoje kose bit će sijede.
Ljepoti ni traga.
Snijeg će proći,
sve će proći,
moja draga.

Bol će minut,
sve će minut,
moja draga.
Smrt će naše
breme skinut.
Kuda će se
duša vinut,
tko će znati?
Zemlja će smirenje dati:
mora biti vaga.
Bol će minut,
sve će minut,
moja draga.

Snijeg se topi,
sve se topi,
moja draga.
Naša mladost,
naša snaga,
sve se topi.
Sunce popi
žrtvu svoju.
Tišino na Mirogoju,
sjeto vječnog praga.
Snijeg se topi,
sve se topi,
moja draga
.


Ljubavno vam bilo Zaljubljenovo... i svaki drugi dan.
- 08:33 - Komentari (17) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< veljača, 2006 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28          


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga