Povijest vatrogastva u Gradu Splitu
Evo za početak pozdrav svim vatrogascima ovoga svijeta,al manje priče više rečenica,pa da počmemo:
Početak organiziranog vatrogastva i službe zaštite od požara u Gradu Splitu datira još od davne 1883.g
kada je u tadašnjem Splitu koji je brojio 15.000 stanovnika, 17. lipnja osnovano Dobrovoljno vatrogasno društvo. To je ujedno bilo i prvo vatrogasno društvo u Dalmaciji koja je tada bila u sklopu Austro-ugarske monarhije,
ali administrativno odijeljena od ostale Hrvatske. Nedugo zatim niču i ostala društva u Dubrovniku, Kotoru, Šibeniku, Trogiru, Sinju, Kninu i drugdije.
Profesionalna vatrogasna jedinica osnovana je 1. siječnja 1947. godine od članova dobrovoljnog vatrogasnog društva u Splitu pod rukovodstvom Vlade Trumbića, pod nazivom "VATROGASNA MILICIJA" umjesto stare stalne straže.
Koncem 1952. godine postaje sastavnim dijelom PAZ-a (Protuavionske zaštite) kao stalna straža, ali neovisna od organizacije dobrovoljnog vatrogasnog društva, i postaju državni namještenici koji u slučaju požara prvi interveniraju, a ako je potrebna jača pomoć, tek onda dolaze dobrovoljni vatrogasci. Između obje organizacije postoji dobra koordinacija koja se zadržala i do danas.
U godinama koji slijede postrojba mijenja ime prvo u Zavod za spasilačku službu a zatim u Vatrogasnu brigadu Split. 1. siječnja 1994. godine temeljem Zakona o Vatrogastvu koji je donešen iste godine a zbog belje organiziranosti službe zaštite od požara koja je bila od iznimnog interesa za Republiku Hrvatsku koja se tada nalazila u domovinskom ratu za nezavisnost, Vatrogasna brigada Splita sa svojih 140 aktivni djelatnika postaje Vatrogasna postrojba PU Splitsko-dalmatinske sa područjem djelovanja nad cijelom Županijom splitsko-dalmatinskom. Novim izmjena zakona o vatrogastvu krajem 1999. godine sa 1. siječnjem 2000. godine Vatrogasna postrojba policijske uprave splitsko-dalmatinske postaje Javna vatrogasna postrojba Grada Splita.
EVO OBJAVIT ĆU SAMO NEKE SLIKICE ZA POČETAK
evo ovo je jedan sitni dio slikica s jedne od pokazih vježba iz bogate arhive al bit će toga još nismo samo za jeda dan pa da sve objavimo odmah.
A SADA NAJAVA SUTRAŠNJE PRIMOPREDAJE DVAJU NOVIH VOZILA IZ PROGRAMA VLADE RH
Javna vatrogasna postrojba Grada Splita po svojim kadrovskim i materijalnim resursima, vrhunskim rezultatima u provođenju svoje djelatnosti i 63-godišnjoj tradiciji, spada u red vodeći i najuglednijih profesionalnih vatrogasnih postrojbi u Hrvatskoj. Ona je ujedno i glavni subjekt zaštite od požara na području Splitsko-dalmatinske županije.
Od 01. siječnja 2000.te godine Postrojba djeluje pod sadašnjim nazivom – Javna vatrogasna postrojba Grada Splita, a na osnovu Zakona o vatrogastvu RH , («NN», broj 106/99).
Njenu cijelu 63-godišnju tradiciju obilježava trajna orijentacija na organizacijsko sređivanje, stručno osposobljavanje njenih brojnih uposlenika i materijalno tehnički razvoj. Tijekom tog razdoblja u ovoj Postrojbi je djelovalo preko tisuću zaposlenika sa potrebnim stručnim kvalifikacijama. Oni su kroz svoj radni vijek bili dio mozaika i graditelji renomea Postrojbe, koja se danas može ravnopravno uspoređivati s vodećim vatrogasnim postrojbama u Hrvatskoj pa i u svijetu.
Uz ostalo, to potvrđuje i današnja kvalifikaciona struktura uposlenika:
- sa VSS – 15, sa VŠ – 5, vatrogasnih tehničara – specijalista 28, dok i svi ostali zaposlenici imaju potrebne vatrogasne kvalifikacije.
Vozni park ove Postrojbe je impresivan, kako po brojnosti, tako i po kvaliteti vozila. Danas raspolaže sa 29 vatrogasnih vozila. Od njenog djelovanja pod današnjim nazivom od 2000-te godine do danas nabavljeno je 18 novih suvremenih vatrogasnih vozila. U planu je do 2009-te nabavka još 10 novih vozila, čime će se cjelokupni vozni park obnoviti u cijelosti. Tada će najstarije vozilo u njenom posjedu imati svega 5 godina, što spada u najviši evropski rang.
Današnjim danom bogatiji smo i u operativnom smislu,spremniji smo sa dva značajna vozila:
ZGLOBNA TELESKOPSKA PLATFORMA (do 42 m visine dohvata)
NAMJENA: spašavanje osoba sa viših etaža do 42 m uz mogućnost istovremenog spašavanja i gašenja
POSADA VOZILA: 1 vozač + 2 vatrogasaca
MARKA I TIP VOZILA: MERCEDES ACTORS 3341
NADOGRADNJA: IKARUS (Rosenbauer)
PROIZVOĐAĆ: DAIMLERCHRYSLER (NJEMAČKA)
GODINA PROIZVODNJE : 2007. g.
DIMENZIJE VOZILA: duljina 11,385 m širina 2,50 m visina 4,00 m
SNAGA MOTORA : 300 kW ( 408 KS )
RADNI OBUJAM: 11.946 (cm3)
UKUPNA MASA VOZILA : 31.600 kg
OSOVINSKI PRITISAK : 2 x 13.000 kg
SPECIFIČNA SNAGA VOZILA : 9,49 kW/t
Maksimalni broj osoba na ljestveniku pri spašavanju je 10
Platforma se može koristiti pri brzini vjetra do 12.5 m/s (45 km/h)
Horizontalni domet od osi platforme (m) Maksimalno opterećenje košare (kg)
20m - 400 kg
20,5m - 280 kg
21m - 200 kg
21,5m - 120 kg
Navedeno vozilo za razliku od dosadašnjih vozila koje smo imali mogućnost koristiti i bili su prisutni u vatrogasnim postrojbama isključivo su imali dva odvojena sustava i to posebno spašavanje,a posebno gašenje,dok ovo vozilo istodobno vrši i spašavanje i gašenje na visinama,što je značajan iskorak i kvaliteta uspješnosti.
Ovo vozilo – platforma ima i onaj dio koji zahtjeva da bi se uopće koristio je slobodne prometnice do objekta na koje se intervenira,a to je isključivo moguće poštivajući prometne znakove i pravilnik vatrogasnim pristupima.
Veliki dio grada je obilježen znakovima vatrogasnim pristupima,a tamo gdje nije,
ovo bi bio ujedno poziv predstavnicima stanara da uvedu više reda i brige oko objekata stanovanja,jer sigurnost građana-stanara je briga prvenstveno svih nas a posebno onih koji stanuju u tim zgradama.
Istina tu će sigurno naići na razumijevanje sa djelatnicima policijske uprave.
Ne vodeći računa da vatrogasni pristupi budu uvijek vidno označeni i slobodni ,uzaludna će biti ova tehnika jer se ista neće moći koristiti.
Drugo vozilo je:
KOMBINIRANO VOZILO VODA-PJENA
NAMJENA: ZA GAŠENJE POŽARA UPOTREBOM VODE I ZRAČNE PJENE
POSADA VOZILA: 1 vozač + 2 vatrogasaca
MARKA I TIP VOZILA: MERCEDES ACTORS 2641
NADOGRADNJA: ROSENBAUER
PROIZVOĐAĆ: DAIMLERCHRYSLER (NJEMAČKA)
GODINA PROIZVODNJE : 2007. g.
DIMENZIJE VOZILA: duljina 9,12 m širina 2,50 m visina 3,50 m
VATROGASNA PUMPA: ROSENBAUER NH 40 24/10
KAPACITET PUMPE: 4000 l/min pri 10 bara
3200 l/min pri 10 bara (sa usisom vode od 3 m dubine)
400 l/min pri 40 bara
Kapacitet rezervoara za vodu: 10000 L
Kapacitet rezervoara za pjenu : 500 L
Kapacitet monitora za pjenu: 2400 L/min
SNAGA MOTORA : 300 kW ( 408 KS )
RADNI OBUJAM: 11.946 (cm3)
UKUPNA MASA VOZILA : 22.400 kg
OSOVINSKI PRITISAK : 11.946 kg
SPECIFIČNA SNAGA VOZILA : 13,39 kW/t
Navedeno vozilo može samostalno djelovati ili biti prateće vozilo u svim intervencijama.
Cijena vozila platforme 42 metra je cca 4.530.380,00 kn.
Cijena auto cisterne je cca 2.100.425,00 kn
S obzirom da su ova dva vozila iz programa vlade RH u cijeni vozila grad u prošloj godini učestvuje 40% od njihove cijene ili 2.652.322,00 kn, a Vlada RH 3.978.483,00 kn,što ukupno iznosi 6.630.805,00 kn.
Sa ova dva vozila smo realizirali dvije trećine učešća u realizaciji programa Vlade odnosno deseto vozilo ,te ove godine očekujemo dva vozila,a u narednoj godini još tri vozila.
Ova dva vozila i ostalih pet vozila možemo reći da nikada nisu bili viđeni u ovoj postrojbi to je još jedan značajan iskorak približnog praćenja opremanja vatrogasnih postrojbi diljem Europe.
I NA KRAJU SLIKE DVAJU NOVIH VOZILA:
Eto to je za danas sve do sutra lijep pozdrav
|