jvpsplit

srijeda, 20.02.2008.

SVEČANA PRIMOPREDAJA VOZILA U JVP SPLIT

Evo kao što samo jučer obećali da ćemo se javiti to danas ispunjavamo.
Danas je u Javnoj vatrogasnoj postrojbi svečano obilježena primopredaja dvaju vozila iz programa Vlade RH,
ključeve vozila predao je zamjenik gradonačelnika gospodin Jozo Balić zapovjedniku Feliciju Parčini,
s toga ćemo objaviti slike da i vi budete upućeni u događaje JVP Split.

Free Image Hosting at www.ImageShack.usFree Image Hosting at www.ImageShack.usFree Image Hosting at www.ImageShack.usFree Image Hosting at www.ImageShack.us
Free Image Hosting at www.ImageShack.usFree Image Hosting at www.ImageShack.usFree Image Hosting at www.ImageShack.usFree Image Hosting at www.ImageShack.us
Free Image Hosting at www.ImageShack.usFree Image Hosting at www.ImageShack.usFree Image Hosting at www.ImageShack.usFree Image Hosting at www.ImageShack.us
Free Image Hosting at www.ImageShack.usFree Image Hosting at www.ImageShack.usFree Image Hosting at www.ImageShack.usFree Image Hosting at www.ImageShack.us
JEDAN DIO IZ IZLAGANJA ZAPOVJEDNIKA POSTROJBE:
"Sigurno će sve nazočne obradovati informacija,da je Grad Split u proceduri dobivanja mišljenja od strane : MUP-a, PUSD – Inspekcije ZOP-a na Procjenu ugroženosti i Plan zaštite od požara Grada Splita izrađen od stručne institucije, a koja će nakon toga biti usvojena od strane Gradskog poglavarstva i Gradskog vijeća.

Naime navedenim dokumentom grad Split pored centralne vatrogasne postrojbe ovdje u Hercegovačkoj ulici sa 120 izvršitelja imat će postaju u Pazdigradu sa 80 izvršitelja i postaja Spinut sa 60 izvršitelja.

I ovaj iskorak je dokaz da će Grad Split ispuniti europske kriterije, a to je vrijeme od dojave do dolaska na mjesto intervencije koje neće biti veće od 10-15 min, ovisno o mjestu događaja i dnevnom prometnom režimu.

Briga Grada o sigurnosti građana diže se na najveći nivo ,za cijelo područje grada Splita
O ovoj temi zasigurno će biti u narednom periodu puno posla i obaveza grada počevši od mikro lokacija postaja, izgradnje objekata, njihovog opremanja tehnički i kadrovski, kao i specijalnosti svake od navedenih lokacija, misleći na kopneni, zračni i morski dio opreme (vozila, helikopteri, plovila).

Kako u oblasti zaštite od požara i vatrogastva razvojni ciklus ide galopirajućim tempom, nepobitno je da se u razvojnoj fazi cjelovito pristupi izradi Poligona – vježbališta, Učilišta – vatrogasne akademije, Centra za obuku plamenih udara, po standardima koje imaju evropske postrojbe a dijelom i neke u RH. Nepobitno je da na sadašnjoj adresi – Hercegovačka 18 saživi cjeloviti naučno istraživački centar koji bi imao za svrhu pratiti stanje s akcentom na otvorene prostore posebno vodeći računa na specifičnosti priobalja. Navedeno Učilište – vatrogasna akademija bi bio centar središnje obuke vatrogasaca sa čitavog priobalja i zemalja koje imaju identične probleme i specifičnosti gašenja otvorenih prostora, gdje bi se osposobljavali budući kadrovi od vatrogasaca do zapovjednog kadra. U navedenom centru bi bili angažirani eksperti koji već dijelom na tome rade u gradu Splitu, a koji su angažirani kod ekspertize Kornatske tragedije, a dijelom bi bili angažirani eksperti iz čitavog svijeta koji bi kroz različite vidove radionica i seminara okupili struku i prenosili stečena iskustva i spoznaje s obzirom na specifičnosti događaja kao i različiti oblici prevencije i zajedničkog planskog organiziranja kako spriječiti ili ublažiti katastrofe. Za navedeni projekt, zainteresirana je Županija splitsko-dalmatinska, Ministarstva, kao i Vlada RH. Stoga nadam se da će ovaj projekt uz potporu svih navedenih biti uvršten kao prioritet te kao takav vrlo brzo i saživiti.

U smislu prevencije otpočeta je faza o uspostavi eksperimentalnog i edukativnog centra protupožarne zaštite otvorenog prostora između FESB u Splitu i Županije splitsko-dalmatinske, te se očekuje na temelju izrađene studije pod nazivom Integrani sustav protupožarne zaštite da se kao dio cjelovitog projekta postavi na zvjezdarnici Zvjezdano selo – Mosor, kamere koje će imati pod nadzorom širu okolicu i u slučaju izbijanja vatre alarmirati sustav koji će biti povezan sa Vatrogasnim operativnim centrom JVP Grada Splita. Također je izrađen idejni projekt automatskog sustava protupožarnog motrenja Park šume „Marjan“ autora FESB-a Split, kojeg također očekujemo da Grad Split prihvati kao prioritet s obzirom na značaj Park šume „Marjan“. Navedeni sustav bi izravno bio vezan za operativni centar JVP Grada Splita što dodatno podiže razinu zaštite i operativnosti u navedenoj Park šumi „Marjan“.

Kao dokaz da Grad Split cjelovito sagledava ovu oblast, možemo danas reći da smo (Grad, poslodavac, Sindikat), pri potpisivanju Kolektivnog ugovora za uposlenike Javne vatrogasne postrojbe Grada Splita.

Sa navedenim dokumentom smo napravili iskorak ka vrednovanju ove djelatnosti, uvažavajući specifičnost, štetnost i rizičnost ovog poziva pri svakoj intervenciji.

Istina je da u ovom trenutku nije bilo moguće u cijelosti riješiti naša opravdana potraživanja, ali ne mogu kriti zadovoljstvo da postoje dobre namjere da se u narednom periodu postupno dignu na nivo koji ovaj poziv zaslužuje.

I na samom kraju svog obraćanja, svima Vama, a posebno Županiji splitsko-dalmatinskoj, Gradu Splitu, Policijskoj upravi splitsko-dalmatinskoj zahvaliti na današnjoj plodonosnoj obostranoj suradnji, kao i svim djelatnicima Javne vatrogasne postrojbe Grada Splita i članovima dobrovoljnih vatrogasnih društava na svakodnevnom izvršavanju širokog spektra svih vidova gašenja i spašavanja ljudi i imovine izlažući pri tome i vlastite živote."
DO SLJEDEČEG PISANJA POZDRAVmah wavemah



- 12:57 - Komentari (7) - Isprintaj - #

utorak, 19.02.2008.

Povijest vatrogastva u Gradu Splitu

Evo za početak pozdrav svim vatrogascima ovoga svijeta,al manje priče više rečenica,pa da počmemo:

Početak organiziranog vatrogastva i službe zaštite od požara u Gradu Splitu datira još od davne 1883.g
kada je u tadašnjem Splitu koji je brojio 15.000 stanovnika, 17. lipnja osnovano Dobrovoljno vatrogasno društvo. To je ujedno bilo i prvo vatrogasno društvo u Dalmaciji koja je tada bila u sklopu Austro-ugarske monarhije,
ali administrativno odijeljena od ostale Hrvatske. Nedugo zatim niču i ostala društva u Dubrovniku, Kotoru, Šibeniku, Trogiru, Sinju, Kninu i drugdije.

Profesionalna vatrogasna jedinica osnovana je 1. siječnja 1947. godine od članova dobrovoljnog vatrogasnog društva u Splitu pod rukovodstvom Vlade Trumbića, pod nazivom "VATROGASNA MILICIJA" umjesto stare stalne straže.
Koncem 1952. godine postaje sastavnim dijelom PAZ-a (Protuavionske zaštite) kao stalna straža, ali neovisna od organizacije dobrovoljnog vatrogasnog društva, i postaju državni namještenici koji u slučaju požara prvi interveniraju, a ako je potrebna jača pomoć, tek onda dolaze dobrovoljni vatrogasci. Između obje organizacije postoji dobra koordinacija koja se zadržala i do danas.

U godinama koji slijede postrojba mijenja ime prvo u Zavod za spasilačku službu a zatim u Vatrogasnu brigadu Split. 1. siječnja 1994. godine temeljem Zakona o Vatrogastvu koji je donešen iste godine a zbog belje organiziranosti službe zaštite od požara koja je bila od iznimnog interesa za Republiku Hrvatsku koja se tada nalazila u domovinskom ratu za nezavisnost, Vatrogasna brigada Splita sa svojih 140 aktivni djelatnika postaje Vatrogasna postrojba PU Splitsko-dalmatinske sa područjem djelovanja nad cijelom Županijom splitsko-dalmatinskom. Novim izmjena zakona o vatrogastvu krajem 1999. godine sa 1. siječnjem 2000. godine Vatrogasna postrojba policijske uprave splitsko-dalmatinske postaje Javna vatrogasna postrojba Grada Splita.

EVO OBJAVIT ĆU SAMO NEKE SLIKICE ZA POČETAK

Free Image Hosting at www.ImageShack.usFree Image Hosting at www.ImageShack.usFree Image Hosting at www.ImageShack.usFree Image Hosting at www.ImageShack.usFree Image Hosting at www.ImageShack.us

Free Image Hosting at www.ImageShack.usFree Image Hosting at www.ImageShack.usFree Image Hosting at www.ImageShack.us

evo ovo je jedan sitni dio slikica s jedne od pokazih vježba iz bogate arhive al bit će toga još nismo samo za jeda dan pa da sve objavimo odmah.

A SADA NAJAVA SUTRAŠNJE PRIMOPREDAJE DVAJU NOVIH VOZILA IZ PROGRAMA VLADE RH

Javna vatrogasna postrojba Grada Splita po svojim kadrovskim i materijalnim resursima, vrhunskim rezultatima u provođenju svoje djelatnosti i 63-godišnjoj tradiciji, spada u red vodeći i najuglednijih profesionalnih vatrogasnih postrojbi u Hrvatskoj. Ona je ujedno i glavni subjekt zaštite od požara na području Splitsko-dalmatinske županije.

Od 01. siječnja 2000.te godine Postrojba djeluje pod sadašnjim nazivom – Javna vatrogasna postrojba Grada Splita, a na osnovu Zakona o vatrogastvu RH , («NN», broj 106/99).
Njenu cijelu 63-godišnju tradiciju obilježava trajna orijentacija na organizacijsko sređivanje, stručno osposobljavanje njenih brojnih uposlenika i materijalno tehnički razvoj. Tijekom tog razdoblja u ovoj Postrojbi je djelovalo preko tisuću zaposlenika sa potrebnim stručnim kvalifikacijama. Oni su kroz svoj radni vijek bili dio mozaika i graditelji renomea Postrojbe, koja se danas može ravnopravno uspoređivati s vodećim vatrogasnim postrojbama u Hrvatskoj pa i u svijetu.

Uz ostalo, to potvrđuje i današnja kvalifikaciona struktura uposlenika:
- sa VSS – 15, sa VŠ – 5, vatrogasnih tehničara – specijalista 28, dok i svi ostali zaposlenici imaju potrebne vatrogasne kvalifikacije.

Vozni park ove Postrojbe je impresivan, kako po brojnosti, tako i po kvaliteti vozila. Danas raspolaže sa 29 vatrogasnih vozila. Od njenog djelovanja pod današnjim nazivom od 2000-te godine do danas nabavljeno je 18 novih suvremenih vatrogasnih vozila. U planu je do 2009-te nabavka još 10 novih vozila, čime će se cjelokupni vozni park obnoviti u cijelosti. Tada će najstarije vozilo u njenom posjedu imati svega 5 godina, što spada u najviši evropski rang.

Današnjim danom bogatiji smo i u operativnom smislu,spremniji smo sa dva značajna vozila:

ZGLOBNA TELESKOPSKA PLATFORMA (do 42 m visine dohvata)
NAMJENA: spašavanje osoba sa viših etaža do 42 m uz mogućnost istovremenog spašavanja i gašenja
POSADA VOZILA: 1 vozač + 2 vatrogasaca
MARKA I TIP VOZILA: MERCEDES ACTORS 3341
NADOGRADNJA: IKARUS (Rosenbauer)
PROIZVOĐAĆ: DAIMLERCHRYSLER (NJEMAČKA)
GODINA PROIZVODNJE : 2007. g.
DIMENZIJE VOZILA: duljina 11,385 m širina 2,50 m visina 4,00 m
SNAGA MOTORA : 300 kW ( 408 KS )
RADNI OBUJAM: 11.946 (cm3)
UKUPNA MASA VOZILA : 31.600 kg
OSOVINSKI PRITISAK : 2 x 13.000 kg
SPECIFIČNA SNAGA VOZILA : 9,49 kW/t

Maksimalni broj osoba na ljestveniku pri spašavanju je 10

Platforma se može koristiti pri brzini vjetra do 12.5 m/s (45 km/h)
Horizontalni domet od osi platforme (m) Maksimalno opterećenje košare (kg)
20m - 400 kg
20,5m - 280 kg
21m - 200 kg
21,5m - 120 kg

Navedeno vozilo za razliku od dosadašnjih vozila koje smo imali mogućnost koristiti i bili su prisutni u vatrogasnim postrojbama isključivo su imali dva odvojena sustava i to posebno spašavanje,a posebno gašenje,dok ovo vozilo istodobno vrši i spašavanje i gašenje na visinama,što je značajan iskorak i kvaliteta uspješnosti.
Ovo vozilo – platforma ima i onaj dio koji zahtjeva da bi se uopće koristio je slobodne prometnice do objekta na koje se intervenira,a to je isključivo moguće poštivajući prometne znakove i pravilnik vatrogasnim pristupima.
Veliki dio grada je obilježen znakovima vatrogasnim pristupima,a tamo gdje nije,
ovo bi bio ujedno poziv predstavnicima stanara da uvedu više reda i brige oko objekata stanovanja,jer sigurnost građana-stanara je briga prvenstveno svih nas a posebno onih koji stanuju u tim zgradama.
Istina tu će sigurno naići na razumijevanje sa djelatnicima policijske uprave.
Ne vodeći računa da vatrogasni pristupi budu uvijek vidno označeni i slobodni ,uzaludna će biti ova tehnika jer se ista neće moći koristiti.


Drugo vozilo je:
KOMBINIRANO VOZILO VODA-PJENA
NAMJENA: ZA GAŠENJE POŽARA UPOTREBOM VODE I ZRAČNE PJENE
POSADA VOZILA: 1 vozač + 2 vatrogasaca
MARKA I TIP VOZILA: MERCEDES ACTORS 2641
NADOGRADNJA: ROSENBAUER
PROIZVOĐAĆ: DAIMLERCHRYSLER (NJEMAČKA)
GODINA PROIZVODNJE : 2007. g.
DIMENZIJE VOZILA: duljina 9,12 m širina 2,50 m visina 3,50 m
VATROGASNA PUMPA: ROSENBAUER NH 40 24/10
KAPACITET PUMPE: 4000 l/min pri 10 bara
3200 l/min pri 10 bara (sa usisom vode od 3 m dubine)
400 l/min pri 40 bara
Kapacitet rezervoara za vodu: 10000 L
Kapacitet rezervoara za pjenu : 500 L
Kapacitet monitora za pjenu: 2400 L/min
SNAGA MOTORA : 300 kW ( 408 KS )
RADNI OBUJAM: 11.946 (cm3)
UKUPNA MASA VOZILA : 22.400 kg
OSOVINSKI PRITISAK : 11.946 kg
SPECIFIČNA SNAGA VOZILA : 13,39 kW/t

Navedeno vozilo može samostalno djelovati ili biti prateće vozilo u svim intervencijama.

Cijena vozila platforme 42 metra je cca 4.530.380,00 kn.
Cijena auto cisterne je cca 2.100.425,00 kn
S obzirom da su ova dva vozila iz programa vlade RH u cijeni vozila grad u prošloj godini učestvuje 40% od njihove cijene ili 2.652.322,00 kn, a Vlada RH 3.978.483,00 kn,što ukupno iznosi 6.630.805,00 kn.
Sa ova dva vozila smo realizirali dvije trećine učešća u realizaciji programa Vlade odnosno deseto vozilo ,te ove godine očekujemo dva vozila,a u narednoj godini još tri vozila.
Ova dva vozila i ostalih pet vozila možemo reći da nikada nisu bili viđeni u ovoj postrojbi to je još jedan značajan iskorak približnog praćenja opremanja vatrogasnih postrojbi diljem Europe.

I NA KRAJU SLIKE DVAJU NOVIH VOZILA:

Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Eto to je za danas sve do sutra lijep pozdravwave wave wave

- 14:20 - Komentari (11) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

  veljača, 2008  
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29    

Veljača 2008 (2)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

  • Pisat ću općenito o vatrogastvu
    -intervencijama
    -struka i praksa
    -školovanje vatrogasaca i obuka
    -vatrogasna opema i vozila
    -i ostalo...

Linkovi

...

Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se