Hvalospjev gluposti https://blog.dnevnik.hr/justthepine

petak, 10.07.2009.

Što potpisujemo?

Zadnjih dana, na poslu, posebno su se intenzivirali prigovori. Najčešće su vezani za trajanje ugovora vezane uz mobilne mreže. Polazeći od samoga sebe, često niti ne škicnemo na poleđinu papira gdje su uvjeti o korištenju neke usluge. Čak i kada su u samom podnožju dokumenta kojega potpisujemo, većina nas se niti ne potrudi pogledati, a gdje tek pročitati ona sitna slova. Kako radim s telekomunikacijama i informatikom (potonje sam i završio u srednjoj) odavna sam upoznat s važnošću čitanja EULA (End User Licence Agreement). Zašto nam to nije ušlo u „krv“ ne znam. Vjerojatno smo prokleto lijeni.

Tako sam na primjer jednom skinuo video player s interneta. Činio se jako zgodnim. Kako prije svake instalacije dođe ekran s EULA-om tako je bilo i ovaj put s iznimkom da se mora obavezno pomicati klizač do dna. Inače se ne bi upalila tipka „next“. Prokližem ja i vidim da EULA nije tako velika. Ne budi ja lijen, idem pročitati svoju prvu EULA-u. I što sam tamo vidio? Bio je jedan mali odlomak koji je glasio od prilike ovako: „Instaliranjem ovog programa biti će instalirana još barem tri pozadinska programa koji potencijalno otvaraju sigurnosne rupe u vašem računalu i omogućavaju spajanje neovlaštenog softwarea na vaše računalo. Time može doći do dijeljenja vaših podataka. Prihvaćanjem ovog licenčnog ugovora pristajete na instalaciju tog softwarea.“ Mislite da sam stisnuo „next“? Kak da ne. Sada si probajte predočiti što bi se sve moglo desiti kada se otvore te sigurnosne rupe? Probajte si predočiti koliko ste video playera, raznih programa za pomoć pri „održavanju“ računala, raznih preglednika teksta ili koječega drugoga instalirali na vaše računalo? Jeste li pročitali EULA? Da… I mislio sam si. Kada smo već kod rupa u sustavu, svima je opće poznato (osim meni) da Acrobat Reader kao software ima pun kufer sigurnosnih rupa i da ga je vrlo lako koristiti u neželjene svrhe. Osim toga je i spor (to znam čak i ja). Dakle, maknite si to s računala i instalirajte si neki drugi PDF reader (recimo Foxit). Osim ako baš ne trebate neke specijalne funkcionalnosti Acrobata.

Drugo što bi htio napomenuti je potpisivanje ugovora s telekomunikacijskim operaterima. Pustimo sa strane sve te uvjete korištenja (što usluga, što plaćanja računa trajnim nalozima) koje nitko ne čita. Međutim, siguran sam da se na svim prodajnim mjestima (izuzev štandova jer su oni potencijalno opasni zbog needuciranosti osoblja) dobije jasna i glasna informacija da se određeni mobilni uređaj kupuje za 1kn ili koliko već ISKLJUČIVO UZ POTPISIVANJE UGOVORA NA 24 MJESECA. Što u prijevodu za neuke znači dvije godine. Osim toga, većina operatera daje mogućnost svojim korisnicima (posebno poslovnima) produljenje ugovora prije isteka ugovorne obaveze i do 6 mjeseci. Što opet znači da VI SVJESNO potpisujete „žniranje“ na to vremensko razdoblje. Svojim potpisom (kod tvrtke i pečatom) ovjeravate dokument. Na papiru uvijek piše na koliko ste se vezali i ponekad koliko vam je sve zajedno ugovora ostalo. Kada vidite te podatke ne morate potpisati niti pečatirati ukoliko niste suglasni s time. Što opet u prijevodu znači da vi to želite. Istina, ne potpišete li, nećete dobiti ni aparat za 1kn (ili koliko već). Također stoji opaska da su neke stvari sitno napisane, ali dragi moji, Vas nitko ne tjera iz prodajnog mjesta van. Vi imate slobodnu volju uzeti taj komad papira i proučiti ga dok stojite pored mene ili nekog drugog kolege (iz bilo kojeg prodajnog mjesta bilo kojeg operatera). Moja ja dužnost da Vas čekam kako bi mi rekli da i potpisali. I tko je onda kriv što ste vezani do studenog 2010. godine? Neki dan mi je došla trudna žena u pratnji svog muža. Uzeli su VPN u firmi kojoj je on vlasnik. Neka nadobudna budala u podršci korisnicima je rekla da će bez problema dobiti aparat na njen broj i da je sve sređeno, a nije bilo sve sređeno i nije mogla gotovo nikako dobiti aparat na svoj broj jer je on bio u firmi i bio je zažniran do kolovoza 2011. Naravno, ja na prodajnom mjestu sam pobrao jezikovu juhu jer se dotični kolega išao praviti pametan i zato jer je njen broj do 2011. pod obavezom. Ne ide to tako. Ja razumijem da je trudna i da hormoni divljaju i da se ponekad čovjek mora na nekome iskaliti kad mu je teško i kad mu je pun kufer. Međutim, ja nisam šanker u birtiji da slušam tuđe ispovjedi niti sam kriv kaj je njen muž potpisao te ugovore i kupovao aparate sebi ili ne znam ni ja kome. To je NJIHOV problem. Ne moj. Naravno, ja sam bio lopov, ja sam kriv što je njen broj zažniran, ja sam kriv što ona sad ne može dobiti aparat za 1kn i ja sam kriv što nju operater krade. Mora vam biti jasno da vas nitko ne krade. VI SAMI POTPISUJETE uvjete (tarifni model, duljinu trajanja ugovora, način plaćanja i slično) s operaterom. Kod nas osobno u firmi mi često budemo u situaciji gdje moramo preporučiti tarifne modele i nekad nam nije zbog toga drago, ali volimo pomoći ljudima da se ne usose. Koliko ih ima koji ne slušaju što im tumačimo? More. I baš takvi se dolaze nama prijetiti i vikati nam da smo lopovi. A mi s tim blage veze nemamo.

Prigovor je osnovno pravo nezadovoljnog korisnika u bilo kojoj branši. Međutim, to pravo nam ne dozvoljava da ga zlorabimo i budemo brutalni, bezobrazni, prepuni gnjeva i psovki. Koliko puta se meni desilo da sam zbog nečeg nepravedno oštećen, da mi je napisana neka kazna, da me nitko ne doživljava? I nekad se poludi. Međutim, uvijek treba pokušati zadržati normalan ton jer drečanjem i psovanjem se ne postiže ništa. U redu, slažem se da agresija ponekad rezultira pravom stvari jer ljudi neke stvari u tom slučaju odrade iz straha. To nije normalno. Agresiju rijetko primjenjujem. Jedino kada vidim da normalnim tonom nisam u par navrata ništa uspio postići. Čak što više, kada me otpile bezobrazno (agresija uglavnom izaziva agresiju) ili nazivaju pogrdno. E onda mi nekad prekipi (iako imam dugačak fitilj). No opet u svemu tome pokušavam zadržati normalan ton glasa da se ne derem nepotrebno. Između ostaloga, kaj koga briga u tom dućanu ili u bolnici ili u banci kakve ja imam probleme. Moraju li svi znati za njih? Trebam li i smijem li uopće gnjaviti sve te ljude oko sebe s mojim drečanjem? NE! Nemam nikakvo pravo na to. Kažem, postoje iznimke koje se dešavaju kada nasuprot mene stoji netko krajnje bezobrazan i neotesan. Naravno, kada dobivam takve prigovore koji su bez iole jednog ozbiljnog argumenta, kada me se naziva lopovom, kada se pokušava nešto progurati na silu, a stranka nije upravu (jer stranka zaista NIJE uvijek u pravu), onda na žalost i ja nekad odgovorim agresijom. Također moram napomenuti kako se prigovor mora slati na vrijeme. Došla je stranka jedan dan i rekla kako će ona raskinuti sve ugovore jer se nju potkradalo prije godinu dana i zaračunato joj je nešto što ona nikako nije mogla napraviti kao trošak. Pitam ja nju zašto nije došla kada je dobila taj račun da vidimo što se zaista događa i da probamo to riješiti na vrijeme. Da ona zna kako ovi kradu i da se ona nema namjeru s tim zafrkavati. A nije u pravu. Operater za kojeg ja radim kao partner itekako vrati novce kada se nešto čudnovato desi. Ne vrati možda gotovinu na ruke, ali umanji sljedeći račun dok se ne dođe na nulu. Samo treba doći na vrijeme i s pravim argumentima. Kao pozitivan primjer ljudskog i argumentiranog prigovora mogu dati moj prigovor Zagreb Parkingu prije nekih osam godina kada sam se žalio na kaznu. Sročio sam tekst, obrazložio problem, dao povijest plaćenih kazni i rekao da ovu kaznu nemam namjeru platiti zbog svega navedenog u dopisu. Poslao sam dopis na fax i moram priznati da mi se više nisu javili i vjerujem kako je problem riješen. Sve na normalan civiliziran način. Čak sam se prije čuo s referenticom na telefon koja mi je objasnila da postoji mogućnost prigovora i gdje da ga pošaljem. Nit sam joj mater spomenuo, niti sam joj išta loše rekao. Sve se da riješiti kada za to ima volje. Dakle… Prigovorite kada ste potlačeni, kada vas iskorištavaju, kada vam se čini nepravda. Prigovorite kada vas zaista potkradaju, ali činite to argumentima, pristojno i dostojanstveno.

10.07.2009. u 10:48 • 9 KomentaraPrint#^

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Dijeli pod istim uvjetima.

< srpanj, 2009 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

Kolovoz 2012 (1)
Srpanj 2012 (4)
Lipanj 2012 (1)
Travanj 2012 (4)
Ožujak 2012 (3)
Listopad 2011 (2)
Srpanj 2010 (1)
Lipanj 2010 (1)
Veljača 2010 (2)
Prosinac 2009 (2)
Listopad 2009 (3)
Rujan 2009 (2)
Srpanj 2009 (1)
Lipanj 2009 (2)
Svibanj 2009 (5)
Travanj 2009 (3)
Ožujak 2009 (6)
Veljača 2009 (5)
Siječanj 2009 (6)
Prosinac 2008 (9)
Studeni 2008 (6)
Listopad 2008 (8)
Rujan 2008 (8)
Kolovoz 2008 (2)
Srpanj 2008 (3)

Opis bloga

Iskreno, profiliranje mi i nije neka fora jer se uvijek rastočim u raznim smjerovima. Osnovna misao i vodilja je pisati o onim događajima koji me dirnu s lijepe strane, a bome i s grde. Ponekad poželim podijeliti ljudsku glupost s mnogim ljudima. Nadam se kako ću ovdje to i uspjeti.

Linkovi

Pošta
Web album

Dnevnik.hr
Video news portal Nove TV

Blog.hr
Blog servis

Forum.hr
Monitor.hr

Blogovi:
Simo Mraović - 16.12.2008 RIP
Mile Kekin
Nebuloze moje
Mreža - Kriza srednjih godina
Živjeti svoj život
Sidney
mindbuilding
Bedasta curica
ljubavnica29
by Andrejevna
neverinov blog
Tičerica
marchelina
Kenguur
Kinky Kolumnistica

Moji "poroci":
Lois McMaster Bujold
Vorkosigan saga
The West
NK Dinamo
KHL Medveščak
NY Rangers
Stripovi.com
Sergio Bonelli Editore

Zanimljivo:
AskMen.com
SportNet
Hrvatski golf portal

bućkuriš pameti

23.03.2012.
Ide od prilike ovako: "Budimo veseli. Proljeće je tu kao i prvi znakovi proljeća. Bosanci na mješalicama, visibabe i ostalo bilje..."
Frano Ridjan - HR2 (dobra fora i nikako nije za zamjeriti)

19.02. 2009
Jedanput san ispisala dva ipo lista kontrolnog iz te ka privredne matematike, sa nijednin tačnin rezultatom od mogućih dvajspet. Profesorica je bila tako fascinirana mojon blentavošću da mi je dala dva, samo da prođen i da oden ća. Vajda je, kalkulirajući, a ko će znat kalkulirat ako ne profa iz matematike, zakjučila da ja sa svojin kategoričkin neznanjem matematike mogu nanit puno manje štete široj društvenoj zajednici nego njenim živcima i njihovoj školi općenito.

marchelina

30.06.2009
Sportski, pa i životni vrhunac nije biti najbolji, najviši, najjači, jer to mogu biti samo rijetki. Pravi vrhunac je izvući maksimum iz onoga čime raspolažeš.

Bernard Jurišić (SportNet)

01.04.2009
Nekada, kada bi Dinamo gubio ili Zambata promašio gol, klinci bi dobivali “šljagu”, no, zamislite nesretno dijete da mu otac udari “klepetušu” svaki put kad Josip Tadić promaši gol? To bi već bilo brutalno...

Tomislav Židak (Jutarnji list)

01.02.2009
Čovjek je najsavršenije biće koje može napraviti svaka budala.

autor... Na žalost, meni nepoznat.

13.12.2008
....all things share the same breath....the beast, the tree, the man .... the air shares it's spirit with all the life it supports."

poglavica Seattle Dwamish

09.11.2008
May the stars carry your sadness away,
May the flowers fill your heart with beauty,
May hope forever wipe away your tears,
And, above all, may silence make you strong. wink

poglavica Dan George

30.09.2008
Life is hard; it's harder if you're stupid. pjeva
John Wayne

27.08.2008.
“Lijepa će te izdati, ružna ti se neće svidjati; siromašna će te upropastiti, a bogata će tobom vladati. Eto, izaberi šta ćeš najlakše podnositi.” smokin
Aristip

15.07.2008.
Life is a sexually transmitted disease. yes



 Dotepli se u količinama