DAMA U LJUBIČASTOM

20 lipanj 2012



......Godine 1969 godine Deep Purple izdaju svoj treći studijski album "Deep Purple",posljednji koji će izdati u originalnom postavu (Blackmore,Evans,Simper,Lord i Paice).Među sedam autorskih pjesama nalazi se i obrada pjesme "Lalena",škotskog kantautora Donovana.Dugo sam bio uvjeren da je Lalena stvar Deep Purplea....i zvučala je tako ljubičasto...



....Elem....malo sam kopao jer me je zanimalo tko je bila Lalena i zašto joj je Donovan posvetio ovu pjesmu...pa sam na njegovoj neslužbenoj stranici doznao da je ova pjesma izdana kao singl 1968 godine zajedno sa pjesmom "Aye my love".



...... Donovan nije otkrio izvor postanka pjesme "Lalena",sve do 2004 godine u intervjuu za Entertainment News Wire. Donovan izjavljuje:

«Nije osobito poznato,ali Lalena je ime sastavljeno od imena i prezimena njemačke glumice Lotte Lenya. Bio sam fasciniran "Operom za tri groša" kao društveno osvještenim mjuziklom, pa kad sam vidio filmsku inačicu sa Lotte Lenya, mislio sam: "OK, ona je uličarka, ali u povijesti svijeta, u svim narodima, žene su preuzimale različite uloge, od svećenica do kurvi, majki , djevojaka i žena. " Krinka seksualne moći je vrlo upadljiva, a u njoj sam vidio karakter u nevolji. Žene igraju uloge koje su im nametnute i ostaje im samo izvući ono najbolje što mogu iz njih, pa sam opisao lik koji Lotte Lenya igra, te likove nekoliko drugih žena koje sam vidio u svom životu, to je mješavina karaktera žena koje su prognanici na rubu društva. ».



"Operu za tri groša" napisao je 1931 Kurt Weill (suprug Lotte Lenya ) i Bertolt Brecht, koji je postavio Lotte Lenya u ulozi prostitutke Jenny Diver.



...i kopajući dalje iskopah da je i jazz standard "Mack the Knife",obrađen nebrojeno puta od strane vrhunskih jazzbenika poput Elle Fitzgerald (posebno draga mi je live izvedba iz Berlina 1960 godine),Louisa Armstronga,Franka Sinatre i drugih....u biti tema "Macky Messer " iz "Opere za tri groša" ,pa evo ovdje donosim upravo njemačku verziju i to onako kako ju je otpjevala Donovanova Lalena, Lotte Lenya te davne 1920 godine

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.