Zasto Japanci ne vole vidjeti mog "Mickey Mouse-a"

Nedavno sam isao u Osaku, i htio sam se malo opustiti u onsen-u, japanskom javnom kupalistu. Namakati se u raznim kupkama, pijuckati caj i jednostavno ne misliti o bilo cemu. Ubrzo, dok sam se tusirao, naravno gol, medju ostalim posjetiteljima, pojavio se i jedan mladic kojemu sam zapeo za oko. Odmah sam znao da me zeli dobro ispregledati. I tako stoji on na nekih tridesetak centimetara od mene, zureci, zanimajuci se za jedan dio mog tijela i pokusavajuci pronaci ono sto ga zanima. Znao sam da zeli vidjeti mog Mickey Mouse-a. Kako se on vrtio, vrtio sam se i ja, pokusavajuci sakriti mog Mickey-a od njegova prozdrljivog pogleda. Bezuspjesno. Kad ga je napokon uocio, i dobio potvrdu svojih sumnji, u shocku, sirom otvorenih ociju objasnio mi je da sam nepozeljan na tom mjestu. Gestikulacijama sam pokusao slagati da ne razumijem. Ostao je neumoljiv. Moj Mickey Mouse nije mu se ni najmanje svidio.



Obukao sam se da ga pogled na dio mene ne grozi, i kad me pred izlazom ponovno ugledao, pao je nicice na koljena, klanjajuci se, molio me za oprost sto moram napustiti kupaliste.
Prije svega, problem je bio u meni. Morao sam bolje zakamuflirati Mickey Mouse-a. Staviti dodatne flastere, mozda elasticnim zavojem prekriti da ne strsi... kako sam inace prakticirao.
Naime, tetoviran sam. A tetovaze su jako, jako, jako nepozeljne na javnim mjestima u Japanu -poput kupalista, gym-ova, vodenih zabavnih parkova i slicnog.




Irezumi je japanska verzija/tehnika tetoviranja, i ima jako dugu tradiciju na arhipelagu. U svojim pocecima, tetoviranje u Japanu je imalo vrlo duhovna znacenja i Japanci su se tetovirali od svojih pocetaka, u Jomon periodu (10 000 PNE), da bi tek u Kofun periodu (300 -600 N.E.) pocelo dobivati neke negativnije konotacije kada su se kriminalci tetovirali za kaznu.

U Edo periodu (1600-1868) tetovirani su i kriminalci, ali isto tako tetovaze su koristene u dekorativne namjene - i svu onu gomilu prekrasnih tetovaza radili su vrhunski umjetnici drvoreza.
Pocetkom modernizacije Japana u Meiji periodu ( 1868-1912), Japanska se Vlada ustravila da bi tetovaze mogle predociti losu sliku Japana u ocima zapadnjaka, te su jednostavno, aktom, tetovaze poslale u ilegalu. Na opcu radost yakuza, clanova kriminalnog miljea, koji su znali cijeniti ovu drevnu vjestinu i umjetnost.
Tetoviranje je izaslo iz ilegale tek 1945. godine, ukazom Okupacijskih saveznickih snaga.
Ipak, kad idem u javno kupaliste, moram dobro pritegnuti mog Mickey Mouse-a.

03.12.2010. u 01:02 | 1 Komentara | Print | # | ^

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< prosinac, 2010 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

Veljača 2012 (6)
Rujan 2011 (2)
Kolovoz 2011 (7)
Srpanj 2011 (4)
Svibanj 2011 (9)
Veljača 2011 (8)
Prosinac 2010 (12)
Studeni 2010 (18)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

Japan je drzava bogate tradicije, kulture, iznimnog kulinarstva i, sto je najvaznije, poprilicno nepoznata prosjecnom zapadnjaku, cija se percepcija o ovoj drzavi bazira na poluprovjerenim informacijama u razlicitim tekstovima tabloidnog predznaka ili na nekim, globalno ukrjenjenim stereotipovima. Ovdje bih pokusao demistificirati neke stvari, a isto tako, prenijeti neka saznanja koja sam dobio studirajuci japansku umjetnost, religiju, drustvo i jezik, kao i iskustvo zivljenja u Japanu.

Linkovi

Dnevnik.hr
Video news portal Nove TV

Blog.hr
Blog servis

Igre.hr
Najbolje igre i igrice

Forum.hr
Monitor.hr

Croatiantraveller.net
Najbolji hrvatski turisticki magazin

Kucanica u Japanu
Vrlo duhovit i odlicno napisan blog dozivljajima Hrvatice u Japanu

Fotografije u blogu

Fotografije u blogu sluze iskljucivo za ilustraciju, i osobno su vlasnistvo pisca ovog bloga.







Free Counters


Get Your Free Counters







Locations of visitors to this page