Ivan O Svijetu

četvrtak, 27.09.2007.

Novi model ocjenjivanja za studente

Nedavno sam procitao jedan clanak o namjerama da se dosadasnji nacin ocjenjivanja studenata koji studiraju prema "Bolonji" malo promijeni. Naime, uz dosadasnje "osvajanje" ECTS-bodova se sada planira uvesti i skaliranje od A-F (tj. Fx, no o tomu kasnije) cime bi se stvarala veca prepoznatljivost uspjeha hrvatskih studenata.

Kako nebi pricao previse u prazno donosim isjecke navedenog clanka

...
Hrvatska ocjena izvrstan odgovara ECTS ocjeni A, što znači natprosječan rezultat s manjim nedostacima, a pravilo je da ocjenu A na ispitu može dobiti samo 10 posto najboljih studenata. Ocjena vrlo dobar odgovara ocjeni B (za natprosječan rezultat s nekim nedostacima), ocjenu B dobiva sljedećih 25 posto studenata.

Do ovdje je se jasno. Najbolji su najbolji pa dobivaju i ("najbolju") oznaku A. Jedino se ovdje ne poklapaju postoci koji su kod nas uobicajeni jer se kod nas na vecini fakulteta ocjena izvrstan dobiva prvih 15 posto studenata dok vrlodobar dobivaju sljedecih 35 posto. Vjerojatno je to zbog raspona ocjena koji je kod nas od 1-5 dok je ovdje, ako slova pretvorimo u brojeve, od 1-6. Isto tako je moguce da se krug najboljih zeli malo suziti sto je po meni i u redu.
Idemo dalje s clankom:

Ocjenu C dobiva sljedećih 30 posto studenata, slijedi ocjena D za 25 posto studenata pri kraju ljestvice onih koji su zadovoljili, a zadnja je ocjena E (dovoljan) koju dobiva posljednjih deset posto studenata.

Opet mala odstupanja od "nasih" postotaka ali to je sigurno samo zbog veceg broja ocjena.
Sad oni nemarni:
Neuspješnim studentima dodjeljuju se ocjene FX (student je pao, ali ima šansu za popravak) i ocjena F (student nema šansu za popravak i mora ponovno upisati predmet).

Ova FX ocjena mi se cini posebno zanimljivom. Student ima sansu za popravak. Ukoliko si blizu praga prolaznosti nakon zadnjeg ispita daje se na znanje da tu nije sve izbuljeno dok je za ove "ciste f-ovce" ponavljanje kolegija neizbjezan.

I secer na kraju:
Osim slovima, ocjena studenta za svaki predmet izražavat će se i postocima - od nula do 100 posto, pa bi svim studentima na diplomi, osim ocjena, trebao pisati i postotak.

I ovo je ono sto mene posebno veseli. Jer se do sada nije vidjelo koliko je u biti neki student savladao odredeno gradivo. Naime, nakon sto se svi ispiti zavrse i svi bodovi upisu napravi se jednostavno lista studenata i racunalo "izbaci" ocjenu za svakoga od njih. Oni s ocjenom izvrstan su jednostavno bili izvrsni i to je to, ali sada kad se upisuje i postotak uspjesnosti stvar se bitno mijenja. Vise nije svejedno jesili li ti izvrstan s 95 ili 70 posto jer se tu u biti vidi koliko je pojedinac savladao gradivo. Isto tako se lako moze desiti da se na nekom, ajmo reci, laksem kolegiju dobije ocjena vrlo dobar (B) a imaju, primjerice, 80 postotnu uspjesnost. Ovaj zadnji podatak ce, po meni, jako utjecati na moguci odabir zaposlenika jer ce oni s boljom ocjenom i vecim postotkom dobiti i prednost ispred onih s manjih uspjehom ili postotkom.

Za sada ovu promjenu zeli uvesti samo Rijecko Sveuciliste, ali ne sumnjam da ce i drugi poci tim putem.

- 14:16 - Komentari (4) - Isprintaj - #