Ivan O Svijetu

ponedjeljak, 20.08.2007.

Sto bi bilo kad bi bilo?

Evo danas mi je godisnji prosao.

2 lijeap tjedna odmaranja su iza mene i sad tek krece skupljanje dojmova i sortiranje dogadaja koji su se zbili. No jedan me dogadaj duboko potaknuo na razmisljanje. Jednog sam dana otisao u obliznji shoping centar. Kupio si neke sitnice i uputio se prema blagajni kako bi (kao i svi postni ljudi:) platio robu koju sam odabrao da postane moja.

Taman kad sam dosao na red desilo se ono neocekivano, nesto sto je tu smatrano nemogucim, nesto sto je gospode na blagajnama dovelo do ludila, nestalo je struje :)

Jao majko. Pa sto cemo sada? Kako cemo mi dalje raditi? Svijet je propao. To su samo neki od recenica koje su napustile ljubazna usta tamosnjih zaposlenika. Nakon nekog vremena se kvar popravio i struja je opet tekla kao rijeka Sava u najboljim danima :)

Ali sto bi se desilo da nemamo struje kroz neko dulje vrijeme? Da na se desi nesto kao prosle godine u SAD-u i Kanadi. Kako bi se ljudi snasli?

Postoji veliki broj stvari koji su nam postali toliko normalni da si ne mozemo zamisliti da ih nema.
Tu je prije svega vec prije spomenuta struja.
Uz nju nas veze puno toliko uobicajenih stvari da toga nismo ni svjesni. Vec kod budenja pocinje.
Budilica. Toliko "voljena" spravica koja nas toliko puta razveselila. Sad neki kazu a to ide na baterije, ali dragi moji i u baterijama tece struja :) Onda se ude u kupaonicu i upali svjetlo neki peru zube oni fenomenalnim elektricnim cetkicama za zube, neki se briju elektricnim brijacima a drugi rade nesto svoje. Zatim udemo u kuhinju otvorimo frizider upalimo TV ili radio podgrijemo na elektricnom stednajku ili mikrovalno. Sve ovo obavljamo bez razmisljanja. Onda nas mozda netko nazove na mobitel ili telefon i mi to sve obavljamo bez razmisljanja. Idemo na posao automobilom koji isto tako treba struju kako bi se upalio. Na poslu se sjedne za racunalo i obavljaju se redoviti poslovi. Sve ovo obavljamo bez razmisljanja.

Sad opet ono pitanje od maloprije. Sto bi se desilo da nemamo stuju?

Kako bi se snasli?Kako bi zivjeli? Kako bi se nasi meduljudski odnosi promjenili?

Snasli bi se iskreno vrlo tesko. Svi smo mi danas navikli na to da pritisnemo tipku, cujemo klik, i sve radi na neki caroban nacin.

Zivjeli bi jako (vjerovatno) jako skromno. Opet bi sve islo na snagu misica. Znaci ponovio bi se neki srednji vijek s vjerovatno malim modifikacijama. U biti bilo bi nesto vise 18. stoljece, ali opet bi mi to malo "uredili" s nekim spoznajama koje danas imamo.

A sad ovo po meni najzanimljivije pitanje. Meduljudski odnosi. Hmmmm, nebi vise bilo porukica na mobitelu, e mailovi, telefoni. Sve bi se opet radilo lice u lice. Navecer bi se obitelji opet okupljali oko jednog stola i zabavljalo nekim drustvenim igrama ili bi se jednostvano prepricavali dogadaji proteklog dana. Nebi vise bilo hrt1,2 ili rtl ili nova. Sve bi se svodilo na ono pravo. Ljudi se druze s ljudima i to na neposredan nacin. Govorom i gestikom a ne slovima i brojkama kao sto se to danas tako radi.

Iskreno bi bilo jako zanimljivo gledati ljude iz "razvijenih drustva" kako se snalaze. U biti to mozda i mozemo vidjeti u oni "Survivor" emisijama gdje se ljude stavi na pusti otok pa se snalazite. I nesto malo koliko sam ja to pratio mogu reci da se vecina njih i nije bas nesto dobro snasla, ali Boze moj. Nismo svi spremni na sve.
Sve u svemu je jako lijepo sada dok ovo sve imamo, ali tko zna mozda jednom i ne budemo u prilici imati to vise. No o tomu sada vise nebi

- 12:03 - Komentari (2) - Isprintaj - #