Ivan O Svijetu

četvrtak, 02.08.2007.

Smrt nasa svagdasnja

Upravo sam otisao na jedan veliki hrvatski portal i odmah na naslovnici vidim vijest o teskoj prometnoj nesreci.
Znam da su se ljudi pocinju "privikavati" na te slike i da svi mi mislimo da se to nama nikada nece desiti (da se to samo desava nekom drugom), ali kad bi svi samo 10 km/h sporije vozili i umjesto u 6 vozili u 5 brzini mozda tada takvih nesreca nebi bilo. Jedan dan dvoje mladica pogine, drugi se dan cijela jedna obitelj izbrise. Dragi moji cemu to?!?!

Za mlade je razlog ocit. Polozio je i sad zna vozit (ipak je on vec 35 sati vozio neku "super-jurilicu") pa bi se malo htio pokazati. I onda naide ono famozno drvo koje tu jucer nije bilo i nema ga. Zao mi je svih tih ljudi koji na taj nacin izgube zivot, ali i onih koji su nekog voljenog izgubili jer sam i sam izgubio jednog jako dobrog prijatelja.

A sad dolaze oni stariji, iskusniji. Sto je kod njih problem? Je li mozda problem bas u tom "iskustvu"? Nesto a la "Ma ja vec vozim 20 godina kuzim ja svoj auto." ili "Vozim vec xy godina i jos se nista nije dogodilo, to se ionako samo u filmovima vidi.". Sto god da je problem kod toga trebalo bi sto prije nestati. Trebalo bi se sto prije to sve "ubiti u korijenu", samo je sad pitanje kako...

0.0 promila?

Po meni 0.0 bodova jer su ljudi i dalje iza volana nakon casice piva ili vina. To je po meni cak i u redu. Jer postoje ljudi koji piju alkohol i umjereno (tko bi rekaoeek), kojima nije cilj sljedeci dan pricati "Kako su se urokali zadnju noc". Naravno, postoje i ljudi koji "pogledaju malo dublje u casu" pa je najtezi zadatak doteturati do auta, onda ide sve lakse. Takvima se i prije branilo sjediti za volanom, a oni su to i dalje cinili.

Zabravana voznje od 11 do 5 za pocetnike?

To mi se cini ipak malo blesavo. Istina, u to vrijeme nema puno ljudi na cestama pa se vozaci malo "zanesu" u brzini, ali postoje mnogi ljudi (osobno znam jednog) koji rade do kasno u noc i onda se autom moraju vracati oko 12, pola 1 kuci i svaki put strahuju da ce ih policija zaustaviti. Sva sreca pa to traje samo dvije godine, ali kad te se uhvati produzuje se jos no

Strozije kazne?
E to nam je vec bolje. Tu smo ipak najranjiviji. Kad nas netko hoce opaliti po dzepu. Mislim da je to od ove 3 stvari (od koje se jedna odnosi na mlade vozace, koji se eto statisticki vecinski krivci za nesrece) najucinkovitija. Potrebna je stalna prisutnost policajaca. Jer ti bas nije svejedno stisnuti kako se to kaze "do daske" kad vidis iza sebe znak MUP-a. A onda kad te se uhvati fino pa pa 500 kunica ili koliko god vec.

Sad kad pogledam sto sam to sve napisao padne mi na pamet da se ionako nista ne moze postici kad se ne radi nista kako bi se svijest vozaca ciljano promijenila. Naravno bile su one kampanje sa plakatima i u zadnje vrijeme se vrte i oni spotovi na TV-u sto je dobar pocetak, ali se vec u autoskolama mora raditi na ljudima kako bi im se ludovanje izbilo iz glave. Mozda ona sigurna voznja ucini svoje jer kad jednom covjeku pokazes kako nekontrolirano auto leti po stazi i kako je on u tom trenutku samo "putnik" on mozda shvati u cemu je caka.

No dobro, bilo kako bilo uvijek ce netko reci "Meni se to ne moze desiti" tako da ce ovo i dalje ostati stvarnost na nasim ulicama, ali tko zna mozda se sve jednom promijeni...

- 09:49 - Komentari (0) - Isprintaj - #