ithinkofdemons

nedjelja, 11.12.2005.

NOVI ALBUMI: BECK – „GUEROLITO“ (Geffen)


Ne tako davno, točnije u ožujku ove godine Beck je izdao „Guero“, svoj povratak „korijenima“ (čitaj: samo njemu svojstven melting-pot west cost rocka, bluesa, folka, hip hopa, funka i punk-rocka, a ako smo sretni ubacit će u lonac i malo bossanove). „Guero“ je donio ponovljenu suradnju sa Dust Brothersima, producentskim timom koji mu je 1995. pomogao oblikovati postulat post-Nirvanine MTV generacije, album „Odelay“. Iako su očekivanja za nasljednika „Odelay“ bila prevelika i iako smo dugo čekali, Beck nije razočarao. Na „Sea Change“ je izjadao dušu i bar za neko vrijeme završio sa orekstriranjem očaja.
„Guerolito“ je pak remiksirana verzija svih 13 originalnih pjesama sa bonusom „Clap Hands“. Čak se i izvorni autor omota Marcel Dzama prigodno potrudio isti prepraviti.
Ovakve vrste albuma su često problematične i ostaju zanimljive na papiru, dok se u konačnici dobije klimavo izdanje za ubiti diskografsku neaktivnost.



No, eklektična postava remiksera izabrana od strane samog autora (Homelife, Islands, Octet, Air, Ad Rock iz Beastie Boys, Mario C, 8-Bit, Boards of Canada, John King iz Dust Brothersa....) napravila je hvale vrijedan posao, pjesmama je ostavljeno dovoljno zraka čime je izbjegnuta zamka gubljenja u pretjerivanju, iako tenzije malo opadaju pri kraju. U konačnici ovaj se projekt može shvatiti kao i alternativna verzija „Guera“ koji bi i da je u ovakvom formatu originalno objavljen bio dovoljno intrigantan. U stvari, spreman sam čak ići tako daleko i priznati da mi je „Guerolito“ na prvu loptu draži od samog „Guera“. Kao da se na zvuku starijeg brata bojao isuviše eksperimentirati, ovdje se opustio i pokazao gdje Beck zapravo želi biti u 2005.
„E-Pro“(Ghost Range) zvuči bolje sa iskrivljenim bendžom, distorziranim basom i violinama na mjestu zaglušujućih garažnih gitara na originalnoj snimci. Jako dobar tretman pružen je i laganijem dijelu albuma, pjesmama „Missing“ „Earthquake Weather“ i poglavito „Broken Drum“, dok su „Hell Yes“ i „Girl“ više elektronski obojane, ali (iako je potonja skraćena za dio refrena) jednako zarazne.
Možemo se jedino nadati da će i na sljedećem albumu Hansen ostati u party-modu, jer njegov „ritam je ispravan“!


- 12:15 - Pljuni (4) - Baci na papir - #

<< Arhiva >>