Blog ljubitelja irske glazbe i kulture

četvrtak, 22.09.2005.

O posebnostima ZELENE GLAZBE

Jučerašnji je dan u meni probudio još veću ljubav, sad već bezuvjetnu, prema glazbi koja nam dolazi sa zelenog otoka - Irske. Naime, pod nebitnim okolnostima, vozio sam jučer jednu friendicu koja je potpuni laik za irsku glazbu (na isti način kako bi ja zujao da dođem na party ). No, s obzirom da je u više navrata iskazala želju da se dočepa kakve livade u zaleđu Dublina (čitaj: želja joj je otputovati u Irsku), odlučio sam joj pustiti pokoju pjesmu i, hladnoćom kakvog znanstvenika, promatrati reakciju.

Što se samih melodija tiče, vrlo je brzo iskazala da joj se balade baš i ne sviđaju. Očekivana izjava s obzirom na njen temperament. To me stvarno nije iznenadilo, pa to i nije fokus ovog posta. Zanimljivosti su se počele odvijati kada su na red došle dvije stvari, jedan klasični drinking song i jedan reel, naime "Rocky road to Dublin" i "Farewell to Erin". Kada je Paddy Reilly počeo bacati stihove Rocky Road to Dublin krajičkom sam oka uočio lagano lupkanje rukom (naravno - u ritmu) po koljenu, a i pjevanje chorusa kada se već treći put pojavio u pjesmi. Zaraznost pjesama očito je neupitna. No najčudnija reakcija došla je sa "Farewell to Erin".

Odmah da naglasim, meni je taj reel dugo bio poznat pod imenom "Farewell to Ireland", i jako je često služio kao soundtrack u kojekakvim drinking gejmovima. Konkretni izvođač koji je sinoć bio u pitanju je meni do nedavno nepoznat, ali po čuvenju legendaran "The Bothy Band". Od reakcije od strane dotične friendice nisam očekivao ništa, a ona se počela SMIJATI. Isprva mi to nije bilo jasno, a na moje inzistiranje da mi se to objasni rekla je nešto u stilu: "Ovo je tolilko lijepa i vesela muzika da te tjera da se smiješ." Ta je rečenica dovoljan razlog da svi IRSKOJ glazbi daju šansu. Bez predrasuda (u ovom slučaju pozitivnih), dotična je glazba jedna od najljudskijih i najtoplijih izvora glazbom induciranih osjećaja uopće. Ta je glazba toliko prirodna, toliko ukorijenjena u tu prekrasnu zemlju, toliko vesela i toliko iskrena da je to teško za povjerovati. Rijetko je to u svijetu u kojem je najpopularniji stil glazbe lirikom (termin lirika koristim u najširem mogućem smislu) ograničen na sise i guzice. Iz spomenutih razloga: Ireland, thank you...


.........................................................................................Dubliner

- 20:50 - Komentari (5) - Isprintaj - #