Irena: Essential

subota, 04.07.2009.

IZ DNEVNIKA, SNEVNIKA, RJEČNIKA (3)

Četvrtak, 26. kolovoz 2004.

Kišni dan. Puno vlage u zraku. Sanjala sam da sam šetala iza obližnje zgrade škole i tražila izgubljene stvari.
Radi se zapravo o snovima koje sam imala prije dosta godina, a koje prostorno mogu smjestiti iza obližnje zgrade osnovne škole. Tako sam, čitam u rokovniku, utorak, 4. listopada 1988. sanjala da sam našla velike količine novca iza škole i pritom pjevala Ave Maria.
Tumačenje sna nije vezano za novac, nego za pjesmu. Jednom sam na satu biologije, sjećam se, mislima odlutala u nešto što smo mi djeca iz dvorišta dan ranije napravili: osnovali smo kazališnu družinu i rasprodali susjedima karte za predstavu. Moje misli nije okupirala ta predstava, nego novac: kako ćemo potrošiti hrpu sitniša koji smo skupili za ulaznice. Gledala sam kroz prozor i razmišljala: ako u ovih četrdesetak minuta, koliko traje školski sat, na stazi iza škole ugledam tetu Mariju – novac ćemo potrošiti na kruh i salamu. Napravit ćemo sendviče i pojesti ih u slast. Ako se vani pojavi čuvar parka – novac ćemo potrošiti na odlazak u kino. Na stazi su se pojavili i teta Marija i čuvar parka, gospon Maglić.
U srijedu, 14. veljače 1990. sanjala sam da iz asfalta na cesti izvlačim sitne novčiće od pet para. Išla sam na proslavu Nove godine u hotel Four Seasons.
I ovaj san vezan je za djetinjstvo. Mislim da upućuje na jedno popodne kad sam išla u podrum po bicikl. Hodnik je bio mračan, a netko je i prolio ulje za loženje. Upalila sam svjetlo i na podu ugledala papirić. Podigla sam ga i razmotala. Na njemu je pisalo Banda „Četiri asa“. Banda Četiri asa… tako, dakle! Četiri asa! Vlado, Dražen, Anita i Vesna! Aha, četiri asa! A gdje sam ja? Nigdje! Baš lijepo! Krasni prijatelji! Vi vodite neki drugi, zanimljiv život, uživate, a ja… No, dobro, osvetit ću vam se za ovo – razmišljala sam . Osvetit ću vam se za svaki trenutak proveden bez mene, za svaki trenutak u nekoj privlačnoj pustolovini, svaki trenutak s izuzetnim ljudima, svaki trenutak, svaki… Odjurila sam kući i napisala ljutito pismo: „Bando! Sve znam! Sve sam vidjela! Zapisala sam svaku riječ koju ste izgovorili i poslala u policiju. Ovo je vaš kraj. Ostatak života provest ćete u zatvoru“. Pismo sam stavila u omotnicu i ispisala ime primatelja: Banda. Potom sam se vratila u mračni hodnik i bacila poruku u lokvicu ulja za loženje. Dok sam izvlačila bicikl iz gomile starih, prevrnutih posuda, iznenada se stvorila Anita i zamolila me da pričekam da i ona izvuče svoj bicikl. Kad ga je izvukla, spazila je papirić na podu. Bilo je to moje pismo naslovljeno „Bandi“.
- Gle – rekla je – nekakvo pismo.
Uzela je papirić i pročitala ga. Zatim ga je zgužvala i bacila ga u mračni kut. Anita i ja potom smo šutke vozile prema Karlovcu. Negdje na pola puta počela mi je pričati kako su dečki iz našeg dvorišta osnovali pop-grupu. Ne nešto ozbiljno nego tako, zabavu subotom i nedjeljom. Zapravo, već dugo sviraju kao bezimena grupa i nikako se nisu mogli dogovoriti oko imena. Onda je netko predložio da napišu prijedloge na papiriće i ono što iz hrpe izvuče mali Žarko – bit će ime grupe. I mali Žarko je izvukao Četiri asa, pa su, eto, Četiri asa.

04.07.2009. u 11:11 • 0 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< srpanj, 2009 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

Listopad 2012 (1)
Lipanj 2012 (1)
Veljača 2012 (1)
Prosinac 2011 (2)
Studeni 2011 (1)
Kolovoz 2010 (1)
Srpanj 2010 (1)
Lipanj 2010 (1)
Svibanj 2010 (1)
Travanj 2010 (1)
Veljača 2010 (2)
Siječanj 2010 (1)
Prosinac 2009 (1)
Studeni 2009 (1)
Listopad 2009 (1)
Rujan 2009 (1)
Kolovoz 2009 (1)
Srpanj 2009 (3)
Lipanj 2009 (2)
Svibanj 2009 (3)
Travanj 2009 (3)
Ožujak 2009 (2)
Veljača 2009 (3)
Siječanj 2009 (5)
Prosinac 2008 (5)
Studeni 2008 (9)
Listopad 2008 (11)
Rujan 2008 (6)
Kolovoz 2008 (4)
Ožujak 2008 (1)
Studeni 2007 (2)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

Stranice hrvatske spisateljice Irene Luksic

Linkovi

Dnevnik.hr
Video news portal Nove TV

Blog.hr
Blog servis

Forum.hr
Monitor.hr

Kontakt

e-mail: irena.luksic@ka.t-com.hr

Rammstein Moskau

http://www.youtube.com/watch?v=lork4zxRGxI