International 5o5 class - Croatia

"Keelboats are for elderly people." Paul Elvström, 70er

Supported by:

25.07.2005., ponedjeljak

5o5 vikend u Zadru!

CRO 8485 je zajedrio ovaj vikend u Zadru! Bili su odlični uvjeti, dovoljno maestrala za trening, toplo more (idealno za napravit kornjaču prvi put) i genijalna ekipa! Brod je brz, ali za neku ozbiljniju ocjenu moramo zajedriti kraj Petre npr. :) Zoki se odlično snašao na trapezu i uživao u udarcima valova, šteta kaj nismo imali vodootporno kučište za fotać ili kameru.

Posebno hvala Robiju i Kate (Roka 470 tim) za pomoć oko broda i pikniku, Igoru i Romanu za pomoć oko slaganja i pospremanja broda (Igor, super si na trapezu!) i naravno dragom Fritzu (stari 5o5 jedriličar, jedrio još 74-te godine u 505-ici) koji nam je pokazao ključne trikove oko sistema na jedrilici, bez kojeg bi nam ovaj vikend bio puno teži. Vikend ne bio bio potpun bez roštilja, dagnji i ugodne atmosfere, za što se pobrinuo Cupe!

Free Image Hosting at www.ImageShack.usFree Image Hosting at www.ImageShack.usFree Image Hosting at www.ImageShack.us


- 18:06 - Komentari (0) - Isprintaj - #

12.07.2005., utorak

Kako treba izgledati obala mora? :)

Otprilike ovako:




Kad će to postati stvarnost na Jadranu na plažama? Ne mislim na mutno more, nego jedrilice na obali :)

Puno pozdrava iz Zandvoorta, mjesta pokraj Amsterdama (sa malim zakašnjenjem, nisam imao kabel za prebacit slike na laptop)!!!
- 23:19 - Komentari (1) - Isprintaj - #

08.07.2005., petak

Interview: Dario Kliba


Copyright © Virag Janko

Dario Kliba, poznat hrvatskoj jedriličarskoj javnosti po sjajnim rezultatima u Match Race-u (npr. pobjeda nad Peterom Gilmourom u Splitu), jedri već dugo u 505 klasi. Kako je sve počelo, kako je jedriti u 505-ici, odgovorio nam je Dario putem e-mail interviewa:

Ne bih htio da me jedriličari koji jedre u 470 klasi krivo shvate, ali baš iskustvo od dvije godine jedrenja u toj klasi daje mi za pravo reći da mi je puno ugodnije i jednostavnije bilo jedriti u 505-ici. Iako po mnogočemu slične mnogo se razlikuju posebice u uvjetima jakog vjetra kada je 505-icu puno lakše upravljati. Naime 505-ica ima puno veći spinaker od 470 pa joj to omogućuje da po jakom vjetru stalno glisira niz vjetar pa i sami manevri i upravljanje postaju puno lakši.
Ukoliko imate i dobrog flokistu kao sto sam i ja imao sreće onda stvarno nemate o čemu brinuti. S vama može slobodno jedriti čovjek od 100 kg. Nije to kao u 470 da se morate dobro paziti sto ste pojeli prije regate ako ne za vas taj dan nema glisiranja!

Ja sam zapravo počeo jedriti u 505 na Europskom prvenstvu u Puli krajem prošle godine. Moja sestra je zaslužna za to. Jedan danski jedriličar je tražio kormilara i sestra nas je spojila, ostalo je funkcioniralo besprijekorno. Trebalo je to biti iskustvo za samo jednu regatu međutim oduševljeni rezultatom i slaganjem u brodu odlučili smo jedriti i dalje skupa dok god to bude moguće.


Kad si počeo jedriti?
Počeo sam jedriti sa 8 godina. Bilo je to davno, jao koliko puta sam htio odustati!!!

Od kud ideja za Match Race tim?
Prijatelj Nikola Prlenda, zaljubljenik u more i jedra dao je ideju i ona mi se svidjela skoro pa odmah! On je već imao iskustva u dvoboj jedrenju i uvijek je govorio kako je to nešto posebno, adrenalin, adrenalin...

S kim jedriš u 505-ici? Na kakvom brodu?
S dancem Christianom Stormarkom, brod je marke Rondar nadam se da sam ispravno napisao (jesi), jako dobar brod kao nov, brz, još se može njime postići vrhunski rezultat!

Kako je prebacivati se iz krstaša i match racea u 505 klasu i obratno?
Jedini problem koji se meni javlja je ponekad pobrkanost oko regatnog polja. U puli na Europskom sam stalno ponavljao Christianu da me na svakoj plutači podsjeti na koju idemo sljedeću da se ja ne zamislim i odem kao u Match Race. Ni to nije bilo dovoljno, desilo se da sam pogriješio, umjesto na plutaču od mezanave otišao sam na plutaču od krme i tad smo izgubili prvo mjesto ali nakraju smo uspjeli pobijediti tu regatu, taj dan smo bili jako brzi.

Gdje najčešće jedriš, treniraš?
Posvuda, kao tim smo raštrkani po cijeloj hrvatskoj pa di se nađemo ali najčešće u Puli. A za 505 dan do dva prije natjecanja kad probamo da li na brodu sve drži. Nažalost u Italiji na 35 čvorova nam nije sve izdržalo, imali smo dosta slabu opremu za tako jaki vjetar!

3. mjesto na 505 Europskom prvenstvu 2004-te? Da li ste mogli pobijediti? Kakva je bila konkurencija?
Lako je sada reći da smo mogli kad je gotovo, ali mislim da smo imali dobro natriman brod da bi im pomrsili račune jer kako je prvenstvo išlo dalje imali smo sve veću brzinu što se vidi i po rezultatima.

Ideš na 505 Svjetsko prvenstvo u kolovozu?
Nažalost ne, zauzet sam, žao mi je već sada, bilo bi to još jedno veliko iskustvo i lijepo druženje, oduševljen sam populacijom jedriličara klase 505. Pravi sportaši!

Dario, hvala na odgovorima, vidimo se skoro negdje na Jadranu!


Copyright © Virag Janko

- 14:58 - Komentari (0) - Isprintaj - #

01.07.2005., petak

Interview: Petra Kliba-Schmidt



Petra Kliba-Schmidt, rođena u Puli, odrasla u Puli, odstudirala u Veneciji i Bremenu, lutala jedrilicom po svijetu, trostruka prvakinja Hrvatske u klasi Europa, prije nekoliko godina počela je jedriti u 505 klasi u Njemačkoj. Popričali smo s njom kako je sve to počelo, gdje trenutno jedri i da li se misli vratiti za stalno u Hrvatsku.

Petra, kao prvo, kako je bilo na IMS Srednje Europskom prvenstvu na Cresu?
Bilo je super, baš kao sto to uvijek i jest kada naši ljudi organiziraju regatu. Bila sam taktičar bratu Dariju na austrijskom Forrest Gumpu. Uvjeti su bili predivni, iako je možda moglo biti sveukupno malo više vjetra. Forrest Gump je brod tipa ILC40, dakle prvenstveno regatni brod, koji je zbog toga i imao najlošiji premjer. Odvozili smo taktički bez greške, imali koji put manjih problemčića, ulazili u cilj od 4og do 12og mjesta, ali na kraju je to korigirano bilo tek 17. ili neko drugo mjesto sve do 32-og. Malo nas je to izfrustriralo, tako da smo odlučili slijedeći put doći sa pravim brodom tj. pravim premjerom.
Na kopnu je organizator dobro odradio posao, iako je po mom mišljenju Fashion Show i Robert sa gitaristom trebao nas puno ranije zabavljati, možda već u ponedjeljak, jer takva druženja spajaju jedriličare i stvaraju nova poznanstva. Kako je ta fešta tek bila predposlijednji dan u četvrtak navečer, u petak su se jedriličari šparali, a u subotu već razišli. Neka to bude konstruktivna kritika za bolju organizaciju u devetom mejsecu, gdje ću nadam se nastupiti sa mojom ženskom ekipom BBcrew!


Kako si uopće počela jedriti, kad si sjela u prvu jedrilicu?
Počela sam kasno jedriti, jer sam prije išla u muzičku školu, igrala tenis i odbojku, pa sam tek sa 15.god. uspjela sjesti u Optimist. Ali od tada nisam stajala. Pošto sam bila pre stara za Optimista, odmah su me nakon mjesec dana preselili u Europu. U Europi sam provela 4 godine, 3 godine u reprezentaciji Hrvatske na Svjetskim i Europskim, te 3 titule Prvakinje Hrvatske. Onda sam krenula na put oko svijeta sa 50-stopnom ljepoticom. Na povratku sam se preselila u Njemačku, jedrila po krstašima i onda se 2000 vratila u male brodove - hvala Bogu! Suprug i ja smo si kupili 5o5-icu!

Kad si počela jedriti u 505 klasi i zašto 505?
Dakle 2000 smo suprug i ja odlučili jedriti zajedno, jer se meni više nije dalo samoj sjediti u brodu, a na krstašima nam je i jednom i drugom bilo dosta takve velike posade. Gledali smo što muško i žensko u Njemačkoj vozi, a da još uvijek mogu se držati sa konkurencijom i tako stigli do 5o5ice, koju je moj suprug već duže imao u vidu.

Kako ste pronašli brod? Opiši malo svoj brod.
Pratili smo prodaje na njemačkoj stranici www.int505.de, porazgovarali sa Holger Jessom, koji vec 20tak god. živi za tu klasu. Holger nam je ponudio probno jedrenje, a onda nas je spojio sa Jensom, koji je prodavao svoj brod. Otišli smo ga vidjeti i odmah se zaljubili u nas Scorpione Rosso! Bez probnog jedrenja smo ga dovezli u Pulu, jos na zimu 2000e, opremili ga, krstili ga i krenuli. Nije nam smetala ni zima, bio je to ipak 12.mj., uživali smo istražujući 5o5icu!

Usporedba sa ostalim klasama u kojima si jedrila?
Preći sa Europe, dakle jedne olimpijske klase u 5o5icu bio je pravi šok. Jens od kojeg smo kupili brod napravio nam je milijun oznaka po brodu, oznake trima i gdje koja špaga treba doći, jer 5o5ica ima brdo špaga. Onda nam je poslao upute kako se radi pojalabanda na 6bofora i na svakoj nas je regati pitao da li je sve ok. U Europi svoju mjeru nisam nikom govorila i općenito sam sva iskustva držala za sebe. To je u 5o5 sasvim drugačije: ako nisi siguran da li si nešto dobro napravio oko trima, ili ti brod ne ide, onda navečer na kopnu uz pivo odeš do nekog boljeg i jednostavno ga pitaš. On će doći do tvog broda, prostudirati i pokušati ti naći rješenje! Na kopnu su jako prijateljski raspoloženi, na vodi također, ali ipak tu vlada jedriličarski regatni duh i svatko se bori za sebe.

Gdje najčešće jedriš, treniraš?
Najčešće sam jedrila na sjeveru Njemačke: Flensburg, Kiel, Warnemünde i jezera. Dosta puta sam bila i na Gardi, jednom u Francuskoj. Treniramo jedino u Puli, i to po zimi kada se na sjeveru Njemačke ne jedri. Sada sam u Austriji, pa se situacija malo promijenila. Manje idemo na sjever Europe, više jedrimo po jugu.

Tvoj najbolji rezultat na 505 regati?
4. mjesto da Grömitzer Woche.

Zašto je 505 klasa tako popularna u Njemačkoj, koliko ljudi tamo jedri u 505-ici?
Oko 100tinjak posada je na rang ljestvici svake godine, daleko najbrojnija nacija. U Njemačkoj ima puno neolimpijskih klasa koje su dobro zastupljene. Klasa je tako brojna, jer nema godišnje granice, Francuz od 85 i britanac još uvijek jedre u toj klasi! Brod i regate su idealne za obiteljski izlet, tate jedre, mame i djeca se druže na kopnu - to je stvarno posebna atmosfera. U zadnje vrijeme ima jako puno parova koji jedre u 5o5 i čak nekoliko ženskih timova.

Ideš na 505 Svjetsko prvenstvo u kolovozu?
Naravno! To mi je jedina prilika otići na svjetsko, jer je "blizu". Usporedivo sa Australijom ili Amerikom to je blizu :)

Kad se vraćaš u Pulu za stalno? :)
Eh, kada bih ja to znala ... Ako bude bilo i dobrih ponuda možda uskoro, ma da mi je sada iz Beča Hrvatska i naš Jadran jako blizu!

Puno sreće na predstojećem svjetskom prvenstvu, do slijedećeg jedrenja.
Hvala i nadam se da ćemo se ubrzo vidjeti na vodi na nekoj od 5o5 regata!


Petra u akciji:

Copyright © Virag Janko

Petrin tim:
- Scorpione Rosso Team (GER/CRO 8465)



- 18:51 - Komentari (0) - Isprintaj - #

Team Pegasus - 505 video klipovi


505 jedrenje na 25+ čvorova vjetra i velikim valovima, Santa Cruz 2005, Philippe Kahn and Andy Escourt:
http://www.pegasus.com/gallery/505SantaCruz2005.htm
- 12:19 - Komentari (0) - Isprintaj - #

< srpanj, 2005 >
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Komentari On/Off

Vijesti vezane za 505 klasu i jedrenje

Službeni web site 505 klase:
http://www.int505.hr
RSS: http://int505.blog.hr/rss.xml
Grupa:
505Croatia

Što je 5o5?

5o5 video - Youtube

Kontakti:
Blog: Štibra
rstibric@hotmail.com

Tajnik:
Petra Kliba-Schmidt pks@ScorpioneRosso.org

Predsjednik:
Ratko Štibrić rstibric@hotmail.com

Prostor za sponzorske oglase
Traži se dobra pivovara za sponzora koja bi osigurala dovoljne količine piva za regate :)
Ostali sponzori naravno dobrodošli!




- NORTH SAILS 5o5 jedra





sailing.bloger.hr

Zadar:
- Maxi 5o5 Team (CRO 8485)
- Sola|X team (CRO 8517)
- Novi (CRO 7991)
- Roka (CRO 5xxx)
Rijeka:
- Sisa Team (CRO 7801)
Poreč:
- Scorpione Rosso Team (GER/CRO 8465)
- Poreč Team (CRO 7xxx)
Split:
- Kaštel Lukšić Team (CRO 5xxx)
Ostali:
- Mali Lošinj Team (CRO 3xxx)
- Varaždin Team (traže brod)



Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se