Inspirirana umjetnost

15.04.2013., ponedjeljak

Radna knjižica

Kad se idemo zapošljavati svi gledaju radnu knjižicu. Zapravo smiješan dokument s pola ili manje od pola istine. U radnoj knjižici su napisani vaši osobni podaci od mjesta stanovanja do škole ili fakulteta koji ste završili do prvog ili zadnjeg posla. No, je li to baš tako? Postoje mnoge situacije koje vas uče radu a nisu zapisane u radnoj knjižici koja je kao mjerilo potrebnog iskustva za potencijalni posao.

Na primjer, dok sam još bila srednjoškolka u ono ratno vrijeme moja tadašnja prijateljica Mihaela i ja smo jedno ljeto volontirale u Caritasu. Rad tamo je podrazumijevao dolazak i odlazak na vrijeme, suradnju s ljudima raznih dobi, ponekad i utjehu jer ipak smo tad radile s prognanim ljudima. Nama je to bilo nekad tako dobro. Ujutro smo krenule s biciklima do crkve nama u blizini, a onda kasnije do Caritasa koji nam je bio malo dalje. Više smo se družile i sve smo i kasnije stigle u danu napraviti. Kasnije sam isto pomagala u jednoj humanitarnoj udruzi koja se kasnije raspala, ali je također bila namijenjena prognanicima. Naša plaća nisu bili novci, već to druženje i ponekad smo dobile nešto od onoga što nam je bilo potrebno.

Svima nam je potreban novac, pogotovo ako idete na faks. Moja profesorica i ja smo bile godinu dana akviziteri Mozaik knjige. Tad je bilo posebno teško jer je bio udaren PDV na knjigu. Dobre knjige ne trebaju reklamu, ali ponekad su trebale nas da ih uopće predstavimo negdje. Tako smo profka i ja odlazile svuda po poduzećima, školama,bolnicama...Bilo nas je svuda. Jedan mjesec smo bile najbolje :) To je trajalo godinu dana i došlo je do zasićena, a i kasnije je bilo govora kako će se otvoriti knjižara...što i jeste pa nije više bilo potrebe. Plaća: nam je bila ovisna o tom PDV i prodaji nekad 500 kn, nekad 100 kn. Radni staž nije išao, pa tako nije upisano niti u knjižicu, jer valjda ne postoji kako bi se to mjerilo.

Kako volim knjige i čitanje, a u srednjoj i prije faksa, a posebno na faksu sam čitala i gutala svu raznoliku literaturu, vidjevši oglas za posao novinara prijavih se. Tada nisam imala automobil ali sam spretno dolazila do informacija. Ljudima je bilo drago kad sam napisala potpun članak sa onih svih pet novinarskih pitanja i pogotovo da je istinit. Uvijek je bilo dobro dati prijatelju da samo malo pregleda. I tako sam dobila koju kunu ovisno o članku koliki je bio i da li ga je bilo potrebno srediti. Plaća je bila od 80 -200 kn po članku. Treba cijeniti svaku kn. Ono što sam dobila radom tamo je neprocjenjivo. Radni staž nije išao iako sam godinu dana radila kao honorarni novinar.

Negdje dobijete nešto sasvim slučajno. Vidjela sam oglas za posao u svojoj struci, pošto nisam imala položen pripravnički svejedno se prijavih. U mojoj struci to je trebao biti neki određeni broj odslušanih i ispredavanih sati. No, naša ravnateljka nam je rekla kako bi bilo dobro da idemo cijelu godinu ( iako to po ugovoru nigdje nije bilo napisano). I tako smo Dragana, Julija i ja išle cijelu godinu, kao i kasnije još neki dok je ona bila ravnateljka. Ne znam pod što bi to došlo volontiranje ili stažiranje, ali VSS cijelu godinu, svaki radni dan puno radno vrijeme za 0 kn plaće, 0 kn radnog staža, 0 kn prijevoza. Povremeno smo znale dobiti zamjenu koji tjedan. ;) Drago mi je da sam imala priliku uopće negdje dobiti to volontiranje ili pripravnički, kasnije su curke morale i za to plaćati. Ne znam kako je sada.

Naravno postoje još mnoge aktivnosti u kojima kao ljudi sudjelujemo, a čine nas timskim igračima i daju nam šansu podijeliti ih s drugima. Kroz studentsko razdoblje mnogi mladi ljudi se snalaze i rade neki manje odgovorne poslove, a neki više odgovorne, ali svaki je posao odgovoran. Neki srednjoškolci uspiju pronaći dobar posao pa mogu raditi i ići u školu, što je svakako za pohvalu jer ih uči za budućnost. I kao studentica sam sebi našla zanimljive poslove koji su bili plaćeni. Osobno sam imala ponekad likovne radionice u kojima sam uživala gledajući stvaralaštva drugih ljudi - nije bilo plaćeno novcem, ali je bilo neizmjerno iskustvo.

Ali što hoću reći svime ovdje napisanim? Želim reći kako danas nije lako tražiti posao kad dosta toga ne stoji u radnoj knjižici. Moje tri godine aktivnog rada nigdje nisu upisane u radnu knjižicu ili bilo koji dokument, osim tih potpisanih ugovora. Jesu li to izgubljene godine za buduću mirovinu? Ne znam budućnost, ali bilo bi lijepo da se negdje i to gleda.





- 06:36 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< travanj, 2013 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

Siječanj 2024 (1)
Studeni 2023 (3)
Srpanj 2023 (1)
Veljača 2023 (1)
Siječanj 2023 (1)
Studeni 2022 (1)
Kolovoz 2022 (1)
Lipanj 2022 (2)
Veljača 2022 (1)
Prosinac 2021 (1)
Lipanj 2021 (1)
Veljača 2021 (1)
Siječanj 2021 (2)
Prosinac 2020 (3)
Studeni 2020 (3)
Listopad 2020 (2)
Srpanj 2020 (1)
Lipanj 2020 (2)
Svibanj 2020 (3)
Travanj 2020 (3)
Ožujak 2020 (2)
Veljača 2020 (1)
Siječanj 2020 (1)
Prosinac 2019 (2)
Studeni 2019 (1)
Rujan 2019 (2)
Srpanj 2019 (1)
Lipanj 2019 (1)
Svibanj 2019 (1)
Ožujak 2019 (2)
Veljača 2019 (6)
Siječanj 2019 (1)
Studeni 2018 (1)
Kolovoz 2018 (2)
Srpanj 2018 (1)
Veljača 2018 (1)
Prosinac 2017 (3)
Studeni 2017 (2)
Listopad 2017 (1)
Rujan 2017 (1)
Srpanj 2017 (1)
Lipanj 2017 (1)
Svibanj 2017 (1)
Siječanj 2017 (1)
Prosinac 2016 (3)
Studeni 2016 (3)
Listopad 2016 (4)
Rujan 2016 (2)

Opis bloga

Marijana Petrović Mikulić
diplomirana slikarica =mag.lik.umjetnosti, dipl.učitelj
e-mail:mari48anne@net.hr

https://musiclab.chromeexperiments.com/Song-Maker/song/5344940737691648


...o umjetnosti...

CV

Samostalna i neka skupna izlaganja

1995. Priča o drvetu - srednja škola, Sisak (samostalna)
1998. Monotipija - srednja škola Sisak (samostalna)
1999. Čestitke - srednja škola Sisak (samostalna)
2001. Je vu cherche (Tražim te) - Mali kaptol, Sisak (sam.)
2002.ili 2003. Salon mladih - KKV Sisak (skup., ne znam je li god. prava)
2002. Zajednička sa B. Bjelić i J. Bulat – Mali kaptol, Sisak
2006. Mostovi i parkovi grada Siska - Gradska knjižnica, Sisak (samos.)
2006. Zajednička sa N. Ivković – Galerija Krsto Hegedušić, Petrinja
2007. Slike akvareli, akrilik, ulje - Galerija Sveti Kvirin, Sisak (sam.)
2008. Sudjelovala u postavljanju interaktivne izložbe Adventski labirint u Velikom kaptolu u Sisku sa grupom Mladi za Krista iz Rijeke
2009. Vodila dvotjednu radionicu crtanja i slikanja u Sisku
2010. Isusov put - Crkva Svete Marije Magdalene, Sunja (sam.)
2010. Akrilik i ulja - Gradska knjižnica, Sunja (sam.)
2011. INTER IMAGO 3 - MC galerija, skupna, New York
2011. Međunarodni festival zastavica - Kolotečina, Zagreb
2012. Međunarodni festival zastavica - Čovjek koji sjedi ili Mačak među cvijećem, Zagrljaj, Zagreb
2012. Bewegter-wind, Slikanje vjetra osnovnim bojama,Essen, Njemačka,
2013. Međunarodni festival zastavica - Odraz u ogledalu ili Ukradeni komadić radosti, Zagreb
2014. Minijature, skupna, Popovača
2014. Međunarodni festival zastavica - U stvaranju I, U stvaranju II, Zagreb
2014. Slikarske i poetske minijature, NKČ Sisak
2014. Identiteti, 3.Hrvatsko triennale autoportreta, Galerija Prica, Samobor, skupna
2015. Minijature, skupna, Popovača, Petrinja, Knin
2015. Međunarodni festival zastavica, - Moj grad, Zagreb
2016. Međunarodni festival zastavica- Komplementarna ljubav,
naljepnica-Ljubav na žici u 17
2016. Žene u različitim psihološkim stanjima u 21.st, samostalna, Sisak
2017.Međunarodni festival zastavica - Rascvjetana
2018. Mađunarodni festival zastavica-pohvalnica
2018. Bewegter-wind -Kristalizacija misli, Njemačka
(samo dvoje ljudi iz HR)
2019. Napravila zastavicu za Cest is d´Best, ali se izgubila u pošti
2019. Dobila nagradu 1. Književni pleter -susret Sisačko-moslavačke županije za prozu "Siskulje"
2019. Oslikala nekoliko velikih i manjih platana s korisnicima kao i zid od 11m. u Centru za rehabilitaciju
2019. 1. Međunarodna konferencija: Umjetnost i invaliditet- predavanje, Osijek
2020. Međunarodni festival umjetničkih zastavica
2020. Između neba i zemlje-na internetu izložba
2020. Zajednička HDLU
Priprema za konferencije koje su otkazane
Divna slikarska radionica u Željezari sa četvero predivne djece u parku kod jezerca
2021. Festival umjetničkih zastavica-Mulitikulturalnost kao mogućnost harmonije
2021. Zajednička HDLU
2022. Zajednička HDLU
2022. Zagrebački salon odbijenih, Galeriji Atelijera Žitnjak
2022. Ilustracije dječje knjige "Šime zvani Mrak"
2023. Između sna i jave, samostalna, Državni arhiv, Sisak
2023. zajednička HDLU
2023. Kult ružnoće-HDLU Istre - Pula 19.05.-07.06.23.
2024. Žirirana Izložba „Mysterium Crucis: Križni put u djelima suvremenih umjetnika“





50- tak skupnih izložbi sa udrugama: Petriart, Sulikum, drugim udrugama, sudjelovanja u humanitarnim akcijama i inozemnim natječajima, te nekoliko likovnih i kreativnih radionica, manje izložbe po malim kvartovskim kafićima. Radila u osnovnoj školi predajući likovni gdje su neki učenici dobivali nagrade (te sam baš ponosna na njih jer imaju potencijala). Trenutno kao likovni terapeut i tako sudjelujući na raznim likovnim natječajima i organizirajući izložbe (2011. i 2012., 2014.) likovnih radova korisnika. Članica art - akademije. HDLU-članica

Izdala knjige: Siskulje, Duhopolis
Članci i pjesme objavljuje: MI, Kana, Riječi, Novi Sisački tjednik, Metafora, Pod starim krovovima, Kompas, Forum, Misli o ljubavi, The Split minde...








Linkovi 1

Linkovi 2

Statistika