Indijanka vegetarijanka

28.06.2013., petak

Dud – zaboravljeno voće?

Na Dan državnosti uz Kupu sam naišla na voće koje jako volim, ali nije tako često – dud. Ovo je voće moga djetinjstva jer sam kod bake na selu uvijek jela njegove ukusne, slatke plodove. Volim i bijeli i crni dud. Šteta što ga nema kupiti čak ni na placu. A i ne čudim se jer čini se kao da mu nešto smeta da se normalno razvija, ima neke fleke po listovima, a i plodovi nisu tako slatki. Možda nedostatak sunca ili izmjena prejakog sunca i hladnijih dana. Kako god, uspjela sam nabrati pola vrećice i cijeli se tjedan gostim dudom praveći ukusne smoothije.

Iznenadilo me ono što sam saznala o ovom voću:

Stručnjaci kažu kako sadrži čak 79 posto više antiokisidanata od već poznatog super voća, prije svega acai bobica koji su zadnjih godina na posebno dobrom glasu (ali i skupe k'o sam vrag). Bobice duda ili, kako ga još nazivaju murva i murvica, bogate su resveratrolom, poznatim antioksidansom iz grožđa koji je odgovoran za sve zdravstvene dobrobiti tog voća. On može spriječiti pogoršavanje vida, smanjiti rizik od krvožilnih bolesti, zaustaviti starenje te tako djelovati kao glavni saveznik dugovječnosti, pa čak i pomoći u smanjenju rizika od određenih vrsta raka (rak pluća, debelog crijeva, prostate...). Također, dudov sok može koži podariti mlađi, zategnutiji i sjajniji izgled, a čak može stisnuti pauzu kod stvaranja bora ili sjede kose, tvrde stručnjaci.

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Oznake: dud, murva


<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.