ponedjeljak, 04.09.2006.

PRICA O DRUGOM MALISANU



Image Hosted by ImageShack.us


Drugo dijete bio je devetogodisnji afroamericki djecacic. Bio je usvojen sa 6 godina. Oba oca izvjstila su nas da je njihov sin "hiperaktivan" jer ne moze mirno sjediti, stalno se koprca, a nedavna izvjesca njegovih ucitelja navode kako ometa nastavu u skoli ( izjavljuje odgovore ometajuci druge ucenike, dize se sa stolice bez dopustenja, seta po razredu i tome slicno). Njegovi ocevi su strahovali da promatraju pocetke fizicke neravnoteze njihova sina, buduci da je bio biolosko dijete ovisnice o drogama. Pitali su se da mozda on ne prolazi kroz fazu izazvanu posljedicama nestabilne situacije kod kuce i u skoli u svom ranom djetinjstvu u kojem se vecim dijelom selio iz jednog skrbnickog doma u drugi. Ucitelji su preporucivali lijecenje lijekovima protiv ADHD-a, no njihovi su roditelji zeljeli sigurno ustanoviti o cemu je rijec prije takvog drasticnog srljanja nizbrdo.

Dok je ovaj malisan postigao natprosjecne rezultate testiranja, u verbalnom i u izvrsnom dijelu testiranja sposobnosti IQ (116 i 110), ali ispod darovitosti, obavio je dva dodatna testiranja koja su ga smjestila na izvanrednu razinu: poznavanje drustvenih pravila i normi te apstraktno - kognitivna sposobnost. Negov uspjeh u skoli pokazao je da je izuzetno dobar u svim predmetima, odnosno da je sposoban za veca dostignuca.

U tom slucaju saznalo se da je uspjeh u skoli tocnija mjera vrednovanja njegovih stvarnih sposobnosti nego IQ. To se ponekad događa kad uistinu nadarena djeca zive u kaoticnom ili veoma siromasnom okruzenju kao sto je bio slucaj s ovim malisanom. Vrlo je vjerojatno da su dva dodatna testiranja IQ-a bila reprezentativnija od njegovog stvarnog potencijala i sposobnosti.

U svakom slucaju, malisanu je ponovno dijagnosticiran ADHD iako je njegova stvarna uspjesnost bila daleko iznad prosjeka. I opet je pravi problem lezao u tome sto to nitko u skoli nije prepoznao! Bas kao i sa prvim djetetom. Bilo je ocito da komunicira s drugima na veoma ineteligentnoj razini odraslih, jer su njegovo lice i te divne pametne oci to odavale. Također je izgledao poput "mudre stare duse."

Sto se moze uciniti sa svom tom dodatnom fizickom energijom? Njegovi roditelji su se vec pobrinuli za jasnu strukturu kucne sredine s jasno izrecenim pravilima i ocekivanjima (koje je i samo dijete pomoglo kreirati). Dali su mu dovoljno odgovarajucih ispusnih ventila za fizicku energiju i pomogli su mu da izrazi određene lekcije (fizickim izrazavanjem, glasnim ponavljanjem, ljuljajuci se i stojeci na jednoj nozi dok pamti gradivo, glumeci uloge u pricama itd.). Slozili su se da te lekcije odnesu njegovim uciteljima i provelo se veci dio vremena pokusavajuci pronaci kako najprimjerenije pristupiti njegovim uciteljima tako da ne zauzmu obrambeni stav i da se osjecaju kao da im netko govori kako trebaju uciti mlisanei.

IndigoDj


Ako zelite saznati???!!!
Kakva je vaša aura
Rješite test

| 22:42 | Komentari (36) | Isprintaj | #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.