četvrtak, 13.10.2011.

Priča o šećeru

Kad uz previše šećera i kave sjediš i razmišljaš obično te pukne neka briljantna ideja - mene je puklo da sam doista pretjerala sa šećerom i kofeinom u zadnje vrijeme! Počinjem odvikavanje od tih mojih krivaca za loše i tromo raspoloženje.


Bijeli šećer
uzrokuje cijeli niz i fizičkih i emotivnih poremećaja. Klinička studija na adolescentima pokazala je da oni koji u svojoj prehrani imaju visoku količinu namirnica koje sadrže šećer vrlo često pokazuju sljedeće oblike ponašanja: iritabilnost, promjene u raspoloženju, nestrpljivost, umor, depresiju, nesanicu te bolove u abdomenu.

Važno je znati da se šećer nalazi: u svim gaziranim napicima, sokovima, keksima i drugim slatkišima, konzerviranoj hrani, kruhu, pivu, cigaretama, majonezi i različitim preljevima, kečapu, dimljenoj šunki, suhomesnatim proizvodima, gotovim juhama, čipsu od krumpira, instant čajevima i instant kavi, itd. itd. , gotovo da je beskonačna lista namirnica koje sadrže bijeli šećer.

Oni koji osjećaju pad energije oko deset ujutro i tri poslijepodne i žele uzeti nešto što će im podignuti energiju moraju promijeniti svoju prehranu jer pate od hipoglikemije (niske razine šećera u krvi) koja je direktna posljedica konzumiranja šećera. U suprotnom konstantno osjećaju umor, iritabilni su, imaju stalnu želju za slatkim, gube koncentraciju, imaju niski tlak itd. Ovi su simptomi poznati kao “sugar blues”, e to sam ja!


SPIN-SPIN-SUGAH Pictures, Images and Photos

Kako se šećer ponaša u našem organizmu?

Naše tijelo zahtijeva energiju da bi živjelo. Energija koja je potrebna našem tijelu dolazi od ugljikohidrata koji sagorijevaju u našem tijelu i iza njih ostaje voda i ugljični dioksid koji se eliminiraju iz tijela.

Jednom kada su u tijelu, ugljikohidrati dolaze u naš krvotok: u slučaju složenih ugljikohidrata (cjelovite žitarice, korjenasto povrće, zaslađivači od žitarica) oni se postupno rastvaraju i postupno ulaze u krvotok i prilikom tog procesa krv ostaje lagano lužnata (što je neophodno da bismo bili zdravi).

Jednostavni šećeri, na drugoj strani, u našu krv ulaze vrlo brzo, krv postaje prekisela (previše šećera u krvi) i takva neravnoteža u našem tijelu pokreće minerale (pogotovo kalcij) iz zuba i kostiju kako bi se riješila ta nastala neravnoteža u tijelu. Stoga, konzumiranje bijelog šećera i rafiniranih proizvoda glavni je uzrok nedostatka kalcija u tijelu.

Svakodnevno konzumiranje rafiniranih namirnica i šećera utječe i na funkcije mozga, jer uništava korisnu bakteriju u crijevima koja sudjeluje u sintetiziranju kompleksa B vitamina, neophodnog za funkcioniranje našeg mozga. To nas, između ostalog čini pospanima te smanjuje sposobnost koncentracije i memoriranja podataka.

Kada prestanete jesti bijeli šećer i namirnice koje ga sadrže možete tri dana do tri tjedna imati sljedeće simptome: jake želje za slatkim, umor, depresija, promjene raspoloženja i glavobolju. No, isplati se jer ćete osjećati dugoročne pozitivne posljedice na svom zdravlju.


Dakle, moja je odluka do daljnjega izbacitit te šetenike po moje zdravlje. Doista sam postala pravi "sugar blues" i mislim da mi toga ne treba! Slatko se može naći i drugdje u životu, a ne samo u hrani...


Naravno, nisam sama to izmislila, više ima ovdje, ja sam iznijela samo ono što se mene tiče...

- 10:35 - Komentari (0) - Isprintaj - #