utorak, 13.01.2009.

Sauna u trudnoći - pitanje je sad!; 11W+1D

Mnogi koji me poznaju znaju da sam manijak za saunom. Kako mi je dragi prirodno suženih sinusnih kanala, ovo mu olakšava disanje, pa naravno da mi je to prvi odabir onog trena kad ga počne gušiti. Mora se priznati da sam se uvelike informirala o saunama i uglavnom znam da je dosada moje saznanje vrijedilo : Trudnice ne smiju u saunu. I točka. Sada kada sam trudna, a u zimsko vrijeme viroze vrebaju na sve strane i sve me je strah da bi me koja mogla uhvatiti, a najbolje jačanje imuniteta je sauna - koliko sam ja upućena... cool

I sada, ne da meni vrag mira i nađoh svašta! Pa čak je preporučljivo! Sada sam sva zbunjena...rolleyes Silom želim u saune, a ne znam da li smijem... a znam da mi godi... joooj... A evo što sam našla (cijeli članak ovdje):

Za razliku od uobičajenih mišljenja, brojna provedena istraživanja, ali i iskustva iz Finske pokazuju pozitivan utjecaj saune na tijelo za vrijeme trudnoće. Uostalom, rezultati ankete koja je provedena u jednoj inskoj klinici za ginekologiju i porodništvo pokazuju je da je čak 90% mladih majki redovito koristilo saunu tijekom trudnoće! Uz to, istraživanjima koja su provedena u brojnim zemljama širom svijeta utvrđeno je da redovito korištenje saune tijekom trudnoće može olakšati porođaj i skratiti vrijeme trudova jer se boravkom u sauni dokazano djeluje na opuštanje muskulature. Konačno,zbog pozitivnog djelovanja saune (a posebice izmjene toplog i hladnog okruženja) na krvožilni sustav može se spriječiti pojava otečenih vena u nogama. Nekoliko je glavnih razloga zašto boravak u sauni pozitivno djeluje na trudnice i djecu.

Kao prvo, pri boravku u sauni dolazi do povišenja tjelesne temperature za 0,5 – 1°C što povoljno djeluje na jačanje imunološkog sustava. Istodobno, nisu utvrđeni nikakvi negativni utjecaji na tjelesni razvoj djeteta ili tijek trudnoće. Uostalom, upravo je proces izdvajanja toksičnih tvari do čega dolazi pri intenzivnom znojenju u sauni za buduće majke iznimno važan jer se time ujedno iz majčinog tijela izdvajaju sve tvari koje bi mogle biti štetne za nerođeno dijete. Uz to, vrijedi napomenuti da se trudnice pri boravku u sauni ne moraju bojati isušivanja kože jer u svojem organizmu upravo zbog trudnoće imaju povećanu količinu tekućine pohranjenu u stanicama.



Ipak, trebalo bi naglasiti da postoje i određena ograničenja u vezi s korištenjem sauna u vrijeme trudnoće. Naime, ako postoje bilo kakve smetnje ili bolesti, prije razmišljanja o odlasku u saunu u svakom se slučaju mora potražiti savjet liječnika, a ako pak postoji mogućnost prijevremenog poroda, saunu se nipošto ne smije koristiti u posljednja tri mjeseca trudnoće. Isto tako, žene koje nikada prije nisu koristile saunu, za to se ne bi trebale odlučiti tek u trudnoći ili zbog trudnoće jer se spomenuti pozitivni učinci ionako ne mogu ostvariti u kratkom roku, a prvi odlazak u saunu ponekad čak može predstavljati šok za organizam.
To je i razlog zašto se korištenje saune za trudnice koje je nikada prije nisu koristile ne preporučuje prije četvrtog mjeseca trudnoće.


*sad još samo iskomentiram sve skupa, i to činjenično stanje:
Bila sam u sauni u drugom-trećem tjednu trudnoće - kada još nisam ni znala da sam trudna.
Doktor je rekao da sauna tada nije naštetila plodu.
U Finskoj žene normalno borave u saunama u svakom razdoblju života.
U saunama se tijelo i psiha najbolje opuste, a to je bitno za oslobađanje od stresa, a stres je ona priča o zebri i lavu!



I onda kopam kopam još malo i još malo pa piše:
"Tijekom trudnoće i dojenja ne preporučuju se tretmani zagrijavanja ( sauna , tople kupke , termo deke …) jer svako zagrijavanje iznad topline tijela može uzrokovati kontrakcije. "belj

Pa onda na forumu saznam:
"U 8. sam tjednu i doktor je rekao da se ne preporučuje kupanje u vodi toplijoj od 37 stupnjeva.. sauna je OK ako se i prije išlo redovno, inače nije preporučljivo..."zubo

zujozujozujoMalo mi je glupo za sve živo zvat ginića, ali čini mi se da ću morati... ja bi tak rado u saunu....cry

- 09:43 - Komentari (11) - Isprintaj - #