utorak , 08.07.2008.

Amsterdam - taj ludi grad


Eh konacno da i ja malo dodjem do daha.Kao sto sam rekao u proslom postu, radim od jutra do sutra i subote i nedjelje no nasao sam malo vremena da Vas danas malo poblize upoznam sa Amsterdamom glavnim gradom Nizozemske, grad u kojem ja zivim vec 37 ljeta ili kako ga stari ljudi jos nazivaju „LUDI GRAD“.
Image and video hosting by TinyPic
Amsterdam kao glavni grad i i vazno gospodarsko i kulturno srediste Nizozemske smjesten je na uscu rijeke Amstel u IJsselmeer.
Image and video hosting by TinyPic
Stari dio grada isprescjepan je kanalima na kojima su brojne stare gradjevinske kuce. Cesto amsterdam zovu jos i „Venecija zapadne Europe“ jer ima 160 kanala koji grad djele na oko 90 otocica.
Image and video hosting by TinyPic
Srediste grada je trg Dam (niz. brana), na kojem je klasicistička kraljevska palača iz 17. stoljeca. (inače druga rezidencija kraljevske obitelji), reformistička Nieuwe Kerk iz 15. stoljeca i trgovačka ulica Kalverstraat. U istocnom dijelu grada nalazi se nekadasnja zidovska četvrt s Rembrandtovom kućom (danas muzej). Amsterdam je pun muzeja i galerija, poput Državnog muzeja (Rijksmuseum) s najvećom zbirkom nizozemske umjetnosti, Gradskog muzeja, van Goghova muzeja, Tropskog muzeja i dr. Amsterdam je smješten na više od 100 plovnih kanala. On je također i jedna od većih Nizozemskih luka.Oko grada i danas su ocuvani neki djelovi obrambenih gradjevina a te zidine su 1996 godine uvrstene u UNESCOV popis mjesta svjetske bastine u Europi. Grad koji je poznat i po svojoj sportskoj kulturi a prije svega nogometnoj. Nema covjeka valjda tko ne zna tko je Ajax te tko nezna za njegov prekrasan stadion ARENA. Naravno grad koji je svijetu NAZALOST poznat i po drogi a bogami i po crvenoj ulici.
Zadnji popis stanovnistva (01.04.2008) govori da Amsterdam broji 750 tisuca stanovnika.
Od 2007 godine Amsterdam je na 25 mjestu najistaknutijih gradova na svijetu. Vijerovali ili ne u Amsterdamu momentalno zivi 177 razlicitih nacionalnosti.A od kuda su dosli ja nemam pojma, samo znam da sam i ja jedan medu njima!
Sloboda, tolerancija, zivot, dijamanti, tulipani, klompe, sport to je ono sta Amsterdam cini svijetskim gradom. Ja ovdje zivim vec jako dugo (37 godina) i stvarno ponekad izgleda kao ludi grad ali za mene ipak prekrasan.
Eto, to je otprilike u kratkim crtama Amsterdam onako kako ga ja vidim a sad pitam Vas : „da li ste Vi ikad bili u Amsterdamu i kakvo je zapravo Vase misljenje pri samom spomenu imena grada Amsterdama?“.

U iscekivanju Vasih odgovora sve Vas srdacno pozdravlja wave humanitarac niskozemac iz vec tjedan dana kisovitog tuzan Amsterdama!

P.S. U sljedecem postu se ponovo malo vracamo u humanitarne vode te ce te moc procitat post o jednoj sponi izmedju jednog predivnog ali tesko bolesnog djecaka Filipa Dobrica i mene.

  • 00:10* Komentara (19) * print * link posta