El Batattee - Svaki Pas Ima Svoj Dan

23 studeni 2011

recenzija glazbenog albuma
(El Batattee - Svaki Pas Ima Svoj Dan)





Zbog teške obiteljske i financijske situacije, Stiv Kahlina aka El bahattee je primoran na rano zapošljavanje i teško probijanje kroz život. Radi frustriranosti usljedila njegova opaka lirika. El Bahattee je svoju originalnost i jedinstven stil pokazao u gostovanju na pjesmama: „Pismo 1“, „Pismo 2“, „Crna kronika“,“981“ na albumu „Tram 11- wsc“ s pjesmom „Dame i gospodo“ i albumu „Blackout Project - Blackout 00“.

Njegov prvenac „Svaki pas ima svoj dan“, u izdanju Dallas recordsa, dostiže veliki broj prodaje s čime Bahattee potvrđuje da je jedan od kvalitetnijih mcja na našem području. Album je tematski raznolik, a prožet je autobiografskim elementima. Bahattee detaljno opisuje svoje viđenje današnjice, međuljudske odnose i ljudsku pohlepu, život u doba domovinskog rata, vlasti, korupciju i „preživljavanje na sići“.

Što se produkcije na albumu tiče, mislim da natpis „Produced by Koolade“ u donjem ljevom kutu, govori dovoljno. Koolade na albumu iskazuje svoj potencijal, kreativnost i vještinu odličnog baratanja sa sampleom tako da se Bahatteejeva lirika jednostavno stapa s beatom u jednu savršenu cjelinu.



„Jedina ljubav“ opisuje Bahatteeja u potpunosti, dok u pjesmi „Neka živim kako živim“ opisuje svoj život te se obraća ljudima koji zabijaju nosove u tuđe živote. Na albumu je remake pjesme „981“ u suradnji s Tram 11 u kojem je dvojac svojim opakim versovima još jednom dokazao da su ikone hrvatske rap muzike. U pjesmi „Ako umrem mlad“, Bahattee opisuje viziju događaja u slučaju svoje smrti, a popračena je funky gitarom i opakim trubama na beatu. U pjesmi „Bitno je“ ugostio je jednog člana rap postave „Prva petorka“, Stupnija. Govore o socijalnim problemima današnjice i o tome kako, na žalost, novac, zlato, poznanstva i prezime prevladavaju kako bi mogli zakoračiti na stepenicu više u životu. Pjesma „Bratstvo i jedinstvo“ počinje Titovim govorom, a na pjesmi je ugostio Sašu iz TBF-a. Njih dvojica se ozbiljno i detaljno dotiču s problemom nasilja između Zagreba i Splita u kojoj su obojica napisali izvrsne tekstove.



Bahatteejev „Svaki pas ima svoj dan“ je definitivno nešto više od običnog albuma, svojom opakom lirikom je pokazao što je pravi što je pravi istinski rap, tako da ne mogu niti jednu pjesmu proglasiti najboljom. Album je ujedno bio i nagrađen porinom za najbolji klubskiurbani album. Bahatteejev glazbeni uradak smatram opakim muzičkim remek djelo i jednim od najboljih muzičkih uradaka u Hrvatskom rap svijetu kojeg mogu zavrtit' na liniji u bilo koje doba te s ga s užitkom slušati.

Album preview El Bahattee-jevog albuma "Svaki Pas Ima Svoj Dan"
možete poslušati ovdje:



Popis pjesama:

01. Jedna Ljubav (prod. Koolade)
02. Noć Pečenih Volova '91 (prod. Koolade)
03. 981 (feat. Tram 11) (prod. Koolade)
04. Opasno Frustriran (prod. Koolade)
05. Osjeti Bol (feat. Target) (prod. Koolade)
06. Brutalna Braća (feat. Nered) (prod. Koolade)
07. Svaki Pas Ima Svoj Dan (prod. Koolade)
08. Bratstvo i Jedinstvo (feat. Alejuandro Buendija) (prod. Koolade)
09. Bitno Je... (feat. Stupni) (prod. Koolade)
10. Ako Umrem Mlad (prod. Koolade)
11. Neka Živim Kako Živim (prod. Koolade)
12. Bonus Pjesma (prod. Ante Gelo & El Bahattee)


Blackout proslavio punoljetnost uz Wu-Tang Clan

19 studeni 2011



Velika proslava punoljetnosti najznačajnijeg i najutjecajnijeg radijskog rap showa Blackouta održala se 4. Studenog u zagrebačkom klubu Aquarius uz pjesme Ghostface Killaha, člana poznate američke rap skupine Wu-tang clan, s kojim je nastupao i njegov dugogodišnji suradnik, Ghostface Killah. U ispunjenom klubu Aquarius pred mnoštvom ljubitelja hip hop kulture i osnivačima Blackouta Dj Phat Phillieom i Dj Frxom, koncert počinje s najpoznatijim pjesmama Wu Tang Clan postave, nakon kojih su se redali poznati singlovi s albuma „Apollo Kids“ iz 2010 i nešto ranijeg albuma „More Fish“ iz 2006. na kojem se nalazi i pjesma „Good“ koju je Ghostface te večeri izveo, a producirao ju je naš glazbeni producent Matko Šašek „Koolade“ koji s razlogom drži reputaciju najboljeg europskog rap i rnb producenta.




Tijekom nastupa, članovi Wu Tanga dokazali su svoju predanost prema glazbi i dugogodišnje iskustvo što se očituje u izvrsnoj interakciji s publikom kao i ležernost, uigranost i sinkroniziranost pojedinih tekstova tijekom izvođenja svih pjesama. Iako je nastup legendarnog dvojca trajao kraće od očekivanog, uspjeli su nam osvježiti sjećanja svojim pjesmama od davne 1996. godine pa sve do danas. Pred kraj nastupa, iz publike su pozvali dva najvjernija obožavatelja Wu Tang Clana da izvedu njihove tekstove pjesama, no samo je jedan uspio pokazati koliko je vjeran Wu Tangu.





Nakon mnogobrojnih čestitki samim osnivačima Blackouta, svi su nazočni u klubu svojom prisutnošću i potporom, dokazali koliko je egzistencija Blackouta bitna jer predstavlja čvrsti stup hrvatske hip-hop kulture, pogotovo u današnje vrijeme, kada je njezin intenzitet sve manji. U klubu su se mogle i kupiti majice sa natpisima Blackout postave kako bi mnogi posjetitelji imali uspomenu na proslavu punoljetnosti Blackout postave koja predstavlja kamen temeljac hrvatske hip hop kulture.

Blackout već dugi niz godina surađuje sa poznatim imenima američke rap scene što dokazuje dugačak popis glazbenih izvođača koji su gostovali u hrvatskoj, a smatraju se velikanima rap glazbe u svijetu. Dj Premiere, Big L, Busta Rhymes, Method Man i Redman, Das Efx…..samo su neki od izvođača koje smo imali prilike slušati u zagrebačkim klubovima.
Iako Blackout svoju punoljetnost nije doživio tamo gdje je startao, na zagrebačkom radiju 101, već na radio valovima zagrebačkog radija 808. Njegova ekipa sa vodećim čovjekom Phat Philliem nam je i ovaj put pokazala da ih se može smatrati najvećim protagonistima hip hop kulture u hrvatskoj.







Osnivanje Blackouta:
Pojavom prve radijske emisije na Radiju101 putem koje se emitirala rap glazba, nastala je prva skupina hrvatskih mc-ja, break dancera i graffiti skupina. Sve te skupine bile su inspirirane utjecajem hip hop kulture koja je iz amerike, putem medija uspjela prodjeti u europu. Skupina nazvana Blackout po prvi je put počela pisati tekstove na vlastitom jeziku, a to je vjerojatno najvažnije otkriće u potrazi za identitetom, što označava jednu od vrijednosti hip hop kulture. U to vrijeme, skupina je počela stvarati glazbu ne znajući što točno stvaraju i u kojem će smjeru to stvaralaštvo ići. To vrijeme predstavljalo je početak hip hop kulture u hrvatskoj. Ukrašavanjem zagrebačkih pročelja graffitima, zagreb je dobivao novi izgled, sve više mladih počelo je plesati po uzoru na američke plesače i njhove pokrete, pa tako nastaju i prve rap pjesme pisane zagrebačkom urbanom tematikom. Iz razloga što je teško stvoriti novi glazbeni pravac koji će biti prihvaćen, štovatelji kulture sukobili su se s nerazumijevanjem i novčanim tegobama, no nije im nedostajalo želje i volje da se izraze putem hip hop kulture.

Nakon tog razdoblja, dolazi razdoblje Domovinskog rata tijekom kojeg nije moglo doći do većih pomaka u hip hop kulturi, dok se vrijeme nakon rata smatra početkom širenja hip hop kulture na našem području. Tijekom tog razdoblja Radio 101 suočio se s oduzimanjem koncesije točnije 1996. godine, te dolazi do otpora javnosti u kojem mnogi glazbenici staju ne samo u obranu Radija 101 već i slobode medija. Tadašnja skupina Blackout snimila je pjesmu one-o-one, kako bi aktivno sudjelovali u političkom događaju, a nakon te pjesme počinje globalizacija hrvatske rap glazbe na našim regionalnim prostorima. Tada se stvara interes javnosti i izdavačkih kuća za hip hop kulturu kao i za rap glazbu kao jednim od elemenata kulture. Iskrenost, predanost, izravnost i otvorenost je ono što je širu javnost privuklo za zanimanje kulture kao i za samu rap glazbu.
Ubrzo se Blackout skupini otvaraju vrata, snimaju prve albume koje službeno izdaju i osvajaju vrhove glazbenih ljestvica do te granice da je hrvatska rap glazba po popularnosti uspjela preteći hrvatsku rock glazbu. U tom razdoblju hrvatska hip hop kultura doživljava svoju najveću ekspanziju. Domaći su kritičari o rap glazbi počeli pisati prve kritike; Pažljivi slušatelj može prikupiti više činjenica o stanju na ulicama metropole nego iz svih aktualnih policijskih i novinskih izvještaja" (Čulić 1999:36), Nakon punih 17. Godina emitiranja Blackout je ukinut iz programa Radija 101, zbog tehničkih razloga te zbog promjene uprave na Radiju 101. No suosnivač Blackouta, Phat Phillie (Filip Ivelja) zbog svoje predanosti i predanosti samih slušatelja emisije, i naravno svjestan cjelokupne situacije, ne odustaje od emitiranja te uspijeva naći mjesto i termin na zagrebačkom radiju 808, na kojem se od ove godine Blackout može slušati svaki utorak od 19 do 22 sata.




TARGET - JOŠ JEDAN DAN U ZAGREBU

16 studeni 2011

recenzija albuma
(Target - Još Jedan Dan u Zagrebu)

Rap Gradonačelnik vani je s albumom "Još Jedan Dan u Zagrebu"



Veteran Zagrebačkog rapa Target, pravim imenom Nenad Šimun, vani je sa albumom pod nazivom Još jedan dan u Zagrebu, koji je izašao pod etiketom Menarta krajem 2009. godine.

Na samom početku albuma na pjesmi „Budući Funk“, Target iznosi dokaze da pravi rap još uvijek postoji. Target u ulozi rap gradonačelnika svojim zagrebačkim dijalektom osvježava cijeli smisao purgerskog slanga, koji se, na žalost, u našem Zagrebu čuje sve manje. U pjesmi „Kroz metropolu“ detaljno opisuje svoj rodni Zagreb grad i njegove ljepote, navodi značajna zagrebačka mjesta, kao i njegove motive i pročelja, društvo, zagrebačke izraze i „šprehe“, čime nam dočarava Zagreb kao da sjedimo na hladnoj stolici jedanajstice gledajući njegove ljepote kroz prozor.



Album je prožet Targetovom moćnom poezijom kroz koju iznosi promjene društva i samog mentaliteta uzrokovanog samom nezainteresiranošću društva za ikakav napredak, kao i zaboravljanjem osnovnih standarda, dok je i sam napredak tehnike negativno pridonio u tome smislu. Na albumu vas očekuje dvadeset pjesama raznolike tematike, odrađene na visokom nivou, u kojima Target donosi argumente koji potiču na razmišljanje. Uz prvoklasne rime, na pjesmama mu se pridružuju: MC Popay, General Woo, Bizzo Brigante, Remi, Konfucije, Muhamed, Struka, Jura Blaze, Suicidal, Brc i Samantha, dok su za produkciju pjesama na albumu zaslužni: NMC, DJ Makro Polo, Hren Beatz, AC3PO, Agent 0,03, Milo Starwars i Rokfanabitu.(Pet producenata mi radi beat, ja samo kažem mic check i to je hit).

Targetov album Još jedan dan u Zagrebu jedan je od najboljih albuma, koji donosi pravo osvježenje i predstavlja čvrsti dokaz da pravi, stilski izražajan i iskreni rap s odgovarajućom poantom danas još uvijek postoji, usprkos raznim izdanjima koje se smatraju rap materijalima, a ustvari su produkt stvoren za ciljanu publiku. Album će biti ugodan za slušanje svakom istinskom i pravom ljubitelju rap glazbe, a pogotovo zagrebčancu koji svoj Zagreb nosi u srcu.




Poslušajte pjesmu 10 000 KAJ (Producirao Hren Beatz)



Popis pjesama:

1. ZG FM Intro
2. Buduci Funk (Prod. NMC)
3. Kroz Metropolu (Prod. NMC)
4. Drogiranje Kroz Prozor (Prod. DJ Cromatik)
5. Formula (Prod. DJ Cromatik)
6. Am. Akcioni (Prod. Shot)
7. Sjecas Li Se 041 Pr. 1 (Prod. AC3PO)
8. Furam Obleku (Prod. Milo Starwars)
9. Jela (Feat. Popay) (Prod. AC3PO)
10. Kak' To (Feat. Mirza XL) (Prod. RookfaNaBeatu)
11. Kad Si Tu (Feat. Struka & Jura Blaze) (Prod. DJ Makro Polo)
12. Jebeni Dan (Prod. Agent 0,03)
13. Moj Rap (Prod. NMC)
14. Ne'ko To Mora Napravit (Prod. DJ Makro Polo)
15. Da Li Znas To (Feat. Bizzo Brigante) (Prod. NMC)
16. Probaj Me (Feat. Samantha) (Prod. DJ Makro Polo)
17. Sjecas Li Se 041 Pt. 2 (Feat. Remi) (Prod. DJ Makro Polo)
18. 10000KAJ (Feat. Konfucije & Muhamed) (Prod. Hren Beatz)
19. Stavi Ovo Na Rostilj (Feat. General Woo) (Prod. Erol)
20. Moj Grad (Feat. Suicidal, BRC & Farook) (Prod. NMC)






Sljedeći mjesec >>