Noćna mora

22 siječanj 2018

Tu sam, vidljiv ali i ranjiv poput ckrvi po seoskim prašnjavim drumovima u koje retko ko ulazi i predstavlja svoje misli; klupe su prazne a zidovi žući.
Sanjao sam san o kojem ne smem previše i detaljno da kazujem budući da ga ne razumem ali mogu tek u tragovima: bejaše razapet baštovanski šator o šipke, puzavice, sanjao sam kako prolazim uličicom dok mi privlači pažnju polu-restoran „Februar“ a debeli političar drži govor u prazno; mlatara ispečenim batkom i grokće.
Sneg se rasipa poput pudera i mi mahom u belom prolazimo. Posuđe bazdi na sirova jaja i hlor, i cmizdri dok ga tako pažljivo i uprtih očiju prenose od sudopere do stolova kao što babica nosi novoređenče ošamućenoj majci.

Ja gledam u svoje bele klompe i Eva Ras me drma laktom u rebra. U jednom trenutku Eva me pita zašto nosim klompe i jesam li lud, ja kazujem da nisam ni primetio da sam u njima pošao - zapažam da im je đon boje bljuzgavice i da se kruni - brzo ću da se vratim, samo da se preobujem.
Ulazim u autobus i nikad se ne vratim nego zamislim Evu kako šeta kraj ušća i da nju voda duhovno regeneriše i misaono vraća u utrobu kad je bila fetus. Možda je to povezano sa smrću.
Sparno je.

Posle nekoliko svetova uronjenih u tminu, budim se na krevetu, položenom rukom, kao u ljudi koji se zaklinju da će govoriti istinu nad Biblijom, preko crnog telefona. Okrećem telefon i uviđam utabanu stazu sna, pojavljuje se vest da svi pričamo drugim jezicima, neprepoznatljivim. I da smo svi posebni s tim što niko ne shvata zašto, a jako, jako smo maleni i skloni da odbacujemo. Ali me to ne brine i nije mi suviše stalo kako ljudi oslovljavaju slikovnice i volje. Jer ja kad se sa nekim rečima ne sporazumem nije me sramota da govorim rukama, nogama, čak i na udaljenijim jezicima od tog poznatog.

Kao s rečju košmar.
To ti je loš san, um, nightmare?
- Aha, noćna mora.
I onda slušam priču kako vozom putuje po ivičnjaku Zagreba noseći gitaru u rukama, kako vrapci i električni kablovi po svodu podećaju na note. Mogu da zamislim lepotu, tragove sna koji snažno proizvode muziku.

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.