the quick brown fox

subota, 06.11.2004.

HOME MADE, vol.1 - Razni izvođači
(Stain Records, 2004.)

Hm, Matija. Počinjem kao nekad: hm, Zdenko... Iako nisu slični, meni je podjednako drago kad dobijem ovakve kompilacije i, pogotovo u doba mp3 gomila, odmorim se preslušavajući šta se radi diljem domovine. Lo-fi kompilacije, smještene u tu nesretnu hermetičnu ladicu u kojoj im je fino&toplo, definicijski ograničene tehnički i omotane zaštitnim slojem entuzijazma, teško su slušljiv materijal po danu. Barem meni. Radi se (uglavnom) o intimnim crticama iz života ljudi-iz-susjedstva, koje srećemo svaki dan i nikad se ne pitamo koliko mi znamo o njima. Za snimati ovakve pjesme potrebno je imati dovoljno hrabrosti da se pritisne rec na kasetofonu ili, za one malo mlađe/spretnije, kliknuti neku ikonicu koja pokreće jednostavan program za snimanje. I toliko o mojim predrasudama. Odmah da raskrstimo - nisam ljubitelj ovakve muzike i od glazbe očekujem neku drugu vrstu energije, ali to je već druga priča. Hm, ovo me podsjeća na one recenzije kad su u Heroini pisali o najboljim bendovima na svijetu, svako u svojoj žanrovsko-pubertetskoj rupetini, nimalo ne uvažavajući Druge. Pa su ih onda u NoMadu pljuvali, na kraju sami čineći isto... Ali da se vratim - Matija se potrudio i na omotu napisao o svakom bendu ponešto, dovoljno informativno. A u nastavku, eto, čitajte kako prosječno rock-uho reagira na vrlo akustične podražaje iz izvora zvuka:

Karmakulator - predstavljen jednom pjesmom, instrumentalom, otvara kompilaciju. Teško mi je bilo šta više reći
Moj prijatelj Goran - elektronski instrumental, prigušeni Kraftwerk vrebaju iza ćoška, isto samo jedna pjesma
People with problems - bend iz Županje, vrlo britanski melodiozno&ambiciozno, okej ženski vokal, malo koncepcijski mi se ne slažu sa ostatkom materijala, pa steko drugi dojam...
Igor Baxa - nažalost je Mance pokupio slavu, ovakvi kantautori su više nego zabavni i ugodni, ma koliko se na prvi pogled činilo da im je teško...Da ne komentiram previše, stih „smrt se isplati kad intenzivno živiš“ a i neki engleski su baš okej
Marshmallow - jedan remix i ovogodišnja verzija i Matija je podsjetio da može kad hoće. Jedva čekam da ih pogledam uživo
Etui Etui Soniczoil - moji favoriti, ne znam zašto. Jednostavno sviđaju mi se ti instrumentali i ne pitajte puno
Vivian Girls - e, oni su već poznatiji, njihova Stereolab-ili-tako-neki-meni-još-nepoznatiji-bend atmosfera je okej, i njih bi volio vidjet uživo, takvih bendova kod nas nema puno
Miroslav Petrak Miki - vidi pod 4. s tim da je Miki još bliže Manceu i sigurno da im se gadi što ih svi uspoređuju s njim, al kad je tako. „Neraspoređeni policajac“ je super
The Orange Strips - njih znamo iz Briljanteena, njihov pop uopće nije moja šolja čaja, ali Danijeli se svidjela harmonikica
Sućuraj - a sve kaže naslov „Song For The ZX Spectrum“, uh
Mutual Of Omaha - jedini snimljeni u garaži, slažu buku na hrpe, meni se ne sviđa, al imaju super ime

- 15:28 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>