Hatepogodak

četvrtak, 24.05.2007.

Hatepogodak - Pogodak 2:0

Poštovani publikum, iz Pogotka je konačno otišao direktor Jan Jilek. Zahvaljujem se svima koji su podržavanjem akcije "neprijatelju ni zrna klika" omogućili impresivno loše poslovne rezultate koji su doveli do toga.

Nakon 3 godine blogerilske aktivnosti zbog promotivne akcije u kojoj je Pogodak na mjesec dana kupio čelo 18-to godišnjeg dečkića da mu nalijepi reklamu blog hatepogodak još uvijek postoji, a cjelokupna originalna postava "revolucionarne" marketinške akcije je dobila otkaze.

Hvala svima koji su ignoriranjem Pogotka pokazali da u Hrvatskoj ljudsko dostojanstvo nije na prodaju. Da smo zemlja "vedra čela" kako kažu stihovi iz Mihanovićeve "Horvatske domovine".

Neke od argumenata protiv Pogotka iz ranih dana moći ćete vidjeti na nekim još uvijek aktualnim i interesantnim tekstovima

Jednaki i jednakiji o problemu jer je prodaja čela oglašena kao posao

Spoznajni jaz o zaštiti ljudskog dostojanstva i djece koja nam je ugrađena u Ustav

Neka se glas građana čuje o motivima borbe koja cilja novčanik neetične firme

Stop whispering, start shouting o mogućem scenariju markiranja ljudi koji je srećom izbjegnut

Spašavanje obraza- osnovni princip suvremene diplomacije u kojem je otvoreno pismu Janu Jileku da zaustavi kampanju

U komentarima nekih ćete vidjeti i aktivnosti marketinga Pogotka. To su bili prvi pokušaji PR/marketinškog djelovanja na hrvatskom blogu. Još malo hrvatske internet arheologije. Tadašnji direktor marketinga dobio je nogu još davno zbog nesposobnosti da izađe na kraj sa dosadnim blogerom.

Umjesto veličanja potrage za znanjem, mladih izumiteljai i inovatora, ljudi koji teže konstantnom učenju poruka njihove kampanje bila je da čovjek nije misleće biće nego hodajući reklamni pano kojemu su misleće funkcije tek sekundarne. Mozak je za Pogodak tek nusproizvod koji dolazi spakiran skupa sa čelom.

U dvodimenzionalnom svijetu novca i cool-a svatko gubi ljudsku dubinu. U te dvije dimenzije svi možemo biti samo karikarure ljudi koji možemo postati.

Novac se treba zarađivati radom, trudom, zalaganjem, znanjem, talentom, uloženim vremenom, učenjem, a ne neradom i šokiranjem javnosti. Ne dozvolite sebi da uđete u taj novi sustav vrijednosti love i coola jer što ste bogatiji duhom to više gubite u njemu. Nema novca koji može zamijeniti plaćanje osmjehom, pogledom i stiskom ruke. To je jedina valuta koja ne devalvira. Čak što se više ljudi okrene dimenzijama love i coola to više vrijedi. Potrudite se da nađete one koji još prihvaćaju tu valutu. To je jedini način da se obogatite i da obogatite one vrijedne iskrenog osmjeha.

Možda nova uprava nađe snage da se ispriča za greške svojih prethodnika i time barem počasnim golom uđe u novu fazu poslovanja firme bez starih utega.

- 16:25 - Komentari (9) - Isprintaj - #

srijeda, 16.05.2007.

Sanaderova velika rošada

Čini mi se da je veliki meštar hrvatskog političkog spina spreman za jednu veliku rošadu nakon idućih izbora koja će mu omogućiti sigurno ostajanje na vlasti. HSP koji se stalno percipira kao rezerva (iako nekad nestašna) će na kraju ipak dobiti svoju priliku. I to po malo cijeni za Sanadera i HDZ. Štoviše, izgleda kao da Sanader od prvog dana Vlade čeka na to.

Uostalom HSP se već dugo šminka za tu udaju. Već godinama to nije stranka ekstremista nego klasična desna konzervativna stranka. Ako je Europa malo i prigovarala prilikom prošlih izbora zbog imidža HSP-a iz 90-tih sada više niti to ne može. HSP je prilično promijenio garnituru na vrhu. Sada su tamo i Granić i Letica, umjereni konzervativci poput Rožića ili Kovačevića, iznimno aktivni i sposobni zastupnici Tadić i gospođa Tomašić. Ne može im Europa nabijati na nos još desetljećima ekstremizam iz vremena rata. Europa voli zaboravljati. Đapić u koaliciji sa Sanaderom bio bi vijest eventualno dan ili dva. Nikakva velika priča.

A udaja HSP-a za HDZ dogoditi će se po iznimno maloj cijeni za HDZ ako se stvari pogledaju malo detaljnije. Javna je tajna da Đapić želi biti ministrom oružanih snaga. Danas je na toj poziciji malo zbunjeni Rončević kojeg Sanader može izgubiti bez puno problema.

Druga potencijalna pozicija koju HSP može tražiti je ministarstvo policije za Ružu Tomašić. Zamjena Kirina sa Ružom Tomašić bi štoviše Sanaderu odlično odgovarala jer je Kirin (ne sasvim svojom krivnjom) postao uteg HDZ-a, a gospođa Tomašić je u očima javnosti (možda čak uz pomoć HDZ-ovog spina) postala vitez u borbi protiv kriminala.

Slijedeća pozicija koju bi se moglo ponuditi HSP-u za Tončija Tadića bilo bi Kalmetino ministarstvo mora, turizma, prometa i razvitka. Iako je Kalmeta iznimno važan za HDZ-ovu pobjedu (zbog zadarskih glasova) ima već dovoljno putra na glavi da je pravo čudo da ga još niti jedna afera nije značajnije okrzla. Moguće je čak da Sanader sam malo poradi na isplivavanju neke aferice nakon izbora da smjena glađe prođe. Ako je Žužula bilo moguće zamijeniti, moguće je i Kalmetu.

Moguće je također ponuditi i ministarstvo poljoprivrede ili ministarstvo branitelja, obitelji i međugeneracijske skrbi. U oba ministarstva su potrošni kadrovi (Čobanković i Kosor), a riječ je o potencijalno interesantnim ministarstvima s obzirom na HSP-ovo biračko tijelo u kojem je dosta branitelja i ratnih stradalnika.

Navedena rošada po ministarstvima Đapića bi sasvim zadovoljila, a Sanaderu bi ostavila ona najznačajnija ministarstva i ključne ljude u ovoj garnituri Vlade, te mirne 4 godine vladanja u slijedećem mandatu.

Naravno ukoliko HSP ne bude dovoljan uvijek može pozvati u vladu HSLS-HSS koaliciju koji će dati sve za poziciju u vlasti (sa ministarskom pozicijom ili bez nje) radi vlastitog političkog opstanka.

Jedina obrana lijevog bloka je iskorištavanje HDZ-ovog izbornog zakona koji ide na ruku najjačoj stranci ili koaliciji (valjda su mislili da će to uvijek biti oni) i sa HNS-om u predizbornoj koaliciji ostvariti većinu u kojoj će moći vladati kao danas HDZ. Sanaderu koalicija prije izbora niti sa kime nije prihvatljiva niti isplativa čime gubi šansu da bude najjača stranka/koalicija i iskoristi sustav što su ga sami HDZ-ovci skrojili za sebe.

- 17:07 - Komentari (4) - Isprintaj - #

utorak, 15.05.2007.

Masovni turizam

Kako je post o elitnom turizmu uzrokovao komentare o negativnim efektima masovnog turizma evo i jednog posta o masovnom turizmu i njegovim efektima. Izgleda da i o negativnim efektima masovnog turizma u Hrvata postoje neki mitovi koji nemaju veze niti sa stvarnosti niti sa logikom.

Jedan od glavnih argumenata protivnika masovnog turizma je da nam to uništava obalu. Nisu turisti izbetonirali Crikvenicu, otok Vir, Vodice ili Makarsku. To smo si sami napravili. Ako itko treba snositi krivnju to su lokalno pučanstvo tih mjesta, izabrani predstavnici lokalne vlasti i državne institucije. Za to nisu krivi turisti koji žele posjetiti Hrvatsku. Kako mogu biti krivi?

Drugi argument su gužve na cestama. Niti za to nisu krivi turisti koji žele doći. Kriva je loša organizacija prometa, premalo korištenje željeznice, brodskog ili avionskog prijevoza, sustav naplate cestarine koji stvara prevelike čepove (za razliku od npr. sustava vinjeta koji bi uklonio čepove), manjak oznaka za alternativne pravce, manjak informacija o stanju u prometu, manjak policajaca na cesti, manjak kružnih tokova koji pružaju veću protočnost prometa od semafora koji rade čepove i sl.

Treći argument su gužve na plažama. To je opet problem lokalne vlasti i menadžmenta destinacije. Zašto se postojeće plaže ne bi mogle urediti (ili čak proširiti ukoliko prostor dozvoljava) na način da omoguće većem broju ljudi ugodan boravak? Zašto se ne mogu isplanirati nove plaže (poput Zrća) na mjestima na kojima je to moguće kako bi se rasteretile postojeće? Zašto se ne može poboljšati komunikacija sa otocima ili zaleđem kako bi se dio turista prelio tamo?

Gužva općenito nastaje jer nam je cijeli turizam fokusiran u dva mjeseca ljeta. Ali mi to niti ne pokušavamo promijeniti. U 10 i 11 mjesecu sam na CNN gledao reklamu HTZ-a koja se sastojala od kupača koji se brčkaju na nekoj hrvatskoj plaži. Pa svaki minimalno informiran čovjek na Zapadu zna da 11 mjesec baš i nije od kupanja na Mediteranu. Ali umjesto da HTZ promociju u tom periodu fokusira na sportski, gastronomski, kulturni, avanturistički,kongresni, gradski turizam oni biraju brčkanje kupača za svoju reklamu. Trošak ogroman. Efekt od reklame nikakav za one koji se trude stvoriti sadržaje koji bi privlačili goste van sezone.

Uostalom nisu turisti neki čudni svemirci koji vole prometne gužve, betoniranu obalu, zakrčene plaže, loše prometne veze... Oni žele isto što i vi. Malo sunca, mora, zabave i opuštenog ljetnog života. Tome se nadaju i štede za to cijelu godinu. Zar je to što nisu uštedjeli dovoljno razlog da im kažemo da nisu dobro došli?

Rješenje za ljetne gužve nije rješiti se masovnog turizma. Rješenje je u stvaranju sadržaja koji će goste privlačiti i van kupačke sezone, u razvoju i populariziranju novih destinacija, u boljoj organizaciji destinacija. Riješiti se masovnog turizma da bi se riješili ljetnih gužvi je ubijanje krave radi bifteka. I to doslovno. Bifteka koji vi nećete jesti, ali će vam hrvatska cash kravica zafaliti ako se uništi.

Zato ne uništavajte krave nego predrasude. Ili Pogodak ako vas to veseli.

- 20:57 - Komentari (3) - Isprintaj - #

utorak, 08.05.2007.

Najbolje čuvana tajna hrvatskog interneta

Mnogi će se složiti da je Monitor.hr najbolji hrvatski internet portal. I neće pogriješiti. Izbor najvažnijih vijesti, mogućnost da vidite što se događalo zadnjih par dana (super korisno kada ste van države ili se vratite sa vikenda u prirodi), uvijek interesantan Flash box, te gomila linkova koji vode na sve strane hrvatskog i stranog interneta najbolji su način da dobijete informaciju, malo se zabavite i istražite bespuća interneta ako vam vrijeme dozvoljava.

Osnivač Monitor.hr portala i jedan od pionira hrvatske internet scene – Anderlon napravio je odličan koncept i napunio ga odličnim sadržajem. I nastavlja to činiti svakoga dana već godinama. Nedavno sam imao prilike za pogled u Anderlonov svijet i kuhinju svih tih divnih stvari koje vam redovito svakog jutra servira veliki meštar hrvatskog interneta osobno. Najbolje čuvanu tajnu hrvatskog interneta –

Monitorov tajni laboratorij.

Izvor iz kojega je istekla rijeka sadržaja koji ste gutali zadnjih godina. Korijen svih onih Falsh vijesti iz nesvijesti, lijepih žena i korisnih informacija. Uz najrazličitije linkove naći ćete i neke Anderlonove osobne linkove za skidanje besplatnih filmova i glazbe sa interneta, crackiranje CD-a i programa i bogatu bazu pornografije. Sve ono što naprednom internet korisniku može zatrebati – internet survival kit. U svakom slučaju impresivna kolekcija korisnih linkova koja može biti od koristi svakom ambicioznijem web masteru ili blogeru.

Kako je Anderlon krajem 2005. prešao na Aboogy koji omogućava da linkovi ostanu iza passworda, a opet svi sortirani na jednoj stranici nije moguće vidjeti najnovije linkove iz njegove kolekcije. Tako će nas i dalje moći uspješno iznenaditi svakog jutra. A do slijedećeg jutra uživajte u pregledu jednog značajnog arheološkog otkrića za hrvatski internet.

- 23:42 - Komentari (1) - Isprintaj - #

četvrtak, 03.05.2007.

Karta interneta

Evo jedan brzopotezni. Na donjem linku nalazi se karta interneta. Jedva čekam da netko napravi kartu hrvatskog interneta. Ako se netko od dežurnih kreativaca ne osjeti pozvanim možda je čak sam napravim.

Karta Interneta

- 22:27 - Komentari (5) - Isprintaj - #

utorak, 01.05.2007.

Pjesma koju sam zaboravio

Baš sam slučajno naletio na pjesmu koju sam davno zaboravio. Jednu od onih koje se teško zaboravljaju. Kako sam se uspješno izliječio od "starog pokvarenjaka" koji ju je napisao nekako je u zaborav otišla i ona.

GENIJ MNOŠTVA


Postoji dovoljno izdajstva, mržnje, nasilja
Besmisla u prosječnom ljudskom Biću
Da se opskrbi bilo koja vojska bilo kojeg dana

Najbolji su ubijači oni
Koji propovijedaju protiv ubijanja
Najbolje mrze oni
Koji propovijedaju ljubav
NAJBOLJE-NAPOKON –RATUJU ONI
KOJI PROPOVJEDAJU MIR

Oni koji propovijedaju BOGA
Trebaju BOGA
Oni koji propovijedaju MIR
Nemaju Mira
ONI KOJI PROPOVJEDAJU LJUBAV
NEMAJU LJUBAVI

ČUVAJ SE PROPOVJEDAČA
Čuvaj se Upućenih
Čuvaj se
Onih koji uvijek čitaju knjige

Čuvaj se onih koji preziru
Siromaštvo Ili se Podnose Njime

Čuvaj S Onih Koji Su Brzi Na pohvalama
JER za Uzvrat Trebaju Tvoju POHVALU

ČUVAJ Se Onih Koji Lako Osuđuju:
Oni Su U Strahu Od Onoga što Ne Znaju

Čuvaj Se Onih Koji Uvijek Traže
Mnoštvo; Oni Su Ništa
Nasamo

Čuvaj Se
Prosječnog Čovjeka
Prosječne Žene
Čuvaj se NJihove LJubavi

Njihova je LJubav Prosječna, Traži
Prosječno
Ali NJihova je Mržnja Genijalna
Postoji Dovoljno Genijalnosti u NJihovoj Mržnji
Da Te Se ubije, Da Se Ubije Bilo Koga.

Ne Želeći Samoću
Ne Shvaćajući Samoću
Oni će Pokušati Da Razore
Sve Što Ne Odgovara

Njihovim Predodžbama

Nesposobni
Da Stvaraju Umjetnost
Oni je Neće
Razumjeti

Svoj Neuspjeh
Kao Stvaraoci Oni
Će Uzeti Kao Neuspjeh
Svijeta

Nesposobni da LJube u Potpunosti
Oni Će VJEROVATI Da je Tvoja LJubav
Djelomična
I ONI ĆE TE MRZITI

I NJihova Će Mržnja Biti Savršena
Poput Sjajnog Dijamanta
Poput Noža
Poput Planine
POPUT TIGRA
POPUT kukute

Njihova Najčišća
UMJETNOST

- 21:39 - Komentari (2) - Isprintaj - #

Kralj je mrtav? Živio kralj!

Od kako je izišla Vista mnogi govore o Microsoftu kao o posrnuloj firmi. Zaboravlja se da Microsoft nije samo Vista (koja se stvarno loše prodaje). Prije par dana Microsoft je objavio rezultate svog poslovanja, pa da vidimo što kaže malo matematike koja je dosta egzaktna znanost.

U prvom tromjesečju ove godine Microsoft je imao 14,4 milijardi dolara prometa, te 4,93 milijarde dolara neto prihoda (dakle nakon odbijanja troškova). Dakle, Microsoftov dnevni neto prihod je 55 milijuna dolara. Svaka 24 sata op-cup 55 milijuna dolara čiste love.

Ali brojke puno više govore kada se usporede sa brojkama nekih drugih velikih poduzeća. Uz malo matematike dolazi se do podatka da Microsoftu treba:

- 10 sati da nadmaši tromjesečni neto prihod firme najveće Linux firme Red Hat od 20,5 milijuna dolara
- 4 dana da nadmaši tromjesečni neto prihod lanca kafića Starbucks od 205 milijuna dollara
- tjedan dana da nadmaši tromjesečni neto prihod firme Nike od 350,8 milijuna dolara
- dva tjedna da nadmaši tromjesečni neto prihod McDonald's-a od 762 milijuna dollara
- dva tjedna za Apple-ovih 770 milijuna neto prihoda
- 18 dana za Google-ovih 1 milijardu neto prihoda
- 23 dana da nadmaši CocaCola Company koja ima 1,26 milijardi neto prihoda itd.

Nije loše za firmu na samrti.

- 18:27 - Komentari (3) - Isprintaj - #