www.Bigoo.ws www.Bigoo.ws www.Bigoo.ws www.Bigoo.ws www.Bigoo.ws   www.Bigoo.ws www.Bigoo.ws www.Bigoo.ws www.Bigoo.ws www.Bigoo.ws www.Bigoo.ws

Novi Harry Potter - HarryPotter-cro-fansite - Blog.hr

HarryPotter-cro-fansite

ponedjeljak, 26.02.2007.

Novi Harry Potter


RAZOČARANA petim nastavkom sage o Harryju Potteru, mlada je Čileanka odlučila napisati svoju vlastitu, neslužbenu knjigu o novim pustolovinama slavnih likova J.K. Rowling i tako postala - svjetski poznata književnica.


Image Hosted by ImageShack.us


Solar je velika obožavateljica Harry Potter serijala te je kao svi ostali fanovi jedva dočekala peti izdanak priče o malom čarobnjaku, kod nas prevedenu kao "Harry Potter i Red feniksa".

"Kad sam pročitala petu knjigu bila sam tako razočarana. Stvarno sam vrlo kritična čitateljica, a još uz to i obožavam Harryja Pottera tako da su moja očekivanja bila ogromna", rekla je Solar reporterima BBC-ja.

Stoga, umjesto da je razočaranje u serijal odvrati od najdražih joj likova odlučila je sama napisati idući nastavak kako ona misli da bi trebao izgledati. "Uzela sam osnovne likove i stvorila priču koja je mnogo bogatija i nego ona koju je napisala Rowling. U mojoj priči čitatelj ima uvid u misli i osjećaje svih likova i može ih stvarno doživjeti. Svijet Harryja Pottera je upravo to, Rowling u knjigama prikazuje samo njegove subjektivne doživljaje, a ja sam stvarno oživila i ostale likove serijala."

Kad je počela pisati knjigu, Solar je to radila isključivo za svoju dušu, ni ne sluteći da će joj taj čin zauvijek promijeniti život. Franciscina knjiga je u svijetu fanfica ( ili fan fictiona; priče obožavatelja - najčešći naziv za web stranice posvećene popularnim romanima, filmovima ili tv serijama na kojima obožavatelji sami pišu priče o svojim najdražim likovima).

Solarin roman, nazvan "Harry Potter and The Decline of the High Elves" (ili kako bi naš narod to preveo "Harry Potter i Propast visokih vilenjaka") je doživio nevjerojatan uspjeh među obožavateljima serijala. U vrlo kratkom vremenu pročitalo ga je više od 80 tisuća obožavatelja koji su ga svi odreda popratili izuzetno pozitivnim kritikama.

"Javili su mi se mnogi ljudi iz cijelog svijeta, Amerike, Azije, Engleske...Svi su mi ti ljudi pisali kako im se moj roman puno više sviđa nego službeni šesti nastavak ("Harry Potter i Princ miješane krvi" koji je izašao otprilike u isto vrijeme, op.a.)"

Tako je 23-godišnja studentica novinarstva iz Čilea (koja je imala samo 21 godinu kada je napisala "svog Harryja Pottera") postala idol u svijetu "Potter-fanfica". A prava ju je prilika tek čekala.

Nije dugo trebalo da joj izdavačka kuća Random House pokuca na vrata s vrlo unosnom ponudom. Urednici Random Housea, uvijek u potrazi za perspektivnim mladim književnicima, nisu dugo dvojili kad su pročitali Solarin osvrt na Potterov svijet. No, odmah su joj u početku istaknuli da, iako su vrlo zaintersirani za nju, oni ne traže "još jednu J.K. Rowling". Random House htio je nešto sviježe i Solari im je to i pružila.

I tako je nastao njen prvi autorski roman "La Septima M" ( "Sedmo M"). Ovaj roman je predstavljen na recentnom Sajmu knjige u Frankfurtu i odmah u startu je najavio da će na nebu svjetske popularne literature uskoro zasjati još jedna zvijezda. Junaci Solarina romana smješteni su u izmišljeni gradić Puerto Fake koje je iznenada suočeno s neobjašnjivim valom samoubojstava među mladim ljudima u toj inače mirnoj zajednici.

No, usprkos svoj svjetskoj slavi i uspjehu koji doživljava Solar ne dopušta da joj to udari u glavu i ostaje zahvalna za priliku koja joj je pružena: "Sve što znam o književnosti i o pisanju naučila sam u svijetu fan fictiona. Sve što sam postigla dugujem njemu i uvijek ću na tome ostati zahvalna."

Internetske zajednice koje nude ovakve i slične mogućnosti su brojne, stoga ljudi, čitajte (pa bar Harryja Pottera) i pišite (makar fanfiction). Možda nećete postati Dostojevski 21. stoljeća, ali on ionako ne bi zaradio ni 1 posto onoga što je zgrnula J.K. Rowling pa sve i da je ostao živ još 100 godina. A uostalom, književnoj sceni potrebna je trivijalna literatura jednako koliko i visoka, jer što bi se inače čitalo ljeti na plažama.
- 23:35 - Komentari (3) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.


Cursors - Get this Cursor